Esimerkillinen käyttöauton moottori

55 kommenttia
«1

Minusta otsikon alle sopii ainakin oheisen penkityskäyrän moottori: kahtapuolen 200hv käytössä 2000-4100 rpm, vähän ylikin, mittaus trigattu 2000rpm, eli sen alle arvot ei tallennettu, siksi käyrä tulee nollasta ylös.



image

  
  • No onko kulutuskäyrää näytettäväksi, sen luulisi olevan kiinnostavin jos usein käytetystä autosta on kysymys.

      
  • Ja että millainen moottori muutenkin on kyseessä. Käytetäänkö sitä Micrassa vai 500-sarjan Bemarissa.

      
  • mikahe :

    No onko kulutuskäyrää näytettäväksi, sen luulisi olevan kiinnostavin jos usein käytetystä autosta on kysymys.




    Pitkäaikainen keskikulutus tankatessa laskettuna on 5.3 L/100km kesällä ja 6.3 L/100km talvella (webasto). Sekalaista ajoa, työpaikka on kehä I sisäpuolella, koti landella 40 km päässä.



      
  • Herbert:

    Ja että millainen moottori muutenkin on kyseessä. Käytetäänkö sitä Micrassa vai 500-sarjan Bemarissa.




    Auto on '02 S60 ja kone on D5. Mikään kilpuri se ei ole, mutta liikenteen mukana pysyy vaivatta.

      
  • Ihan varmasti. Itse olen ajanut aikanaan 100 heppaisella diesellä, auton paino 1850 kg. Vaivatta pysyi silläkin mukana. Oli lisäksi helppo ajettava, kun väänsi alhaalta saakka hienosti. Kytkimen sai nostaa aika huolettomasti.

      
  • Sehän nimenomaan näyttää heikolta aivan alaväännön osalta, ja kyse on vielä testipenkistä jossa viiveet saa pois näkyvistä. Etenkin kun laittaa mittauksen alkamaan 2000rpm:stä... Lisäksi näyttää tukehtuvan hyvin pian eli kierrosalue tynkä.



    On olemassa AIVAN eri maata olevia dieseleitäkin. Kokeilisit joskus vaikka sekventiaalisesi ahdettua niin huomaisit että dieselistä on mahdollista saada viiveetöntä, nopeasti reagoivaa, pehmeästi käyvää, mielellään kiertävää, laajakäyntistä ja korkeallakin mielellään laulavaa konetta. Toisin kuin tuo.



    http://www.ac-schnitzer.de/fileadmin/mediapool/pdfs/BMW_Autos/Technische_Daten/Overview_Engines_E90_E91_E92_E93.pdf

      
  • Putput:

    Sehän nimenomaan näyttää heikolta aivan alaväännön osalta, ja kyse on vielä testipenkistä jossa viiveet saa pois näkyvistä. Etenkin kun laittaa mittauksen alkamaan 2000rpm:stä... Lisäksi näyttää tukehtuvan hyvin pian eli kierrosalue tynkä.

    On olemassa AIVAN eri maata olevia dieseleitäkin. Kokeilisit joskus vaikka sekventiaalisesi ahdettua niin huomaisit että dieselistä on mahdollista saada viiveetöntä, nopeasti reagoivaa, pehmeästi käyvää, mielellään kiertävää, laajakäyntistä ja korkeallakin mielellään laulavaa konetta. Toisin kuin tuo.

    http://www.ac-schnitzer.de/fileadmin/mediapool/pdfs/BMW_Autos/Technische_Daten/Overview_Engines_E90_E91_E92_E93.pdf




    Ei tainnut kukaan muunlaista vastausta sinulta odottaakaan. Jos nyt alkajaisiksi laittaisit esille oman autosi MITATUT käppyrät, niin jatkan keskustelua sinun kanssasi. Onko muuten koskaan todistettu että sinulla PutPut (lienee toiveautosi "laulua" tuo nimimerkkisi) on edes ajokorttia?



      
  • Noista esittämistäsi teho+vääntökäppyröistä ja kulutuslukemista voi päätellä, että joko

    a) Olet tullut huijatuksi virityspajan toimesta tai

    b) Olet maksanut turhasta eli käytät sitä kierroslukualuetta käytännön ajoon, jota ei ole edes mitattu. Taloudellisessa ajossa ei tarvitse ylittää 2000 rpm:ää ja varmasti pysyy "liikenteen vauhdissa".



    Tai

    c) Esittämällä vielä sitkeys- ja kiihdytysarvoja voit todistaa em. oletukseni vääräksi.

      
  • mikahe :

    Noista esittämistäsi teho+vääntökäppyröistä ja kulutuslukemista voi päätellä, että joko
    a) Olet tullut huijatuksi virityspajan toimesta tai
    b) Olet maksanut turhasta eli käytät sitä kierroslukualuetta käytännön ajoon, jota ei ole edes mitattu. Taloudellisessa ajossa ei tarvitse ylittää 2000 rpm:ää ja varmasti pysyy "liikenteen vauhdissa".

    Tai
    c) Esittämällä vielä sitkeys- ja kiihdytysarvoja voit todistaa em. oletukseni vääräksi.




    Jos tarkennan että ko. paja ei ole autoa virittänyt, vain mittaukset on suoritettu siellä. Olen kuullut henkilöiltä jotka ovat käyneet useissakin pajoissa, että Harisen mittaukset on luotettavia.

    Tottakai käytän alle 2000rpm liikenteessä, mutta auto on manuaali ja jos sitä haluaa (mikään pakkohan ei ole) saada liikkumaan vähän normaalia ripeämmin, niin on monesti todettu että auto kiihtyy teholla, harvoissa autoissa on kovin isot tehot alle 2000rpm, tosin harvoissa autoissa on päälle 200 hp 2500 rpm ja sama teho edelleen 4100 rpm. Tässä on väännön lisäksi siis myös tasaista tehoa, ei niinkuin monet bensiinimoottorit jossa teho nousee lineaarisesti nollasta ja max. teho saavutetaan 5500 rpm. Erittäin mukava ja helppo ajettava.

      
  • Jorma L:


    Ei tainnut kukaan muunlaista vastausta sinulta odottaakaan. Jos nyt alkajaisiksi laittaisit esille oman autosi MITATUT käppyrät, niin jatkan keskustelua sinun kanssasi. Onko muuten koskaan todistettu että sinulla PutPut (lienee toiveautosi "laulua" tuo nimimerkkisi) on edes ajokorttia?




    Kun kerran et muunlaista vastausta odottanut kirjoitit siis tahallasi typerän provoviestin? Hyvä sentään että ymmärrät kuinka älytön tuo sinun "Esimerkillinen käyttöauton moottori" -viesti ja siinä olevat väitteet ovat etkä siis tosissasi niitä kirjoittanut.



    Nimittäin on oikeastaan aika vaikea löytää kauempana esimerkillisestä: kuluttava, vanhanaikainen, suht huonokäytöksinen tylsä moottori ei muille mitään esimerkkiä näytä. En tiedä millä merkillä EI olisi parempaa tarjota.



    Minun ajokortin olemassaolo vasta järkevä nettikeskustelun aihe onkin! Voit sitä ihmetellä vapaasti jos muutoin sanottava loppui. Se vielä kamalasti vaikuttaa Volvon dieselin edistyksellisyyteen tai sen totaaliseen vastakohtaan...



    Minun autoni käyrät ovat ihan ok:t, mutta minä en näe mitään syytä alkaa omaa autoani jostain ihmeen syystä ylistää nettipalstalla ja kehua sitä esimerkilliseksi (ja vielä erittäin epärealistisin näkemyksin sen erinomaisuudesta). Minä tiedän kuinka hyvä se on ja olen ostanut sen itseäni varten, itsetuntoni on tarpeeksi hyvä ettei pidä selitellä netissä siitä. Keskustelen mielummin autoista yleisesti, en omasta autostani ainoastaan. Olen kiinnostunut autoista, en minun omistusteni pönkittämisestä.

      
  • Jorma L:


    Jos tarkennan että ko. paja ei ole autoa virittänyt, vain mittaukset on suoritettu siellä. Olen kuullut henkilöiltä jotka ovat käyneet useissakin pajoissa, että Harisen mittaukset on luotettavia.
    Tottakai käytän alle 2000rpm liikenteessä, mutta auto on manuaali ja jos sitä haluaa (mikään pakkohan ei ole) saada liikkumaan vähän normaalia ripeämmin, niin on monesti todettu että auto kiihtyy teholla, harvoissa autoissa on kovin isot tehot alle 2000rpm, tosin harvoissa autoissa on päälle 200 hp 2500 rpm ja sama teho edelleen 4100 rpm. Tässä on väännön lisäksi siis myös tasaista tehoa, ei niinkuin monet bensiinimoottorit jossa teho nousee lineaarisesti nollasta ja max. teho saavutetaan 5500 rpm. Erittäin mukava ja helppo ajettava.




    Eiköhän 'käyttöauton' ja vielä dieselin olisi hyvä vääntää ihan alhaalta asti eikä olla mielettömiä viiveitä...



    On joillain 'tavoitteet'. No, tuskin sinäkään oikeasti halusit päälle 200hv 2500-4100rpm ja ei mitään väliä vaikkei mitään tapahdu ennen 2500rpm ja meno hyytyy pahasti heti 4000rpm:n jälkeen. Se taisi vain olla se mitä sait ja nyt väität sitä hienoksi asiaksi.



    Ihan vain tiedoksi: yleisesti on tavoiteltavaa että koneen vääntökäyrä on tasainen ja tehokäyrä tasaisesti nouseva. Se nimenomaan tekee ajamisesta tasaista ja koneen käynnistä tasaista myös. Sitä varten on olemassa korkeammat kierrokset: jotta voidaan käyttää niitä haluttaessa/tarvittaessa ripeämpään liikkumiseen. Ja matalemmat kierrosalueet pehmeän sujuvaan etenemiseen ilman nykimisiä ja yhtäkkisiä repäisyjä.



    Kamala turboviive, mieletön repäisy (joka tulee kovasti vaikka kaasua vähän hölläisikin eli on holtiton on/off) joka katkeaa heti jolloin taas niska retkahtaa ennenkuin seuraava vaihde pitään hämmentää sisään ja taas sama toistuu. Kyllä on esimerkillinen vehje yhtään mihinkään...



    Tuon tuloksen saa kun jo ennenstään vanhanaikainen kone viritetään siten että ahtamisen haitat tulevat maksimaalisesti esiin.

      
  • Tietämättä sen enempää Jorma L:n auton muutoksia en ota kantaa siihen mutta putputille sen verran tietoa että Volvon 2,4d ja D5 koneista saa pelkällä softapäivityksellä 220hv/4000rpm ja n.450 Nm/1800rpm. Ja tuon softapäivityksen jälkeen (ainakin yhden tuttavani jolla on V70 D5 tuolla softalla taksissa) auton normaaliajon kulutus jopa laski hieman.

      
  • Oikein pahaa tekee kun kuuntelee Volvon Dieselin ( ja monen muunkin dieselin ) käyntiä, esim. taksitolpalla, tai kyydissä. Ja onhan tuota luonnehdittu mm. ''moottori jyrisee kuin kuorma-auton moottori'', ja sitä rataa.



    Missään kaasuunvastaavuudessa, painossa, yms. tuo kone on käsittääkseni kaikkea muuta kuin joku suunnannäyttäjä muille.



    Ja jos dieselkone on kestävä, tai nöyrästi vääntävä, se ei ole mikään saavutus, jolla erotutaan eduksi.

      
  • Ihan kivasti on herättänyt keskustelua. Mielenkiintoista huomata kuinka jollakin volvovihaajalla sanainen arkku tyhjenee kerralla.

    Joten lyödään vähän vettä kiukaalla:

    - putputin autot on netissä, kotona on joku säälittävä mopo. Voihan sitä jotain ponkittää tänne kirjoittamalla vaikka volvoista, naapureillasi niitä taitaa olla aika monella.

    - en tekisi kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä alaväännön puutteesta noiden käppyröiden perusteella. Ko. virityspaja mittaa omalla tavallaan ja kaikki dieselit jotka mitattiin, mitattiin samalla tavalla. Alavääntöä on aivan riittävästi tällaiselle käyttömoottorille.

    - bensiinimoottorilla kaikki hyväksyy sen tosiasian, että paljon ei tapahdu alle 4000 rpm kun tehot on aluksi lähellä nollaa, sitten 2000 rpm kohdalla 100hv, 3000rpm - 150 hv, 4000 rpm - 200 hv.

    - tiedän että transportterin saa vanhalla VW koneeella kiihtymään paremmin kuin 330i baijerilainen.

    - kun autot kiihtyy teholla, voin rauhallisin mielin vaikka kiihdyttää kilpaa jonkun bensaturpon kanssa jossa samat tehot. Siinä niitä viiveitä odottelee joku muu, nimittäin tehoviiveitä.

      
  • Jorma L:


    Ihan kivasti on herättänyt keskustelua. Mielenkiintoista huomata kuinka jollakin volvovihaajalla sanainen arkku tyhjenee kerralla.



    Mistä lähtien ihminen joka korjaa täysin, siis TÄYSIN käsittämättömät oman auton hehkutukset on Volvovihaaja? Olen tyhjälläkehunnan vihaaja korkeintaan tai surkeiden moottorien ominaisuuksien malliesimerkkiä erinomaiseksi väittävän kirjoituksen vihaaja.



    Joten lyödään vähän vettä kiukaalla:

    - putputin autot on netissä, kotona on joku säälittävä mopo. Voihan sitä jotain ponkittää tänne kirjoittamalla vaikka volvoista, naapureillasi niitä taitaa olla aika monella.




    Johan tuli Volvoon hyviä ominaisuuksia, hyvä että yritit lapsellisesti haukkua minua. Yritä vielä vähän lisää kirjoittaa vastakeskustelijoista jos vaikka tuon moottorin ominaisuudet alkaisi pärjätä edes JONKIN muun automerkin MILLE TAHANSA dieselille!



