Esimerkillinen käyttöauto

24 kommenttia

Kaverini vaihtoi käyttöautoaan. Aiempia autoja on ollut mm. 750i, 320CDI ja edellinen oli 520i '05 (uudempi koppanen).

Hän oli käynyt koeajamassa A6 2.5 TDI V6 Quattro '03. ABT lastulla, nahat, sähköverhot, navi, madallettu S-line yms..

Kommentoi, että bemu ei oikein tuntunut miltään koeajon jälkeen ja auto vaihtui.

Joku voi sanoa että ikäloppuja autoja, mutta ajatelkaas mitä saa lähes uuden corollan hinnalla.

  
  • Oliko peräti Suomi-auto tuo uusi auto ?



    Joidenkin A6-Audien tuonti on todella edullista.

      
  • Ei tuollaisen ostaminen Suomessa uutena ole ollut kovin yleistä. En ole tullut kysyneeksi alkuperää juuri tämän auton kohdalla. Ainakin se 750i oli tuontiauto, siinäkin oli kaikki mahdolliset sähköoptiot (kaikki vieläpä toimi), integroitu TV/infonäyttö ja ajettu 190tkm.

      
  • Jorma L:

    Joku voi sanoa että ikäloppuja autoja, mutta ajatelkaas mitä saa lähes uuden corollan hinnalla.




    Ei kait preemmmiummm auto ole ikäloppu 3-4 vuotiaana?!

    Corollat ainakin porskuttaa siinä vaiheessa ihan täysillä vielä! :kiss:



    Mutta kysymykseesi:

    KALLEIN Corolla jonka sain laskurissa aikaiseksi maksoi

    32000 €.



    Haarukassa 30-35t€ saa käytettynä Nettiautosta 223 vaihtoehtoa (vm -03 -> sedanit):

    http://www.nettiauto.com/simpleSearch.php?show=inline&id_vehicle_type=1&id_make=&id_model=&id_car_type=2&id_fuel_type=2&id_gear_type=&pfrom=30000&pto=35000&yfrom=2003&yto=&engineFrom=&engineTo=&mileageFrom=&mileageTo=&id_domicile=&search=Hae+%3E%3E

      
  • Bemarin ostaja ja Corollan ostaja ovat eri rotua. Corollan ostaja miettii enimmäkseen käyttökustannuksia sekä käyttövarmuutta ja Bemarin ostaja jotakin ihan muuta.

      
  • Jorma L:

    Kaverini vaihtoi käyttöautoaan. Aiempia autoja on ollut mm. 750i, 320CDI ja edellinen oli 520i '05 (uudempi koppanen).
    Hän oli käynyt koeajamassa A6 2.5 TDI V6 Quattro '03. ABT lastulla, nahat, sähköverhot, navi, madallettu S-line yms..
    Kommentoi, että bemu ei oikein tuntunut miltään koeajon jälkeen ja auto vaihtui.
    Joku voi sanoa että ikäloppuja autoja, mutta ajatelkaas mitä saa lähes uuden corollan hinnalla.




    Kokeiliko yhtään oikeaa autoa? :hug:

      
  • No justiisa, sitä ollaan oikein hjuumoimiehijä. mut keroppa rehellisesti Suomen olosuhteisiin joku parempi ajopeli, kun kyseinen Audi. Audissa on kunnon neliveto, suht. tehokas dieselmoottori, hyvät varusteet, on sekä vakaa- että URHEILULLINEN ajettava, lisäksi oikein tyylikäs auto ulkoa- että sisältä. Aika kauan saa etsiä sellaista autoa, joka kokonaisuutena ko Audista ohi menis.

      
  • lauravee:

    Aika kauan saa etsiä sellaista autoa, joka kokonaisuutena ko Audista ohi menis.




    Kokonaisuuteen kuuluu paljon muutakin kuin luettelemasi asiat. Minä ainakin joudun ottamaan huomioon myös hankinat- ja käyttökustannukset. Millaisella painoarvolla ne oli mukana, kun määrittelit Audi A6 2,5 TDI quattron kenties parhaaksi autoksi suomalaisiin olosuhteisiin?

      
  • Omaan käyttööni esim. Toyota taikka Volkkari olisivat molemmat parempia vaihtoehtoja. Audin hinnalla ostaa Corollan ja vielä mökkitontin kaupan päälle.

      
  • neliveto, suht. tehokas dieselmoottori, hyvät varusteet, on sekä vakaa- että URHEILULLINEN ajettava, lisäksi oikein tyylikäs auto ulkoa- että sisältä




    Skoda Octavia 4X4. Ei tietysti vedä vertoja tuolle audille. Mutta Suomen oloihin varmasti järkiostos. Nyt ollaan Skodan kanssa jo siinä pisteessä, että joka nykyistä Octaviaa moittii - tekee käytännössä itsestään naurettavan. Jos nimenomaan on jotain autoista tietävinään.



    Ja tottakai ymmärrän, että tuolle ketjun aloittajan kaverille tuo kyseinen auto ei ole mikään vaihtoehto. Mutta kun LauraVee kerran kysyi..

      
  • Vielä kun ihan tosissaan provoillaan, niin mikään viritetty ja madallettu auto (kyseinen A6) ei sovellu kehäkolmosen ulkopuolelle. Jos nimenomaan Suomen oloihin loistavaa autoa haetaan. Auto sinällään on todella loistava paketti (Audi A6 2.5Tdi Quattro).

      
  • "Corollan ostaja miettii enimmäkseen käyttökustannuksia sekä käyttövarmuutta ja Bemarin ostaja jotakin ihan muuta"



    Kyllä se Bemarin omistajakin miettii samoja asioita, mutta aivot eivät välttämättä ole se päätöksiä tekevä elin kuten yleensäkin autokaupoissa!.

      
  • Näin Porvoon moottoritiellä Saksan kilvissä olevan RS5-Audin. Siis A5 RS-versiona.



    Mielestäni aika harvinainen näky ?

      
  • andertz:

    Näin Porvoon moottoritiellä Saksan kilvissä olevan RS5-Audin. Siis A5 RS-versiona.

    Mielestäni aika harvinainen näky ?




    esimerkillinen käyttöauto?

      
  • Ne oli kokeilemassa sitä Audia Suomessa, siis Audi-firma. Olettaisin.



    Se oli siis audi A5, jossa luki RS. Neljä pakoputkea siinä oli, siis 2 tuplaputkea.



    http://fi.worldcarfans.com/9081008.002/vakoiltua-audi-rs5-nrburgringill



    Tietysti tämä taas poikkesi aiheesta.







      
  • Täällä ne kannattaa testata, kuitenkin suurinosa suomeen tullaan myymään!

      
  • No mä oletin et kyseisen Audin ostajalla oli varaa hankkia kyseisen hintaluokan ajoneuvo itselleen, eli hankinta ja käyttökulut voi tässä tapauksessa unohtaa. Autoa joka ominaisuuksillaan peittoaa ko. Audin järkevässä hinta ja käyttökulu luokassa on varmaan melko vaikea löytää.

      
  • lauravee:

    No justiisa, sitä ollaan oikein hjuumoimiehijä. mut keroppa rehellisesti Suomen olosuhteisiin joku parempi ajopeli, kun kyseinen Audi. Audissa on kunnon neliveto, suht. tehokas dieselmoottori, hyvät varusteet, on sekä vakaa- että URHEILULLINEN ajettava, lisäksi oikein tyylikäs auto ulkoa- että sisältä. Aika kauan saa etsiä sellaista autoa, joka kokonaisuutena ko Audista ohi menis.




    Audi on varmasti hyvä auto (minullakin ollut) mutta ei varmaan kaikille/kaikkien mielestä paras vaihtoehto?

    URHEILULLINEN ajettava Suomen teillä? :weary:

    Minä kartan nelivetoa koska lisää turhaan kulutusta?

    Minä kartan myös kiisseleitä koska kilometrejä tulee kaikkiin kulkineisiimme vain 25-30tkm vuodessa sekä mielestäni kiisseli on tympeä ajettava (urheilullinen????), mutta on tosiaan makuasia haluaako "nauttia" ajamisesta? :hug:

      
  • Aeronautti:

    Nyt ollaan Skodan kanssa jo siinä pisteessä, että joka nykyistä Octaviaa moittii - tekee käytännössä itsestään naurettavan.




    Minusta Skodassa on epämukava takapenkki.



    Olen naurettava.

      
  • :grin: just just.. :flower:



    Eiku, tarkoitin mitä en sanonut. Eli tottakai siinä löytyy moitittavaakin. Mutta kokonaisuutta lähinnä hain. Eli on hintaluokassaan todella kova luu ja käyttökokemukset on kertoneet sen olevan jopa tarpeeksi laadukaskin.



    Ilmankos niitä joka kulmassa tuleekin vastaan.

      
  • ddr5:

    Omaan käyttööni esim. Toyota taikka Volkkari olisivat molemmat parempia vaihtoehtoja. Audin hinnalla ostaa Corollan ja vielä mökkitontin kaupan päälle.




    Ihan vain selvennykseksi, kysehän ei ole uudesta autosta. En tiedä mitä mökkitontit maksaa, enkä ole ihan varma corollan hinnastakaan, mutta näitähän saa jo alle 20 keur, ja 25 tontulla saa esim.

    http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1797645



    Hintaa tietysti tiputtaa vanha korimalli, mutta käyttöauton ominaisuuksia sekään tuskin liikaa verottaa.

      
  • Herbert:



    Minusta Skodassa on epämukava takapenkki.

    Olen naurettava.






    -täältä toinenkin pelle ilmoittautuu.



    Skoda ei tarjoa tarpeisiini juuri mitään, sillä minusta se on,





    -persoonaton massa-kyljys

    -ei-hauska- etuvetoon perustuva neliveto, tai proomu etuveto

    -keskinkertaiset ja ääniltään rumat moottorit

    -scoutissa ainakin aivan liikaa kallistelua ja vaappumista

    -vw laatu -en viitsisi pelata rahoillani lottoa minkälaisen yksilön olen saanut. VW:n nelivetojen poikimisia ja niiden laskuja ja korjaamosekoiluja olen nähnyt tarpeeksi.



    -imago on luvalla sanoen perseestä

    -auto on ulkonäöltään etumaskeineen ja sisätiloineen todella vastenmielinen



    -ok-näköisiä, kestäviä, viihtyisiä, ja sivistyneitäkin perusautoja on saatavilla



    :xmas:

      
  • Kuinkahan monta nelivetoista perhe-autoa Suomeen on rekisteröity, siis Subarujen lisäksi ?

      
  • andertz:

    Kuinkahan monta nelivetoista perhe-autoa Suomeen on rekisteröity?



    onhan noita, eikai nelivetoinen auto mikään harvinainen ole.

    Silmähavaintoni perusteella esim. Audeista iso osa on nelikkoja. Nehän erottaa helposti siitä etumaskin quattro-merkistä, joten ei tarvii arvuutella.

    Mersuja tapaa myös 4-maticina jonkin verran.

      
  • TM listaa kerran vuodessa eri kriteerien mukaan eniten myytyjä autoja, niistä voisi kai jotain yrittää päätellä. Joskus vuosia sitten Subaru hallitsi nelivetoisten luokkaa suvereeinisti, mutta nykyään muitakin myydään aika paljon. VAG-konsernin tuotteet muistaakseni on aika hyvin edustettuna listalla.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit