Tähän ei Toyota pystynyt!

58 kommenttia
«1

Uusi Kia Magentis, Avensista tilavampi ja äänettömämpi aasialainen. Saatavana heti 140 hv diesel-moottorilla alle 30 000€. Ja ennenkaikkea dieseliin saa myös automaattilaatikon 1300€ lisähintaan.

Tähän Toyota ei ole pystynyt maailman toiseksi suurimpana autonvalmistajana. Eikä Mazdat, Nissanit tai Lexukset.

Sama yhdistelmä tulossa myös sisarmalli Hyundai Sonataan. Taitaa mennä myyntitilastot uusiksi myös tässä kokoluokassa. Mahtanee moni korealaisten edustuksia hylkinyt autoparooni vielä kirota moneen kertaan tyhmyytensä.

Myös uusi tyylikäs Santa Fe taitaa olla jo jonotustavaraa.

Ainoa korealainen jolla menee päin helvettiä on GM:n omistama ja männikköön johtama Chevrolet/Daewoo. GM:n ylimielinen autoalan kaikkitietävyys on jo kostautunut Saab-operaatiossa. Sama toistunee myös Daewoossa. Uudet automallit ovat menneet päreeksi törmäystesteissä, kun jenkkien "kustannustehokkuus" on saanut liian suuren vallan suunnittelussa.

Vinkki sinne Korson pääkonttoriin. Viimeinen sammuttakoon valot kun viimeinen Toyota-Lexus-myymälä suljetaan.

  
  • Taitavat tulla nuo Kiankin vaihteistot Aisinilta...

    Aika kilpailukykyiseltä tuo Kia äkkiseltään vaikuttaa,

      
  • GM korea ei ole epäonnistunut, vaan tulossa on hienoja autoja.

      
  • Mielenkiintoinen juttu on myös se, että uusi Magentis ei olekaan enää suoraa sukua Sonataan. Kuulemma pohjalevy on toinen, moottorit ovat erilaisia ja etujousituskin on McPherson, kun Sonatassa on monivarsituenta.

    Todennäköisesti tätäkin mallia tullaan moittimaan "imagen puuttumisesta", "tavanomaisuudesta", "epädynaamisuudesta" ja ties mistä, mutta tilavan ja suhteellisen edullisen auton etsijälle Magentis saattaa olla kova sana. Kiinnostuneena odottelen tietoa, millaiseksi auto osoittautuu Suomen tieolosuhteissa. Dieselinkin hinta on saatu puristettua suht edulliseksi, ja siinä on lehtien mukaan jo "Eurooppa-istuimet", jotka myöhemmin tulevat muihinkin malleihin.

    Tähänkin ilmeisesti maahantuoja teettää ruostesuojauksen??

      
  • GM:n epäonnistuminen on pomminvarmaa. Siinä firmassa uskotaan vielä edelleen amerikkalaisten maailmanherruuteen autokaupassa, vaikka on tipahdettu junasta monta kertaa.

    Opelin surkeuden takana on jenkkijohtajien jatkuva istuttaminen Opelin johtoon. Kukaanhan ei ole niin viisas kuin jenkki autokaupassa, (ja vähän joka paikassa muuallakin).

    Ei Daewoo ole sen kummempi tapaus. Vanhaa Opelin tekniikka roudataan vaan Koreaan. Samalla kun Huyndai-Kia perustaa Eurooppaan omia tuotekehitysosastoja ja autotehtaita.

    Suomessa parhaita korealaisten kauppamiehiä tuntuvat olevan ryssien rahoilla pelaavat Delta-Auton pomot. Oma maanlaajuinen liikeverkosto toimii selvästi paremmin kuin Ennevaaran Huyndai-jobbarit maakunnissa.

      
  • Mitä huonompaa evandassa ja nubirassa on ceratoon ja sonataan verrattaessa?

      
  • Näinhän se on, että jos on halua, tuokin automaatti dieseliin saadaan istutettua. Ei se Tojolla ole muusta kiinni kuin siitä, että halutaan maksimoida voitto, eli mitään, mitä ei pomminvarmasti myydä aivan simona, ei tehdä.

      
  • On lisäksi mielenkiintoista nähdä, kuinka kalliiksi yhtälö: poikittaismoottori+vääntävä diesel+automaatti+viiden vuoden takuu, tulee Kialle...

      
  • Lainaus:
    10.03.2006 klo 14:46 multicar kirjoitti
    Sama toistunee myös Daewoossa. Uudet automallit ovat menneet päreeksi törmäystesteissä, kun jenkkien "kustannustehokkuus" on saanut liian suuren vallan suunnittelussa.

    Onhan Kia sentään saanut jo yhden mallin (Rio) jopa neljän tähden ryhmään. Siitä on vielä pitkä matka. Hyundailla on neljällä molemmat maasturit.

      
  • Lainaus:
    10.03.2006 klo 17:19 multicar kirjoitti
    Opelin surkeuden takana on jenkkijohtajien jatkuva istuttaminen Opelin johtoon. Kukaanhan ei ole niin viisas kuin jenkki autokaupassa, (ja vähän joka paikassa muuallakin).


    Mitähän surkeaa on nykyisissä Opeleissa? Vai tartuinko provoon?

      
  • Lainaus:
    10.03.2006 klo 18:14 Bertone kirjoitti
    Mitähän surkeaa on nykyisissä Opeleissa? Vai tartuinko provoon?

    Mitä suurimmalla todennäköisyydellä, koska kohta tulee täyslaidallisia varsinkin erään japanilaisen merkin fanaattisilta kannattajilta. hoh-hoijaa. :blush:

      
  • No eikä tuu..

      
  • Ei kait Tojo ole koskaan halunnut samaistua kiinalaisiin tai korealaisiin? :innocent:
    Varmaan hyvä pirssi kuitenkin! :smile:

      
  • Lainaus:
    10.03.2006 klo 17:02 MatLog kirjoitti
    Todennäköisesti tätäkin mallia tullaan moittimaan "imagen puuttumisesta", "tavanomaisuudesta", "epädynaamisuudesta" ja ties mistä, mutta tilavan ja suhteellisen edullisen auton etsijälle Magentis saattaa olla kova sana. Kiinnostuneena odottelen tietoa, millaiseksi auto osoittautuu Suomen tieolosuhteissa.



    Jos autossa on tarpeeksi tilaa, sopivan tavanomainen ulkonäkö ja järkevä hinta, se menee kaupaksi ainakin Suomessa, vaikka ominaisuudet ei kilpailijoita parempia olisikaan. Eräänlainen perusturvallisuus omistamisen kannalta taitaa olla suomalaiselle autonostajalle viimeisen päälle hiottuja ominaisuuksia tärkeämpi seikka.

    Helsinkiläinen toimittaja saattaa moittia juuri tuollaisia epäoleellisia asioita, jos ei muuta perustetta löydy myöntää, ettei joku perinteinen hyvämaineinen merkki ole käytännössä yhtään parempi.

      
  • Minulle tärkeintä päästä autolla töihin arkiaamuisin, tietenkin hyvä myös kotia takaisin! :sunglasses:
    Lisäboonusta jos mahtuu hyvin 5 henkilöä matkatavaroineen ja vaunu kulkee hyvin perässä, siis jos kerkiää välillä lomailla. :smile:

      
  • Siistinnäköinen peli tuo uusi Magentis.

      
  • Siis todella hyvän näköinen pirssi. Harmi kun ei ehtinyt koeajo päiville viikonloppuna, mutta ehkä sitten joskus... :smile:

      
  • [quote title="10.03.2006 klo 17:59 jjvi kirjoitti"]
    On lisäksi mielenkiintoista nähdä, kuinka kalliiksi yhtälö: poikittaismoottori+vääntävä diesel+automaatti+viiden vuoden takuu, tulee Kialle...


    Minkä takia tuo yhtälö tulisi kalliiksi. Se tulee juuri niin kalliiksi kuin KIA on suunnitellut. Odotat yhdistelmälle ilmeisesti jotain automaattisesti ennalta määrättyä katastrofia.

    Maailmassa on valmistettu miljoonia automaattilaatikoita todella tehokkaisiin ja vääntäviin kuorma-autodieseleihin. Ja markkinoille tulee jatkuvasti urheilu- ja edustusautoja sekä maastureita, joissa on moottoreina 400-600 heppaisia bensaturboja tai muskelidieseleitä valtavine vääntöineen. Kaikissa näissä on automaattilaatikko.

    OK, poikittaista etuvetoista voimansiirtolinjaa näissä ei ole, vaan pitkittäismoottori yhdistettynä taka- tai nelivetoon. Mutta jos insinööri on näiden lisäksi kehittänyt tekniikan jolla on käyty kuussa pari vuosikymmentä sitten, ei liene mahdotonta kehittää etuvetoista "perhedieseliä" luotettavalla automaattilaatikolla. Jos automaailman evoluutiota seuraa vaan jenkkivalmistajien ja Toyotan tahdissa on varmaan vaikea käsittää korealaisten ja eurooppalaisten valmistajien pystyneen rakentamaan luotettavan diesel-automaatti-etuvetoyhdistelmän.

    Jos japsit eivät tähän pysty tai halua, kannattaisi ehkä vaihtaa etuvedosta ja poikittaismoottorista pitkittäismoottoriin ja taka-nelivetoon. Sillä on nimittäin muitakin etuja. Tosin onhan Lexus IS jo nyt takavetoinen ja edelleen ilman dieselautomaattia...

    Sitäpatsi miksi kuluttajan pitäisi kantaa huolta jonkin autotehtaan takuukustannuksista. Nehän on minimoitavissa laadukkaalla suunnittelulla. Miksi asiakkaan pitäisi ottaa huolekseen tehtaan yrittäjäriski. Tätä kummaa näkemystä Toyota-fanit viljelevät tällä palstalla puolustukseksi dieselautomaattien puuttumiseen.

      
  • Lainaus:
    12.03.2006 klo 22:15 eskimoto kirjoitti
    Siis todella hyvän näköinen pirssi. Harmi kun ei ehtinyt koeajo päiville viikonloppuna, mutta ehkä sitten joskus... :smile:


    Ulkonäkö on tietysti makuasia, mutta minusta Magentis on kyllä todella vaatimattoman näköinen auto. Vanhassa mallissa oli selviä jenkkivaikutteita ja se näytti kalliilta autolta.
    Sisustuskin on tyylikästä mittaristoa lukuunottamatta kovin epämoderni.

    En näe mitään syytä ostaa Magentista kun samalta konsernilta on saatavilla Hyundai Sonata jossa kaikki on toteutettu paremmin.

    Kian myyntitavoite Euroopassa (8000 autoa) kertoo heidän ymmärtävän tosiasiat.

      
  • Lainaus:
    13.03.2006 klo 11:00 multicar kirjoitti
    Lainaus:
    10.03.2006 klo 17:59 jjvi kirjoitti
    On lisäksi mielenkiintoista nähdä, kuinka kalliiksi yhtälö: poikittaismoottori+vääntävä diesel+automaatti+viiden vuoden takuu, tulee Kialle...

    Minkä takia tuo yhtälö tulisi kalliiksi. Se tulee juuri niin kalliiksi kuin KIA on suunnitellut. Odotat yhdistelmälle ilmeisesti jotain automaattisesti ennalta määrättyä katastrofia.

    Maailmassa on valmistettu miljoonia automaattilaatikoita todella tehokkaisiin ja vääntäviin kuorma-autodieseleihin. Ja markkinoille tulee jatkuvasti urheilu- ja edustusautoja sekä maastureita, joissa on moottoreina 400-600 heppaisia bensaturboja tai muskelidieseleitä valtavine vääntöineen. Kaikissa näissä on automaattilaatikko.

    OK, poikittaista etuvetoista voimansiirtolinjaa näissä ei ole, vaan pitkittäismoottori yhdistettynä taka- tai nelivetoon. Mutta jos insinööri on näiden lisäksi kehittänyt tekniikan jolla on käyty kuussa pari vuosikymmentä sitten, ei liene mahdotonta kehittää etuvetoista "perhedieseliä" luotettavalla automaattilaatikolla. Jos automaailman evoluutiota seuraa vaan jenkkivalmistajien ja Toyotan tahdissa on varmaan vaikea käsittää korealaisten ja eurooppalaisten valmistajien pystyneen rakentamaan luotettavan diesel-automaatti-etuvetoyhdistelmän.

    Jos japsit eivät tähän pysty tai halua, kannattaisi ehkä vaihtaa etuvedosta ja poikittaismoottorista pitkittäismoottoriin ja taka-nelivetoon. Sillä on nimittäin muitakin etuja. Tosin onhan Lexus IS jo nyt takavetoinen ja edelleen ilman dieselautomaattia...

    Sitäpatsi miksi kuluttajan pitäisi kantaa huolta jonkin autotehtaan takuukustannuksista. Nehän on minimoitavissa laadukkaalla suunnittelulla. Miksi asiakkaan pitäisi ottaa huolekseen tehtaan yrittäjäriski. Tätä kummaa näkemystä Toyota-fanit viljelevät tällä palstalla puolustukseksi dieselautomaattien puuttumiseen.


    Ei tässä mitään fanaattisuutta ole, kirjoitinpa vain odottavani mielenkiinnolla, kestävätkö nuo automaatit. Voihan jossakin kuorma-autossa, edustusautossa tai muskeliautossa olla automaatti, joka kestää tuon väännön. Temppu onkin siinä, että kuinka se toteutetaan tuohon KIA:n hintaan...

      
  • Lainaus:
    10.03.2006 klo 14:46 multicar kirjoitti
    Uusi Kia Magentis, Avensista tilavampi ja äänettömämpi aasialainen. Saatavana heti 140 hv diesel-moottorilla alle 30 000€. Ja ennenkaikkea dieseliin saa myös automaattilaatikon 1300€ lisähintaan.
    ...
    Sama yhdistelmä tulossa myös sisarmalli Hyundai Sonataan. Taitaa mennä myyntitilastot uusiksi myös tässä kokoluokassa. Mahtanee moni korealaisten edustuksia hylkinyt autoparooni vielä kirota moneen kertaan tyhmyytensä.


    En usko kenenkään vielä sammuttavan Korsosta valoja. Teollisuudella on erikoinen kyky sopeutua uusiin olosuhteisiin, tuskin Toyota on tässä suhteessa mikään poikkeus. Jopa saksalaiset joutuivat parantamaan autojensa varustelua kilpailukykyiselle tasolle japsien perässä 90-luvulla, vaikka yrittivätkin mollata kilpailijansa turhanpäiväisen elektroniikkahelvetin rakentajiksi. Ei ole enää kuulunut tuollaisia kommentteja sieltä suunnalta.

    Myyntitilastot menee varmasti uusiksi. Jo nyt taksit ajelevat korealaisilla autoilla, Turussa liikkuu jopa farmari-Nubira. Uudet Sonata ja Magentis kiinnostaa varmasti ammattikuskeja. Maahantuojilla on varmasti myös kova halu myydä autoja takseiksi. Mikä olisikaan parempaa mainosta merkille kuin saada myyjälle aseeksi peruste ammattilaisen valinnasta. Mielummin ajetaan Korealaisella kuin Volvolla tai Mersulla!

      
  • Lainaus:
    10.03.2006 klo 14:46 multicar kirjoitti
    Uusi Kia Magentis, Avensista tilavampi ja äänettömämpi aasialainen. Saatavana heti 140 hv diesel-moottorilla alle 30 000€. Ja ennenkaikkea dieseliin saa myös automaattilaatikon 1300€ lisähintaan.


    Hyvä, että on automaatti mutta olishan se voinut olla jo 5 tai 6 vaihteinen. Nyt pitää pärjätä neljällä.

    Kävin ihmettelemässä Magentista viikonloppuna. Ulkonäkö on aika neutraali, ei mitään luksusta muttei myöskään ruma. Ehkä voisi olla vähän enemmän särmää. Sisätilat näyttää siltä, että kysessä on kaukoidän auto. Niin hyvässä ja kuin pahassakin. En ajanut, joten en tiedä siitä puolesta.

    Ruoskaa Delta-autolle / Kia Motorsille mainonnasta. Miksi ne vertaavat 2.0LX:ää Avensis Sol 2.0:aan? Varusteet ovat ihan eri tasolla ja esitteen mukaan 2.0-bensakoneessa ei ole esim. vakkaria ollenkaan.

    Oikeampi vertailupari Avelle olisi Ex-malli, joka maksaa about 28000e.

    [jalkkis muokkasi tätä viestiä 13.03.2006 klo 13:27]
      
  • [quote title="13.03.2006 klo 12:01 jjvi kirjoitti"]
    [quote title="13.03.2006 klo 11:00 multicar kirjoitti"]
    [quote title="10.03.2006 klo 17:59 jjvi kirjoitti"]
    On lisäksi mielenkiintoista nähdä, kuinka kalliiksi yhtälö: poikittaismoottori+vääntävä diesel+automaatti+viiden vuoden takuu, tulee Kialle...



    Minkä takia tuo yhtälö tulisi kalliiksi. Se tulee juuri niin kalliiksi kuin KIA on suunnitellut. Odotat yhdistelmälle ilmeisesti jotain automaattisesti ennalta määrättyä katastrofia.

    Maailmassa on valmistettu miljoonia automaattilaatikoita todella tehokkaisiin ja vääntäviin kuorma-autodieseleihin. Ja markkinoille tulee jatkuvasti urheilu- ja edustusautoja sekä maastureita, joissa on moottoreina 400-600 heppaisia bensaturboja tai muskelidieseleitä valtavine vääntöineen. Kaikissa näissä on automaattilaatikko.

    OK, poikittaista etuvetoista voimansiirtolinjaa näissä ei ole, vaan pitkittäismoottori yhdistettynä taka- tai nelivetoon. Mutta jos insinööri on näiden lisäksi kehittänyt tekniikan jolla on käyty kuussa pari vuosikymmentä sitten, ei liene mahdotonta kehittää etuvetoista "perhedieseliä" luotettavalla automaattilaatikolla. Jos automaailman evoluutiota seuraa vaan jenkkivalmistajien ja Toyotan tahdissa on varmaan vaikea käsittää korealaisten ja eurooppalaisten valmistajien pystyneen rakentamaan luotettavan diesel-automaatti-etuvetoyhdistelmän.

    Jos japsit eivät tähän pysty tai halua, kannattaisi ehkä vaihtaa etuvedosta ja poikittaismoottorista pitkittäismoottoriin ja taka-nelivetoon. Sillä on nimittäin muitakin etuja. Tosin onhan Lexus IS jo nyt takavetoinen ja edelleen ilman dieselautomaattia...

    Sitäpatsi miksi kuluttajan pitäisi kantaa huolta jonkin autotehtaan takuukustannuksista. Nehän on minimoitavissa laadukkaalla suunnittelulla. Miksi asiakkaan pitäisi ottaa huolekseen tehtaan yrittäjäriski. Tätä kummaa näkemystä Toyota-fanit viljelevät tällä palstalla puolustukseksi dieselautomaattien puuttumiseen.



    Ei tässä mitään fanaattisuutta ole, kirjoitinpa vain odottavani mielenkiinnolla, kestävätkö nuo automaatit. Voihan jossakin kuorma-autossa, edustusautossa tai muskeliautossa olla automaatti, joka kestää tuon väännön. Temppu onkin siinä, että kuinka se toteutetaan tuohon KIA:n hintaan...



    Kertokaa nyt vihdoinkin mikä siinä etuvetoisen perheauton diesel-automaatin rakentamisessa on olevinaan niin vaikeaa.

    Eurooppalaisilta noita löytyy pilvin pimein. Ja korealaislta. Uusimpana Magentiksen lisäksi juuri Genevessä esitelty uusi Huyndai Accent. Siihen saa myös heti automaatin dieselkoneeseen.

    En ole mikään varsinainen korealaisfani, mutta sen verran niiden luotettavuudesta on kertynyt kokemuksia etten epäile hetkeäkään tuota Magentis-automaatin kestävyyttä.

    Tässä vaiheessa Toyota-fanien kannattaisi lukea niitä paljon ihailemiaan jenkkien luotettavuustilastoa myös korealaisten merkkien kohdalta

    Myönnän korealaisten merkkien tietynlaisen eurooppalaistyylisen "hienoistuneisuuden" ja trendikkyyden puutteet sisustuksessa ja muussakin ulkonäössä, mutta itse kyllä asetan tuon automaatin saatavuuden ja tuhansien eurojen hintaedun omilla rahoillaan auton ostavan valinnoissa etusijalle. /i]
      
  • Olen ihmetellyt tätä jo aiemminkin: Miksi maksaisi ylihintaa Toyotasta, kun saat yhtä hyvän korealaisen selvästi halvemmalla? Ja nämähän on tehty Koreassa, ei Turkissa kuten Toyotat...

    Näyttääpä Magentis maksavan 140 hv:n dieselillä ja lähes täydellisillä varusteluilla sisältäen nahkaverhoilun ja lisättynä automaattilaatikolla ja metallivärillä vain reilut 32.000 euroa. Hinta on minusta joka suhteessa aika kilpailukykyinen. Joku valitti ettei voi verrata Toyotaan koska varustelut ovat erilaiset. Kun katselee näitä kahta (oikea vertailukohta on Avensis 2.2 D4-D 150 hv), niin kyllä sitä vähän ihmettelee: kuka maksaa vähintään 5.000 euroa enemmän siitä että saa ajaa Toyotalla?

    Tylsiä autoja ovat molemmat, siitä ei pääse mihinkään. Mutta eihän sillä ole tässä tapauksessa ole niin väliä, ns. Toyota-miehethän tuntuvat perustelevan valintaansa vain ns. "järki"syillä. Tässä olisi kyllä huomattavasti järkevämpi vaihtoehto. Eikä laatu ainakaan huonompaa ole. Tietysti farmaria Magentiksesta ei ole, mutta toisaalta eihän Avensiksen farmarikaan kisaa missään tilafarmarien luokassa.

    En ole ajanut Magentista, mutta sisarmerkki Hyundaita joskus ajaneena oletan, että auto on kohtalainen ajaa. Ei mikään ykkösluokkainen, mutta ei huonokaan. Siinä suhteessakin siis täysin verrannollinen Toyoon. Edullista ja luotettavaa perusautoa etsivälle aika varma vaihtoehto, ja ilmeiseti tulee myös maahantuojan toimesta ruostesuojattuna, toisin kuin japanilaiset? Ja takuutahan on 5 vuotta, mikä on aika iso etu.

      
  • Lainaus:
    13.03.2006 klo 14:13 multicar kirjoitti

    Tässä vaiheessa Toyota-fanien kannattaisi lukea niitä paljon ihailemiaan jenkkien luotettavuustilastoa myös korealaisten merkkien kohdalta


    Sinun kannattaisi ehkä itse tutustua niihin tutkimuksiin hiukan paremmin. Käsityksesi Kian suorituksista ei vastaa todellisuutta.

    http://www.jdpa.com/studies_jdpower/pressrelease.asp?StudyID=984

    http://www.jdpa.com/studies_jdpower/pressrelease.asp?StudyID=996

      
  • Lainaus:
    Kertokaa nyt vihdoinkin mikä siinä etuvetoisen perheauton diesel-automaatin rakentamisessa on olevinaan niin vaikeaa.

    Eurooppalaisilta noita löytyy pilvin pimein. Ja korealaislta. Uusimpana Magentiksen lisäksi juuri Genevessä esitelty uusi Huyndai Accent. Siihen saa myös heti automaatin dieselkoneeseen.

    En ole mikään varsinainen korealaisfani, mutta sen verran niiden luotettavuudesta on kertynyt kokemuksia etten epäile hetkeäkään tuota Magentis-automaatin kestävyyttä.


    Kovastihan sitä on täälläkin väitetty että automaattilaatikon suunnittelu lyhyeen tilaan siten, että se kestää dieselmoottorin väännön olisi vaativaa. Kuten kirjoitin, mielenkiinnolla odotellaan minkälaisiksi nuo käytännössä osoittautuvan.

      
  • Lainaus:
    13.03.2006 klo 14:56 AkiK kirjoitti
    Olen ihmetellyt tätä jo aiemminkin: Miksi maksaisi ylihintaa Toyotasta, kun saat yhtä hyvän korealaisen selvästi halvemmalla? Ja nämähän on tehty Koreassa, ei Turkissa kuten Toyotat...


    Samantapaisia kysymyksiä voisi esittää monien muidenkin merkkien suhteen. Yksi mielenkiintoinen asia on jälleenmyyntiarvo, ensimmäisen "suomalaisen" hyundai-sukupolven arvo kun suorastaan romahti käytettynä. Todennäköisesti näiden uusien arvo säilyy paremmin, saas nähdä.

      
  • Suurin ongelma poikittaismoottorisissa dieselautoissa on, saako vääntökestävyyttä vaativan moottorin yhteyteen sopimaan tarpeeksi järeän automaattivaihteiston, niin että pyörätkin vielä kääntyisivät.

    Kia näyttää ratkaiseen pulman siten, että kaikista lyhyimmässä moottorissa (V6) on viisiportainen automaatti, kun taas nelisylinteristen (bensa ja diesel) yhteyteen tarjotaan neliportaista.

    Äkkiä ajatellen tuntuisi, että juuri diesel tarvitsisi sitä viisiportaista, onhan sen manuaalivaihteistokin 6-vaihteinen.

    Tuulilasi-lehden nettisivuilla näyttää juuri nyt (13.3.) olevan "tylsän ja tavallisen" auton koeajo, nimittäin VW Jettan. Samoja sanontoja näytetään siellä käytettävän Jettasta kuin täällä Magentiksesta.
    Lisäksi vielä: "Mihin enää Passatia tarvitaan?"

      
  • Volvo näkyy eurooppalaisena merkkinä pystyneen sijoittamaan rivikuutosen ja automaattilaatikon vetävien etupyörien väliin.

    Ja taitaa olla vielä se kuuluisa japanilainen Aisin-automaatti. Kun Toyota kopioi nyt muutenkin kaikki eurooppalaisilta, suosittelisin tässäkin pientä teollisuusvakoilua.

      
  • Muistaako muuten kukaan onko TM koskaan kestotestannut yhtään automaattivaihteista automallia.

      
  • Lainaus:
    13.03.2006 klo 17:36 multicar kirjoitti
    Volvo näkyy eurooppalaisena merkkinä pystyneen sijoittamaan rivikuutosen ja automaattilaatikon vetävien etupyörien väliin.

    Ja taitaa olla vielä se kuuluisa japanilainen Aisin-automaatti. Kun Toyota kopioi nyt muutenkin kaikki eurooppalaisilta, suosittelisin tässäkin pientä teollisuusvakoilua.

    S80 on leveä auto, joten vaihteiston sijoittelu on helpompaa kuin keskiluokan autoihin. Muutama sentti saattaa ratkaista.
    Ensimmäistä S80-mallia on koko sen eliniän moitittu "kömpelyydestä", sen kääntöympyrä on valtava. Uudessa mallissa Volvo on sijoittanut normaalisti kampiakselin päässä olevia laitteita moottorin kylkeen, joten rivikutonen on lyhentynyt 5-sylinterisen mittoihin. Tietenkin, jos viisisylinteriseen tehtäisiin samat temput, niin..

    Odottelemme jännittyneinä, kääntyykö uusi S80 ketterämmin kuin edeltäjänsä.

    Japanilaiset eivät taida olla koskaan valmistaneet poikittais-rivikutosta?

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit