tekniikalla toimiva auto, ei Toyotan tekniikalla kuten on spekuloitu. Hybriditekniikka suunnitellaan yhteistyössä VW:n kanssa, Cayenne maasturiin, ehkä myös VW:n möhköihin. Se noudattelee Lexuksessa käytettävää, mutta uusi tekniikka tulee säästämään n. 15% enemmän bensiinikulutuksessa. Lähde: TT Spektra.
Porschen hybridiversion arvioidaan olevan myynnissä vuonna 2010.
Siitä vain odottamaan, kaikki kiinnostuneet!!
No eihän tämä sitten ollutkaan mitään uutta länsirintamalta. Eikös se Ferdi-setä tehnyt sen hybridinsä jo sata vuotta sitten...perustuneeko uusi menneeseen
Johtuuko jenkkimarkkinoista vai mistä, mutta miksi hybrideissä on aina bensiinimoottori? Jotenkin diesel tuntuisi luontevammalta kumppanilta pientä kulutusta haettaessa.
Olen samaa mieltä. Tosin GM/Opel esitti hybriditutkielman dieselmoottorilla Opel Astrassa 2004. Muissa maissa paitsi Suomessa se olisi edullinen kulkuneuvo. Meillä rasittaisi dieselvero joka ei suosisi dieselkäyttöisiä hybridiajoneuvoja, eikä toisi säästöä.
Johtuu varmasti osaltaan jenkkimarkkinoista, mutta myös siitä että dieselmoottori on noin 15% vastaavaa bensakonetta kalliimpi valmistaa. Lisäksi hybriditekniikasta saadaan suurempi suhteellinen hyöty kun se yhdistetään bensiinimoottoriin jonka hyötysuhde on dieseliä huonompi.
Ei ole kauaa kun monet "eurooppalaiset" autovalmistajat piti hybridejä turhuutena. Nyt kun Toyotalla ollaan lyöty hommalla jo rahoiksi ja luonnonkatastrofit ovat kohottaneet polttoainehintoja niin jopa on ääni kellossa muuttunut. Kyllä ne sittenkin vaan toimivat ja säästävät...