Jaa-a onpahan tässäkin taas "uusi" hieno malli.
Passatin faceliftiä on toteutettu nyt myös Audin kohdalla. Puskureita on venyttämällä venytetty ja sivuprofiili on jo vähän huvittava. Entä sitten iso grilli? Tulee mieleen mennä vuosien Auto-Union vehkeet. Saas nähä palauttavatko vahingossa vanhan DKW logonkin. Sehän se Audi on - nyt ja aina.
A6 on siis vanha jo syntyessään - BMW sen sijaan on raikkaalla tiellä - muotoilu toimii!!!
On ilo nähdä, että nyt Audikin on kääntänyt kelkkansa ja pyrkii tekemään kauniita autoja. Siitä on uusi A6 toivoa herättävänä esimerkkinä.
Audihan on tähän saakka ollut kuuluisa siitä, että se tekee rumia autoja. Pari esimerkkiä: TT ja uusin A4.
Auton grillin pitääkin olla iso ja julma. Se antaa maskuliinisen kuvan autosta. Väistäkää minua, sanoo uusi Audi ilmeellään kun se ilmestyy taustapeiliin..
Hienoa! Eurooppalaiset ovatkin yleensä muotoilleet autonsa liian kainosti. Nyt on otettava enemmänkin oppia USA:sta. Siellä autot ovat pöyhkeitä ja kauniita!
Pelottaa!
Kun keskiverto Audi-kuski (lue: nousukas) ajaa nyt jo pikkumaskilla tyyliin: "väistä minua - Audi tulee" niin mitä tuo tullessaan tuo iso "julma" maski?
Ei hyvä tältäkään kannalta.
Kaikki tulevat VW tutkielman on myös piirretty ison maskin ympärille.
Sitten seuraavaksi Seat ja Skoda.
Jo vuonna 2006 tulee varmaan Fabia J Ä T T I S U U R E L L A maskilla - väistä minua, täältä tulee FABIA !!!
Jaa, itse olen kyllä sitä mieltä, että tuossa Audin uusimmassakin luomuksessa on tyyli tallellella. Ainoastaan ratti ehkä on mennyt ylimuotoilun puolelle. Samaa ei voi sanoa BMW:n viimeaikaisesta muotoilusuuntauksesta, jossa auton sivuprofiili muistuttaa enemmän venettä kuin autoa..
Audi käyttänyt sama suunnittelijaa kuin Lada 2107 faceliftin tekijä
http://www.hasznaltauto.hu/users/user1/715001/716702.jpg
Kolmas esimerkki uusi Chrysler
Mauttomia keulakoristeluja, passatti ladan maskilla.
Sinulle Bemarifanaatikko Z, joka vertaat Audia DKW:hen ja ties mihin. Minulla on kokemuksia Sekä Bemarista, että Audista. Eka Bemari 316 -84 oli vähiten paska, muut 316 -87 ja 318i -91 ilivat TÄYSIÄ paskoja molemmat. -91-mallista ei huolto edes pystynyt pitämään kunnossa, kun vikoja oli toinen toisensa perään. Molemmat Audit A4 -95 ja 2001 ovat toimineet todella hyvin vaikka ovat olleet malliston alkupään autoja.Onko nyky-Bemarit mielestäsi OK ulkomuodoltaan, kueten uusi 1? Saksassa monet Bemaristit ovat siirtyneet muihin merkkeihin pelkästään ulkomuotoseikkojen vuoksi!
...ai Bemari fanaatikko, et arvaa TUOMASI miten mettässä olet tuon arvion suhteen, mutta Nunchaku puhuu asiaa - Passatti Ladan maskilla on tosi osuvasti sanottu.
Kyllä mielestäni bemu on oikeilla linjoilla. Perus-perus saksalainen uskaltaa tehdä näin radikaaleja muutoksia (päämuotoilija tosin taitaa olla britti). Ja ootappa vaan niin kyllä riisipussit kohta muistuttaa nyky-bemuja, onhan 500-srjan ajovalot jo napattu tulevaan Citikka C4:een. Sitä apinoidaan mikä myy.
Audin JÄTTE STORA maski on kuin koko automerkki - JATKE mikä JATKE! Laittaisivat ensin alustan toimivaan kuntoon, ennenkuin mättääväät tuollaisen riemuritilän auton keulalle. Samanlainen tökeryys, mutta vain horisontaalisena löytyy uudesta pökön 407:sta. Luultavasti uuden pökön mukana tulee laina-peitteen palanen, millä saadaan naama tukkoon kun ensi-pakkaset saapuu - ettei vaan jäätyisi kaasu pohjaan ja huohotin pukkaisi öljyt mäelle.
Kyllä mielestäni bemu on oikeilla linjoilla. Perus-perus saksalainen uskaltaa tehdä näin radikaaleja muutoksia (päämuotoilija tosin taitaa olla britti). Ja ootappa vaan niin kyllä riisipussit kohta muistuttaa nyky-bemuja, onhan 500-srjan ajovalot jo napattu tulevaan Citikka C4:een. Sitä apinoidaan mikä myy.
Audin JÄTTE STORA maski on kuin koko automerkki - JATKE mikä JATKE! Laittaisivat ensin alustan toimivaan kuntoon, ennenkuin mättääväät tuollaisen riemuritilän auton keulalle. Samanlainen tökeryys, mutta vain horisontaalisena löytyy uudesta pökön 407:sta. Luultavasti uuden pökön mukana tulee laina-peitteen palanen, millä saadaan naama tukkoon kun ensi-pakkaset saapuu - ettei vaan jäätyisi kaasu pohjaan ja huohotin pukkaisi öljyt mäelle.
Tuosta sinun tekstistä päätellen taidat olla ikäluokkaa joka omaa juuri ja juuri kortin. Kyseinen riemuritilällä varustettu auto on mielestäni erittäin komea ja erittäin hyvä auto koeajon perusteella. Alustavat keskustelut ovat jo käynnissä nyky A6:n vaihtamiseen uuteen.
Mielenkiintoinen juttu että mainitsit riisinpussien matkivan bemarin muotoja, silti mainitset samassa lauseessa että tulevaan sitikkaan on tulossa 500-sarjan valot
J Takala ja alla vanhankorinen A6, varmaan Saksasta "halvalla" tuotu ja vanha taksi
...juuri ja juuri kortin... mitähän sekin tarkoittaa ?? No - kortissani on vielä virtaa ainakin 2040 saakka, eikä ole ollut kertaakaan hyllyllä!
Mites on Takalan laita?
Virtaa täytyy olla myös tilillä. Ei A6 ole joka pojan lelu.
Saksassa saa uuden ajamattoman 3.0 V6 Tdi Quattron kaikilla mahdollisilla varusteilla 46.000,- .
Taidanpa sittenkin myydä 530 D Bemarini -00 ja hakea taas Saksasta auton.
Mielestäni on hyvä, että autotehdas joissakin malleissa palaa juurilleen, ja tuo esiin tämän vaikka muotoilussa. On piristävää nähdä erilaisia massasta erottuvia keulailmeitä. Japsit ei voi autojen suhteen juuri ainakaan juuriaan näyttää, koska ne ovat kautta aikojen kopioineet muita. Mutta eiköhän niiltäkin ilmesty virnistäviä keuloja katukuvaan.
Alussa uuteen ilmeeseen tai muotoiluun on totuttava.
Muistan hyvin Audi 100 ja Ford Sierran uudet pyöreämmät muodot -80 luvun alussa. Näyttivät melkein liian futuristisilta, tuntui vaikealta mieltää ne mitenkään kauniiksi, japsit luopuivat vasta -90 luvulla "kanttimuotoilusta".
...juuri ja juuri kortin... mitähän sekin tarkoittaa ?? No - kortissani on vielä virtaa ainakin 2040 saakka, eikä ole ollut kertaakaan hyllyllä!
Mites on Takalan laita?
Pahoittelen ajatusvirhettä, tarkoitin että onkos sinulla korttiin vaadittavaa ikää eli 18v.
Pakko tuottaa sinulle pettymys mutta uutena tämä Audi on merkkiliikkeestä ostettu ja vaihdossa meni vikapesä E-sarjalainen "Väyrynen".
oli pakko kaivaa tämä vanha maski keskustelu esille, sillä kävin eilen koeajamassa A6 3.0 TDI Quattron ja voi pojat mikä peli. Kaikista auton ulkönäköseikoista voi olla kaikki omaa mieltään, mutta en usko, että kovin moni voi moittia uuden A6:n ajo-ominaisuuksia. Koeajoin heti Audin perään uuden BMW 530d:n ja valitsen ehdottomasti Audin!
He he heh!
Tervetuloa kerhoon!
Sain itsekin hepulin ajaessani sitä, ei ole väliä minkälainen maski, kuskin hymy ei hetkessä hyydy. Jotkut asiat vain on koettava.
Rahat eivät vain riittäneet, nyt nippanappa riittäisi, siis käteisostoon heti koko auto, mutta sitten olenkin peeaa. Joten haen sen käytetyn toisen Bemarin Saksasta tässä piakkoin.
Niin kyllä BMW:n nykymuodot ovat kauhet. Siksi päämuotoilija Chris Bangle sai potkut. Kauppa kuitenkin käy ja tekniikkansa avulla BMW porskuttaa. Mutta jos luette netin saksankielisia keskustelupalstoja, on siellä seuraavanlaisia viestejä: ""Der Mann ist verrückt!", "Feuert ihn sofort!" tai englannin kielisten palstojen lainaus: "Stop Chris Bangle. Please continue doing so, fire Chris Bangle, and DO NOT
allow him to design [ruin] any more of your wonderful BMWs."
Edestä mallit ovat olleet OK, mutta takaapäin (voi voi) kauheita, varsinkin se lippa takavalojen yläpuolella,
Mielenkiintoinen näkemys. Toisten näkemysten mukaan konsernin muotoilujohtajaksi nimittämistä voidaan pitää ylennyksenä.
Heinäkuun CAR-lehdessä oli isojen dieseleiden vertailu. Mukana olivat tuore Audi A6, BMW 530D ja Jaguar S-type. Tuossa vertailuryhmässä audin ajo-ominaisuudet ja ajomukavuus eivät vakuuttaneet testaajia. Loppukaneettina Audista: "Roomy, striking and rapid, but the Audi is let down by its ride and handling".
Tien pinta ja teiden yleinen kunto ovat toki erilaiset britanniassa eivätkä normaalikäyttäjät koskaan rääkkää autoja samalla tavoin kuin näissä testeissä. Etuakselin etupuolella roikkuva moottori on kyllä varmuudella myrkkyä painojakaumalle ja sitä kautta kaarreajo-ominaisuuksille.
PPi oletko kokeillut itse? Jos et niin käyppäs pukilla ja totea oletko testaajien kanssa samaa mieltä, minä nimittäin en ole.
En ole ajanut. Enkä kyllä lähiaikoina ole tämän hintaluokan kulkuneuvoa hankkimassakaan. Täytynee kuitenkin jossain vaiheessa käydä tutustumassa.
Lieneekö rengastuksessa ja jousituksen säädöissä eroja Suomeen ja Britanniaan laivattavien autojen välillä? Tuoreimmassa tuulilasissa olleissa A6:n testissä (3.0 tdi) ja koeajossa (3.2) ei oikeastaan moitittu kuin ohjausta. Car taas lyttää varsinkin matkustusmukavuuden täysin: "But the ride is awful. The car jumps and jitters over London's streets, and smacks hard into potholes". Loppuarviosta voidaan lisäksi poimia kohta: "... But it would be hard to live with that ride and the hard seats, and all the electronic control systems in the world can't make that nose-heavy chassis handle entertainingly".
Brittiläisillä moottoritoimittajilla on kyllä aina ollut huomattavasti intohimoisempi suhde autoihin kuin täkäläisillä kollegoillaan tai varsinkaan täkäläisillä kuluttajilla. Joka tapauksessa halusin tämän vahvasti eriävän mielipiteen tuoda esiin, kun arvelit ettei useimmilla olisi kyseisestä autosta pahaa sanottavaa.
Jos Suomella olisi takana 110 vuoden autonvalmistajaperinne, niin mitä mahtaisivat toimittajat hehkuttaa? Lukemaansa saa myös suhtautua kriittisesti. Jos engelsmanni kehuu vaikka ruokaa, mitä saat? Fish and chips. Ei kiitos!
Juu, tuskin sielläpäin kovin sanoin suomitaan Jaguaaria tai Bentleytä tai muutakaan brittimerkkiä, karu totuus vaan on, että GB:n autoteollisuus on näpertelyä muihin verrattuna ja sen huomaa, suuri osa vielä hengissä olevista kun onkin yllättäen muussa omistuksessa kuin Englantilaisessa.
Suomalaista, ruotsalaista, saksalaista, brittiläistä ja pohjoisamerikkalaista moottorijournalismia säännöllisesti seuraavana olen brittiläisen todennut olevan lähinnä neutraalia autoteollisuusmaista. He kyllä hehkuttavat tai murskaavat verbaalisesti niin kotimaisia kuin ulkomaisiakin kulkupelejä. Pitkä autoperinne vaikuttaa varmasti muuallekin kuin vain näkemyksiin paikallisista autoista.
Suomalaisessa lehdistössä taas on suorastaan korostetun siloiteltu ilmaisu, missä tuotteiden virheitä ei tuoda esiin. Varsinaista ajokokemusta ei täkäläisissä lehissä painoteta juuri lainkaan. Toimittajat ymmärrettästi kirjoittavat jutut tavallisen perheautoilijan näkökulmasta ja tuolloin turvallisena pidettyä puskevaa ajokäytöstä arvostetaan selvästi enemmän kuin perinteisten automaiden lehdistössä.
[quote title="12.07.2004 klo 13:54 -Z- kirjoitti"]
Jaa-a onpahan tässäkin taas "uusi" hieno malli.
Passatin faceliftiä on toteutettu nyt myös Audin kohdalla. Puskureita on venyttämällä venytetty ja sivuprofiili on jo vähän huvittava. Entä sitten iso grilli? Tulee mieleen mennä vuosien Auto-Union vehkeet. Saas nähä palauttavatko vahingossa vanhan DKW logonkin. Sehän se Audi on - nyt ja aina.Siihen se perustuu L A A T U!!!
A6 on siis vahva jo syntyessään
Kävinpä koeajamassa uuden A6:n bensa V6 automaatti: odotinko liikoja kun kyseessä oli ns. kallis auto! Ohjaus oli hämmentävän tunnoton maantiellä, tuntui jopa vaarallisen tunnottomalta, auto meni kuin käärme Lahden moottoritiellä!! Ilmeisesti osasyynä on leveät renkaat ja urainen Lahdentie! Toivottavasti näin...
Rengasmelukin oli erittäin kova (vrt. edellinen lause).
Muuten laadukkaan tuntuinen, pienet kolinat alustasta pisti tarkkaan korvaan...
Yllättävää kyllä, Peugeot 406 turbodiesel tuntui tuon jälkeen erittäin hyvältä ja tunnokkaalta, vääntöäkin oli ihan eri lailla!! Onko uusi A6 ihan "mainosmiesten auto" (täytyy olla hyvä kun on niin kallis!)?
Tiedän kyllä, että uudessa 3 litran dieselissä voimaa riittää kiitettävästi, mutta mielestäni surkea ohjaus pilaa koko auton!
Vai meneekö kaikki tämä urputus vain leveiden renkaiden piikkiin?
Tuossa huomaa välittömästi bensamoottorin ja dieselmoottorin eron. Aika iso bensa V6 tuntuu ja on laiskanoloinen syöppö, kun taas Tdi on aivan eri maata, oli merkki mikä vain, teho on välitön ja vääntö!
Ajoin itse A6:n alkukesällä, Länsivaylällä ei ollut niin uria, joten se kulki aivan suoraan. Uskon, että sähköhydraulinen ohjaustehostin ei välitä riittävän tarkasti ohjauspyörään tienpinnan epätasaisuuksia. Silloin jää tunnoton ohjaustuntuma, ja kääntö tai ohjausliike "ei tunnu". Yhtälailla kadunkulmissa pyöriessä ohjaus ei enää palauta kuten aikaisemmin. Tämä tunnottomuus koskee kyllä kaikkia sähköhydraulisella tehostuksella varustettuja autoja. Ehkä ne paranevat parin kolmen vuoden päästä.