Törmäystestituloksia

34 kommenttia
2»
  • Siinä suuremmassa mulkosilmä sammakko Austin Maxissa oli 2.5 litran kutonen poikittain nokalla. Pitäisi olla joku Mobilisti lehti tms. jotta saisin tyyppimerkin varmasti kohdalleen. Näin se kuitenkin oli, ja Volvolle nolo juttu, kun asiasta huomautettiin jopa jonkin päivälehden toimesta, Suomesta käsin!

    Mutta huimin poikittaismoottori oli Maseratin 16 sylinterinen vuodelta -36. Kone oli kuskin takana poikittain, kuva jota katsoin ei ikävä kyllä kerro tai näytä miten voimansiirto tapahtui takapyöriin. Olisi ollut mielenkiintoista tietää, ratkaisun on täytynyt toimia koska autolla ajettiin kisaa -30 luvulla. Ehkä joku tietää?

    V8 poikittain on nyt ollut monessa etuveto Cadillacissa, mutta se nyt ei tilaa vie, kuten Northstar STS -03 saakka.

      
  • Jaa, se oli se möhkö-mini. Ainakin Austin 1800 oli eräs malli, ehkä sitten Austin 2500 oli saman korin toinen versio.

      
  • Joku kysyi tällä palstalla kerran, onko tehty limusiini yms. törmäyskokeita. Kyllä niitä on tehty.
    Saksan TUV on tehnyt kokeita jo ennenkuin ne tulivat pakollisiksi autonvalmistajille euroopassa -97 ?

    TUV törmäyskokeet olivat ns. reaalitörmäyksiä. Eli autot toisiaan päin osittaistörmäys keula edellä, ajaen 50 km/h molemmat.

    1991 kaksi Mercedes E-luokan autoa.
    1995 Opel Corsa ja Mercedes S-luokka.
    1995 VW Polo ja Audi A8
    1997 Kaksi Audia vastakkain, A8 ja A3
    1999 VW Passat ja VW Lupo
    1999 Smart ja Mercedes S-luokka
    2003 VW Phaeton vastaan VW Polo

    -95 jälkeen säilyivät jalkatilan muodot ja matkustamo aika hyvin kasassa. Samoin -91 ne kaksi E-mersua vastakkain, ei olisi tullut pahempia henkilövahinkoja. Silti koko vaikuttaa, esim. Phaeton vs. Polo, Phaetonin nukkeihin ei tullut mitään, auton saa myös korjattua, Polo romikseen, mutta henkilöt pienillä vaurioilla.
    Tekniikka edistyy.

      
  • Nyt voi ajaa kovaa kun on turvalliset auto, näin ainakin jotkut luulevat... :frowning:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit