[quote title="09.03.2006 klo 08:58 misar kirjoitti"] Näistä kommenteista paljastuu se tosiseikka etteivät kaikka ymmärrä öljynvaihdon perimmäistä tarkoitusta, joka on hiovien partikkeleiden poistaminen öljynkierrosta. Kun sanotaan että öljynvaihto on tuhlausta niin unohdetaan se tosiseikka että moottorin käyttöiän lyhentäminen se vasta tuhlausta onkin.
Ilmaisin mielipiteenä etteivät japanilaisperäiset syö öljyä, se tarkoitti nimenomaan sitä ettei sitä kulu 15.000km vaihtovälillä yli havaitokynnyksen eli ei pysty mittatikusta sanomaan onko pinta alentunut 2-3mm tai ei ensinkään. Itse en koskaan edes vilkaise mittatikkua kuin kaksi kertaa vaihtovälillä, seuraavana päivänä öljynvaihdon jälkeen ja toisen kerran ennen öljynvaihtoa, näin olen toiminut 16 japsiauton kohdalla, eli mittatikun tutkailu on täysin hukkaanheitettyä aikaa.
Nykyaikainen JAPANILAINEN moottori uudessa autossa. Noilla sinun tempuilla tulee aika kalliiksi. Kannullinen öljynvaihdon välillä menee öljyä. Ohjekirjassa on maininta, jos öljyn vähyyden,,, tiedät kai loput. Näitä autoja nykyään paljon. Merkkiä/jä mainostamatta.
[bunker muokkasi tätä viestiä 09.03.2006 klo 10:50]
[quote title="09.03.2006 klo 08:58 misar kirjoitti"] Näistä kommenteista paljastuu se tosiseikka etteivät kaikka ymmärrä öljynvaihdon perimmäistä tarkoitusta, joka on hiovien partikkeleiden poistaminen öljynkierrosta. Kun sanotaan että öljynvaihto on tuhlausta niin unohdetaan se tosiseikka että moottorin käyttöiän lyhentäminen se vasta tuhlausta onkin.
Ilmaisin mielipiteenä etteivät japanilaisperäiset syö öljyä, se tarkoitti nimenomaan sitä ettei sitä kulu 15.000km vaihtovälillä yli havaitokynnyksen eli ei pysty mittatikusta sanomaan onko pinta alentunut 2-3mm tai ei ensinkään. Itse en koskaan edes vilkaise mittatikkua kuin kaksi kertaa vaihtovälillä, seuraavana päivänä öljynvaihdon jälkeen ja toisen kerran ennen öljynvaihtoa, näin olen toiminut 16 japsiauton kohdalla, eli mittatikun tutkailu on täysin hukkaanheitettyä aikaa.
Nykyaikainen JAPANILAINEN moottori uudessa autossa. Noilla sinun tempuilla tulee aika kalliiksi. Kannullinen öljynvaihdon välillä menee öljyä. Ohjekirjassa on maininta, jos öljyn vähyyden,,, tiedät kai loput. Näitä autoja nykyään paljon. Merkkiä/jä mainostamatta.
No eipä ole tullut, aikaa on säästynyt kuten myös rahaa ja paljon vuosien varrella.
Itselläni on Subaru Forester 2.5-litraisella turbokoneella, huoltoväliksi ilmoitettu 15 000, mutta käytännössä se on siitä puolet jos ajat "reippaasti" ja lyhyitä matkoja.
Kovaa kenkimällä saat helposti kulumaan öljyä, kiitos turbon tuoman lisärasituksen öljyille.
[quote title="09.03.2006 klo 08:58 misar kirjoitti"]
Näistä kommenteista paljastuu se tosiseikka etteivät kaikka ymmärrä öljynvaihdon perimmäistä tarkoitusta, joka on hiovien partikkeleiden poistaminen öljynkierrosta. Kun sanotaan että öljynvaihto on tuhlausta niin unohdetaan se tosiseikka että moottorin käyttöiän lyhentäminen se vasta tuhlausta onkin.
Ilmaisin mielipiteenä etteivät japanilaisperäiset syö öljyä, se tarkoitti nimenomaan sitä ettei sitä kulu 15.000km vaihtovälillä yli havaitokynnyksen eli ei pysty mittatikusta sanomaan onko pinta alentunut 2-3mm tai ei ensinkään. Itse en koskaan edes vilkaise mittatikkua kuin kaksi kertaa vaihtovälillä, seuraavana päivänä öljynvaihdon jälkeen ja toisen kerran ennen öljynvaihtoa, näin olen toiminut 16 japsiauton kohdalla, eli mittatikun tutkailu on täysin hukkaanheitettyä aikaa.
------------------------------------------------------------------------------
Nykyaikainen JAPANILAINEN moottori uudessa autossa.
Noilla sinun tempuilla tulee aika kalliiksi. Kannullinen öljynvaihdon välillä menee öljyä. Ohjekirjassa on maininta, jos öljyn vähyyden,,, tiedät kai loput. Näitä autoja nykyään paljon. Merkkiä/jä mainostamatta.
Näistä kommenteista paljastuu se tosiseikka etteivät kaikka ymmärrä öljynvaihdon perimmäistä tarkoitusta, joka on hiovien partikkeleiden poistaminen öljynkierrosta. Kun sanotaan että öljynvaihto on tuhlausta niin unohdetaan se tosiseikka että moottorin käyttöiän lyhentäminen se vasta tuhlausta onkin.
Ilmaisin mielipiteenä etteivät japanilaisperäiset syö öljyä, se tarkoitti nimenomaan sitä ettei sitä kulu 15.000km vaihtovälillä yli havaitokynnyksen eli ei pysty mittatikusta sanomaan onko pinta alentunut 2-3mm tai ei ensinkään. Itse en koskaan edes vilkaise mittatikkua kuin kaksi kertaa vaihtovälillä, seuraavana päivänä öljynvaihdon jälkeen ja toisen kerran ennen öljynvaihtoa, näin olen toiminut 16 japsiauton kohdalla, eli mittatikun tutkailu on täysin hukkaanheitettyä aikaa.
------------------------------------------------------------------------------
Nykyaikainen JAPANILAINEN moottori uudessa autossa.
Noilla sinun tempuilla tulee aika kalliiksi. Kannullinen öljynvaihdon välillä menee öljyä. Ohjekirjassa on maininta, jos öljyn vähyyden,,, tiedät kai loput. Näitä autoja nykyään paljon. Merkkiä/jä mainostamatta.
No eipä ole tullut, aikaa on säästynyt kuten myös rahaa ja paljon vuosien varrella.
Itselläni on Subaru Forester 2.5-litraisella turbokoneella, huoltoväliksi ilmoitettu 15 000, mutta käytännössä se on siitä puolet jos ajat "reippaasti" ja lyhyitä matkoja.
Kovaa kenkimällä saat helposti kulumaan öljyä, kiitos turbon tuoman lisärasituksen öljyille.