Niin, tämä taas on näitä ikuisuuskysymyksiä, johon oikean vastauksen saa ainoastaan kokeilemalla itse. Hyviä vastauksia täällä onkin jo tullut, omasta kokemuksesta voin todeta, että ainakaan Turun seudulla ei ole kitkarenkaiden kanssa ollut ongelmia…
Niin, että diesel...
Itse ainakin tykkäsin kovasti Renault Megane Breakista, kun sellaista kokeilin tuolla 1.9 dCi- koneella. Ei tosin ollut automaatti, mutta eiköhän sekin ole varsin kelvollinen. Ja varusteita tuosta Confort Dynamique- paketista l…
Joo, eipä ole Meganella ongelmia ollut ( sain auton lokakuussa ), jarrujen tai minkään muunkaan suhteen. Itselläni on koneena tuo 2.0- litrainen, joka tosin ei ole niitä kaikkein piheimpiä, 1.6- litrainen onkin varmaan järkevämpi valinta, jos ajelee…
Itselläni on Megane Break, 2.0- koneella tosin. En tiedä, olenko siis jäävi vastaamaan tai vertaamaan k.o autoja, mutta olen kyllä näihin kaikkiin tutustunut, loppusuoralla omaa autoa valittaessa oli Renault ja Peugeot 307SW. Miksikö otin Rellun? No…
...itselläni on Megane Break, jossa on tuo ESP. Toimiihan se kyllä ääritilanteissa (testasin jäisellä, syrjäisellä ajotiellä) ihan hyvin ja nopeasti, mutta enpä tiedä, kannattaako siitä nyt sitten maksaa kovin paljon. Itsekin sain systeemin relluun …
Niin, kyllähän tuo alennusprosentti on hyvin paljon kiinni liikkeestä ja sen edustamista merkeistä. Ja, kuten mielestäni on selvästi tullut ilmi, auto kannattaa hankkia kokonaan käteisellä mikäli mahdollista, vaihtoauto kun yleensä tosiaan "syö" ale…
Koeajoin uuden Corolla Verson 1.8- koneella sunnuntaina, en pitänyt autoa sen meluisampana tai hiljaisempana kuin muitakaan viime aikoina kokeilemiani uusia autoja. Ajettavuus oli parempi kuin Avensiksessa vastaavalla koneella. Olen vaihtamassa auto…
Mikäli on kyseessä ns. tuontiauto, ts. ostat auton ilman autoveroa, mielestäni kannattaa ottaa mahdollisimman kallis menopeli oman massin koon mukaan. Tällöin saa autosta enemmän tuottoa, ainakin euromääräisesti mitattuna, kun sen joskus vaihtaa uut…
Asteikolla on mielestäni aivan riittävästi skaalautuvuutta sillä noilla autoilla oman arvioni mukaan ei ole suurtakaan eroa selviytyä kaupungin vilinän läpi. Pösön silti valitsisin pelkästään tuolla argumentilla arvioituna - nippa nappa. Silti TM sa…
Olen tässä vuosien varrella seurannut mielenkiinnolla eri lehtien autovertailuja. Olen vakuuttunut, että testit ovat kohtalaisen puolueettomia, joskin olisi hauska tietää, millainen tausta testaajatiimillä kulloinkin on ja millä menopelillä he itse …
Tässä yhdyn JarmoL:n mielipiteeseen: varsinkin uusi Megane on hiljainen auto, niin moottori- kuin rengasääntenkin osalta. Itse ostin kesällä Rellun ( Megane Break ) juuri hiljaisuuden vuoksi. Autossa on alla Continentalin 205/55/R16 - renkaat ja noi…
Ihan tuohon alkuperäiseen kysymykseen Alfasta...
Itselläni oli 156 Super kolme vuotta, ostin auton uutena. Määräaikaishuoltojen lisäksi, jotka ovat kyllä mielestäni sieltä vähän kalliimmasta päästä, kävin "varikolla" seuraavasti:
- ohjauselektroni…
Toistaiseksi ajelen moottoripyörällä. Uusi auto, (Megane Break 2.0 Confort Dynamique) tulee syyskuussa. Aikaisemmin ajelin Alfa Romeo 156 Superilla.
[JTR muokkasi tätä viestiä 19.07.2004 klo 09:29]
No tuo 50 000km / vuosi on hyvin harvinainen tilanne, useimmiten matka jää puoleen tuosta. Mikäli alkuperäisen kysymyksen esittäjä osaa käyttää laskinta, voi ajokilometrimäärän varsin helposti laskea itsekin, tai sitten voi käyttää Excel- taulukkoa,…