VW:n laatu?

40 kommenttia
2»
  • Lainaus:
    08.03.2005 klo 09:32 A Tapio kirjoitti
    Laadun valvonnasta kertoo myös VW:n onnettomat lukot sekä 1,4:n huohotinongelmat - ei ole pohjoismaita muistettu suunnittelussa. Ja olipa aikanaan johonkin autotestin autoon unohdettu asentaa penkinlämmittimen elementti tehtaanlinjalla. Ladassa ja näköjään VW:ssa tällaista huolimattomuutta esiintyy mutta ei sitten niissä paremmissa merkeissä...


    Toisaalta myös uudessa focuksessa ja volvo 40/50 on suunnitteluvirhe joka kerää lunta moottorin ja rungon väliin joka jäätyessään aiheuttaa ylimääräistä kolinaa. Näin ainakin TM:n talvitestin mukaan. Ja volvo on sentään alunperin pohjolasta kotoisin. Niin ja uusi C4 vaati talveksi jäähdyttimen eteen lumisuojan ettei mene tuuletin ja jäähy tukkeeseen..

    Lukko-ongelmia oli (on edelleen?) myös 90-luvun lopun passateissa (kokemusta on).
    Toisaalta paljon ylistetty toyota sortuu myös virheisiin. Meidän uudessa corollassa (vanhempi verso) ei toiminut sähkölasit eikä vakionopeudensäädin koska luovutushuollossa oltiin töpeksitty. Eli olen edelleen sitä mieltä että valtaosa ongelmista ei johdu sinäänsä huonosta laadusta vaan huonosta huoltotoiminnasta ja huolimattomuudesta. Sen jälkeen auto on kyllä toiminut vaikkei laatuvaikutelma ja ajo-ominaisuudet ylläkään saksalaisten tasolle.

    [2mies muokkasi tätä viestiä 08.03.2005 klo 12:43]
      
  • "Eiköhän tuossa tarkoiteta ihan vaan sitä, että männän imu-ja pakopuoli ovat vaihtaneet paikkaa, eli mäntä on asennettu tavallaan väärinpäin, ei ylösalaisin."

    AIVAN! Eihän sitä voi ylösalaisin asentaa...niin noh VW:n kohdalla kai kaikki on mahdollista :sunglasses:

      
  • Lainaus:
    08.03.2005 klo 10:00 SixPack kirjoitti
    Audi 100 diesel -87, Audi 100 bensa 2,3E -92, Passat 1,9Tdi -95, Audi A6 2.5 Tdi -97 . Chevrolet Starcraft 6,2 diesel -89 oli 6 vuotta ed. lisäksi käyttöautona n. 300 000km. Auto jossa kertaakaan ei ollut mitään vikaa, ongelmaa tms. Päätellen netissä ruinatuista vioista on joko 1. uudet autot paljon huonompia, 2. Elektroniikan määrä aiheuttaa pääsääntöisesti eri laitteiden epäkuntoisuuden, 3. Nyt netissä voi ruinata kaikesta aivan vapaasti, mikä aikaisemmin oli lähes mahdotonta suurelle yleisölle.

    Tottakai palaisi päreet jos uusi auto pitäisi vähän väliä huollattaa. Tuntien itseni päreiden palaessa, huollon esimies voisi löytyä nurinpäin roskiksesta. Sehän tässä minua askarruttaakin, hakea se uusi Passat Ruotsista, vai haenko sittenkin BMW 530 D Farkun -01-02 Saksasta taas. Olen kallistumassa jälkimmäiseen, ehkä Audi Allroad voisi tulla kysymykseen myös.


    VW-konsernin autosi edustivat vielä sitä aikaa, jolloin ko. konserni teki autoja kunnolla. Näissä uusimmissa on taidettu pistää alihankkijat tiukoille ooppelin malliin ja kait se sitten näkyy tuotannossakin.

    Hae Bemu Saksasta, todennäköisesti paras diili noista vaihtoehdoista.

      
  • On se kumma, kun aina näiden autoille, jotka tänne kirjoittavat tapahtuu kaikki mahdollinen. Hoh hoh. Meillä on volkkareita n 15 vuotta, eikä yhdessäkään ole ollut ongelman ongelmaa (tietenkin poislukien kuluvat osat tms.).

    Muutamia esimerkkejä: -91 passattimme ainoa vika oli talvella se, että lukot jämahtivät, ovet siis eivät menneet heti kiinni, vaan vasta kun auto oli lämmennyt(tämäkin ns. sukuvika); 1994 transporterissamme ei ollut vikaa(vanha kunnon 2.4dsl); -01 Golfissa ei ollut mitään vikoja, ainoat korjaamolla käynnit olivat takuuhuoltoja ja takapuskurin korjaus, kun siihen peruutettiin kaupan pihalla. Tällä hetkellä ajossa olevissa AUTOISSA -99 caravelle 2.5TDI, sekä Touran 1.6FSI ovat olleet täysin ns. huoltovapaita, vain kuluvien osien vaihdon ja takuuhuoltojen takia onkäyty merkkikorjaamolla.

    Myöskään tuttujemme VAG-konsernin autoissa ei ole ollut mainittavia vikoja, kyseiset autot ovat Seat Toledo TDI -03, VW Caravelle 2.4dsl vuosimalli 90-luvun alusta, Vw Passat 2.0 bensa -01. Sekä vielä muutamat taksiautoilija tuttavamme taksi Passat Variantit, tietenkin ovat dieseleitä olleet, joukossa pari automaattia.

    Näinhän se on, että tänne tulevat vinkumaan pääasiassa ne, jotka eivät tiedä autoista mitään ja uusavuttomat sun muut, jotka eivät esim. osaa nimetä osia moottorista, kun avaa konepellin(tosin uusissa vw-autoissa on se muovinpala siinä päällä)

    "Elämä on" -dna
    "Maailma on epäreilu, myös autojen maailma" -minä

    Aina ei osu kohdalle se viaton auto, eikä mikään ole täydellinen, ei edes mersu tai volvo, japskeista puhumattakaan. Joukosta löytyy myös hyviä, eikä se tarkoita sitä että jos muutamissa juuri sinun lähipiirisi autoissa on ollut vikoja, sitä että kaikki sen nimeltä mainitsettoman konsernin autot olisivat sellaisia.

    Anteeksi, kun tuli pitkä viesti. Ei voi mitään...Elämä on, edelleen...

      
  • Niinpä. Monesti ihmetyttää se into, jolla mm. jotkut VW:n omistajat kertoilevat autonsa hirmuisesta vikalistasta. Omaa tyhmyyttäänkö he täällä korostavat, kun ovat sortuneet mokomiin romukasoihin? Tai sitten hiipii mieleen kerettiläinen ajatus...

      
  • Yksi syy saattaa olla Stockan huollon tapa toimia täällä pk-seudulla. Saavat toiminnallaan pienestäkin viasta aikaan ison vit.....sen.

      
  • Niin, ei välttämättä liity pelkästään volkkariin, vaan noin yleisestikin, eiköhän huolto ja ns. jälkimarkkinointikin ole osaltaan muodostamssa käsitystä auton laadusta. Jos ne mahdolliset viat hoidetaan tyylikkäästi ja nopeasti kuntoon, ei siitä jää käyttäjälle hampaankoloon mitään.

      
  • Laatuvertailut ja huollon toiminta koskee 90%:sti uusia autoja, joten Suomessa näiden piiriin kuuluu harva auto. Nämä keksustelut jonkun automerkin paremmuudesta ovat aivan älyttömiä. Ei tarvitse kuin seurata vaikka Motonetin keskustelua Toyotan sivuilla, Masdan, Hondan, WV:n, Bemarin tai minkä merkin vain, niin yhtä paljon niissä on vikoja. Toyotassa ylivoimaisesti eniten koska niitä on myyty eniten.
    Jos todellisten vikojen pohjalta alettaisiin kokoamaan tilastoa, valtaisivat japsit myös kärjen heti. Sillä saitilla käydään pelkkää teknistä keskustelua, vain ja ainoastaan miten, missä ja kuinka vika korjataan. Niillä ei hehkuta jonninjoutavilla vikatilastoilla ja ajettavuuksilla. Siellä on porukka paremmin maan tasalla. Täällä sivustolla kirjoittavista ehkä 1:llä tai 2:lla on varaa luxusluokan peliin suoraan omista käteisvaroista. Kun auto haeataan käteisellä liikkeestä, on se harvoi Japanilaismerkkinen, oli luxusta vaikka kuinka.

      
  • Lainaus:
    25.03.2005 klo 16:00 SixPack kirjoitti
    Laatuvertailut ja huollon toiminta koskee 90%:sti uusia autoja, joten Suomessa näiden piiriin kuuluu harva auto.


    Tuotas noin, tarkoititko kenties, että kun auto on ajettu ulos liikkeestä niin silloinhan se ei enää ole uusi? En ymmärrä tuota lausahdusta, sillä huoltoahan tarvitaan auton koko eliniän ajan. Ellei sitten aio itse korjailla autoaan bensiksen takapihalla tai maalla ladon nurkalla.

    Ja laadusta puhuttaessa ei kaiketi pitäisi sekoittaa asiaan luxusta. Minusta ne ovat kaksi toisistaan kaukana olevaa käsitettä. Minä ainakin käsittäisin laadulla tarkoitettavan tässä viestiketjussa toimintavarmuutta ja vähäisiä vikoja.

      
  • Lainaus:
    25.03.2005 klo 16:00 SixPack kirjoitti
    Laatuvertailut ja huollon toiminta koskee 90%:sti uusia autoja, joten Suomessa näiden piiriin kuuluu harva auto. Nämä keksustelut jonkun automerkin paremmuudesta ovat aivan älyttömiä. Ei tarvitse kuin seurata vaikka Motonetin keskustelua Toyotan sivuilla, Masdan, Hondan, WV:n, Bemarin tai minkä merkin vain, niin yhtä paljon niissä on vikoja. Toyotassa ylivoimaisesti eniten koska niitä on myyty eniten.
    Jos todellisten vikojen pohjalta alettaisiin kokoamaan tilastoa, valtaisivat japsit myös kärjen heti. Sillä saitilla käydään pelkkää teknistä keskustelua, vain ja ainoastaan miten, missä ja kuinka vika korjataan.


    Autojen suunnitteluperusteet muuttuivat 90-luvulla radikaalisti. 90-luvun alkupuolelle saakka autot suunniteltiin peruskorjattaviksi ja siten kestämään käyttöä pitkäänkin, nykyään ne suunnitellaan kierrätettäviksi. Nykyautojen maksimi taloudellinen käyttöikä on 10 v/200 000 km paikkeilla, sen jälkeen auto pitäisi "paalata", muuten tulee vain murheita. Esimerkiksi Ford on ilmoittanut (TM 14/2002, s. 48 ), että Ford-henkilöautojen mitoitus- ja testaustavoitteena on 160 000 km minimikesto (hyötyajoneuvoilla 240 000 km).

    [MatLog muokkasi tätä viestiä 25.03.2005 klo 20:29]
      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit