Minulla taas on sellainen luonnevika, etten mene edes koeajolle, ellei minulla ole suurinpiirtein rahat taskussa. Monesti olen jo ennen koeajoa tehnyt ostopäätöksen, tai ainakin alustavan päätöksen. Esimerkiksi jonkun Minin voi aivan hyvin ostaa ajamatta, ei se voi olla huono ajettava. Ja jos on muuten ihastunut sen olemukseen niin... Puhun nyt tietenkin uusista autoista. Käytetty tulee aina ajaa ensin. Ja muuten: on hauska mennä autoliikkeeseen hämmästyttämään myyjiä, jotka yleensä niska punaisena saavat ponnistella, että kauppa yleensä syntyisi sanomalla heti sisään tullessaan, että ottaisin tuon!
Uskallan tunnustaa ja tunnustankin. Olen koeajanut pienen ikäni aikana noin 80 uutta autoa ilman minkäänlaista aikomusta ostamisesta. Autot ovat harrastukseni, ja olennainen osa sitä on ottaa henkilökohtaisesti tuntumaa autouutuuksiin. En kuitenkaan pidä itseäni minään asiantuntijana jos olen ajanut jollain mallilla vartista pariin tuntiin. Enemmänkin yritän selvittää pidänkö itse kyseisestä autosta vai en.
Tuttuni saa jotain ihmeen kautta lainattua pidemmäksi aikaa autoja. Tekee niillä matkoja ja hoitaa firman asioita. Tuo on ehkä vähän väärin, kun hän joskus saa useammaksi päiväksi.
En käy ikinä koeajamassa autoliikkeiden autoja ilman ostoaikomusta.
Mielestäni autoliikkeet saisivat puolestani vaikka veloittaa koeajoista, jolloin me uuden auton ostajat emme maksaisi huviajelijoiden koeajoja.
Oikeastaan hyvä idea. Eikö Jenkeissä sellaista ole suunnitteilla? Jos sellaisen sitten ostaa (sellaisen jolla on käynyt maksullisella koeajolla), niin saa siitä alennuksen ainakin sen koeajomaksun verran.
En käy ikinä koeajamassa autoliikkeiden autoja ilman ostoaikomusta.
Mielestäni autoliikkeet saisivat puolestani vaikka veloittaa koeajoista, jolloin me uuden auton ostajat emme maksaisi huviajelijoiden koeajoja.
Oikeastaan hyvä idea. Eikö Jenkeissä sellaista ole suunnitteilla? Jos sellaisen sitten ostaa (sellaisen jolla on käynyt maksullisella koeajolla), niin saa siitä alennuksen ainakin sen koeajomaksun verran.
Juuri näin. Ja autoliikkeiden oville sisäänpääsymaksut ja myyjille maksulliset puhelinnumerot, etteivät turhat kyselijät haaskaa heidän aikaansa. Puhumattakaan ilmaisesta kahvista, jäätelöstä ja makkaroista!
Ehkä kotiin lähetetystä markkinointimateriaalistakin voisi lähettää laskun jos vastaanottaja ei hankikaan kyseistä autoa?
Lopputulos -> minkään merkin asiakaskanta ei juuri vaihdu, kunnes joku merkki keksii tarjota ilmaisia esitteitä, autoliikkeessä käyntejä ja koeajoja, jolloin kyseisestä merkistä tulee myydyin merkki. Tämän jälkeen muutkin merkit tekevät samoin.
[villej muokkasi tätä viestiä 23.01.2005 klo 17:32]
En käy ikinä koeajamassa autoliikkeiden autoja ilman ostoaikomusta.
Mielestäni autoliikkeet saisivat puolestani vaikka veloittaa koeajoista, jolloin me uuden auton ostajat emme maksaisi huviajelijoiden koeajoja.
Oikeastaan hyvä idea. Eikö Jenkeissä sellaista ole suunnitteilla? Jos sellaisen sitten ostaa (sellaisen jolla on käynyt maksullisella koeajolla), niin saa siitä alennuksen ainakin sen koeajomaksun verran.
Juuri näin. Ja autoliikkeiden oville sisäänpääsymaksut ja myyjille maksulliset puhelinnumerot, etteivät turhat kyselijät haaskaa heidän aikaansa. Puhumattakaan ilmaisesta kahvista, jäätelöstä ja makkaroista!
Ehkä kotiin lähetetystä markkinointimateriaalistakin voisi lähettää laskun jos vastaanottaja ei hankikaan kyseistä autoa?
Niin, sullahan oli 80 koeajoa ilman ostoaikeita. Ja koeajoilla ilmeisesti kierrät niiden ilmaisten jätskien ym. perässä?
Montakohan kauppaa autoliikkeillä menee ohi, kun koeajoautot on ilmaista makkaraa etsivillä huviajelijoilla ja maksavat asiakkaat jatkavat seuraavaan liikkeeseen?
Montakohan kauppaa autoliikkeillä menee ohi, kun koeajoautot on ilmaista makkaraa etsivillä huviajelijoilla ja maksavat asiakkaat jatkavat seuraavaan liikkeeseen?
Tuskin se nyt ihan noin sentään menee. Jos joku on tosissaan ostamassa autoa, niin ei se kaupan teko nyt siihen kaadu, ettei saa sillä sekunnilla haluamaansa autoa koeajoon. Kyllä tosiostaja malttaa odottaa tai käy vaikka sillä välillä koeajamassa jonkun toisen automerkin.
En käy ikinä koeajamassa autoliikkeiden autoja ilman ostoaikomusta.
Mielestäni autoliikkeet saisivat puolestani vaikka veloittaa koeajoista, jolloin me uuden auton ostajat emme maksaisi huviajelijoiden koeajoja.
Oikeastaan hyvä idea. Eikö Jenkeissä sellaista ole suunnitteilla? Jos sellaisen sitten ostaa (sellaisen jolla on käynyt maksullisella koeajolla), niin saa siitä alennuksen ainakin sen koeajomaksun verran.
Muistaakseni Saksassa. Autokauppiaita vit"##aa, kun ihmiset käyvät koeajamassa ja toteamassa auton ostokelpoiseksi ja sitten tilaavat auton suoraan joltain halpavälittäjältä. Oman kokemuksen mukaan USA:ssa myyjät tyrkyttää koeajoja puoliväkisin sellaisiinkin autoihin, johon ei ikinä olisi edes varaa...
Ok tunnustan...jäin kiinni Onhan sitä käyty kokeilemassa. Pihassa seisoisi aikas monta autoa jos ne kaikki olisi pitänyt ostaa
Muuten, täällä palstoilla monen automerkin kohdalla meluisuus on asia joka kannattaa käydä jokaisen auton vaihtoa halajavan itse testaamassa. Tässä asiassa ei kannata luottaa pelkkiin testeihin ja muiden mielipiteisiin. Melun aistiminen on subjektiivinen käsite joka vaihtelee eri ihmisillä, eri taajuuksilla jne. Mittari saattaa näyttää kahdelle autolle samaa desibeliarvoa, mutta silti eri ihmiset mieltävät autot eri lailla meluisiksi. Tai auto joka on mittarin mukaan äänekkäämpi tuntuukin korvaan hiljaisemmalta koska desibelihuiput on korvan herkkyyden kannalta eri taajuusalueella. Muistaakseni ihmiskorva havaitsee vasta 3 desibeliä suuremman eron äänenvoimakkuuden kasvamisena...uskokaa vanhaa hifistiä
Joskus kun menee koeajamaan autoa ihan muuten vaan ilman ostoaikeita, niin tulee olo että tuollaisen minun pitäisi ostaa. Ehkä sitten joku kerta tulee ostettua autokin, kun ihastuu koeajolla.
Ainakin minä... about 60 koeajoraporttia ja vain n. 4 kerralla on ollut mielessä todellinen autonvaihto...
Minulla taas on sellainen luonnevika, etten mene edes koeajolle, ellei minulla ole suurinpiirtein rahat taskussa. Monesti olen jo ennen koeajoa tehnyt ostopäätöksen, tai ainakin alustavan päätöksen. Esimerkiksi jonkun Minin voi aivan hyvin ostaa ajamatta, ei se voi olla huono ajettava. Ja jos on muuten ihastunut sen olemukseen niin... Puhun nyt tietenkin uusista autoista. Käytetty tulee aina ajaa ensin. Ja muuten: on hauska mennä autoliikkeeseen hämmästyttämään myyjiä, jotka yleensä niska punaisena saavat ponnistella, että kauppa yleensä syntyisi sanomalla heti sisään tullessaan, että ottaisin tuon!
Kuinka moni uskaltaa tunnustaa käyvänsä koeajolla,vaikka ei
todella olekaan vaihtoaikeissa?
En ole ikinä ollut ostoaikeissa koeajaessani autoa.
Uskallan tunnustaa ja tunnustankin. Olen koeajanut pienen ikäni aikana noin 80 uutta autoa ilman minkäänlaista aikomusta ostamisesta. Autot ovat harrastukseni, ja olennainen osa sitä on ottaa henkilökohtaisesti tuntumaa autouutuuksiin. En kuitenkaan pidä itseäni minään asiantuntijana jos olen ajanut jollain mallilla vartista pariin tuntiin. Enemmänkin yritän selvittää pidänkö itse kyseisestä autosta vai en.
Tuttuni saa jotain ihmeen kautta lainattua pidemmäksi aikaa autoja. Tekee niillä matkoja ja hoitaa firman asioita. Tuo on ehkä vähän väärin, kun hän joskus saa useammaksi päiväksi.
En käy ikinä koeajamassa autoliikkeiden autoja ilman ostoaikomusta.
Mielestäni autoliikkeet saisivat puolestani vaikka veloittaa koeajoista, jolloin me uuden auton ostajat emme maksaisi huviajelijoiden koeajoja.
Mielestäni autoliikkeet saisivat puolestani vaikka veloittaa koeajoista, jolloin me uuden auton ostajat emme maksaisi huviajelijoiden koeajoja.
Oikeastaan hyvä idea. Eikö Jenkeissä sellaista ole suunnitteilla? Jos sellaisen sitten ostaa (sellaisen jolla on käynyt maksullisella koeajolla), niin saa siitä alennuksen ainakin sen koeajomaksun verran.
Mielestäni autoliikkeet saisivat puolestani vaikka veloittaa koeajoista, jolloin me uuden auton ostajat emme maksaisi huviajelijoiden koeajoja.
Juuri näin. Ja autoliikkeiden oville sisäänpääsymaksut ja myyjille maksulliset puhelinnumerot, etteivät turhat kyselijät haaskaa heidän aikaansa. Puhumattakaan ilmaisesta kahvista, jäätelöstä ja makkaroista!
Ehkä kotiin lähetetystä markkinointimateriaalistakin voisi lähettää laskun jos vastaanottaja ei hankikaan kyseistä autoa?
Lopputulos -> minkään merkin asiakaskanta ei juuri vaihdu, kunnes joku merkki keksii tarjota ilmaisia esitteitä, autoliikkeessä käyntejä ja koeajoja, jolloin kyseisestä merkistä tulee myydyin merkki. Tämän jälkeen muutkin merkit tekevät samoin.
Mielestäni autoliikkeet saisivat puolestani vaikka veloittaa koeajoista, jolloin me uuden auton ostajat emme maksaisi huviajelijoiden koeajoja.
Juuri näin. Ja autoliikkeiden oville sisäänpääsymaksut ja myyjille maksulliset puhelinnumerot, etteivät turhat kyselijät haaskaa heidän aikaansa. Puhumattakaan ilmaisesta kahvista, jäätelöstä ja makkaroista!
Ehkä kotiin lähetetystä markkinointimateriaalistakin voisi lähettää laskun jos vastaanottaja ei hankikaan kyseistä autoa?
Niin, sullahan oli 80 koeajoa ilman ostoaikeita. Ja koeajoilla ilmeisesti kierrät niiden ilmaisten jätskien ym. perässä?
Montakohan kauppaa autoliikkeillä menee ohi, kun koeajoautot on ilmaista makkaraa etsivillä huviajelijoilla ja maksavat asiakkaat jatkavat seuraavaan liikkeeseen?
Tuskin se nyt ihan noin sentään menee. Jos joku on tosissaan ostamassa autoa, niin ei se kaupan teko nyt siihen kaadu, ettei saa sillä sekunnilla haluamaansa autoa koeajoon. Kyllä tosiostaja malttaa odottaa tai käy vaikka sillä välillä koeajamassa jonkun toisen automerkin.
Mielestäni autoliikkeet saisivat puolestani vaikka veloittaa koeajoista, jolloin me uuden auton ostajat emme maksaisi huviajelijoiden koeajoja.
Muistaakseni Saksassa. Autokauppiaita vit"##aa, kun ihmiset käyvät koeajamassa ja toteamassa auton ostokelpoiseksi ja sitten tilaavat auton suoraan joltain halpavälittäjältä.
Oman kokemuksen mukaan USA:ssa myyjät tyrkyttää koeajoja puoliväkisin sellaisiinkin autoihin, johon ei ikinä olisi edes varaa...
Ok tunnustan...jäin kiinni
Onhan sitä käyty kokeilemassa. Pihassa seisoisi aikas monta autoa jos ne kaikki olisi pitänyt ostaa
Muuten, täällä palstoilla monen automerkin kohdalla meluisuus on asia joka kannattaa käydä jokaisen auton vaihtoa halajavan itse testaamassa. Tässä asiassa ei kannata luottaa pelkkiin testeihin ja muiden mielipiteisiin. Melun aistiminen on subjektiivinen käsite joka vaihtelee eri ihmisillä, eri taajuuksilla jne. Mittari saattaa näyttää kahdelle autolle samaa desibeliarvoa, mutta silti eri ihmiset mieltävät autot eri lailla meluisiksi. Tai auto joka on mittarin mukaan äänekkäämpi tuntuukin korvaan hiljaisemmalta koska desibelihuiput on korvan herkkyyden kannalta eri taajuusalueella. Muistaakseni ihmiskorva havaitsee vasta 3 desibeliä suuremman eron äänenvoimakkuuden kasvamisena...uskokaa vanhaa hifistiä
Joskus kun menee koeajamaan autoa ihan muuten vaan ilman ostoaikeita, niin tulee olo että tuollaisen minun pitäisi ostaa. Ehkä sitten joku kerta tulee ostettua autokin, kun ihastuu koeajolla.