Näitä monenlaisia "moottoritekniikan mullistuksia" tulee säännöllisin väliajoin. Ja sitten ne häviävät syystä tai toisesta.
Tosin jos viittaa Ecomotorsin moottoriin, niin se on ropelihattuosaston uskottavimmasta päästä. Tekijöillä on hyvin paljon kokemusta modernien autonmoottorien suunnittelusta ja tekemisestä. Lisäksi kehitystyötä tehdään riittävällä panostuksella (satoja miljoonia), että siitä saattaa tullakin jo jotain.
Saksalaisilla oli Junkers-vastakkaismäntämoottoreita lentokoneissa, kuorma-autoissa niitä käytti englantilainen Commer: http://en.wikipedia.org/wiki/Commer_TS3
Näitä monenlaisia "moottoritekniikan mullistuksia" tulee säännöllisin väliajoin. Ja sitten ne häviävät syystä tai toisesta.
Tosin jos viittaa Ecomotorsin moottoriin, niin se on ropelihattuosaston uskottavimmasta päästä. Tekijöillä on hyvin paljon kokemusta modernien autonmoottorien suunnittelusta ja tekemisestä. Lisäksi kehitystyötä tehdään riittävällä panostuksella (satoja miljoonia), että siitä saattaa tullakin jo jotain.
Sama tapaus näkyy olevan.
Tuo moottori oli pienoinen yllätys, kun se muutama päivä sitten putkahti "MotorTalkista" vastaan.
http://www.motor-talk.de/news/opoc-zweitakt-gegenkolbenmotor-von-ecomotors-t4506248.html
ja tässä...
http://www.spiegel.de/auto/aktuell/der-opoc-motor-von-eco-motors-wird-in-china-produziert-a-893448.html
...ja tietysti vielä muuallakin...
Rahaa näyttää olevan takana.
Miten onnistunee Bill Gates nettoamaan tällä saralla, kun on myös tullut mukaan.
1950-luvulla kerrottiin Wankel-moottorista, niin siitä jopa alkuajan TM:ssa. Koulupojalle se oli varsin kiinnostava.
Muutamissa autoissahan se oli käytössä.
Ja lie japseilla vieläkin.
Eikös jo 50-luvulla sakalaisilla ollut hieman vastaava vastakkaismäntämoottori kuorma-autossa?
Oliko kyseessä MAN?
Saksalaisilla oli Junkers-vastakkaismäntämoottoreita lentokoneissa, kuorma-autoissa niitä käytti englantilainen Commer: http://en.wikipedia.org/wiki/Commer_TS3