Olisiko kenelläkään käyttökokemuksia Renault Scenic 1.5 dieselissä käytetystä automaattilaatikosta? Näitä autoja on näkynyt taksissakin ainakin Tampereella. Millainen auto on ajaa, kestääkö laatikko?
Renaultille kaksoiskytkin vaihteiston valmistaa ilmeisesti Getrag ja se taitaa olla myös aika lähellä Fordin ja Volvon Powershiftia. VAG-konsernille vaihteistot tekee joku muu firma (ei kiinnostanut tutkia, että mikä.
Kiitos autotohtorille vastauksesta, linkkikin oli valaiseva. Vanha mytologia kertoo, että automaattivaihteisia pitää vähän varoa, korjaukset ovat kalliita ja alan asiantuntijat vaikeasti lähestyttäviä salatieteilijöitä. VAG:in vaihteistoja on ruodittu kyllästymiseen asti, mutta muista näkee vähän tekstejä. Onkohan se merkki siitä, että ne toimivat ja toimivat vähin äänin?
Ei ole kuullut juurikaan kestävyydestä huonoa, kaikkihan ne sanoo tietenkin että "on ihan mukava", mutta nuo olen jättännyt omaan arvoonsa, automaatilla varustetuilla autoilla siirrytään vain A:sta B:hen enkä sellaisilta henkilöiltä odotakkaan mitään syviä analyysejä ajettavuudesta tms.
Ymmärrän DaViegan kommentin oikein hyvin. Olen itse aina pitänyt vaihdekepistä. Oikeastaan on tylsä ajaa tiellä, jolla ei tarvitse vaihtaa. Olen itse asiassa maanikko: polkupyörälläkin ajaessani vaihdan koko ajan; on kiva arvioida tilannetta ja laittaa sopivaa päälle ( vähän kuin juhliin).
Vaimollani on ilmennyt käsisairaus, joka vaikeuttaa kepin käyttöä. Pakko etsiä automaattivaihteinen. Niin, mistä siis odottaa analyyttistä kommenttia? Pitääkö siirtyä invalidiliiton sivuille?
Tuolla on pientä keskustelua EDC-vaihteistosta. Ei muuta kuin rekisteröitymään foorumille ja kyselemään sieltä lisää niin saa varmaan enemmän kokemuksia kuin täältä kautta.
Itse pidän enemmän tuosta 6-vaihteisesta EDC:stä kuin aiemmasta 4-vaihteisesta momentinmuuntimella varustetusta. Autonahan Megane on pärjännyt TM-vertailuissa, eli jos luottaa lehden näkemykseen niin bensakoneella se oli 5-ovisissa paras ja farmarina kakkosena.
Päivä- /huomiovalojen osalta joutuu maksamaan niiden aktivoinnista, eli niiden käyttö oli maahantuojan toimesta estetty (keskustelujen mukaan myös Ruotsissa ). Toisaalta positiivinen yllätys että sellaiset oli, vaikkei ollutkaan LED-toteutuksena.
Talvirenkaat olivat 15-tuumaiset, eli nastarenkaiden vaihto kitkarenkaisiin ei maksanut läheskään niin paljoa kuin 16-tuumaisina maksaisi. Oli kiva taas kokeilla ennen / jälkeen nasta /kitka ja todeta iso ero melussa, mutta ajamisessa eroa ei ollut.
Renaultille kaksoiskytkin vaihteiston valmistaa ilmeisesti Getrag ja se taitaa olla myös aika lähellä Fordin ja Volvon Powershiftia. VAG-konsernille vaihteistot tekee joku muu firma (ei kiinnostanut tutkia, että mikä.
http://www.renault.com/en/innovation/gamme-mecanique/pages/transmission-dct.aspx
Kiitos autotohtorille vastauksesta, linkkikin oli valaiseva. Vanha mytologia kertoo, että automaattivaihteisia pitää vähän varoa, korjaukset ovat kalliita ja alan asiantuntijat vaikeasti lähestyttäviä salatieteilijöitä. VAG:in vaihteistoja on ruodittu kyllästymiseen asti, mutta muista näkee vähän tekstejä. Onkohan se merkki siitä, että ne toimivat ja toimivat vähin äänin?
Ei ole kuullut juurikaan kestävyydestä huonoa, kaikkihan ne sanoo tietenkin että "on ihan mukava", mutta nuo olen jättännyt omaan arvoonsa, automaatilla varustetuilla autoilla siirrytään vain A:sta B:hen enkä sellaisilta henkilöiltä odotakkaan mitään syviä analyysejä ajettavuudesta tms.
http://batracer.com/-1FrontPage.htm?XqI
Ymmärrän DaViegan kommentin oikein hyvin. Olen itse aina pitänyt vaihdekepistä. Oikeastaan on tylsä ajaa tiellä, jolla ei tarvitse vaihtaa. Olen itse asiassa maanikko: polkupyörälläkin ajaessani vaihdan koko ajan; on kiva arvioida tilannetta ja laittaa sopivaa päälle ( vähän kuin juhliin).
Vaimollani on ilmennyt käsisairaus, joka vaikeuttaa kepin käyttöä. Pakko etsiä automaattivaihteinen. Niin, mistä siis odottaa analyyttistä kommenttia? Pitääkö siirtyä invalidiliiton sivuille?
http://renaultkeskustelu.net/foorumi/index.php?topic=6947.0
Tuolla on pientä keskustelua EDC-vaihteistosta. Ei muuta kuin rekisteröitymään foorumille ja kyselemään sieltä lisää niin saa varmaan enemmän kokemuksia kuin täältä kautta.
Kiitos Kopos, hyvä vinkki!
Itse pidän enemmän tuosta 6-vaihteisesta EDC:stä kuin aiemmasta 4-vaihteisesta momentinmuuntimella varustetusta. Autonahan Megane on pärjännyt TM-vertailuissa, eli jos luottaa lehden näkemykseen niin bensakoneella se oli 5-ovisissa paras ja farmarina kakkosena.
Päivä- /huomiovalojen osalta joutuu maksamaan niiden aktivoinnista, eli niiden käyttö oli maahantuojan toimesta estetty (keskustelujen mukaan myös Ruotsissa ). Toisaalta positiivinen yllätys että sellaiset oli, vaikkei ollutkaan LED-toteutuksena.
Talvirenkaat olivat 15-tuumaiset, eli nastarenkaiden vaihto kitkarenkaisiin ei maksanut läheskään niin paljoa kuin 16-tuumaisina maksaisi. Oli kiva taas kokeilla ennen / jälkeen nasta /kitka ja todeta iso ero melussa, mutta ajamisessa eroa ei ollut.