Koboltista pyritään akkukennovalmistuksessa eroon sen kalleuden takia ja Kongon kaivoksiin liitetyn huonon maineen takia. NMC- akuissa mangaanin osuutta lisätään. Muitakin akkukemioita on kehitteillä; Litium-Rikki (Li-S)-kennoja on jo pienen mittaka…
@Karrette kirjoitti:
@LRF2 kirjoitti:
Minun mielestäni ei kannata käyttää energiaansa härkäpäiseen vastustamiseen, vaan kannattaa miettiä sitä milloin itselle on sopiva hetki hyptä kehitykseen mukaan. Toki museoautoharrastajiakin ta…
Nyt näyttää tämä keskustelu hiipuvan, kun kukaan ei ole kommentoinut yli 2:een kuukauteen. Koetan laittaa bensaa liekkeihin, vai olisikö öljyä laineille
Polttikset on tulosssa tiensä päähän, vahvin todiste siitä on useiden autovalmistajien viimea…
Sähköautot on voittava teknologia, koska sen energiahyötysuhde on rajusti parempi kuin polttomoottoriauton. (95%<>35%). Lisäksi sähköauto on teknisesti yksinkertaisempi ja vähemmän huoltoa vaativa, sekä käyttökustannuksiltaan selvästi halvempi…