koneinssi

Viimeisimmät kommentit keskusteluissa

  • Melkoinen yllätys oli tuo Avensiksen sijoittuminen jaetulle ykköstilalle. Itse veikkasin etukäteen, että Mondeo voittaisi pienellä erolla Passattiin ja muut jäisivät selvemmin, vaan toisin kävi. Avensista ajaneena olen monessa suhteessa samaa mieltä…
  • Meni näköjään melkoiseksi tappeluksi tämäkin keskustelu. Tarkoitus oli ilmeisesti arvioida Toyotan MMT-vaihteistoa, eikä Toyotan ja Volkswagenin luotettavuutta.. Koeajoni perusteella tiivistän vielä, että Corollassa robottivaihteisto toimi kokonais…
  • Kävin viime viikolla koeajamassa uuden 1,6-litraisen, Multimode vaihteistolla varustetun Corollan. Kokonaisuutena autosta jäi erittäin positiivinen vaikutelma. Ennen koeajoa suhtauduin robottivaihteistoon suurella varauksella, olihan kyseistä laatik…
  • Ei voi kuin hämmästellä Individualin näkemystä tuoreesta Lexuksesta. Väkisinkin paistaa läpi jonkinlainen kateus japanilaista eleganssia kohtaan. Uutta LS 460:tä on törkeää verrata 80-luvun Sunnyyn. Omissa silmissäni Lexuksen materiaalivalinnat ja v…
  • Tuli käytyä perjantaina tarkastamassa Motorshown anti. Ehdottomasti suurimman vaikutuksen teki juuri Lexus LS 460. Auton sisätilojen viimeistely oli suorastaan käsittämättömän upeaa ja viimeistään oven sulkeminen pisti hiljaiseksi. Auto oli juuri se…
  • Vanhempieni edellinen auto (Avensis TD wagon -99) oli ainakin erittäin tarkka rengasvalinnalle. Autossa oli alla usean merkkisiä renkaita, mutta ylivoimaisesti parhaimmat (ja kalleimmat) olivat Nokian NRH2:det (195/60 R15), jotka olivat yhtä aikaa e…
  • Autossani on Arctic Diesel- polttoainelämmitin, jossa on alkanut ilmetä voimakasta savutusta. Savutus tunkee matkustamoon niin voimakkaasti, ettei lämmitintä viitsi ollenkaan käyttää. Lämmittimeen vaihdettiin juuri uusi hehkutulppa, mutta savutus ja…
  • Tuontiautohan ko. Mersu on. Tuo 250 turbodiesel ei ole CDI-moottori, vaan perinteinen esikammiodiesel. Kulutus on toki korkeampi kuin vastaavalla CDi:llä (220), mutta eipähän pitäisi olla niin kylmä talviajossa. Vanhanaikaisen dieselin vääntö ei ole…
  • Kyseinen auto on kaikinpuolin siisti, yhdeltä omistajalta ja täydellisellä huoltokirjalla. Autoon tehdyt korjaukset olivat merkkiliikkeen tekemiä. Mersuja tutkiessani tein kuitenkin mielenkiintoisen havainnon liittyen MB:n automaattiin. Havaitsin, e…
  • Veljelläni oli puolitoista vuotta 9-5 Saabbi, tosin sedan- mallinen ja 2,3t- koneella. Tuona aikana tuli istuttua kyydissä ja ajettuakin autoa lukuisia kertoja. Päällimmäisinä jäi autosta mieleen seuraavat asiat: + Kokonaisuutena erinomainen a…
  • Menee nyt aiheen vierestä, mutta ruostefaktaa löytyy mm. seuraavista osoitteista: http://www.finikor.fi/Kuva-galleria.pbs http://www.vibilagare.se/rostregistret.asp Erityisesti Finikorin kuvagalleria kertoo paljon nykyautojen ruostekestävyydestä.…
  • Saab 9-5 on todella hyvä vaihtoehto, jos etsii autoa miellyttävään ja turvalliseen matkantekoon. Auton huonoimpia puolia ovat ehdottomasti lukuisat tyyppiviat, jotka liittyvät lähinnä kampikammiotuuletukseen, turboahtimiin, sytytysjärjestelmiin ja v…
  • Vanhemman korimallin Avensis voisi olla hyvä valinta. Auto on kohtuullisen hyvä ajettava, ehkä hieman tahmeaa ohjaustuntumaa lukuunottamatta. Ajamisen tunnokkuudessa Avensis selkeästi häviää esim. Mondeolle, mutta vastapainoksi auton matkustusmukavu…
  • Löysin vanhasta Tuulilasista 1.05.1994 maahantuojan ilmoittamat hintatiedot. Tuon hinnaston mukaan BMW 316i sedanin OVH oli tuolloin 177700 markkaa.
  • Äidilläni oli vuosimallin 1999 Avensis, tosin farmari ja turbodiesel. Auto oli entinen taksi, joten kulutusosia vaihdettiin runsaasti. Kaiken kaikkiaan autosta jäi positiivinen maku. Sillä oli erinomaisen mukava tehdä matkaa; tillaa oli runsaasti ja…
  • Veljelläni on Saab 9-5 2,3t -12/2000 182 tkm. Auto on hankittu autoliikkeestä viime heinäkuussa. Aivan ongelmatonta meno ei ole ollut ja tälläkin hetkellä auto on korjaamolla. Tyypillisimpiä vikakohteita tuossa 9-5:ssä ovat sytytyskasetti, jakopääno…
Default Avatar
Jäsen 04.12.2014 alkaen
4 aloitettua keskustelua
16 viestiä
0 ×   0 ×