Tuontiautojen ruosteensuojaus

4 kommenttia

Minkälaiset ruosteensuojaukset esim. Saksasta tuoduissa autoissa on? Olen kuullut monelta, että suojauksia ei käytännössä saksan autoissa ole, mutta silti ihmetyttää tuontiautojen ruosteettomuus ottaen huomioon, että Saksassa suolataan teitä yllättävän paljon. Ajattelin hakea itselleni käyttöauton vuosiksi eteenpäin ja sen vuoksi korroosionestokäsittelyä olen harkinnut.

  
  • Riippuu varmaan merkistä, mutta lähes kaikissa on jo sinkitys joka auttaa. Kaverit on hakenut autoja Saksasta ja tietääkseni kukaan ei ole ruostesuojannut. Istuin lämmittimiä ovat asentaneet ja lohkolämmittimiä.

      
  • Suomessa uutena myytäviin autoihin ei ole enää 20 vuoteen ole tehty erillistä ruosteen esto käsittelyä. Eli ostatpa auton mistä tahansa EU-maasta on niissä samanlainen tehtaalla tehty ruostesuojaus.

    Saksassa käytetään suolaa reilusti silloin kun on tarvetta. Näitä suolaus päiviä on vain huomattavasti vähemmän kuin suomessa.

      
  • Lainaus:
    02.04.2006 klo 15:13 juster kirjoitti
    Suomessa uutena myytäviin autoihin ei ole enää 20 vuoteen ole tehty erillistä ruosteen esto käsittelyä.


    Ei pidä paikkaansa tuo väite !

    Sen verran kommentoin, että esim. Subaruun on tehty erillinen ruosteenestokäsittely Skandinavian maahantuojan toimesta vielä 2000-luvulla.

    Joten esim. Saksan tuonneissa suosikkien listoilla olevat Forester ja Legacy ovat ihan varmasti eri tavalla ruostesuojattuja kuin suomalaiset Subarut.

    Varmaan joku asiasta tietävämpi kertoo tällä palstalla myös muita merkkejä, joissa edelleen tehdään erillinen käsittely maahantuojan toimesta !

      
  • käsittääkseni Kiaan ja Ladaan tehdään käsittely Suomessa

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit