Ilman vaihtaminen renkaista?

11 kommenttia

Mitenkäs on, miten usein suositellaan ilman vaihtamista renkaista? Entä pitääkö olla merkkiliikkeen ilmaa vai kelpaako ihan tavallinen huoltsikan ilma? Sitten vielä tällainen asia, että jos auto seisoo pitkään paikoillaan, niin pitääkö sitä liikuttaa sen verran, että pyörät pyörähtävät 180 astetta jompaankumpaan suuntaan, jotta renkaiden alaosassa oleva paakkuuntunut ilma lähtee irti renkaista?

  
  • Riippuu vähän minkälaista ilmaa olet renkaisiisi laittanut. Kaupunki-ilma kannattaa vaihtaa vähintään kerran kesässä. Kyllä kannattaa liikuttaa autoa ainakin kerran vuodessa, että alhaalla puristuksissa ollut ilma pääsisi välistä lepotilaan, mutta jos luulet, että tulet liikuttamaan autoa ensivuoden kesällä, niin ei välttämättä tarvitse jokavuosi autoa siirtää. Näitä yli vuoden taukoja ei kuitenkaan ole suositeltavaa pitää oikein montaa vuotta peräkkäin

      
  • Jossakin kehä III varrella on ensi viikolla renkaiden tyhjennysmyynti, kaikista renkaista on ns. ilmat pihalla -hinnat voimassa. (tai siis hinnoissa ei ole ilmaa mukana). Mistähän olisi hyvä hankkia ns. ensiasennusilmat? Voisi kuvitella että eri puolilta maailmaa tulevien autojen ensiasennusilmoissa on paljonkin eroa (lämpötila, kosteus, paine)...

      
  • Jaaha. Sitä on näköjään vierailtu legendaarisella Suomi24 -palstalla...
    http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=583&posting=22000000020941430

      
  • Renkaiden ilmanpaine tulee tarkistaa sännöllisesti ennen kuin suuria täydennystarpeita tulee vastaan. Jos puhtaassa Suomi-ilmastossa pumputtaisiin joukolla ilmaa lytsiin renkaisiin, niin siitä aiheutuisi muualla suuri matalapaine joka veisi viimeisetkin henkoset huonossa ilmassa eläviltä kansalaisita esim. Kiinassa. He joutuisivat paitsi kamppailemaan elämää ylläpitävistä ilmamolekyyleistä huonossa paikallisessa ilmanalassa myös tottumaan oman kulutushuippunsa imuttamista länsimaisen hapatuksen kyllästämistä japanilaisten ilmamolekyylien invaasiosta, jotka eivät ole Puolueesta kuulleetkaan.

    Liikkumaton pyörä ei pidä ilmojansa, joten esim. MP:llä on ajettava myös lumella, ettei Suomi joudu kansainvälisessä tuomioistuimessa syytettyjen penkille.

      
  • Ehdottomasti kannattaa laittaa kaupunki-ilmaa, paksumpana pysyy paremmin renkaassa! :sunglasses:

      
  • Tää että joutuisi monta kertaa vuodessa vaihtaa ilmoja on ihan vaan esson-baari-huhuja: Uusissa autoissa on tehtaan ilmaa laitettu, joten sitä ei saa saatikka tarvitse vaihtaa, mahdollisesti täyttää maahantuojan suosittelemalla ilmalla jos huomaa vähenemistä.

    Ilman pakkaantumista pystyy estämään ihan renkaita potkimalla.

      
  • Lainaus:
    07.02.2007 klo 18:58 J R kirjoitti
    Sitten vielä tällainen asia, että jos auto seisoo pitkään paikoillaan, niin pitääkö sitä liikuttaa sen verran, että pyörät pyörähtävät 180 astetta jompaankumpaan suuntaan, jotta renkaiden alaosassa oleva paakkuuntunut ilma lähtee irti renkaista?


    Tuo 180 astetta on aivan liian vähän. Kyllä niitä pitää pyöräyttää 360 astetta.

      
  • Volkkareissa ilmanvaihto väli on 30000 km.Muista käyttää long-life ilmaa,sitä saa vain merkkihuollosta.Bilteman ilma on aivan paskaa,jäätyy jo kymmenessä asteessa. :open_mouth:

    [kozel muokkasi tätä viestiä 16.02.2007 klo 20:32]
      
  • Tuota longlifeä joutuu vaan lisään aika tiuhaan, kannatan "puhdasta" kaupunki-ilmaa!

      
  • Lakkautin TM:n kestotilauksen jokin aika sitten, kun ei mielestäni tue ihmiskunnan selviytymisponnistuksia tarpeeksi pontevasti lehden linja kaikennäköisten energian ja luonnovarojen haaskuuvälineiden (putkiv- vs. taulutv, hupimoottorikelkat -ja mönkijät, alle 5 vuotta käyttöä kestävä kodintekniikka jne. jne.) tuottamisen, käytön ja uusimisen aiheuttamien ilmasto- ym. haittavaikutusten huomioonottamattomuuden vuoksi. Tämän lukija?keskustelun perusteella voisinkin ehkä ryhtyä harkitsemaan kestotilausta puolivakavasti uudelleen! Lisää anarkiaa palstoille, kiitos jo etukäteen!

      
  • Hyvä että tämäkin ongelma on nostettu esille. Nämä ilmavaiva-asiat eivät ole mitään vähäpätöisiä muun muassa takuukysymysten kannalta. Vaikuttaahan ilman laatu auton jousitukseen ja pyöräntuentaan itse renkaista puhumattakaan. Ongelma on hyvin tiedossa erityisesti itärajan tuntumassa.

    nimim "köyhällä ei ole varaa halpaan"

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit