VOLVO V50: huoltohenkiökunta alkaa käydä yhä tutummaksi

79 kommenttia
«13

KESÄKUUN TUULILASISSA: "Volvo V50 ja Skoda Octavian kestotestit ovat edenneet 10 000 kilometrin rajapyykille. Volvolla huoltohenkiökunta alkaa käydä yhä tutummaksi, mutta Skoda Octavia etenee ongelmitta."

Mitäköhän ongelmia Volvon kanssa on ollut ? 10.000km ei ole paljon, lastentauteja ?

  
  • Ainakin meidän kakkosautossamme (V50 1,:sunglasses: on jo aikaisemmin mainitsemieni suunnittelun kukkasien lisäksi selkeästi jotain sekaisin tietojärjestelmässä: Auton ovet menevät joskus itsekseen lukkoon peräluukkua sulkiessa, joskus eivät; Soitin ei ajoittain suostu soittamaan, moottorin sammuttaminen ja uudelleenkäynnistys "buuttaa" laitteen; Inforuudun värit vaihtuvat silloin tällöin negatiiviksi palautuakseen myöhemmin; Moottorin varoitusvalot palavat silloin tällöin ilman havaittavaa syytä. Olisikohan siinä Windows käyttiksenä... ;-)

    Muuta: tavaratilan peitteen kiinnikkeenä toimivan kaukalon kiinnitys hajosi kättelyssä. Härveli on lisäksi pahasti tiellä. Poiskaan sitä ei saa, jos haluaa peitteen säilyttää.

    Polttoainetta kuluu edelleen enemmän (vajaa 9 l/100km) kuin näin pieneltä moottorilta odottaisi. Tosin auto on melko painava.

    Ohjaamon antiergonomia on luku erikseen, lienee ominaisuus - ei vika. Joka tapauksessa inhoan V50:llä ajamista juuri ohjaamon epämiellyttävyyden vuoksi.

    [PropJock muokkasi tätä viestiä 02.06.2005 klo 11:20]
      
  • Tuulilasi-lehden kestotestiautossa (V50) ilmenneet ongelmat ovat olleet elektroniikkaan liittyviä; autoon tehtiin lopulta Biliassa massiivinen takuukorjaus, jossa vaihdettiin paljon osia.

    Periaatteellisesti suurempi "ongelma" on auton yleinen ahtaus.

      
  • Lainaus:
    02.06.2005 klo 11:19 PropJock kirjoitti
    Inforuudun värit vaihtuvat silloin tällöin negatiiviksi palautuakseen myöhemmin;


    Tuo on ominaisuus, ei vika - ainakin jos toimii oikein. Nimittäin kojalaudassa on sensori joka mittaa valoisuutta, ja säätää mm. näytön värit hämärällä käänteisiksi häikäisyn vähentämiseksi.

    [mjpk muokkasi tätä viestiä 02.06.2005 klo 13:52]
      
  • Lainaus:
    02.06.2005 klo 11:19 PropJock kirjoitti
    Inforuudun värit vaihtuvat silloin tällöin negatiiviksi palautuakseen myöhemmin.

    Ohjaamon antiergonomia on luku erikseen, lienee ominaisuus - ei vika. Joka tapauksessa inhoan V50:llä ajamista juuri ohjaamon epämiellyttävyyden vuoksi.


    Lähes 25000km takana tällä uudella S40:lla, ei minkäänlaisia ongelmia.

    :sunglasses: Inforuutu vaihtuu negatiiviksi automaattisesti kun hämärtää, kuuluu asiaan - ei häikäise silmään.

    Ergonomiasta täytyy olla täysin erimieltä. Todella tukevat ja ergonomiset Volvon istuimet, oikeassa ajoasennossa kaikki instrumentit ovat juuri siellä missä pitääkin.

    Autossa on todella mukava istua, ei liian pehmeä tai kova vaan juuri oikean jämäkkä/tukeva tunne. Mikään paikka ei väsy pitkälläkään matkalla.

