Kaikista lupauksista ja yrityksistä huolimatta, rupesi ärsyttämään yksi takapuskuria uhkaavasti lähestyvä rekka ja pari pienempää perässäroikkujaa tänäkin aamuna.
Mutta en vilkutellut jarruvaloja tai muuta näkyvää provosoitumista.
Hyvä juttu olisi lisätä tuollaista rata- ja pimeäharjoittelua, missä kokisi konkreettisesti, miten vähän sitä asioille oikeasti mahtaa kun ylläri tulee vastaan. Lisää käytännön shokkihoitoa, varsinkin noiden jarrutus- ja pysähtymismatkojen kanssa. U…
Lainaus:01.02.2007 klo 10:43 nelivetoinen kirjoitti
ehdottomasti haitallisempia, vaarallisempia ja myös paljon yleisempiä ovat reilut yli- kuin alinopeudet.
...
"tilanne" syntyi pelkästään tuon takaa tulleen ilmiselvän reippaan ylinopeuden vuoks…
Mistä ihmeen kirjeopistosta on saanut alkunsa tämä nykyään yleinen ohittamistyyli: ajetaan kiinni edellä menevä hitaammin ajava/hidastava ajoneuvo. Painetaankin hana pohjassa päin ja leiskautetaan ohi viime tingassa takapuskuria hipoen. Kaistalle pa…
Hauskaa luettavaa aina...
Ihan kuin rangaistukset ja ylinopeussakot olisivat joku väistämätön luonnonlaki, joille ei voi mitään?
Tähän on ihan yksinkertainen ratkaisu, enkä edes jaksa viitsiä kertoa mikä...
Lainaus:15.02.2007 klo 20:26 Antt1T kirjoitti
Tuntuu vaan usein että on ainut hölmö liikenteessä joka ajaa nopeusrajoitusten ja keliolosuhteiden mukaan
Et ole
Ne rajoitusta/olosuhteita noudattavat kuskit eivät aja perästä kiinni ja itse …
Turvaväli-idiotismista oivana esimerkkinä jokaisen pääväylän liittymän kohdalle syntyvät järjettömät ruuhkarysät. Tätä jaksan ihmetellä vieläkin, miten voi olla vaikea tajuta auton verran tilan antamisen auttavan kaikkien perillepääsyä. Joka ruuhka-…
Ohittakaa toki rauhassa ja ajakaa ilman painetta. Huomaavainen autoilija saa minulta varauksetonta kunnioitusta aina. Kyse oli alunperin typerästä perässä roikkumisesta ja turhista ohitteluista.
Provosoituminen on aina tyhmää ja aiheuttaa vaaraa. J…
Mikä siinä on kaikkein pahinta, että ohittaja poistuu seuraavasta liittymästä? Miksi juuri se asia häiritsee niin suunnattomasti?
Kerropa mikä järki on nostaa riskitasoa tekemällä hullu ohitus ja heti jarruttaa hampaat irvessä seuraavaan liittymään…
100km tunnissa 80 km rajoitusalueella kuivalla asfaltilla hyvissä olosuhteissa ei ole mikään turvallisuusriski kun ratin takana on oikeat avut omaava kuljettaja
Se on surullista miten vähän moni kuski miettii omia toimiaan. Satasta paahtaessa kahde…