    - en tekisi kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä alaväännön puutteesta noiden käppyröiden perusteella. Ko. virityspaja mittaa omalla tavallaan ja kaikki dieselit jotka mitattiin, mitattiin samalla tavalla. Alavääntöä on aivan riittävästi tällaiselle käyttömoottorille.





    Minä kun luulin että dynomittausten printeillä nimenomaan on aika hyvä tehdä johtopäätöksiä alaväännöstä. Paitsi tietty silloin kun testistä on jätetty pois se alavääntö, tosin tuossa kuitenkin näkyy sen surkea taso...



    Olet sikäli kuitenkin oikeassa että oikeassa elämässä viiveet näkyvät VIELÄ enemmän sillä silloin ei voi keplotella ahtopaineita etukäteen ylös vaan kun survoo kaasua niin...



    - bensiinimoottorilla kaikki hyväksyy sen tosiasian, että paljon ei tapahdu alle 4000 rpm kun tehot on aluksi lähellä nollaa, sitten 2000 rpm kohdalla 100hv, 3000rpm - 150 hv, 4000 rpm - 200 hv.



    Sinulla on ihan omat 'tosiasiat' keksitty. Noin typerää selittelyä on turha edes kommentoida.



    - tiedän että transportterin saa vanhalla VW koneeella kiihtymään paremmin kuin 330i baijerilainen.





    No just!! Taso vain paranee.



    - kun autot kiihtyy teholla, voin rauhallisin mielin vaikka kiihdyttää kilpaa jonkun bensaturpon kanssa jossa samat tehot. Siinä niitä viiveitä odottelee joku muu, nimittäin tehoviiveitä.



    Missä bensaturbossa on noin vähän tehoa?



    Ja vielä kruununa tuossakin sinulla on paha logiikkavirhe: mitä viiveitä niissä vapaastihengittävissäkään pitää odotella kun kerran vaihteetkin on keksitty ja vielä itse mainostit että sinunkin pitää hämmentää päästäksesi kiihdyttämään kunnolla?



    Kunnon bensaturbo kyllä vetää ihan alhaalta asti. En tiedä mitä Volvovirityksiä joku saattaa keksiä joten siksi kirjoitin tuon 'kunnon' sanan tuohon eteen.



    Valitse vapaasti mikä tahansa kone Opel Astrasta Bemuun ja kerro uudestaan mitä hienoa tuossa Volvon koneessa on.





    BMW 3.0 ahdetun käyriä vakiona ja viritettynä:



    http://www.7-forum.com/bild.php?bild=news/2007/bmw_1er_coupe/bmw_135i_coupe_drehmomenten_leistungsdiagramm-b.jpg&title=BMW%20135i%20Coup%E9%20Dremomenten-%20und%20Leistungsdiagramm&cpy=bmw&rel=1&ort=&ref=http://www.7-forum.com/news/2007/bmw_1er_coupe/technische_daten.php





    http://p27004.typo3server.info/fileadmin/Media/Bilder/Photomaterial/RACING%20DYNAMICS%20BlackBox%20335i%20%5BLeistungsdiagramm%5D.bmp





    Ja Bemun 3-litrainen turbodiesel vakiona ja viritettynä:



    http://www.treffseiten.de/bmw/info/leistung_335d.pdf



    http://www.regelin.de/diagramme/diag_bmw_535d.pdf



    Mutta mutta, nelisylinterinen 2.0 vakiokone ja miten onkaan että näyttää miljoona kertaa paremmalta kuin ESIMERKILLINEN 2.5 5-pyttyinen Volvon rohjo:



    image







    Ja miksi ihmeessä toiset autot voittaa jatkuvasti jotain 'ihme' palkintoja ja toiset ei koskaan:



    http://www.ukipme.com/engineoftheyear/



      
  • Eipä täällä muita noin fanaattisia volvovihaajia ole kuin sinä putput. Jos kuvaus ei sinusta osu kohdalleen, pitäisi varmaan tilata aika jonnekin. Olet niin volvoa vastaan että luulit alunperin minun laittaneen tämän kirjoituksen sinua varten tänne.

    Etsi netissä kirjoituksia nimimerkistä Valonviejä. Hän on ajanut varttimailin alle 15 s aikoja 1980kg 2.5TDI transporterilla, painosta ja hiukan epäedullisesta ilmanvastuksesta huolimatta loppunopeudet on ollut lähes 160 km/h.

    On tainnut jo unohtua kirjoituksen alku eli kyse oli käyttöauton moottorista. Viitaten tuohon aiempaan kommenttiini, putputin autot on unelmissa ja netissä. Kerrot jostain 2.0d nelikon erinomaisuudesta ja laitat 123d (3000cc) käyrät perään. Ymmärrän kyllä "lipsahduksen", eihän 2.0d koneessa ole mitään ihmeellistä.

    Käyttöautona ei ainakaan kovin monella ole vuoden kahden vanhaa 3.litraista diesel-bemua. Sehän on esimerkillinen moottori, ei sitä kukaan kiistä. Paljon parempi kuin 3.0i.

      
  • Jorma L:


    Kerrot jostain 2.0d nelikon erinomaisuudesta ja laitat 123d (3000cc) käyrät perään. Ymmärrän kyllä "lipsahduksen", eihän 2.0d koneessa ole mitään ihmeellistä.
    Käyttöautona ei ainakaan kovin monella ole vuoden kahden vanhaa 3.litraista diesel-bemua. Sehän on esimerkillinen moottori, ei sitä kukaan kiistä. Paljon parempi kuin 3.0i.




    123d:n kone on kylläkin ihan kaksilitrainen. Käyttöautona 3 -litraiset bemut taitavat olla hyvinkin suosittuja nykyään, jos Tullin tilastoja vähänkään seuraa.

      
  • Jorma L:

    Olen kuullut henkilöiltä jotka ovat käyneet useissakin pajoissa, että Harisen mittaukset on luotettavia.


    Haen vastausta siihen, ovatko mittaukset luotettavia enkä siihen, ovatko ko. puljun mittaukset vain alansa "luotettavimpia".



    Olen kuullut, että suuret autotehtaat ovat saaneet vedellä käyvän moottorin piirustukset ostaakseen - sellaisen joka tuottaa pakoputkesta pelkkää vesihöyryä - ja haudanneet ne sen jälkeen Ö-mappiin. Tuotantolinjojen muutos ja pääomistajien edut ovat kuulemma olleet ylitsekäymättömässä ristiriidassa tämän keksinnön suhteen.



    Ehkäpä meneillään oleva finanssi"kriisi" ja planeettamme pelastamisharjoitus saa tässä leikissä aikaan pelimerkkien uusjaon, jossa fossilisoituneet yritykset ja ajatukset lopultakin hautautuvat unholaan ja ketterämmät yritykset dominoivat tulevaisuudessa.



    Näiden lastuvirittäjien etc. lupauksien mukaiset hyötysuhteet+kulutukset eivät ole tältä planeetalta kuten eivät kaiketi hekään. Nano nano, sano!

      
  • Jorma L:

    Eipä täällä muita noin fanaattisia volvovihaajia ole kuin sinä putput. Jos kuvaus ei sinusta osu kohdalleen, pitäisi varmaan tilata aika jonnekin. Olet niin volvoa vastaan että luulit alunperin minun laittaneen tämän kirjoituksen sinua varten tänne.
    Etsi netissä kirjoituksia nimimerkistä Valonviejä. Hän on ajanut varttimailin alle 15 s aikoja 1980kg 2.5TDI transporterilla, painosta ja hiukan epäedullisesta ilmanvastuksesta huolimatta loppunopeudet on ollut lähes 160 km/h.
    On tainnut jo unohtua kirjoituksen alku eli kyse oli käyttöauton moottorista. Viitaten tuohon aiempaan kommenttiini, putputin autot on unelmissa ja netissä. Kerrot jostain 2.0d nelikon erinomaisuudesta ja laitat 123d (3000cc) käyrät perään. Ymmärrän kyllä "lipsahduksen", eihän 2.0d koneessa ole mitään ihmeellistä.
    Käyttöautona ei ainakaan kovin monella ole vuoden kahden vanhaa 3.litraista diesel-bemua. Sehän on esimerkillinen moottori, ei sitä kukaan kiistä. Paljon parempi kuin 3.0i.






    Olen kanssasi kyllä samaa mieltä.. Mutta osa täällä on jo oppinut että mikäli ns. "väärästä" merkistä olisi jotain positiivista sanottavaa, on parempi olla hiljaa vain.. Siksi tämä palsta lienee hiljentynyt niin paljon. Luulisi että fanaattisilla bmw ihmisillä olisi parempiakin palstoja pitää sitä Bmw Bmw Bmw -mantraa ja kaikki muut olisivat samaa mieltä..



    En usko että tällä palstalla kukaan on kiistänyt etteikö uusissa bemareissa olisi kehittynyttä tekniikkaa.. Mutta tarkoittaako se sitä että kaikki ratkaisut mitä automaailmassa on keksitty, ainoat oikeat tulevat juuri bemarilta??



    Olen myös huomannut sellaisen ilmiön että jos joku "vääräuskoinen" uskaltaa aloittaa keskustelun missä saatetaan puhua bemarista negatiiviseen sävyyn.. heti muutama tietty nimimerkki alkaa "nostamaan" vanhoja HAUKUTAAN VOLVOA-keskusteluja uudestaan pintaan.. Toisin sanoen, ei vahingossakaan ruokita bemarille epäsuosiollista keskustelua.. mm. polttoaineen kulutuskeskusteluissa ei liiemmin ole näitä kovaäänisiä bemariuskoisia näkynyt..



    Olen myös samaa mieltä että on hieman typerää haukkua täällä automerkkejä joita harvalla palstalla olevista "todellisuudessa" on varaa edes ajatella.. Joo, täällähän me kaikki voidaan esittää olevamme jotain suurituloisia herroja..

    Luulen että jos on tarpeeksi rahaa, voi ostaa haluamansa automerkin eikä TAKUULLA tarvitse tulla tällaisille palstoille anelemaan myönteisiä kommentteja..



    Ei millään pahalla mutta juuri tuollaiset PutPut-tyyliset hyökkäykset ilman mitään todellisuuteen perustuvia faktoja(enkä todellakaan tarkoita mitään bmw-mainoksesta kopioituja), pilaavat tai ovat pilanneet jo tämän palstan.. kuten jo totesin, palsta on mennyt todella hiljaiseksi!



      
  • No kyllä on hintakin aika suolainen, 39.500 euroa. En ihmettele lainkaan että josko on tuotu paljon käytettynä, kun katsoo uuden hintaa.



    http://www.autotalli.com/crometapp/product/cars2/new_search/public/item.jsp?carId=131.48814&list=12238262021260&cmd=move1&order=34.19&count=20&portal=auto&.pkg=12238262021180

      
  • JEV2:

    Jorma L:

    Kerrot jostain 2.0d nelikon erinomaisuudesta ja laitat 123d (3000cc) käyrät perään. Ymmärrän kyllä "lipsahduksen", eihän 2.0d koneessa ole mitään ihmeellistä.
    Käyttöautona ei ainakaan kovin monella ole vuoden kahden vanhaa 3.litraista diesel-bemua. Sehän on esimerkillinen moottori, ei sitä kukaan kiistä. Paljon parempi kuin 3.0i.


    123d:n kone on kylläkin ihan kaksilitrainen. Käyttöautona 3 -litraiset bemut taitavat olla hyvinkin suosittuja nykyään, jos Tullin tilastoja vähänkään seuraa.






    Uups. Olet oikeassa. Kun en ole bemujen kehitystä juuri seurannut, luulin että 120d on 2L ja 123d on 3L. Ei taida saada kolme litraista ykkössarjan koriin. Bemarin sivuilla kerrotaan että kyse on kolmannen sukupolven common rail tekniikasta. Pitäisiköhän ottaa positiivisena kun tällaista putput tarjoaa vertailukohdaksi minun kuusi vuotta vanhalle käyttöautolle. Ovat varmaan ne tuontiautotkin hyvin hintansa arvoisia, melkoisia määriä tuotu juuri 2002-2005 malleja. :smile:



      
  • Jan79:



    Ei millään pahalla mutta juuri tuollaiset PutPut-tyyliset hyökkäykset ilman mitään todellisuuteen perustuvia faktoja(enkä todellakaan tarkoita mitään bmw-mainoksesta kopioituja), pilaavat tai ovat pilanneet jo tämän palstan.. kuten jo totesin, palsta on mennyt todella hiljaiseksi!






    Hiljaista tosiaan on. Mutta kun näköjään aina tehdään PUTPUTISTA palstan terroristi, niin yhtä lailla voi syyttää muutamaa Volvo-Ford-heppua, jotka todella pitävät huolta että koko palsta on silkkaa volvotusta.



    On täysin selvä asia, että jos palsta joka on tarkoitettu täysin YLEISEEN autoista keskusteluun, täytetään n.50-80 prosenttisesti yhden merkin hehkuttamiseen, sitä porukkaa joka ei siitä perusta, alkaa vituttamaan, ja se visiitti saati kommentit sivustolle jää tekemättä.



    Oletteko huomanneet, että palstalle tulee tämän porukan toimesta varmaan vähintään joka viikko uusi ketju jossa mitä ihmeellisimmillä argumenteillä ( tyyliin volvot viedään käsistä saksassa tai V70 taksitolpan kingi, huhhuh jne. ) kerjätään Volvo-Fordille respectiä, ja vakuutellaan niiden erinomaisuutta.



    Toki itsekkin hehkutan suosikkimerkkejäni, mutta pyrin tekemään sen kyseistä merkkiä käsittelevään ketjuun, en täyttämään koko palstaa sillä. Lisäksi otan osaa kaikilla alueilla keskusteluihin ( liikenne, autourheilu, käytetyt ), eli en ole täällä vain oman autoni takia.



    Putputin en muista yleensä aloittaneen mitään ketjuja motiivinaan pönkittää omaa merkkiä ja haukkua muita, ja hänellä on aina perustelut jutuissaa.



    Yksi ongelma on mielestäni nämä kirotut lehtien vertailut. Lukisin mielenkiinnolla ihan oikeita käyttökokemuksi ja autoilijoiden konkreettisia käyttöön perustuvia kommentteja.

      
  • Jorma L: käsittämätön kirjoitus, käsittämättömin johtopäätöksin ja erittäin kyseenalaisin motiivein. Kehuit autoasi esimerkilliseksi täysin hulluin perustein. Ja jatkoselitykset vielä pahempia, lisäksi täysin ristiriitaisia. Ensin käyttöauto, sitten vääntöä löytyykin muka alhaalta, sitten sitä ei tarvitakaan kun käytät vaihteita, sitten muissa ei ole tarpeeksi alavääntöä...



    Minä puutuin taas kerran vain ja ainoastaan naurettaviin väittämiin, olisn niin tehnyt merkistä riippumatta. Ja tein sen PERUSTELLEN.



    BMW ei ollut asian ydin vaan typerät viestit, BMW:n koneet vain olivat helppo tapa todeta ERITTÄIN selkeästi argumenttisi täysin epätosiksi. Kuten sanoin, ja se mikä edelleen on minusta hauskinta, on se että kun ottaa oikeastaan minkä tahansa muun merkin dieselin verrokiksi niin Volvon kone on kaukana esimerkillisestä! Siitä vaan näyttämään mihin verrattuna tuo on erimerkillinen.



    Olisi pitänyt ottaa perusteluihin toisen merkin koneet, Bemun koneilla on tosiaan vähän liian helppo löydä aivan liian perusteellisesti... Mutta puhuin niistä siksi koska SINÄ toit esille väitteen esimerkillisistä koneista, minusta nuo esittämäni ovat ne parhaat esimerkit. En ole vielä kuullut millä tavalla olen väärässä.



    Ja kaiken kruununa et osaa puhua aiheesta tai puolustaa käsittämättömiä väittämiä etkä millään tapaa kumoamaan minun väitteitä, vaan rupeat selittämään minusta lapsellisia juttuja.



    Jan79: kerro mikä kohta JormaL:n kirjoituksessa on hyvin sanottu tai lähimainkaan järkevää. Kerro myös ihmeessä mikä kohta minun vastauksissani ei pidä paikkaansa tai on millään tavalla vääristävä tai epäreilu luonnehdinta.

      
  • Petos



    No otetaanko keskustelun aiheeksi vaikkapa Subarun jälleenmyyntiarvot ??????



    Koplataan tehosteeksi muutama juttu vaikka AMS:ista.



    Ja eikä Volvo ole taksitolpan kingi ?



    Hesassahan se on yleisin taksiauto, ainakin minun näköhavaintojeni perusteella. Sekä V70 että S80. Siis Suomen pääkaupungissa.



    Enkä minä ole harjoittanut skandaalijuttujen postausta BMW:stä.



    Pitäisikö minun aloittaa tämmöinen postaus ?



    Siis tasapuolisuuden nimissä ?



    Onko muita ohjeita skandaalipostauksiin vastaamiseksi, mitä ?



    Vaihtoehtoja on kolme.



    1. Ei tehdä mitään.



    2. Kehua Volvoa hyväksi autoksi, vrt taksitolpan kingi.



    3. Laittaa pari skandaalijuttua BMW:n myynnistä.



    Jos joku tähän kyssäriin vastaa, niin hyvä on.



    Tietysti on ikävää että TM:n palstalta katoavat kaikki järkevät ihmiset ja vain skandaali-idiootit jää jäljelle.

















      
  • andertz:

    Petos

    No otetaanko keskustelun aiheeksi vaikkapa Subarun jälleenmyyntiarvot ??????

    Koplataan tehosteeksi muutama juttu vaikka AMS:ista.






    -ota jos siltä tuntuu.



    Minulla ei ole mitään pakkomiellettä pitää subaru tapetilla täällä, ja vakuutella alahuuli väpättäen että olen tehnyt oikean valinnan.



    Toki keskustelen mielelläni subarusta mikäli kanssakeskustelija ymmärtää jotain sen päälle.

      
  • Petos



    Siis väitätkö ettei autoista voisi ymmärtää vaikkei olisi koeajanut kaikkia niitä ? Mulla on ollut Mersu C-sarjakin sekä vielä Mersun Vito.



    Väitätkö että esimerkiksi Autocar-lehti on turha, hyvine analyyseineen ?



    Kellä on aikaa juosta koko ajan autokaupoissa ?



    Se mitä olen näitä putputtajia seurannut, niin mun käsitykseni mukaan niiden jutut on aika kaukana normaali-autoilijan arjesta.







      
  • andertz:

    Petos

    No otetaanko keskustelun aiheeksi vaikkapa Subarun jälleenmyyntiarvot ??????

    Koplataan tehosteeksi muutama juttu vaikka AMS:ista.

