Sodomka

Viimeisimmät kommentit keskusteluissa

  • Kumppani: Miksi vain iäkkään kuskin autoon?? Jos systeemiä sovellettaisiin kaikkiin autoihin, voisi seurantajärjestelmän rakentaminen ja ylläpitäminen tulla kovin kalliiksi. On varmaankin iäkkäiden lisäksi muitakin ryhmiä, jotka voitaisiin…
  • Ikäkausitarkistukset viiden vuoden välein? Ajokunto voi heikentyä ratkaisevasti ja lopullisesti yhdessä yössäkin - useimmiten toki vähitellen. Viittä vuotta siihen ei todellakaan tarvita. Jotakin apua tilanteeseen voisi tuoda tekninen seuranta …
  • ritsa: AkiK:ritsa: Tällä tarkoitat ilmeisesti naisia koska naiset edustavat selvää enemmistöä tolppasakkojen kerääjistä. Varmaan voit todistaa väitteesi linkittämällä mistä tuo tieto naisista selvänä enemmistönä löytyy. Eiköhän 80% o…
  • Kiitokset onnitteluista! Hyvää Joulua toivottelen minäkin.
  • Päädyin sitten Cybexin istuimeen, joka sai ADACin testeissä erinomaiset arvosanat. Saksalainen testi oli todellakin arveluttava. Kun Cybex ei heti pärjännyt kunnolla, sai tehdas tehdä siihen välillä korjauksia ja sitten tehtiin testi uudelleen. Suom…
  • TM36: Hetkinen ... nopeudenvalinnan vapaus. Yritän itse noudattaa kaikin keinoin rajoituksia. Silti minä ja moni muukin on kokenut, että joskus pitää nostaa jalkaa kaasulta mittarin vilkaisun jälkeen tyyliin: oho! Näistä satunnaisista ylinopeuk…
  • Herbert puhuu pelkkää asiaa. Spekulaatio siitä,missä suhteessa ylinopeus vaikuttaa onnettomuuksien syy- ja seuraustilastoihin jatkuu kuitenkin loputtomiin, ellei asiasta tehdä laajaa kokeellista tutkimusta. Satelliittiseurannan ja sopivan autok…
  • SO2001: Joku on tehnyt pienen rikkeen, joka on vastoin hänen tarkoitustaan johtanut ihmishenkien vaarantumiseen. Liikenneasioissa ylinopeudesta on mielestäni tehty pyhä ulottuvuus, joka ohjaa ajattelua niin, että kokonaisuus hämärtyy. Jos e…
  • green: Herbert:Koska verotuksen perusteeksi tarvitaan tarkka sijaintitieto, kartan saa halutessaan piirrettyä. Miksi tällainen mahdollisuus pitäisi sadoilla miljoonilla euroilla + vuotuiset ylläpitokulut rakentaa, kun yksinkertaisemmallakin järje…
  • ritsa: Minä kuulun myös tähän yhteisöön muttei kukaan ole minulta kysynyt mielipidettä sopivista rajoista. Sen rajan voi viranomainen laittaa vaikka kuinka alas ja täytyy aika lammas olla joka sen mukisematta hyväksyy. Lainnoudattajaa voi …
  • Nopeusrajoitususkovaisuuden olemassaoloon en minäkään usko. Rajoitusta noudattava on sen sijaan ikävä muistutus ylinopeuden ylläpitäjille siitä, että he rikkovat yhteisön asettamia sääntöjä. Tämä muistuttaja lähestyy ikävällä tavalla perä edellä ja …
  • 60-luvulla oli käytössä yleinen varoitusmerkki, jonka yhteydessä oli tarkentava tekstikilpi: Ajo sallittu omalla vastuulla. Kilpeä käytettiin keskeneräisillä tietyömailla. Tietyöt etenivät verkkaisesti ja jokin tärkeä yhteys (esim. Jäminkipohja-Teis…
  • Poni: Näinhän se on, ei kannata olla turhan herkkä sen ohittamisenkaan kanssa. Kyseessä on aina yksittäistapaus ja siten siihen pitääkin suhtautua. Ohitusherkkyyteen vaikuttaa monet asiat, kuten jopa oma mieliala. Mutta paljon riippuu myös sii…
  • Knight Rider: misar:1. Täyspainoinen hiekka tai tukkirekka vastaa 10000 henkilöauton tiekulutusta. tvh:n päällikön lausuma Hs:ssä Rekat eivät tee asfalttiin uria, joiden välinen etäisyys vastaa henkilöautojen raideleveyttä. misar: 4. L…
  • Tämä keskustelu näyttää loputtomalta; tuntuu kuin maanteiden hidastelijat olisivat valtakunnan liikenteen suurin ongelmaryhmä. Olen ajellut alussa mainittua mainittua Tampere-Virrat väliä satoja kertoja kymmenen vuoden ajan. Hitaammin ajavista…
  • SO2001: Nopeusrajoituksia tinkimättä noudattava ihminen, joka ajaa paljon, viettää jopa kaksi työvuotta elämästään enemmän auton ratissa kuin yhtä monta kilometriä ajava kuljettaja, joka ei noudata nopeusrajoituksia Kannattaa vaihtaa ammatti…
  • Teecee: Sitten arvaukseni vanhusten osuudesta. En oikein ymmärrä mitä ajoit takaa kun arvailit että tutkimuksissa havaitut muita hitaammat ja muita pienemmällä onnettomuusriskillä ajavat olisivatkin vanhuksia. He kieltämättä ajavat keskimäärin muu…
  • TM 36 Joo ylinopeudella kun treenaa... Kas kummaa kuitenkin lähes puolessa kuolonkolareista on ollut osatekijänä liian suuri nopeus. Liian pientä nopeutta ei ole syynä löytynyt. Muuten: Miksiköhän noita nopeusrajoituksia on Suomen ohella myö…
  • SO 2001: Jos auto olisi pelkkä liikkumisväline, jokin Trabantin tai Rättisitikan tai perinteisen Kuplavolkkarin kaltainen auto riittäisi aivan hyvin. Alkuperäisessä Kuplavolkkarissa oli 25 hevosvoimaa. Se riittäisi edelleenkin Suomen talvinopeuksi…
  • TM 36 Joskus tuntuu, että ohittaminen on joillekin ihan pakkomielle. "Tosta kyllä menen ohi" pyörii kuskin päässä , vaikkei ohittamiselle oikeasti olisikaan mitään järkiperusteita. Olen täysin samaa mieltä. Ohituksen yllykkeenä lienee tes…
  • Kumppani: Sodomka: Onko nopeusrajoitusten kohtuullinen noudattaminen niin vaikeaa ritsa: Ei todellakaan ole kunhan pysytään siinä kohtuudessa eikä nussita pilkkua. Olen sitä mieltä, että kaikki autoilijat ovat joskus rikkoneet …
  • SO2001: Natsi-Saksassa informaation keskeinen sisältö oli kuviteltu bolsevistis-juutalaisen maailmanvallan uhka, joka alistaa Saksan kurjuuteen ja orjuutukseen, ellei yli-ihmiseksi nostettu Hitler kumppaneineen ehdi tuhota sitä. Ihan alkuun:…
  • (SO2001) Olkoon esimerkki edellä mainittu jalankulkijan punaisen valon kunnioittaminen – tai kunnioittamattomuus. Mitkä ovat hyödyt ja haitat. Turvallisuus - vaikutus vähäinen, jos autoja ei ole tulossa. Aika – aikaa säästyy, kun ei tu…
  • Lainaus Ritsalta: "Jos auto ei edes satasen nopeudessa tunnu suoralla tiellä pysyvän käsissä, vika löytyy ratin ja penkin välistä." Nopeuksia ei kai rajoiteta siinä pelossa, ettei joku hallitsisi autoaan. Sisältyykö tähän nyt joku kapea käsity…
  • Nukahtamisvaaran ehkäisemiseksi kehitettiin Yhdysvalloissa (rekkakuskeille)aikoinaan laite, josta voisi olla apua Suomessakin. Kuljettajan kaulan ympärille kiinnitettiin panta. Pannassa oli teline, johon oli kiinnitetty kuskin leuan alle terävä neul…
  • Laskeminen näköjään onnistui, joten se oli sitten se lukemisen ymmärtäminen, joka epäonnistui.(FARwd) Nämä laskennalliset mallit ovat hyviä havainnollistajia teoriatasolla. Käytännössä 80km/h-alueilla rekat määrittelevät aika paljon toteutuvaa …
  • Pian kuitenkin takaa alkoi tulla autoja "normaalilla rahtarinopeudella" ja muutaman ohi päästettyäni totesin, ettei tilanne juuri parantunut edellisestä. (FARwd) Tuo "rahtarinopeus" on aika hyvä avainsana sopivalle vauhdille 80 km/t alueille…
  • Pitäisikö rajoitusnopeutta ajavan antaa ylinopeuskuskin häiritä normaalia liikennettä niin, että rajoitusnopeutta ajava puikahtaisi (jopa turvallisuutta vaarantaen) penkkaalle tai bussipysäkille? (TM 36) Rajoitusnopeutta ajavilla ei ole …
  • Oliko se kampanjointi sinun mielestäsi ”progagandaa”, vai juuri valistusta, muuten? (Kumppani) Semanttinen kysymys. Mitä tahansa valistusta voidaan nimittää propagandaksi etenkin silloin, kun nimittelijällä on jotakin tämän tiedottamisen si…
  • Tuo kuulostaa siltä, niin kuin tuollaista vetoamista yhteiseen etuun ei Suomessa olisi ollutkaan. (Kumppani) Niin, voihan se siltäkin kuulostaa. En toki tarkoittanut. Liikenneturvallisuutta edisti mm. Talja monilla kampanjoillaan. Tarkoitin …
Default Avatar
Jäsen 04.12.2014 alkaen
9 aloitettua keskustelua
146 viestiä
0 ×   0 ×