mikahe2

Viimeisimmät kommentit keskusteluissa

  • AkiK: mikahe: Niinpä, mutta GT:ssä olettaisi olevan penkin esilämmitin, jonka voi kytkeä päälle vaikka kännykällä. Mutta näköjään se on lisävaruste. En ole kokenut tuollaista tarpeelliseksi, polttoainelämmitin lämmittelee koko auton, eikä k…
  • AkiK: kulkuepeli: Itselleni Priuksen yli 10 litraa pienempi kulutus kaupunkiajossa kuin BMW:llä painaisi "hieman" enemmän vaakakupissa kuin penkinlämmittimen teho. Eiköhän se sama penkinlämmitin ole edullisimmassakin 5-sarjan versiossa, …
  • Opelixi: mikahe: "Paljon" on tietysti suhteellinen käsite, mutta ongelmieni määrä on ollut radikaalisti alenevassa polvessa sarjassa taka - etu - jatkuva neliveto. No hyvä, että olet löytänyt lääkkeen ongelmiisi. Minä ja vaimoni olemme aina…
  • Opelixi: Onko mikahe sinulla ollut paljonkin ongelmia vajaavetoisen ratin takana istuessasi? "Paljon" on tietysti suhteellinen käsite, mutta ongelmieni määrä on ollut radikaalisti alenevassa polvessa sarjassa taka - etu - jatkuva neliveto.
  • Maastovälitys: Saako muuten yhtään alennusta, jos olen kyydissä ja pääsen/joudun(?) työntämään premiumia päästäkseni jonnekin? Enpä tiedä kun ei ole tarvinnut turvautua vajaavetoiseen taksiin sen takia, että oma auto olisi jäänyt jumiin park…
  • juuso01: Aika kauas ollaan talviautovertailusta karattu. Teiden ritareille voisi varmaan perustaa oman ketjun. Noh, vastahan tässä on opittu, miten käy kun vajaavetoisella kiihdyttää mutkaan. Ja että on suositeltavaa kiihdyttää ja jarrutta…
  • lauravee: Katselin tuolta linkistä 2009 vuoden tuloksia ja siellähän on otettu Bemarilla kolmoisvoitto isossa F-ryhmäässä, että ihmettelen mihin tämä suuri neronleimaus perustuu, ettei takavedolla muka luokkavoittoja oteta?? Höh, suvereenin v…
  • Herbert: petos:mikahe: No minäpä väitän. Viimeksi muutama tunti sitten seurasin antaumuksella liikennevaloissa toisena edellisen tuoreen vitos-Bimmerin (nastoitetun, tietysti) edesottamuksia. Ja eihän se meinannut päästä paljaalla asfaltilla l…
  • petos: Silti väitän ettei bemuilla ole sen ''tuskaisempaa'' käytännön eteneminen kuin muillakaan vajaavetoisilla. No minäpä väitän. Viimeksi muutama tunti sitten seurasin antaumuksella liikennevaloissa 70-tiellä toisena edellisen tuoreen vito…
  • A-utoilija: Vähän minusta vaan on outoa testata keskenään autoja joista toisessa on alle 70 hv ja toisessa yli 300 hv ja hintaero on yli 8 kertainen. En itse saa tuommoisten vertailusta mitään kaipaamaani informaatiota. Itse kaipaisin noihin …
  • Ainakin meidän kylässämme liikenneruuhkat ovat kuulemma pahentuneet siitä syystä, että mm. sisääntuloväylillä valot eivät vedä, kun autot sutivat paikallaan vaikka niiden pitäisi liikkua. Nelivetoja ja Bimmereitä nuo häiriköt eivät voi olla (mot), j…
  • AkiK: mikahe: Ja sen nopeuden minkä olen maksamani polttoaineen polttamisella saavuttanut, halutan säilyttää myös kurvissa, lämmittämättä puhelinlankojen varisparvea. Säästäisit mieluummin siitä nelivedosta, se olisi polttoainesäästöä ko…
  • AkiK: mikahe: Toiseksi: ilman jarruja kolarin todennäköisyys, silloin ja siten kun siihen voi omalla toiminnallaan voi vaikuttaa, on (lähes) nolla. Paitsi jos ajotavassa on jotakin pahasti vialla. Aika mahtava logiikka sinulla auton turv…
  • Herbert: mikahe: Minulle jarrut ovat ainakin 99.9%:sesti tarpeettomat, ABS 99.99995%. Talvikeleissä nelivetoa hyödynnän huomattavsti enemmän kuin 1%:n osuudella ajosuoritteesta. Tästä huomataan, kuinka harhaanjohtavaa on noista prosente…
  • Herbert: Mutta ainakin minulle ajoistani n. 99% on sellaisia, jolloin en nelivetoa edes kaipaa. Näin ne tarpeet vaihtelevat. Minulle jarrut ovat ainakin 99.9%:sesti tarpeettomat, ABS 99.99995%. Ennakoivalla ajotavalla niitä tarvitsee vain aut…
  • Herbert: "mikahe: Hupikäytössä ne ovat vain osa sitä kuuluisaa "kuollutta", jousittamatonta massaa." Mitä tarkoitat? Ei kai nelivedon osuus jousittamattomasta massasta riipu kytkettävyydestä puhumattakaan käyttötavasta. Pickupit ei ainakaan mi…
  • Herbert: mikahe:Tuohon ongelmaan on keksitty ratkaisu jo ajat sitten. Se "kytkee" nelivedon päälle jo satoja (tuhansia kilo)metrejä ennen liukkauden alkua. En pidä nelivedon kytkemistä käsin ongelmana. Tietysti ilman keskitasauspyörästöä ole…
  • Herbert: Jos lipsumista esiintyy, vauhtia pudotetaan. Kaksivetoinen lipsuu herkemmin. Hyvin muistan senkin tilanteen, jossa itse takavedolla (avolava) ajaessani vaihdoin nelivedolle, koska keli muuttui liukkaaksi. Takavedolla vauhti olisi pitänyt…
  • Herbert: Jos siviililiikenteestä puhutaan, minä en muista koskaan ajaneeni autoa, joka ei täytä mikahe:n ilmoittamia vaatimuksia hyvälle ajettavuudelle. No entä jos korjaat sanan 'jatkuvasti' vaatimuksella 'kokaan' (sori lapsuksesta). Jos "ko…
  • Zagarat: Hyvä/nautittava/jämäkkä ajettavuus? Minusta se on sitä, että auto menee jämäkästi juuri sinne minne minä haluan. Ilman että minun tarvitsee jatkuvasti haistella minne auto on oma-aloitteisesti menossa ja korjata sitä eli miettiä, ett…
  • Muistaako kukaan, missä lehdessä oli 2000-luvun jommalla kummalla puolella vertailu, jossa talviolosuhteissa testattiin ainakin kolmen automallin 2- ja nelivetoista versiota? TM:n arkistoista en sellaista löytänyt, vaikka menin pitkälle 1980-luvun p…
  • Bugracer: On kyllä tuo X1 todella kivannäköinen peli. Paluu todella kammottavan X6'n jälkeen on mukava, hienon näköinen. Pitänee nähdä livenä ennen lopullista mielipidettä. Livekokemus on tosiaan pakollinen. X6 on parhaimpia bemuja ikinä. Täm…
  • NHB: Toivomuksesi on kuultu. X1 sDrive on jo hinnoiteltu joissakin maissa. Jos vajaavetoinen riittää, niin saisiko myös fDriven? Sehän sopisi henkilöautokäyttöön muutenkin paremmin.
  • ...ainakin Manu Metson Sardinian havaintojen mukaan(). Pysytelkööt siis rattimiehet tästä kauppakassista erossa, sillä taajaman ulkopuolella se lienee hengenvaarallinen. () Nelonen - Start! 6.6.2009
  • Lainaus:17.07.2007 klo 19:55 jjj1 kirjoitti Ellei joustavaa viskoa olisi ja olisi vain pelkkä keskitasauspyörästö autolla kyllä voi ajaa nelivetoisena mutta se ei olisi "suositeltavaa" pitävällä pinnalla. Esimerkiksi vanhassa Suzuki Grand Vitarassa…
  • Lainaus:17.07.2007 klo 00:39 AkiK kirjoitti Nivassa on kyllä jatkuva aito lukollinen jatkuva neliveto, jonka olemassaolon huomaa aina, etenkin maantiellä! Se on tyyppiä kytkettävä. Minäkään en tarvitse "nelivetoista" autoa, jossa jokapy…
  • Lainaus:16.07.2007 klo 00:01 AkiK kirjoitti b] Herbert: Tuo nelivedon symmetrisyys on kai nelivedoista puhuttaessa sellaista pilkunviilausta, ettei sen perusteella paremmuutta voi määritellä. Ainoa neliveto, josta itse olisin valmis maksamaan, on…
  • Lainaus:14.07.2007 klo 21:54 jjj1 kirjoitti Itse asiassa yksi mielenkiintoinen asia Subarussa on, että huippumallit eivät juuri eroa perusmalleista. Tai enemmän niin päin, että perusmalleissakin on useimmat huippumallien ominaisuudet (neliveto, mat…
  • Lainaus:11.07.2007 klo 17:29 p128194 kirjoitti Sinänsä korpeaa kyllä, että sen parhaasta varusteesta (neliveto) tekemällä tehtiin negatiivinen asia ja siitä jaettiin pelkkiä miinuspisteitä (kulutus, kiihtyvyys, kaupunkiajo). Miten tuollaisest…
  • Lainaus:07.07.2007 klo 21:25 ddr5 kirjoitti Ikävä kyllä luotettavuutta ei saada koskaan näköjään arvosteluperusteeksi, muuten toyota voittaisi vieläkin selkeämmin. Kehitys kulkee lujaa kohti lujaa sitä tilaa, että lyhyen testin aikana luotett…
Default Avatar
Jäsen 04.12.2014 alkaen
33 aloitettua keskustelua
1717 viestiä
0 ×   0 ×