En usko edelleenkään siihen, että Toyotan johto on niin tyhmä, ettei tuo uutta tekniikkaa esim Lexus LS:ään, jos se vain siihen pystyisi. Nythän tuo tulee aina muiden jäljessä, siihen kopioidaan ne varusteet, mitkä tulee pahimpiin kilpailijoihin ensin. Tälle on aivan varmasti järkisyy tai sitten kaikki puheet japanilaisten taidosta tehdä businesta voidaan unohtaa, mihin en kyllä usko. Näin säästetään huimasti erilaisisssa testaus ja kehityskuluissa.
Lexus LS-mallissa on ollut jo vuosia polviturvatyynyt, tutkaohjattu Pre Crash-järjestelmä ja peruutuskamera, jotka Mercedes esittelee S-sarjassaan nyt ensimmäistä kertaa.
Pre crash järjestelmä on jo poistuvassa S-sarjassa, joten tuo ei ole mikään uusi systeemi. Yleensä Mb ei esittele poistuvaan mallisarjaan ymmärrettävästi uutta. Tarkoitin sitä, että aina kun LS on tullut markkinoille, siinä ei varsinaisesti ole ollut mitään uutta tai sitten siitä on puuttunut sitä, mitä muissa merkeissä jo on, lukuunottamatta ilmajousitusta, joka on Lexuksessa ollut jo kauan.
Pre crash järjestelmä on jo poistuvassa S-sarjassa, joten tuo ei ole mikään uusi systeemi. Yleensä Mb ei esittele poistuvaan mallisarjaan ymmärrettävästi uutta. Tarkoitin sitä, että aina kun LS on tullut markkinoille, siinä ei varsinaisesti ole ollut mitään uutta tai sitten siitä on puuttunut sitä, mitä muissa merkeissä jo on, lukuunottamatta ilmajousitusta, joka on Lexuksessa ollut jo kauan.
Niin, Mercedeksen Pre Safe sai tutkaohjauksen vasta nyt uudessa S-sarjassa. Vanhaa Pre Safea ei mitenkään voi verrata Lexuksen järjestelmään, se oli ns. tyhmä systeemi joka pyrki päättelemään onnettomuuksia lähinnä auton korin liikkeiden perusteella. Ainakaan minä en tiedä toista autoa jossa olisi ollut kuljettajan ja etumatkustajan polviturvatyynyt vuonna 2003 kun ne tulivat Lexukseen.
Lainsäädäntö taitaa olla suurin syy miksi ei tiettyjä varusteita näy EU- maissa eikä USA:ssa. Esim. Mercedes jätti EU:n viranomaisille hakemuksen täysin sähköisesti toteutetusta ohjauksesta (ei mekaanista yhteyttä), jo viisi vuotta sitten. Lupaa ei ole tietääkseni vieläkään myönnetty. Ja Jenkeissä ei jo maan oikeuskäytännön takia kannata aivan uraan uurtavaa kannata tuoda markkinoille.
Muutenkin on aivan sama miten jokin toiminta on toteutettu, tärkeintä on sen toimivuus. Auto on kokonaisuus, yksittäiset erikoisuudet ovat tarpeellisia markkinoinnin kannalta, joista vain harvat innovaatiot ovat mullistavia kuten esim. ABS-jarrut.
PS. Mersu käytti ilmajousitusta jo 60-luvulla, mutta luopui siitä koska tasonsäädöllä ja perinteisellä jousituksella päästiin vähintäänkin yhtä hyvään ratkaisuun
En usko edelleenkään siihen, että Toyotan johto on niin tyhmä, ettei tuo uutta tekniikkaa esim Lexus LS:ään, jos se vain siihen pystyisi. Nythän tuo tulee aina muiden jäljessä, siihen kopioidaan ne varusteet, mitkä tulee pahimpiin kilpailijoihin ensin. Tälle on aivan varmasti järkisyy tai sitten kaikki puheet japanilaisten taidosta tehdä businesta voidaan unohtaa, mihin en kyllä usko. Näin säästetään huimasti erilaisisssa testaus ja kehityskuluissa.
Lexus LS-mallissa on ollut jo vuosia polviturvatyynyt, tutkaohjattu Pre Crash-järjestelmä ja peruutuskamera, jotka Mercedes esittelee S-sarjassaan nyt ensimmäistä kertaa.
Pre crash järjestelmä on jo poistuvassa S-sarjassa, joten tuo ei ole mikään uusi systeemi. Yleensä Mb ei esittele poistuvaan mallisarjaan ymmärrettävästi uutta. Tarkoitin sitä, että aina kun LS on tullut markkinoille, siinä ei varsinaisesti ole ollut mitään uutta tai sitten siitä on puuttunut sitä, mitä muissa merkeissä jo on, lukuunottamatta ilmajousitusta, joka on Lexuksessa ollut jo kauan.
Niin, Mercedeksen Pre Safe sai tutkaohjauksen vasta nyt uudessa S-sarjassa. Vanhaa Pre Safea ei mitenkään voi verrata Lexuksen järjestelmään, se oli ns. tyhmä systeemi joka pyrki päättelemään onnettomuuksia lähinnä auton korin liikkeiden perusteella.
Ainakaan minä en tiedä toista autoa jossa olisi ollut kuljettajan ja etumatkustajan polviturvatyynyt vuonna 2003 kun ne tulivat Lexukseen.
Lainsäädäntö taitaa olla suurin syy miksi ei tiettyjä varusteita näy EU- maissa eikä USA:ssa. Esim. Mercedes jätti EU:n viranomaisille hakemuksen täysin sähköisesti toteutetusta ohjauksesta (ei mekaanista yhteyttä), jo viisi vuotta sitten. Lupaa ei ole tietääkseni vieläkään myönnetty. Ja Jenkeissä ei jo maan oikeuskäytännön takia kannata aivan uraan uurtavaa kannata tuoda markkinoille.
Muutenkin on aivan sama miten jokin toiminta on toteutettu, tärkeintä on sen toimivuus. Auto on kokonaisuus, yksittäiset erikoisuudet ovat tarpeellisia markkinoinnin kannalta, joista vain harvat innovaatiot ovat mullistavia kuten esim. ABS-jarrut.
PS. Mersu käytti ilmajousitusta jo 60-luvulla, mutta luopui siitä koska tasonsäädöllä ja perinteisellä jousituksella päästiin vähintäänkin yhtä hyvään ratkaisuun