Skoda Superb II - automaattinen sisäilman laadun tarkkailu?

6 kommenttia

Olen nyt ajellut Superb II:lla joulukuusta 2008 asti, ja täytyy sanoa että hieno peli on.



Kaikki nippelit alkaa olemaan hallussa, mutta tuon automaattisen sisäilman laadun tarkkailun kanssa olen pähkäillyt. Että auto tunnistaa huonon ilman ja kytkee automaattisesti sisäkierron päälle, täytyykö minun kytkeä manuaalisesti sisäkierto siihen A-asentoon? Vai tapahtuuko tämä täysin automaattisesti?



Koskaan en ole huomannut että itsestään olisi päälle mennyt. Minkälaisessa saastepilvessä sitä sitten pitää ajaa?



Käyttöohjekirjasta en oikein selvyyttä saanut asiaan.



Ilmeisesti vastaava löytyy myös muista VAG-konsernin tuotteista.



Kiitos jo etukäteen vastauksista.

---
Petri Johansson
  
  • Volvoissa lienee vastaava IAQS, eli sisäilman laatujärjestelmä. Siinä siis myöskin ilmanlaadun tuunistimet ja napissa Auto-Manual vaihtoehdot.



    Käytännön toimivuutta lienee mahdoton todentaa ainakaan normaali liikenneolosuhteissa.

      
  • Lähinnä kiinnostaa se, että kannattaako tuo sisäilman kierto pitää siinä Auto -asennossa? Miten muut VAG-kuskit toimivat?

    ---
    Petri Johansson
      
  • En ole VAG-kuski, mutta Bemarissa olen ainakin pitänyt Auto-asennossa. Ei kai siitä mitään haittaa luulisi olevan Skodassakaan.

      
  • Kumma jos ei päälle mene itsestään.

      
  • No ainakin audissa logiikka oli näin:



    Jos katkaisin m-asennossa, ei sisäkierto mene koskaan päällle ellet paina sitä nuoli näppäintä(sisäkierto)



    Jos katkaisn a-asennossa sääteli sisäkiertoa automaattisesti. Muutaman kerran olen kuullut kun läppä menee kiinni itsestään.

      
  • eiköhän se toimi ilmastointi/sisäkierto automaattiasennossa, ei ole järkeä jos toimisi manuaali asetuksilla

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit