kuruma

    Keskustelut

    • Tämä käyttäjä ei ole aloittanut keskusteluja.

Viimeisimmät kommentit keskusteluissa

  • NHB: Sitten pitää tietää vielä se, että millä nopeudella moottori tuota vääntöä tuottaa. Sen jälkeen laskeminen onnistuu. Pelkällä väännön arvolla ei kiihtyvyyttä lasketa. Sama se on tehonkin kanssa. Pitää tietää nopeus. Tosin, näissä ylem…
  • NHB: Pelkästä moottorin väännön arvosta et voi laskea kiihtyyvyyttä, mutta tehon arvosta kiihtyvyyden voi laskea. Tuollahan voimansiirron välitys oli sanottu. Ei tarvi kuin kertoa vääntöarvot sillä, niin saadaan vääntö pyörille ja siitä s…
  • Tässä Teslan vääntökäyrä: http://www.teslamotorsclub.com/attachment.php?attachmentid=47712&d=1398288415 Kiihtyvyys on suurin ja vakio välillä 0-45 mph, koska vääntö on vakio. Sitten saavutetaan maksimitehon alue, jolloin kiihtyvyys alk…
  • no-kia: Sähköauto kulkee teholla aivan kuten kaikki muutkin kulkuvälineet. Kyllä tässä tapauksessa voi sanoa, että kulkee väännöllä. Autossa ei ole vaihteistoa. On vain yksi kokoajan päällä oleva vaihde. Auton kiihtyvyys kulkee suoraan moo…
  • Palaa ne bensa-autotkin. Niitä ei vain uutisoida yhtä raflaavasti. http://www.businessinsider.com/3-lamborghinis-crash-burn-in-singapore-2013-12
  • Toinenkin Tesla S syttyi palamaan kolarin jälkeen. http://www.worldcarfans.com/113102865173/second-tesla-model-s-catches-on-fire-video
  • Foxit: Kuruma, mistä automalleista sinulla on polttoaineen kulutusta seurattu? Tätä on kysytty minulta ennenkin. En uskalla valitettavasti sanoa tarkkoja malleja. Kahden viimeisimmän auton kulutustiedot löytyvät netistä omalla nimelläni ja…
  • Foxit: Osoittaa kyllä melkoista optimismia vailla totuuspohjaa. En epäile etteikö yksittäisillä reissuilla voisi optimaalisissa olosuhteissa noihin kulutuslukemiin päästä, mutta että Suomessa ympäri vuoden, lehmätkin lentää... Olen pitänyt…
  • Samppa1300: Mitä nautintoa se kepin heiluttaminen oikein on? Juuri se kepin heiluttaminen tuo sen ajamisen ilon. Automaatti tappaa sen täysin. Itse pidän autolla ajamisesta yhä todella paljon, mutta en voi sietää automaatteja. Jos sellaine…
  • Opelin uusi 1.6 laittaa paremmat lukemat kuin Honda, Rellu tai Fiat. http://www.worldcarfans.com/113011752784/opel-introduces-all-new-16-liter-turbodiesel-engine Pyöreät 100 kW ja 320 Nm. Bonuksena Euro 6-päästörajojen alitus.
  • Minulla ilmoitetut EU-lukemat ovat pitäneet hyvin paikkaansa kaikilla autoillani. Olen kirjannut tankkaukset ylös usean vuoden ajan. Mittarivirhe on tarkisettu ja ollut luokkaa +/- 1%. Laskettu kulutus on jäänyt noin 5% alle yhdistetyn EU-kulutuksen…
  • Nuori autoilija: NHB:kin tuntuu arvostavan kovasti kulutusta tekniikan edistyksellisyyden mittapuuna. Jos on varaa uuteen autoon niin ei ole kulutuksesta kiinni! Minusta pieni kulutus on merkki hyvästä insinöörityöstä. Suuressa kulutuksess…
  • Hyvä tulos se on, mutta ei pienin. Tässä pienempiä lukemia tasaisella 120 km/h nopeudella. Auto l/100 km kW TM ---------------------- -------- --- ----- Seat Toledo 1.9 TDI 5,5 66 16/96 VW Passat 1.…
  • sjvirt: Maksoinpa tässä juuri Tekniikan Maailman tilausmaksun ja laskussa killitti arvonlisäveroprosenttina pyöreät 0 %:a. En voi ymmärtää miksi kotiin tilattujen lehtien ALV on 0%, kun samasta lehdestä saa maksaa 23% kaupan hyllystä ostet…
  • Ehkäpä tästä: http://dimensionalbliss.com/2011/03/29/andrea-rossis-cold-fusion-energy-catalyzer-e-cat-frequently-asked-questions/ Tuo esiteltiin pari kuukautta sitten. Vastaanotto maailman mediassa oli vaisua. Kaikki muistavat kuinka nolos…
  • Kyllä se vain taitaa yhä olla, että diesel on selvästi taloudellisempi mitä raskaammat olosuhteet ovat. Muutama vuosi sitten Moottori-lehdessä vertailtiin Seat Leon TDI 1.9 (110 kW) ja 1.8T (132 kW). Autoilla ajettiin moottoriradalla. Diesel on joit…
  • Skoda Roomster. Molemmissa 77 kW. 1.6 TDI - EU-kulutus 4,7 - 180 km/h 10,7 1.2 TSI - EU-kulutus 5,7 - 180 km/h 18,9 Kyllä tämä uusi bensa-tekniikka on hienoa!
  • NHB: Ulkokuori toki kuuluu laskea mukaan ja sitä jo hieman karkeasti arvioinkin. Minun mielestä ei kuulu. 2110 akku oli helposti itse vaihdettavissa. Se oli samalla osa puhelimen kuorta. Täten akun kuorten oli oltava selvästi vahvemmat kui…
  • NHB: Itse pidän tuota kyllä isona kehityksenä. Ei voi verrata 2110:n akkua iPhonen akkuun ulkomittojen mukaan. iPhonen akku on laitteen sisällä ja muodoltaan suorakaide. Se on kokokailla täynnä akkukennoja. 2110 akku oli samalla puhelimen …
  • kello68: Varmaan jos ei halua katsoa kuin viime vuotta, kehitystä ei huomaa mutta tuo 20 vuotta pisti aika pahasti silmään. Kehitys on ollut huima akkuteknologiassa. Ilman muuta kehitystä on tapahtunut, mutta se on tapahtunut pikkuhiljaa p…
  • Olen hyvin skeptinen. Samanlaisia uutisia on tullut vuosittain viimeisen 20 vuoden aikana. Evät ole kuitenkaan toteutuneet. Toivon tietysti, että olisi todellinen läpimurto ja saataisiin toimimaan muuallakin kuin laboratoriossa.
  • PalMikko: Jos teho pitää ilmoittaa kilowatteina eikä hevosvoimina niin miksi nopeuden saa ilmoittaa kilometreinä tunnissa? Kyllä km/h kuuluu SI-järjestelmään. Ei perusyksikkönä, mutta lisäyksikönä. Hevosvoimat eivät kuulu missään muodossa.
  • Opelixi: Törmäähän jokapäiväisessä elämässä muihinkin SI-järjestelmän ulkopuolisiin yksiköihin, kuten esim. naisten laskemat kalorit jne. Tässä on sama tilanne kuin hevosvoimissa, mutta päinvastoin. Kun tehossa hevosvoimat tuovat suuremman…
  • Onhan täällä käynnissä paljon turhempiakin keskusteluja. Jos ei keskustelu miellytä ei ole pakko osallistua. Ei nyt sentään ruveta sanelemaan mistä saa kirjoittaa ja mistä ei. Edelleenkin odotan sitä hyvää syytä hevosvoimien käytölle.
  • Itselleni Watti on huomattavasti tutumpi yksikkö. Aloitin koulunkäynnin 70-luvulla. Missään vaiheessa tehon yksikkönä ei ole opetettu hevosvoimaa - aina on ollut Watti. Hevosvoimiin on törmännyt vai automainoksissa. Tosin nykyään autonvalmistaj…
  • Hevosvoimat vs kilowatit, tämä on suosikkiaiheeni. Hevosvoimat ovat jäänne historiasta. Niitä käytetään yhä ihmisten turhamaisuuden vuoksi: Lukemat näyttävät suuremmilta hevosvoimissa kuin kilowateissa. Jos kilowatti olisi hevosvoima…
  • Jorma L: Jos kulutus on 0,5L pienempi, ei sen vuoksi autosta pitäisi maksaa edes yhtä tonnia enempää, jos auto ei muuten miellytä. Mutta, kun siitä ei tarvi maksaa mitään ylimääräistä. Otetaan esimerkiksi tuo Focus. 1.6 vapari (92 kW)…
  • Näillä downsizingin moottoreilla pitää ajaa taloudellisesti, jota kulutusetu tulisi näkyviin. Autolehtien testaajat harvemmin ajavat taloudellisesti. Varsinkin Tuulilasin juttuja lukiessani käy selväksi, ettei ajata taloudelliseti. Jarrua painetaan …
  • Trumppa: Muistaakseni TM joskus 80-luvulla julisti miehekkäästi että he tästälähtien käyttävät vain SI-yksiköitä. Ovatpahahan taas palanneet myös heppoihin. Se oli Tuulilasi. He tosiaan siirtyivät suoraan kilowatteihin eikä hevosvoimia mai…
  • Herbert: Minä en tuota käyrää tänne linkittänyt, joten sinä varmaan osaat kertoa, pitääkö se paikkaansa. Luotan siihen enemmän kuin muihin. Syitä: 1. Mittaa koko maapallon Satelliiteilla saadaan mitattua koko maapallo. Myös n…
Default Avatar
Jäsen 04.12.2014 alkaen
3 aloitettua keskustelua
99 viestiä
0 ×   0 ×