    Ja eikä Volvo ole taksitolpan kingi ?

    Hesassahan se on yleisin taksiauto, ainakin minun näköhavaintojeni perusteella. Sekä V70 että S80. Siis Suomen pääkaupungissa.

    Enkä minä ole harjoittanut skandaalijuttujen postausta BMW:stä.

    Pitäisikö minun aloittaa tämmöinen postaus ?

    Siis tasapuolisuuden nimissä ?

    Onko muita ohjeita skandaalipostauksiin vastaamiseksi, mitä ?

    Vaihtoehtoja on kolme.

    1. Ei tehdä mitään.

    2. Kehua Volvoa hyväksi autoksi, vrt taksitolpan kingi.

    3. Laittaa pari skandaalijuttua BMW:n myynnistä.

    Jos joku tähän kyssäriin vastaa, niin hyvä on.

    Tietysti on ikävää että TM:n palstalta katoavat kaikki järkevät ihmiset ja vain skandaali-idiootit jää jäljelle.




    Huhhuh, jo on vuodatusta. Jos haluat että muut aloittavat Volvo-fanaatikkojen älyttömien postausten linjan peesaamisen niin aloitan heti seuraavat IHAN YHTÄ JÄRKEVÄT ketjut:



    -Yaris on esimerkillisen tilava bussi

    -Land Cruiser on ympäristöystävällinen, kätevä kauppakassi

    -Corolla Verso on erittäin urheilullinen ja täyttä luksusta



    Jos väität vastaan tai millään tavalla puutut näihin ketjuihin niin olet idiootti ja fanaatikko...



    Harmi tosiaan jos ei osaa millään tavalla keskustella tai väitellä, olen jo usein maninnut että Suomen kouluissa tuo opetus on laiminlyöty. Nytkään ei kukaan ole osannut MILLÄÄN TAVALLA puolustaa tai perustella JormaL:n väitteitä, eikä MILLÄÄN TAVALLA kumota minun väitteitäni tai edes arvostelemaan argumenttejani.

      
  • andertz:



    Siis väitätkö ettei autoista voisi ymmärtää vaikkei olisi koeajanut kaikkia niitä ?


    -tottakai voi ymmärtää, mutta on aika arveluttavaa jos jollain ei ole mitään kosketuspintaa johonkin autoon jota elämäntyönään täällä haukkuu.


    Väitätkö että esimerkiksi Autocar-lehti on turha, hyvine analyyseineen ?

    -en, en muista lukeneeni ko lehteä viime aikoina.


    Kellä on aikaa juosta koko ajan autokaupoissa ?

    -no olenko väittänyt että pitäisi juosta autokaupoissa?

    mikä juttu tää nyt oli..?

      
  • andertz:

    Petos

    Siis väitätkö ettei autoista voisi ymmärtää vaikkei olisi koeajanut kaikkia niitä ? Mulla on ollut Mersu C-sarjakin sekä vielä Mersun Vito.




    Hehheh! Ketä kiinnostaa mitä autoja sinä väität että sinulla on ollut? Miten liittyy keskustelun aiheeseen?



    Väitätkö että esimerkiksi Autocar-lehti on turha, hyvine analyyseineen ?


    Mistä tuo tuli?



    Kellä on aikaa juosta koko ajan autokaupoissa ?


    Lisää sekoilua



    Se mitä olen näitä putputtajia seurannut, niin mun käsitykseni mukaan niiden jutut on aika kaukana normaali-autoilijan arjesta.


    Mitä tuokin muka tarkoittaa?



    Mitä olen sinun kirjoituksia ikävä kyllä joutunut näkemään niin olet aika kaukana maa-planeetasta. Ja älyllisestä keskustelusta.

      
  • [quote="andertz"

    Ja eikä Volvo ole taksitolpan kingi ?



    Hesassahan se on yleisin taksiauto, ainakin minun näköhavaintojeni perusteella. Sekä V70 että S80. Siis Suomen pääkaupungissa







    Tuolla "taksifoorumilla" on mielenkiintoisia kokemuksia eri kulkineista. Kannattaa ehkä vilkaista,lähinnä tuntuu että hankintakustannukset siellä merkkaa jotain.





    Kyllähän "Petos" mielestäni on oikeilla jäljillä siinä, että käyttökokemuksia olisi mielenkiintoisia lukea. Täällä vaan jotkut vertailee mielellään pelkästään hinnan perusteella tyyliin että "ei tarjoa mitään etua" verrattuna siihen omaan halvempaan ajokkiin. Eihän auto ole mikään sijoitus, ainakaan hyvä sellainen. Kuitenkin mieltymykset merkkaavat ostajalle jotain. Joku jälleenmyyntiarvo on toissijainen jos kokee olevansa tyytyväinen.

















      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit