Lisäpistoke

19 kommenttia

Minulla on alla Fordin 2,5T S-Max, Titanium-varustetasolla.

Pelkääjänpaikan jalkatilasta löytyy 230 voltin (?) lisävirtapistoke. Yritin tässä eräs ilta kokeilla pistoketta, mutta liittäessäni kameran laturin siihen, mitään ei tapahtunut. Nappasin käteen auton käyttöohjekirjan, mutta en löytänyt koko kirjasessa mielestäni edes mainintaa koko pistokkesta.



Olisiko kenelläkään tietoa, että onko tuon saanut tehdasasennettuna, vai onko se lisätty autoon jälkeenpäin?



Ja eniten kiinnostaisi tietää, miksi en saanut sitä laturia toimimaan. Pitäisikö minun kokeilla vielä jotaan toista laitetta, vai onkohan pistokkeessa jokin toimintahäiriö?



Kiitos mahdollisista vastauksista.

  
  • Jos 230 V on lähempänä 0 V myös silloin, kun moottori on sammuksissa, niin ehkä kyseessä on valmistusvika.



    Minulla on ollut sellainen tupakansytyttimessä, mutta siitä ei ole ollut haittaa, kun 12 Vdc toimii.



    EDIT: Vai onko kyseessä peräti (mahdollisesti jälkiasennettu) lohkolämmittimen sisäpistoke? Sellaisesta tulee lämmitystolpan kautta virtaa erilliselle sisätilan lämmittimelle, ja se on kytketty rinnan lohkolämmittimen (tai jopa akkulaturin) kanssa.

      
  • Eihän nyt vain ole kyseessä jälkiasennus pistorasia, mikä on liitetty samaan kaapeliin moottorin lämmittimen kanssa? Jos autossasi on moottorin lämmitin, niin laita lämmitykseen ja kokeile sen jälkeen tuleeko pistorasiaan virtaa. Luulen, että pistorasia on sisätilan lämmitintä varten, mutta voin toki olla väärässä ja auton lisävarusteisiin kuuluu invertteri...

      
  • Voi olla ja todennäköisesti onkin juuri sisätilalämppäriä varten, tosin tuollaisia isoja moliskoja ei ole enää muutamaan vuoteen asennettu ainakaan jos liikkeessä on sisätilahaara laitettu....

      
  • Moniko sisälämppäri toimii ilman "isoa molliskaa"?

      
  • Ei varmaan yksikään. Kolme uutta auto tullut ostettua neljän vuoden sisään ja ainakin niissä kaikissa ollut tuo "iso moliska" joten :tongue:

      
  • Ishvan:

    Ei varmaan yksikään. Kolme uutta auto tullut ostettua neljän vuoden sisään ja ainakin niissä kaikissa ollut tuo "iso moliska" joten :tongue:






    Kannattaa sitten varmaan sanoa sille firmalle, josta olet autot ostanut, että siirtyvät käyttämään defan uudempaa asennussarjaa, jossa ei todellakaan ole mitään isoa pistorasiamoliskoa, vaan ihan siisti plug-in-liitin......ollut jo viimeiset pari kolme vuotta....sori.

    :lol:

      
  • No eipä tuo "molisko" itseäni ole koskaan häirinnyt. Enpä ole edes koskaan ajatellut miksi sen tarvitsisi pienempi olla. Niin ja ammattilaiselle tiedoksi, että nyt puuttuu koko pistoke. Uudessa autossa Webasto hoitelee lämmityspuolen :wink:

      
  • Minusta SISÄTILALÄMMITTIMISSÄ on aina ollut normaali "shuko-pistoke", sillä lämmitin voidaan liittää myös kotona sähköverkkoon. Eikä tuo pistorasia jalkatilassa nyt mikään iso molisko ole, ainakaan minun mielestäni. Ulkopuolellahan on ollut jo "vuosia" minitöpselit niin Defalla kuin Calixillakin. Missä muuten ammattilaisella on niitä plug-in liitettäviä Termiinejä tai muita Defan sisälämppäreitä, en minä ainakaan ole nähnyt myynnissä?



    P.S. Webasto pörrää meikäläiselläkin...

      
  • vainta:

    Minusta SISÄTILALÄMMITTIMISSÄ on aina ollut normaali "shuko-pistoke", sillä lämmitin voidaan liittää myös kotona sähköverkkoon. Eikä tuo pistorasia jalkatilassa nyt mikään iso molisko ole, ainakaan minun mielestäni. Ulkopuolellahan on ollut jo "vuosia" minitöpselit niin Defalla kuin Calixillakin. Missä muuten ammattilaisella on niitä plug-in liitettäviä Termiinejä tai muita Defan sisälämppäreitä, en minä ainakaan ole nähnyt myynnissä?

    P.S. Webasto pörrää meikäläiselläkin...




    No kannattaa kysyä ihan vaikka siitä paikallisesta varaosaliikkeestä jos tarvis on.....ennen oli ennen ja nyt on nyt.

    :smirk:



    Tässä kuitenkin kuva josta näät mistä on kyse....

    http://3.bp.blogspot.com/_8dKHeRL6Krk/S0WX0tHh8gI/AAAAAAAAARM/UcB-D55eN8k/s1600-h/defa_Termini_2100_a.jpg

      
  • Lohkolämppärin olen aina asennuttanut, mutta haaroittimen ja johdon läpivienteineen sisäpistokkeeseen laittanut itse. Voi ostaa muunkin merkkisen lämppärin, kun on shuko.

      
  • Ammattilainen:

    Tässä kuitenkin kuva josta näät mistä on kyse....
    http://3.bp.blogspot.com/_8dKHeRL6Krk/S0WX0tHh8gI/AAAAAAAAARM/UcB-D55eN8k/s1600-h/defa_Termini_2100_a.jpg




    Eipä näy edes Defan sivuilla kyseistä tuotetta mainostettavan (vain shukorasioita tarjotaan liintäntään), mutta hyvä kun uutta keksitään. Shukolla tosiaankin voi liittää muunkin merkkisen lämmittimen kuin Defan kuten Böpi tuossa yllä jo totesikin.

      
  • Defan sivuilla on kyseiset tuotteet, mutta esim. lämppärin kuvassa ei johtoa näy. Ja jos kerran uuteen autoon ottaa lohkolämppärin sisätilahaaroituksella, niin miksi ihmeessä siihen tarvitsee liittää muun merkkistä ?

      
  • Ammattilainen:

    Defan sivuilla on kyseiset tuotteet, mutta esim. lämppärin kuvassa ei johtoa näy. Ja jos kerran uuteen autoon ottaa lohkolämppärin sisätilahaaroituksella, niin miksi ihmeessä siihen tarvitsee liittää muun merkkistä ?




    Jaa-a minä olen ainakin kierrättynyt yli 10 vuotta Calix-sisätilalämppäriäni, eikä loppua näy.

    t. Calixilla 7:s auto menossa. :sunglasses:

      
  • Ammattilainen:

    Defan sivuilla on kyseiset tuotteet, mutta esim. lämppärin kuvassa ei johtoa näy. Ja jos kerran uuteen autoon ottaa lohkolämppärin sisätilahaaroituksella, niin miksi ihmeessä siihen tarvitsee liittää muun merkkistä ?


    No kämppiini en ehkä haluaisi sähkörasiaa, johon sopii vain tietyn valmistajan oikean vuosimallin (-välin) sähkölaite.



    Toisaalta en ole koskaan noussut taksiin, joka olisi lämmitystolpassa sillä hetkellä kiinni, joten jos Ammattimaisella on noin asiat, niin hänellä on kyydit harvassa (ja tavallista pidempi&#228:wink:.

      
  • mikahe:



    Toisaalta en ole koskaan noussut taksiin, joka olisi lämmitystolpassa sillä hetkellä kiinni, joten jos Ammattimaisella on noin asiat, niin hänellä on kyydit harvassa (ja tavallista pidempi&#228:wink:.




    Onko joku noin väittänyt, vai onko iltapillerit jääneet ottamatta ?



    :lol:

      
  • Pihi mies tekee mahdollisimman paljon ite, vaikka huom. uuteenkiin autoon. Romikselta saa muutamalla kympillä johtosarjan haaroittimineen. Ostan uuden Defan lohkiksen ja asennutan sen lähikorjaamolla. Johdot vedän sitten itse. Säästää taas 400- 600 €. Vanteet ja toiset renkaat laitatan edullisessa rengasliikkeessä. Merkkihuoltoon vien omat tarvikkeet. Roiskeläpät asennan itse. Raha ei kasva puussa. Sen minkä kaikissa noissa säästää voi laittaa uuden auton hankintaan. Parhaimman jälleenmyyntiarvon saa aina hinnaston alapään varustelemattomasta mallista.

      
  • Böpi:

    Pihi mies tekee mahdollisimman paljon ite, vaikka huom. uuteenkiin autoon. Romikselta saa muutamalla kympillä johtosarjan haaroittimineen. Ostan uuden Defan lohkiksen ja asennutan sen lähikorjaamolla. Johdot vedän sitten itse. Säästää taas 400- 600 €. Vanteet ja toiset renkaat laitatan edullisessa rengasliikkeessä. Merkkihuoltoon vien omat tarvikkeet. Roiskeläpät asennan itse. Raha ei kasva puussa. Sen minkä kaikissa noissa säästää voi laittaa uuden auton hankintaan. Parhaimman jälleenmyyntiarvon saa aina hinnaston alapään varustelemattomasta mallista.




    Epäilemättä. Renkaatkin varmaan ostat pinnattuna, tai sitten otat kolvin ja teet vähän uutta pintaa entisiin....ja taas säästää.....



    Ehkä jos niin on rahat tiukalla, ei kannata uutta autoa yleensäkään ostaa....ihan oikeesti.

      
  • Luonnevika, kun on pihi. Kaikki pitäisi tehdä itse. Mitään ei oikein voi maksaa toisen työstä, jos sen voi tehdä ite. En osaa arvostaa vapaa-aikaa.

      
  • Näköjään on minitöpselillä myös sisälämppäreitä joten olin väärässä! :frowning:

    Toisaalta normiliittimeen sisäpuhallin maksaa reilun kympin!

    Miksi muuten kaikissa lohkolämppäreissä ei enää ole samalla pistokkeella liitos autoon kuten ennen? :innocent:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit