http://www.canadiandriver.com/articles/jm/04taurus.htm
Milloinkahan täällä Euroopassa tajuttaisiin otta oppia noista jenkki-Fordeista? Katsokaa nyt tätäkin Taurusta: nätti paketti niin ulkoa kuin sisältä. Ei jälkeäkään Euroopan Fordien karusta ja tosikkomaisesta tylsyydestä. Tämmöisiä meillekin, niin jää ruma-Mondeot kaupan hyllylle!
Pari vuotta sitten lasten kanssa autolomalla USA:ssa vuokrattiin tämmönen vehje. Eipä jäänyt kovin positiviisia mielikuvia 2000 mailin kesäreissulta. Tyypillinen jenkkiauto, suuri maa suuret toleranssit. Tyypillinen Fordi, samat halvat käteen jäävät kiinalaiset vipstaakit kuin Volvon ja Jaguarin kojelaudassa - corporate sourcing.
Eikös tuo Taurus näytäkin aika paljon edellisen korimallin Mondeolta?
jenkit ovat muotokielessä vähän jäljessä.
Eniten yritystä aidoissa jenkkiautoissa on mielestäni Buick Lacrossessa,
http://www.buick.com/lacrosse/
vaikka siinäkin tuo ulkomuoto on samalla tavalla "sämpylä" kuin Tauruksessa, mutta katsokaapa sisustaa.
Eihän noin mauttoman näköisiä autoja voi kukaan tehdä. Ei ole ihme, että tuossa luokassa Jenkeissä japanilaiset ovat selviä markkinajohtajia. Tuollaisia variksenpelättimiä kun toisi Eurooppaan, kaikki nauraisivat. Esim uuden Tauruksen kojelauta on kuin 90-luvun alun halvasta autosta.
Joo, oli komea Buick! Kyllä tuon ennen ottaisi kuin näitä "premium"-sakuja.. Ja se Tauruksen kojelauta ei kyllä ollut parasta jenkkimuotoilua, mutta on se paljon komeampi kuin nykyiset saksalaiset, jotka ovat halpaa mustaa muovia ja pelkistetyn näköisiä.
kyllä uudet chrysler 300c:t on aika mageit
a
Mielestäni jenkkiautot ovat ehkä vähän ällöjä. Liioiteltuja. Mutta kyllä siellä hienojakin on, sekä uusista ja erityisesti vanhoista.
Taurus on ehkä hieman tylsän näköinen, -93-96 vuosmallinen Mondeo tulee mieleen.
Minä jo ehdin luulla, että Taurus olisi uudistumassa perusteellisesti... En epäile, etteikö Taurus olisi Anders-Simon silmissä nätti. Varmasti sopii myös tiettyjen amerikkalaisten kansanosien "makuun". Muodoton, särmätön ja mahdollisimman anonyymi. Eurooppalaisittain tai japanilaisittain auto on kuin suoraan kymmenen vuoden takaa.
Hassua, että A-S kelpuuttaa lukemistokseen Canadian Driverin, joka kirjoittaa mm. perirumasta ja -surkeasta Passatista näin http://www.canadiandriver.com/articles/rr/04passat.htm ja sijoittaa ei-missään-tapauksessa-premium-merkkisen Volvo V70:n "luxury wagon"-segmenttiin http://www.canadiandriver.com/testdrives/02v70.htm Viittauksena toiseen keskusteluun totean näistäkin esimerkeistä käyvän ilmi eurooppalaismerkkien nauttiman vankan arvostuksen Pohjois-Amerikassa, asiakastyytyväisyyskyselyt ovat asia erikseen.
"Ja se Tauruksen kojelauta ei kyllä ollut parasta jenkkimuotoilua, mutta on se paljon komeampi kuin nykyiset saksalaiset, jotka ovat halpaa mustaa muovia ja pelkistetyn näköisiä."
Oletko kenties istunut sisällä Tauruksessa? Tuli katsottua läpi Canadien Driverin jutut Tauruksesta ja Passatista. Tässä lainaukset jutuista, mutta toimittajien näkemykset poikkeavat aika voimakkaasti sinun näkemyksistäsi...
"The interior styling is among the most widely praised in the industry. Clean, simple, classy and legible, it is a showcase for tight-fitting panel gaps and the use of plastic that doesnt look or feel like plastic."
- Passat
"Unfortunately, fit and finish on my car weren't quite as impressive. An intermittent rattle chased around the dash all week, the shifter bezel was loose, and orange-peel texture was very noticeable on the trunk lid's paint."
- Taurus
ja sijoittaa ei-missään-tapauksessa-premium-merkkisen Volvo V70:n "luxury wagon"-segmenttiin
Jos et jo tiennyt, niin Volvo kuuluu premium-segmenttiin...
Volvo on kansanauto. Ei sillä ole premiumin kanssa mitään tekemistä. Auton ajo-ominaisuuksia kritisoidaan lehdissä jatkuvasti, käyttäjät valittavat sen huonoa laatua, mallit ovat rumia ja vikalistoissa Volvo on siellä Trabanttien joukossa.
Niki, osaan toki sijoittaa Volvon oikeaan lokeroon, mutta yritin pientä piikkiä A-S:n suuntaan (niin turhaa kuin se onkin). A-S elää omassa todellisuudessaan, vilkaise vaikka keskustelua "Tiede: mikroaaltouuni vaaraksi" Muu Tekniikka -alueelta.
Ei premiumissa ole kyse ajo-ominaisuuksista tai kestävyydestä.. Otappa sanakirja käteen ja katso, niin minäkin tein kun luulin ennen ihan samaa kuin sinä (kunnes tuli viisas parrakas mies, kylän vanhin ja opetti ) Mallien rumuus ei myös poista autoa premium-segmentistä. Kyseessä on varsin yleinen luokitus, jota yleisesti käyttävät kaikki laadukkaina tunnetut julkaisut, maahantuojat ja autosivustot. Luokitukseen kuuluu mm. Alfa Romeo, Audi, BMW, MB, Saab, Volvo, Lexus... Myös TM luokittelee Volvon premium segmenttiin.
Artikkelia aiheesta myös tuolla: www.autowebfinland.tk
sori erkki, en lukenut tarpeeksi huolellisesti tuota viestiäsi...
Toi on kyllä paras, mitä olen tällä palstalla nähnyt, iltani on pelastettu!
Tuo keskustelun avaus kertoo kirjoittajastaan aika paljon, ilmankos on tulee ihme juttua, kun lukee tuollaista huuhaata ja vielä uskoo kaiken lukemansa!!
Tossa vielä linkki tämän palstan ylivoimaisesti parhaimpaan juttuun:
http://www.tekniikanmaailma.fi/keskustelu/?mode=viewtopic&tid=290