kuruma

Viimeisimmät kommentit keskusteluissa

  • Lueskelin eilen paria suomalaista moottoripyöräpalstaa. Siellä keskustelijat käyttivät säännöllisesti kilowatteja.
  • maavara: Nopeuden lisäys vähentää liikenteeseen käytettyä aikaa; -vastaantulijoiden kohtaamisia vähemmän= törmäysriski vähenee -pienempi ajoaika, vähemmän väsyneenä ajoa = virhehavaintojen / nukahtamisen riski pienenee -pimeällä ajoa vähemm…
  • NHB: Esimerkiksi kookkaan modernin farkun ulkomittoja on varsin hankala hahmottaa ilman tutkia. Tuolla modernilla tarkoitat näitä viistoperäisiä farmareita? Kutsutaan myös sportti- ja elämäntapafarmareiksi. Itse en niistä välitä. Valitsen…
  • J R: Mihin tarvitsee esim. sadetunnistinta, peruutustutkaa tai vaikka led-päivävaloja. LED-päivävalot ovat hyvät. LED:t kestää paljon pidempään kuin muut valotyypit ja vievät selvästi vähemmän virtaa. Polttoaineenkulutus laskee. Vaikkakin …
  • Tuon jutun lopussa asia on hyvin kiteytetty: 1. Dubbdäck ökar inte trafiksäkerhet eller olycksrisk i jämförelse med odubbade vinterdäck. 2. Dubbdäcksanvändning ökar kraftigt slitaget på vägarna med ökade kostnaden för vägunderhåll som följ…
  • Tässä jarrutustulokset sileällä jäällä eri talvirenkailla. Sivun ovat tuottaneet Trafi, Autoliitto ja Test World. http://safewintertyre.eu/fi/tyres Mukana ei ole vain tämän vuoden uuttuusrenkaita, vaan myös viime vuosien. Paras rengas on u…
  • Jorma L: Entä mihin perustuu fakta että testin järjestäjät olisivat pyytäneet renkaiden toimittamista maahantuojilta, ei kai kukaan itseäänkunnioittava testaaja niin tee vaan käy hakemassa renkaat vähin äänin jostain liikkeestä. Rengastest…
  • ritsa: Elektrolyysillä tapahtuva vedyn valmistus on hyötysuhteeltaan 80% luokkaa, muilla keinoin jopa tehokkaampaa. Tässä se ongelma juuri onkin. Vetypolttokennoauto kaatuu huonoon hyötysuhteeseen. Sekä sähköauto että vetypolttokennoautot …
  • ritsa: Ei esiinny bensaa, dieseliä eikä sähköä myöskään luonnossa salamaa lukuunottamatta. Diesel ja bensiini jalostetaan raakaöljystä. Eri hiilivetyjen jakeet erotellaan tislaamalla. Siihen menee vain murto-osa energiasta, joka saadaan si…
  • ritsa: Sähköautot on välivaihe. Kyllähän asia on toisinpäin. Sähköautot ovat lopullinen tavoite. Tarvitaan vain akkutekniikkaan dekadin hyppäys. Se tulee vuorenvarmasti aikanaan. Vety(polttokenno)autot ovat sivävastoin välivaihe. Pohj…
  • Minä myös rullailen vapaalla aina kuin on mahdollista. Hidastan vauhtia ensijaisesti vapaalla rullaten. Jos pitää hidastaa nopeammin, sitten vaihde päällä. Jarrua painetaan vasta aivan viimeiseksi. Varsinkin taajamassa vapaalla rullaus tuo suur…
  • NHB: Mikä tekee autosta niin erilaisen laitteen, että sen veroissa pitäisi olla joku tulotasokerroin, jotta oikeudenmukaisuus toteutuisi? Verotetaan montaa muutakin asiaa prosentuaalisesti hinnan mukaan. Esimerkiksi kiinteistövero. Sen per…
  • Vielä tästä km-verosta. Jos auto- ja ajoneuvovero poistuisi kokonaan ja ne korvattaisiin km-verolla. Tuolloinhan kalliiden (ja paljon kuluttavien) autojen hinnat laskisivat todella reippaasti. Nythän km-veroon on ehdotettu kahta komponenttia: paikka…
  • Kuukeri: Kuten eräs virkamies tänään sanoi, niin tuskinpa se autovero kokonaan poistuu... Tuo olisi ikävä nahkapäätös. Vero pitää saada kokonaan pois. Se on ainoa keino saada kilpailu todella pelaamaan Suomen autokaupassa. Jos veroa ei ole…
  • Herbert: NHB:Tuuletetaanpa loppukin sumu pois näytöltä. Auris Saksassa toimituskuluineen: Auris alkaen 12 545 € 15950 € lukee maahantuojan sivuilla. Se on perusmalli, jota ei Suomeen tuoda. Saksassa ja muissa keski-Euroopan autoverot…
  • Tämä on ollut suosikkini jo useita vuosia http://www.km77.com/ On espanjan kielinen, joten en ymmärä tekstia, mutta siinä on uutuudet aikaisin. Kuvat ovat erinomaiset ja tekniset tiedot ymmärtää vaikka olisi espanjaksi. Esimerkkejä hy…
  • Ajattelija2013: Kukaan ei muuten vielä kommentoinut sitä, miksi veroa ei voisi vain kerätä matkamittarin lukeman perusteella? Itselleni tulee noin 25 tkm vuodessa, joista 5-10 tkm muualla kuin Suomessa. Maksan niistä jo veroa kohdemaahan. …
  • Ajattelija2013: En edelleenkään oikein ymmärrä, miksi polttoaineen verotusta ei sitten vain voisi kiristää. Jos autot kuluttavat vähemmän, niin nostetaan sitä veroa. Niin kauan kuin polttoaineen kulutus ei ole 0 l/km, voidaan polttoainetta verott…
  • NHB: Downsizing vei Fordia ja Hyundaita sata nolla. Downsizing koneiden kulutus ja suorituskyky oli selvästi parempi. Minulla lopahti mielenkiinto testiin heti alkuun, kun huomasin että autoissa oli automaattivaihteistot. Testi kyllä pilat…
  • A-utoilija: Sitten tuosta TM:n testistä vielä, onko Octavian oikeat verrokit tosiaan Golf, Focus, Astra, Auris ja vastaavat? Eikö ennemminkin Skoda Rapid ole noiden kokoluokkaa? Kyllä kokoluokka oli aivan oikea. Verrataan akselivälejä. Se …
  • Avaruusvektori: Ilmeisesti CVT-autolla saa kiihdyttää lineaarisesti, kun kiihdytyksen alku- ja loppuhetket ja vastaavat nopeudet on määritelty. Antaako tässä syklin määrittely pientä ansiotonta etua automaateille, vai ymmärsinkö määrittelyn vääri…
  • NHB: Missä muuten tuon Passatin kulutuslukemat on ilmoitettu? http://www.km77.com/precios/buscar?marcas=volkswagen&modelos=passat&puertas=4&estado=3&anyo=2015
  • Sokea-Reetta: Aika alas on luotettavuus tippunut, että tietyn automerkin autot pitää ostaa tietyn polttoainelaadun mukaan tietyllä vaihteistolla. Ja jos tuohon sortuu, niin tiedossa ei ole muuta kuin loputonta vaihtamista nuolen mukaan. …
  • Tämän uuden Passatin kohdalla näkee hyvin manuaalivaihteiston hyvyyden verrattuna nykyaikaiseen automaattiin. Otetaan vaikka 2.0 TDI (110 kW). Yhdistetty EU-kulutus: - manuaali 4,1 l/100 km - DSG-automaatti 4,5 l/100 km Manuaalin kulut…
  • Warcraft: http://hannutanskanen22600.puheenvuoro.uusisuomi.fi/167184-tm-juttu-jolla-tuli-kenkaa-lehdesta Ei noille sivuille pääse. Tulee: Pääsy kielletty Sinulla ei ole käyttöoikeuksia tälle sivulle Mitä noita Tanskasen i…
  • Civicin tavaratila vaikuttaa hyvältä kuva tavaratilasta Tosin perä ei ole pysty sivuprofiili Ei ole sen puoleen Octaviassakaan sivuprofiili Eikä Auriksessakaan sivuprofiili Harmittaa nämä sporttiperät
  • Farmarissa tulee olla 1. Aivan tasainen pohja, kun penkit on kaadettu - näin: Octavia välipohjan kanssa - ei näin: Octavia ilman välipohjaa 2. Ei kynnystä 3. Pysty perä
  • ritsa: Aika lyhyt ilo se on bensakoneillakin, polttoaineen kulutus on sitä luokkaa kaasupohjassa että montaa kymmentäminuuttia ei ajeta, aivan kuten Teslalla. Diesel onkin ehdoton Autobahnalla. Sillä kulutus ei revähdä läheskään niin paha…
  • Hiilipäästö: Ostan argumentin puoliksi. Jos spekseissä lukisi suoraan työntövoima auton nopeuden funktiona, se olisi yksivaihteisella masiinalla hyvä esitysmuoto. Työntövoima saadaan jollain vakiokertoimella moottorin vääntömomentista. Sii…
  • Avaruusvektori: Jos kerran vääntö ja kokonaisvälityssuhde tunnetaan, kiihtyvyyden määrittämisessä tuskin moottorin pyörimisnopeutta tarvitaan. Toisaalta, jos tunnetaan teho, kiihtyvyyden määrittämiseksi ei tarvita kuin ajoneuvon nopeus. …
Default Avatar
Jäsen 04.12.2014 alkaen
3 aloitettua keskustelua
99 viestiä
0 ×   0 ×