http://www.canadiandriver.com/testdrives/06sonata.htm
Hyviä puolia: tehokkaat moottorit, hiljaisuus, tilavuus, hyvä ajettavuus ja edullinen hinta.
Huonoja puolia: ABS-jarrujen puute perusmallissa ja tylsä muotoilu ( minustakin vanha Sonata oli paremman näköinen.. ).
Linkissä on kyllä väärä kuva, siinähän on Accord.
Linkin kuvassa oleva auto on uusi VW Passat.
Vaikka autontuntemus täällä niin heikkoa onkin että vain näkökyky on enää heikompi niin vakuutan silti kaikille silmävammaisille ja analfabeetikoille, että kyseessä on Hyundai Sonata. Ja olen edelleenkin sitä mieltä, että edellinen Sonata oli paremman näköinen, nykyinen on tylsä ja yrittää liikaa mielistellä mielikuvituksetonta, eurooppalaista keskiverto-ostajaa, joka tykkää harmaasta.
...mutta kauppa alkaa käymään paremmin, Halleluja tylsän harmaa muotoilu!
Kyseessä on bisnes, ei kauneuskilpailu.
Hyviä puolia: tehokkaat moottorit, hiljaisuus, tilavuus, hyvä ajettavuus ja edullinen hinta.
162 horsepower all-aluminum 2.4 litre DOHC 16 valve four cylinder
235 horsepower all-aluminum 3.3 litre DOHC 24 valve V6
todella tehokkaat koneet
...mutta kauppa alkaa käymään paremmin, Halleluja tylsän harmaa muotoilu!
Kyseessä on bisnes, ei kauneuskilpailu.
Olen samaa mieltä. Auto tulee myymään hyvin.
Jonkun mainitsema VW Passat on kyllä mielestäni tyylikkäämmän näköinen, mutta hintaeroa on reilusti ja sitä on järkisyin vaikea perustella.
Sonatakin eurooppalaistui: ergonomia huononi. Hyundai on/oli ainoita automerkkejä, jossa saa hyvän istuma-asennon. Istuinosan sivussa on/oli kaksi rullaa, toinen takaosalle ja toinen etuosan korkeuden säätöön. Nyt tilalle on tullut "eurooppalainen" räikkätyyppinen vipu, jonka säädöllä ei pitkäjalkainen tee yhtään mitään (istuin ei tue reisiä ollenkaan). Vai onko tarkoitus istua jalat ja kädet suorana kuin urheiluautoissa? (joiden takatiloilla ei ole mitään merkitystä)
235 horsepower all-aluminum 3.3 litre DOHC 24 valve V6
todella tehokkaat koneet
Minusta nuo lukemat näyttävän hyvin tavanomaisilta. Tuossa kokoluokassa tehokkaampia koneita tulee mieleen ainakin:
Audi 3,1 l 188 kW (256 hv)
BMW 3,0 l 190 kW (258)
Honda 3,5 l 300 hv
MB 3,5 l 200 kW (272 hv)
Nissan 3,5 l 206 kW (280 hv)
Toyota 3,5 l 300 hv
Tulihan tuota kokeiltua, juu:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=584&posting=22000000007681323
Janne, se olen minä.
235 horsepower all-aluminum 3.3 litre DOHC 24 valve V6
todella tehokkaat koneet
Minusta nuo lukemat näyttävän hyvin tavanomaisilta. Tuossa kokoluokassa tehokkaampia koneita tulee mieleen ainakin:
Audi 3,1 l 188 kW (256 hv)
BMW 3,0 l 190 kW (258)
Honda 3,5 l 300 hv
MB 3,5 l 200 kW (272 hv)
Nissan 3,5 l 206 kW (280 hv)
Toyota 3,5 l 300 hv
niin lähinnä tuo olikin vitsiksi tarkoitettu, ei kai kukaan täysijärkinen pidä 2.4 litraa ja 162 pollea tehokkaana tai no pohjois amerikassa kaikki on mahdollista
235 horsepower all-aluminum 3.3 litre DOHC 24 valve V6
todella tehokkaat koneet
Minusta nuo lukemat näyttävän hyvin tavanomaisilta. Tuossa kokoluokassa tehokkaampia koneita tulee mieleen ainakin:
Audi 3,1 l 188 kW (256 hv)
BMW 3,0 l 190 kW (258)
Honda 3,5 l 300 hv
MB 3,5 l 200 kW (272 hv)
Nissan 3,5 l 206 kW (280 hv)
Toyota 3,5 l 300 hv
niin lähinnä tuo olikin vitsiksi tarkoitettu, ei kai kukaan täysijärkinen pidä 2.4 litraa ja 162 pollea tehokkaana tai no pohjois amerikassa kaikki on mahdollista
Niin saako accordiin, avensikseen tai primeraan nuo tehomoottorit?
ja mistälähtien nuo muut merkit ovat olleet samassa hintaluokassa hyundain kanssa?
162 horsepower all-aluminum 2.4 litre DOHC 16 valve four cylinder
235 horsepower all-aluminum 3.3 litre DOHC 24 valve V6
todella tehokkaat koneet
Minusta kokoonsa nähden aika nuhaiset, ainakin tuo 2.4 litrainen. Johan 2-litraisesta saa vastaavat tehot, ja paljon pienemmällä kulutuksella.
Esim. Accord 2.0 155 hv...
Kyllähän 2-litrasesta saa irti vaikka 400 hevosvoimaa jos vain haluaa. Toinen asia vain on kuinka "käytettävää" tämä hevosvoimamäärä on(Millä kierrosluvuilla, mikä vääntö, ym...).
Viittaatko tällä siihen, ettei esimerkkinä käyttämässäni Accordin koneessa oleva 155 hv ole käytettävää voimaa???
Eiköhän se kaikki käytössä ole, mutta normaalikäytössä alkaisi naama jo punehtua ennen auton kiihtymistä.
Olisiko niin että Hondan kaksilitraisen vääntöhuippu löytyy niinkin ylhäältä kuin 190Nm@4500rpm ja tehohuippu 155@6000rpm.
Ohutta on alhaalla, kovasti pitää käyttää kierroksia että saa edes jonkin verran aikaiseksi.
En, sillä en ole kyseisellä autolla koskaan ajanut, joten en voi edes tietää moottorin luonnetta. Tarkoitin vain, että pienestäkin moottorista voi saada yllättävän palon tehoja irti, tosin monesti tehojen käytettävyyden kustannuksella.