    Vaihdekeppi on täsmälleen oikeassa paikassa, käsi valitsimella sormet suoraksi ojentamalla voi säätää samalla vaikka keskikonsolia.

      
  • Kertoisitko PropJock, miksi kaukalon kiinnitys hajosi? Miksi muuten yleensä ajat V50:llä, kun se kerran mielestäsi on niin kamala laitos?
    Omasta puolestani voin sanoa, että pidän V50:stä kovasti. Ongelmia ei liioin ole ollut.
    Mitä taas ahtauden tunteeseen tulee, niin ei ole ainakaan minua vaivannut. Eiköhän tuo ahtauskin ole varsin suhteellinen ja subjektiivinen käsite. Joku tarvitsee enemmän tilaa, toiselle taas tilat ovat oikein passelit. Esim. minulle riittävät mainiosti.

      
  • No, vaimon autolla nyt joskus vain tulee ajettua.

    Niitä ergonomiapuutteita/virheitä: keskikonsolin nappulat ovat liian pienet, huonosti merkitty ja liian liki toisiaan. Hukassa siis. Vaarantaa jopa ajamista, kun säätimiä ei löydy esim. pimeässä.

    Etupenkkien välissä olevaa lokeroa on tavattoman hankala käyttää. Se on liian takana/saranoitu väärin.

    Kuljettajan istuimen selkänojan kallistussäätöä voi käyttää vain turvavyö kiinnitettynä. Silloinkin kellonlasi raapiutuu, koska säätöpyörä on liian ahtaassa kolossa.

    Jarrupoljin on liian lähellä keskitunnelia: oma siro 43-kenkä ei mahdu kaasulle. Aika perustaavaa laatu oleva bugi.

    Virtapistokkeeseen (vaihdekepin takana) liitetty puhelinlaturi haittaa vaihtamista. Pistoke on väärässä paikassa.

    Käsijarrun kahva on liian ahtaassa kolossa, sormi jää väliin jarrua vapauttaessa.

    Ohjaamo on ahdas. Tämä on toki subjektiivista. En ole mikään goljatti.

    Rattiin viedyt kytkimet (cruise, soitin) ovat juuri niin kaukana kehältä, että otetta irrottamatta niihin ei sormi yllä.

    Fiilispuolella auton materiaalien tuntuma sisällä on kuin vanhassa Ladassa. Esimerkiksi viiksissä tuntuvat muovipärseet ja valittu muovi on sormiin halvan tuntuista. Kojelauta on kuin kumia.

    Jne. Moni näistä on puhtaasti mutu-juttuja, mutta auton hinta verrattuna esim. Fordiin ei ole millään lailla perusteltu. Vaikka onhan se toki kivan näköinen, jos sille laskee arvoa.


      
  • Lainaus:
    02.06.2005 klo 18:42 PropJock kirjoitti
    Niitä ergonomiapuutteita/virheitä: keskikonsolin nappulat ovat liian pienet, huonosti merkitty ja liian liki toisiaan. Hukassa siis. Vaarantaa jopa ajamista, kun säätimiä ei löydy esim. pimeässä.

    Jarrupoljin on liian lähellä keskitunnelia: oma siro 43-kenkä ei mahdu kaasulle. Aika perustaavaa laatu oleva bugi.


    Joskus arveluttaa että ajatko sitä pikkuvolvoa silmät kiinni koska koko keskikonsoli kaikkine nappuloineen on taustavalaistu. Näkyy pimeällä varsin selkeästi.

    Uusi konsoli on mielestäni huomattavasti tyylikkäämpi kuin aikaisempien Volvojen massiivinen muovinen muoviledinippeliviljelmä keskellä kojelautaa. No makuasia tämäkin.

    Nappuloiden koko ei ole häirinnyt, tämä taisi tulla pintaan kun joku autolehti testasi konsolia lapanen kädessä, no hankalaahan kaikki on tumppu kädessä. Sormikkailla menee kuitenkin hienosti.

    Poljinongelmaakaan on hankala tunnistaa, kengänkoko itselläni on 43, aivan normaalisti löytyy kaikki polkimet. Kertaakaan ei ole tullut edes moinen ongelma mieleen, varmasti olisi haitannut ajamista?

    Onpa tullut kokeiltua uusi Focuskin, eroa on kyllä kovasti niin konehuone kuin sisä- ja ulkopuolellakin. Ne eivät ole mielestäni samantasoisia autoja niin kuin haluat kovasti väittää.

    S40/V50 on kaikin puolin tiukempi paketti mielestäni kuin isoveljensä S60. Ajotuntumassa on merkittävin parannus. Tunnottomuus ohjauksesta on hävinnyt. Sisätiloissa kokoeroa on todella vähän.

      
  • No, asiat voi kokea monella tapaa. Piti oikein käydä tarkistamassa ja kokeilemassa nuo moitteen sijaa aiheuttavat ergonomiajutut. Esim. käsijarrua kokeilin oikein useamman kerran, mutta en saanut jätettyä sormia väliin. Liekö sitten moitteet menneet perille tehtaalle, ja asiaan on saatu parannusta. Autoni on nimittäin varsin uusi. Samoin tarkastelin sitä jarrupoljinta enkä huomannut mitään lähentelyä keskikonsolin kanssa.
    Oma käteni mahtui kohtuullisen hyvin pyörittämään selkänojansäätöpyörää, ei siellä tosin liikaa tilaa ole. Puhelinta en vielä ole kertaakaan tullut ladanneeksi tuosta mainitusta virtapistokkeesta. Voisi kuitenkin ajatella, että paikka ei ole paras mahdollinen.
    Keskikonsolin nappulat ovat pieniä, totta. En kuitenkaan pidä niitä kovin suurena ongelmana, tämä on tietysti hyvin henkilökohtaista samoin kuin laatuvaikutelma, joka minusta on ehdottomasti parempi kuin Fordissa (edellinen ajokkini). Autossani on Momentum-varusteet ja kesympi viisisylinterinen kone.
    Mutta vielä kerran: kaikki mainitsemani asiat ovat vain henkilökohtaisia mielipiteitä.

      
  • Volvo V50 T5 AWD:llä 23 000 km takana ilman minkäänlaisia ongelmia. Mikään tilaihme V50 ei ole, mutta hyvin noin 2-metrisenä olen autoon mahtunut. Mielestäni Volvon ergonomia on viimeisen 4 vuoden aikana ollut kaikissa malleissa automaailman parhaimmistoa. Aivan eri luokkaa kuin Audi A6:ssa, jollainen meidän perheessä myös on.

    Ainoa hieman tylsä asia Volvossa mielestäni on, että niitä on nykyään aivan liikaa...

    AWD

      
  • Minua ihmetyttää ylipäätään koko S40 ja V50 mallien kaupaksi meneminen tässä maassa. Autot ovat kokoluokassaan selkeästi ylihintaisia. Ilmeisesti auto on ostettu enemmän naapureille, kuin itselle, sillä naapurikateutta kohottaa huomattavasti enemmän Volvo kuin esimerkiksi halvempi ja tilavampi, sekä laadukkaampi Skoda.

    Ja mitä lastentauteihin tulee, niitä pitäisi esiintyä vain mallisarjan ensimmäisissä yksilöissä, eikä enää vuoden päästä mallin tuotannon käynnistymisestä.

      
  • Lainaus:
    03.06.2005 klo 08:01 Luu5 kirjoitti
    Minua ihmetyttää ylipäätään koko S40 ja V50 mallien kaupaksi meneminen tässä maassa. Autot ovat kokoluokassaan selkeästi ylihintaisia. Ilmeisesti auto on ostettu enemmän naapureille, kuin itselle, sillä naapurikateutta kohottaa huomattavasti enemmän Volvo kuin esimerkiksi halvempi ja tilavampi, sekä laadukkaampi Skoda.

    Ja mitä lastentauteihin tulee, niitä pitäisi esiintyä vain mallisarjan ensimmäisissä yksilöissä, eikä enää vuoden päästä mallin tuotannon käynnistymisestä.


    Niin, ja kuka on niin tyhmä, että ostaa BMW 1:n tai minkä tahansa mersun :smile:

    Tässä tullaan taas markkinoinnin ihmeelliseen maailmaan. Tottahan on, että Volvo S40/V50 on pieni hintaisekseen, laatukin tuntuu aika vaihtelevalta. Mutta se on Volvo, niinkuin BMW on BMW, MB on MB, Citikka on Citikka jne. Se on brandi, jonka joku kokee tavoittelemisen / hintansa.

    Naapurikateus. Heh. Niin tyhmä minä en ole, että ostaisin auton naapurini takia.

      
  • Lainaus:
    03.06.2005 klo 08:55 jalkkis kirjoitti
    Tässä tullaan taas markkinoinnin ihmeelliseen maailmaan. Tottahan on, että Volvo S40/V50 on pieni hintaisekseen, laatukin tuntuu aika vaihtelevalta. Mutta se on Volvo, niinkuin BMW on BMW, MB on MB, Citikka on Citikka jne. Se on brandi, jonka joku kokee tavoittelemisen / hintansa.

    Naapurikateus. Heh. Niin tyhmä minä en ole, että ostaisin auton naapurini takia.


    Uutta autoa kun ostaa, ostaa fiiliksellä eikä niinkään järjellä. Eikä pikku-Volvolle oikein taida järkisyitä löytyäkkään. Turvallisuus, joka on ollut Volvon valtti joskus takavuosina, ei nykyisellään ole enää kilpailijoita parempi. Niinhän se on, että merkistä maksetaan, vaikka joku tällä palstalla väittikin, ettei kukaan maksa auton merkistä ylimääräistä. Mistä sitten, jollei merkistä, maksetaan Audi A3:n, Volvo S40/V50, BMW 1-sarjan ja MB A-sarjan kohdalla kokoisiinsa nähden ylimääräistä.

    Meitä kun on moneen mäkeen, toisten täytyy olla parempia kuin naapurinsa. Itsekkin tunnen tälläisiä henkilöitä. Tekevätpähän itsestään lähinnä pellejä yksipuolisella kilpavarustelulla.

      
  • S40/V50 T5 hintaan saa 162 kW moottoria ja Volvon, AWD jos siltä tuntuu.

    Joku voi kertoa sitten että mistä löytyy samaan hintahaarukkaan vaikka esim. saksalainen tai mikä vaan vastaavilla ominaisuuksilla/varusteilla ja moottorilla. Koko saa olla mikä tahansa, kaksi aikuista ja kaksi muksua pitää mahtua kyytiin mukavasti.

      
  • Lainaus:
    03.06.2005 klo 09:16 Luu5 kirjoitti
    Meitä kun on moneen mäkeen, toisten täytyy olla parempia kuin naapurinsa. Itsekkin tunnen tälläisiä henkilöitä. Tekevätpähän itsestään lähinnä pellejä yksipuolisella kilpavarustelulla.


    Miksi edes kiinnittää tällaiseen huomiota, kun penniäkään ei ole kiinni omia rahoja? Onko tämäkin mollaus naapurikateuden yksi muoto?

    Naapuri saa ajaa vaikka Hummerilla jos siitä pitää, jos toinen haluaa kilpavarustella ei muutakuin Eurot kiertoon näin se kansantalous kohenee. :sunglasses:

      
  • Lainaus:
    03.06.2005 klo 09:30 Newey kirjoitti
    Miksi edes kiinnittää tällaiseen huomiota, kun penniäkään ei ole kiinni omia rahoja? Onko tämäkin mollaus naapurikateuden yksi muoto?

    Naapuri saa ajaa vaikka Hummerilla jos siitä pitää, jos toinen haluaa kilpavarustella ei muutakuin Eurot kiertoon näin se kansantalous kohenee. :sunglasses:


    Koko pohdintani aiheen tiimoilta lähti kun itse vaihdoin autoa. Hakusessa oli tuollainen V50- kokoinen auto. Kokoluokassaan V50 ei erottunut massasta muutoin kuin hinnallaan ja silläkin negatiivisesti. Focukseen verrattuna Volvossa on noin 10 000 eur hintaa jolle ei saa vastinetta. Kuitenkin pikku-Volvoa on liikenteessä suhteellisen paljon muihin kokoisiinsa nähden. No, kai siitäkin autosta joku voi tykätä niin paljon enemmän kuin muista kokoisistaan, että on valmis myös maksamaan siitä noin saman verran millä saisi jo pykälää isomman auton. Kysehän on kuitenkin makuasioista, joista ei voi kiistellä, mutta toisten huonoa makua voi ihmetellä :grin:

    Se on huvittavaa, että naapuri ostaa heti uuden kännykän, auton tai leivänpaahtimen, jos itse olet ensin vaihtanut vanhan uuteen. Naapurillahan on oltava aina jollakin tavalla hieman parempi ja kalliimpi malli. Ja heti kun uuden mallin on ostanut, se täytyy tuoda ponnekkasti esille useissa eri asiayhteyksissä ja mainita mallin olevan se parempi ja kalliimpi malli. Sellaista yksipuolista kilpavarustelua.

    [Luu5 muokkasi tätä viestiä 03.06.2005 klo 09:42]
      
  • Lainaus:
    03.06.2005 klo 09:41 Luu5 kirjoitti
    Kokoluokassaan V50 ei erottunut massasta muutoin kuin hinnallaan ja silläkin negatiivisesti. Focukseen verrattuna Volvossa on noin 10 000 eur hintaa jolle ei saa vastinetta. Kuitenkin pikku-Volvoa on liikenteessä suhteellisen paljon muihin kokoisiinsa nähden. No, kai siitäkin autosta joku voi tykätä niin paljon enemmän kuin muista kokoisistaan, että on valmis myös maksamaan siitä noin saman verran millä saisi jo pykälää isomman auton.

    Se on huvittavaa, että naapuri ostaa heti uuden kännykän, auton tai leivänpaahtimen, jos itse olet ensin vaihtanut vanhan uuteen.


    Kysymys on ominaisuuksien painotuksista. Painotat kokoa ja hintaa, itse etsin hyvää suorituskykyä, varusteita ja turvallisuutta, koko ei ratkaise auton paremmuutta omalla skaalalla, ajelen enimmäkseen yksin, tilaa on S40:ssäkin ylenmäärin yhdelle henkilölle. Tottakai hintakin huomioidaan, budjetilla on rajansa.

    Kannattaa kuljettaa uusi paahdin salaa keskellä yötä sisään, välttyy monelta konfliktilta. Uusi autokin kannattaa pitää likaisena, näyttää huonommalta. :sunglasses:

      
  • Ford Focus 1.6 100hv Trend Wagon 21 700
    Volvo V50 1.6 100hv 27.600
    erotus: 5.900!!!

    En oikeasti ymmärrä, mikä muu syy kuin pröystäily saa suomalaisen tekemään kaupat pikkuvolvosta ja varsinkin tällä mopokoneella.

    Puhtaasti ominaisuuksia vertaillen, epäilen Fordin voittavan Volvon selkeästi. En tosin pidä uudesta Focuksestakaan erityisemmin.

    Keskustelin toissa viikolla tutun volvokauppiaan kanssa, joka totesi, että Bilian huolto on tällä hetkellä ihan äimän käkenä näiden uusien pikkuvolvojen kanssa.
    Ollut aivan älyttömästi vikoja elektroniikan kanssa eikä edes uusilla testereillä olla pystytty aina selvittämään, missä mättää.

      
  • Lainaus:
    03.06.2005 klo 11:30 ysiviis kirjoitti
    En oikeasti ymmärrä, mikä muu syy kuin pröystäily saa suomalaisen tekemään kaupat pikkuvolvosta

    Puhtaasti ominaisuuksia vertaillen, epäilen Fordin voittavan Volvon selkeästi.

    Keskustelin toissa viikolla tutun volvokauppiaan kanssa, joka totesi, että Bilian huolto on tällä hetkellä ihan äimän käkenä


    Ei pikkuvolvon hankkiminen ole pröystäilyä, sehän on malliston toistaiseksi pienin auto, kompaktimpaa lienee tulossa. 1.6 kuulostaa kyllä alimittaiselta kun painoa on jonkun verran turvarakenteista johtuen.

    Onpahan tarjolla, 1.6 koneella varustettu perusvarusteinen auto kun on suosittu valinta täkäläisessä autoiluilmapiirissä, mieluiten joku japanilainen, Skoda tai Ford. Kaikki siitä poikkeava on ilmiselvää pröystäilyä. Kun halvemmallakin saa.

    Ero Fordiin selviää koeajamalla kummatkin.

    Kyseisen liikkeen asiakkaana voi todeta että tuo on ao. huollon normaali olotila. :sunglasses:

      
  • Lainaus:
    03.06.2005 klo 11:30 ysiviis kirjoitti
    En oikeasti ymmärrä, mikä muu syy kuin pröystäily saa suomalaisen tekemään kaupat pikkuvolvosta ja varsinkin tällä mopokoneella.


    Eikös se ole suomalaisten tyyli, että ostetaan niin iso auto mihin budjetti antaa myöten, eli tyydytään siihen "mallisto alkaen" hintaiseen malliin. Onhan se pröystäilevämpää kuin ostaa pykälää halvempi auto ja ottaa siihen kunnolliset varusteet.

      
  • Keskustelu on ajautunut kauas tästäalkuperäisestä kysymyksestä: "Volvo V50 ja Skoda Octavian kestotestit ovat edenneet 10 000 kilometrin rajapyykille. Volvolla huoltohenkiökunta alkaa käydä yhä tutummaksi, mutta Skoda Octavia etenee ongelmitta."

    Mitäköhän ongelmia Volvon kanssa on ollut ? 10.000km ei ole paljon, lastentauteja ?

    Nyt on juttu luettu ja oli surullista luettavaaVOLVOn kannalta. Tässä listaa mitä kaikkea voi VOLVO V50:n omistaja kohdata ensimmäisen 10000 km:n matkalla:
    1. Lukitukset ei toimi
    2. Radio tekee omiaan
    3. Näyttö ei toimi
    4. Auto ei käynnisty
    5. Moottori käy 2-3 pytyllä
    6. Moottorinohjausjärjestelmän ohjausyksikkö vaihdettu
    7. Jarrujärjestelmää korjattu
    8. ABS:n ohjausyksikkö vaihdettu
    9. Jarrujärjestelmän pyörimisanturi vaihdettu
    10. Ajotieturin tiedot vääriä, esim. paljonko bensaa jäljellä
    11. Softia päivitelty urakalla

    Ylimääräisiä korjaamokäyntejä VOLVOlla 4 kpl 10.000 km:n matkalla...

    Yleisenä toteamuksena oli, että on tosi ahdas auto joka kohdasta. Vertailun vuoksi uuden Octavian todettiin olevan tilava, mielettömät ominaisuudet hintaansa nähden. EI vikoja eikä huoltokäyntejä...

      
  • Skoda on kunkku? :sunglasses:

    Luinpa tarinan, tavattoman huonoa tuuria. Viimeisen takuukorjauksen jälkeen on toiminut sitten moitteettomasti. Ei spektaakkelin aineksia vielä mielestäni, enkä aio vaihtaa Skodaan. :tongue:

      
  • Lainaus:
    04.06.2005 klo 20:45 Newey kirjoitti
    Skoda on kunkku? :sunglasses:

    Luinpa tarinan, tavattoman huonoa tuuria. Viimeisen takuukorjauksen jälkeen on toiminut sitten moitteettomasti. Ei spektaakkelin aineksia vielä mielestäni, enkä aio vaihtaa Skodaan. :tongue:


    Jos sijoittaa 30000€ autoon, ei huonolle tuurille saisi jäädä tilaa. Aiemmissa kirjoituksissa sanottiin V50 oston motiiviksi saada naapuri kateelliseksi. Minussa ainakin aiheuttaa enemmänkin säälin kuin kateuden tunnetta... :sunglasses:

      
  • Lainaus:
    04.06.2005 klo 20:45 Newey kirjoitti
    Skoda on kunkku? :sunglasses:

    Luinpa tarinan, tavattoman huonoa tuuria. Viimeisen takuukorjauksen jälkeen on toiminut sitten moitteettomasti. Ei spektaakkelin aineksia vielä mielestäni, enkä aio vaihtaa Skodaan. :tongue:

    Mikähän tästä paistaa läpi... Ilmeisesti on vaikea hyväksyä Octavian käytännössä Audimaisia ominaisuuksia ja viattomuutta. Oli miten oli tuo VOLVO V50:n vikalista on järkyttävä ja täysin identtiset ominaisuudet saat 7000 egeä halvemmalla valitsemalla saman auton nimellä Mazda 3 tai Ford Focus. Newey herää, älä ole sokea volvolle.

      
  • Lainaus:
    04.06.2005 klo 21:34 JoreA kirjoitti
    Mikähän tästä paistaa läpi... Ilmeisesti on vaikea hyväksyä Octavian käytännössä Audimaisia ominaisuuksia ja viattomuutta. Oli miten oli tuo VOLVO V50:n vikalista on järkyttävä ja täysin identtiset ominaisuudet saat 7000 egeä halvemmalla valitsemalla saman auton nimellä Mazda 3 tai Ford Focus. Newey herää, älä ole sokea volvolle.


    Ei ollut tarkoitus toki paistattaa mitään läpi, sen sijaan voin nostaa hattua hyvälle perusautolle ja sen menestykselle. En voi vahvistaa vikalistaa koska kaksinkertainen määrä kilometrejä on mennyt ilman actionpointteja listalta, tottahan toki uusissa autoissa on uusia vikoja joten volvolasit eivät ole päässä kokoajan. :sunglasses:

    Audeja/VW:tä on tullut ajeltua jonkun verran, Skodaan en ole perehtynyt. Kokemuksen puute myönnetään.

    Tosiasiassa olen samaa mieltä, Skoda on Toyotan ohella huipputuote suomalaisessa autoiluilmapiirissä. Verotukselliset syyt vääristävät täällä hinnoittelua niin pahasti.

    P.S. Lada olisi varmasti loistanut samalla tavalla tuossa testissä, siinä on ihan yhtä vähän sähköä kun Skodassa. :wink:

      
  • Lainaus:
    04.06.2005 klo 21:14 jjvi kirjoitti
    Jos sijoittaa 30000€ autoon, ei huonolle tuurille saisi jäädä tilaa. Aiemmissa kirjoituksissa sanottiin V50 oston motiiviksi saada naapuri kateelliseksi. Minussa ainakin aiheuttaa enemmänkin säälin kuin kateuden tunnetta... :sunglasses:


    Minua vain harmittaisi, koska naapurilla kävi huono tuuri, ehkä olen outo lintu. :sunglasses:

    EDIT: hoono soomi.

    [Newey muokkasi tätä viestiä 04.06.2005 klo 22:10]
      
  • Neweylle: kannattaa miettiä mitä kirjoittaa. Selvät ennakkoasenteet puhuvat. Kannattaa hieman tutustua hinnoitteluun. Tuskin Skodan hinnat poikkeaa yleisestä linjasta. Se siitä suomalaisesta verotuspolitiikasta. Taitaa vaan olla vaikea asia tälle porukalle, jolla on ennakkoasenteiden läpitunkema tämä nykyinen tilanne, jossa Skoda tarjoaa erinomaisen vaihtoehdon sekä laadultaan, että käyttöominaisuuksiltaan. Sekä kotimaiset, että kansainväliset testit ovat tämän jo osoittaneet. Pointti on se; miksi maksaa liikaa, koska halvemmallakin saa samat ominaisuudet ja ehkä enemmänkin. Vain ns. merkin status puuttuu. Ainakin joidenkin mielestä. Eikä se liene kuin heidän ongelmansa.

      
  • Rampe, kaikkien autojen hinnat ovat täällä tietenkin katossa.

    Onko Suomi sitten kehittyvä eurooppalainen autoilumaa, kun joka pihalla seisoo Skoda tai Corolla perusvarusteissa? Se päivä ei ole välttämättä kaukana, käväisin kerran kadulla jossa talouksien autot menivät järjestyksessä Fabia, Octavia ja Octavia.

    Jos en pidä erityisesti Audista/VW:stä onko yleinen pakko pitää kuitenkin Skodasta koska se on edullisempi, "samoista osista"?

      
  • Ihmiset painottavat eri asioita. Siksi jotkut ajavat V50:llä ja toiset Octavialla. Tärkeintä lienee kuitenkin oma tyytyväisyys.
    Onneksi vielä on vaihtoehtoja tälle trendille jossa samoja autoja tuodaan markkinoille eri nimellä ja korilla. Olisihan se ikävää jos ainoat vaihtoehdot alemmassa keskiluokassa olisivat "Focus ja sukulaismallit" tai "Golf ja sukulaismallit".

      
  • Lainaus:
    05.06.2005 klo 01:08 Rampe2 kirjoitti
    .. Pointti on se; miksi maksaa liikaa, koska halvemmallakin saa samat ominaisuudet ja ehkä enemmänkin. ..


    Pointti on se; miksi hitossa ei saa ostaa juuri sitä autoa jonka haluaa, ilman että joku tulee aukomaan päätään??

    Olen samaa mieltä siitä, että köyhää on jos kaikki ajaa vain tojolla tai skodalla. Ja ainakin itse arvostan myös statusta ja mielikuvaa, minkä auton merkki luo. Ja valitettavasti varsinkin naiset pitävät Skodaa vieläkin kommunistiromuna...

      


  • Pointti on se; miksi hitossa ei saa ostaa juuri sitä autoa jonka haluaa, ilman että joku tulee aukomaan päätään??



    Tämä on erittäin hyvä kysymys. Ilmeisesti siksi, että kaikkien pitäisi olla tässä maassa samanlaisella autolla ajavia, harmaaseen kiviseinään täydellisesti sulautuvia paskat housussa kulkevia urpoja. Jokaisella on omat perustelunsa valita tietty automerkki ja -malli tai jättää se valitsematta. Itse en edes harkitse Skodaa, koska sen ajettavuus on säälittävä, lisävarustelista puutteellinen (esim. tehokkaan moottorin, nelivedon ja automaattivaihteiston yhdistelmää ei ole edes saatavilla), jälleenmyyntiarvo huono ja mikä pahinta, keskiverto Skoda-kuski on tutkimusten mukaan maalla asuva juntti demari. Ei tällaisella autolla kehtaa Eirassa edes ajella, eikä sillä ole mitään tekemistä naapureiden kanssa.

    AWD
      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit