Sehän on tunnettu asia että Mersuista on vuosikymmenet ollut dieseleiden osuus yli 90%.
Juttelin jokin aika sitten tutun Volvo/BMW -myyjän kanssa, hän totesi että viime aikoina heiltä tilatuista Volvoista noin 2/3 on ollut dieseleitä, Bemareista lähes yhtä paljon. Ja bensa-bemarit on kuulemma olleet lähinnä 1-sarjalaisia ja 3-sarjan perusmalleja. Volvoista pienet mallit käyvät vielä kaupaksi pienillä bensakoneilla, isommissa valtaosa myydyistä on dieseleitä. Nämä lienevät kuitenkin niitä aika perinteisiä "tosimiesten" "bensamerkkejä"
Totta.. tuo ylempänä oleva ei tainnut olla kuitenkaan minun kirjoittamaa vaikka kyllä tarkoitin itsekin tuota dieselmyynnin ylivoimaa.. itse heitin sen "yhdeksän kymmenestä".. se oli paikallisen vehon myyjän tarinaa.. Ehkä se vain joillekin bensiinikoneiden ystäville on kova pala purtavaksi että tänäpäivänä diesel on suositumpi. Itselläni ei kuitenkaan ole bensiinikoneita vastaan mitään, taisin mainitakin jo että löytyy omalta pihalta sellainenkin
Eli enemmän kuin 7/10 ensirekisteröinnistä on bensa-autoja. Ei siis kannata uskoa autonmyyjien hevostoimistoja, kun asian voi tarkastaa olemassa olevista virallisista tilastoista.
Suomessa ei ole myöskään syrjitty verotuksellisesti dieselin käyttöä, päinvastoin diesel polttoainetta verotetaan kevyemmin kuin bensiiniä. EU katsookin että Suomi suosii dieseliä muiden polttoaineiden kustannuksella (lue bensiini). Dieselin korkeampi käyttövoimavero ei korjaa tätä epäsuhtaa.
Tuleva autoverouudistus ei ainakaan huononna dieselin kilpailukykyä, joten on turha puhua, että dieselin käyttöä syrjittäisiin Suomessa.
Jos todellisuudessa verouudistuksella olisi haluttu edistää ympäristönsuojelua, olisi pitänyt verotuksen perusteeksi ottaa muitakin päästöjä kuin hiilidioksidi. Nyt Suomeen voidaan tuoda alemmalla vero % saastuttavia niin vanhoja kuin uusia diesel autoja. Ilman hiukkassuodatinta diesel auto on tällä hetkellä liikenteen pahin saastuttaja. Kun Suomessa halutaan suosia näitä saastuttavia autoja, on Saksa tehnyt päätöksen kieltää ensi vuoden alusta näiltä autoilta pääsyn suurimpien kaupunkien keskuksiin.
Bensa käy tasaisemmin ja vetää sinne ihan ylärekisteriin asti jos joskus sattuu lapsettamaan.
-kylla vaan!
''lapsettamaan'', hmm... taidan sitten olla aika lapsellinen...
äh, pitäähän joka ukossa vähän olla pikkupoikaa. turvallisuus toki ennenkaikkea.
Ja oikealla koneella bensakone kuulostaakin mukavalta kierrätettäessä.
Nyt jos provoilisin, niin sanoisin, etteivät Subarun koneet ole mitenkään erityisen kierrosherkkiä johtuen ihan niiden rakenteesta.
-Totta helvetissä! mikä on nautittavampaa kun Subarun bokseri kehrää rajoittajan tuntumassa
Nyt jos provoilisin, niin sanoisin, etteivät Subarun koneet ole kovin kierrosherkkiä johtuen niiden rakenteesta (raskas vauhtipyörä. Enpä kuitenkaan taida viitsiä.
Ja kyllä jos joskus on Ferrarin kahdeksikkoa kuunnellut, niin ei ole paha sekään. Se kone suorastaan laulaa. Lihansyöjä-äijät voivat sitten kuunnella Z06 veten 7-litran pannun matalaa murinaa.
Nyt jos provoilisin, niin sanoisin, etteivät Subarun koneet ole mitenkään erityisen kierrosherkkiä johtuen ihan niiden rakenteesta.
-nyt jos provoilisin, niin sanoisin, että subarun koneen laulu kierrokset tapissa on sentään jotain hienon kuulosta, toisin kuin perus-tusina-koneiden rääkyminen joka kuulostaa lähinnä siltä että koko paska laukeaa hetkenä minä hyvänsä.
nuo Ferrarit ja kaikki american muscle-koneet ym, hienoääniset koneet ovat asia erikseen, en pyri subarun konetta niiden tasolle äänissä hehkuttamaankaan.
Täytyi vain mainita, kun ei tiedä vaikka minua siitä syyttäisit
Jos vaan löydät jostain sellaisen suoran, jolla se perusboxeri (1.5, 2.0) kiertää tappiin asti. 2.0 otti ainakin niin laiskasti kierroksia että. Provoilua voisin jatkaa sanomalla, että hajottamalla rivikoneen, se kuulostaa erehtymättömästi bokserilta.
miksi jauhat että ''nyt loppuu provoilu'' ja että ''jos nyt provoilisin''? provoilet koko ajan näköjään. Koville se tuntuu ottavan että subarua ja sen moottoreiden ääniä ja käyntiä arvostetaan
''Jos vaan löydät jostain sellaisen suoran, jolla se perusboxeri (1.5, 2.0) kiertää tappiin asti. 2.0 otti ainakin niin laiskasti kierroksia että.''
-mitä järkeä tuossa jutussa nyt on? samaa voisin sanoa mistä vaan (toisen merkin) auto/kone yhdistelmästä jolla on samat suoritusarvot!?
kaksilitranen ahtamaton kone legacyn kokoisessa autossa jossa vielä neliveto syö osan kiihtyvyydestä verrattuna vajaa vetoiseen. ( ja jos on vielä tuolla onnettomalla automaatilla) ei ole mikään raketti, mutta sen takia voi valita tehokkaamman version. Näin on muillakin, joten mikä tässä on niin ihmeellistä? samoin imprezassa tuo 1.5 on neekerimallin kone ja sen mukainen suorituskyky- tehoa haluavalle on isommat versiot, joten mikä tässä asiassa on niin paheksuttavaa?
voisinhan minäkin haukkua jotain perus 1.6 focusta tietäen samalla että vauhtia kaipaavalle on ST (vai mikä lie tuo fordin leikki ''ralli'' versio on).
tai jotain perusmallin pienikoneista volvoa jossa ei ole turboa, eihän ne mihkään kulje sen enempää, ja ovat vielä etuvetoja mauttomalla ja hajuttomalla koneella.
ja muuuten simppa ethän unohda että subarun 2.5 turbo-boxer palkittiin parhaaksi luokassaan ''international engine of year -awardseissa'' 2006.
ja uuden impreza sti:n kone kiertää muistaakseni 8 tonnia
eli aika yksin jäät tuon subarun moottori-osaamisen mollaamisesi kanssa.
paitsi kulutuksesta on toki muodikasta piikitellä, mutta muutkin hienot ominaisuudet ovat edelleen tavoiteltuja ja himoittuja, heille joilla on niille silmää.. tai pitäisikö sanoa kaikkia aisteja
Subarun perusboxereissa nyt vaan on raskaampi vauhtipyörä kuin rivikoneissa, ja se näkyy siinä, etteivät ne ota kierroksia niin vauhdikkaasti. Tuo on ihan yleisesti tiedossa oleva fakta.
Bokserissa on sekä hyviä että huonoja ominaisuuksia. Piste.
Itse en ole valmis menemään ihan niin pitkälle, että väittäisin dieseliä ehdottomasti parhaaksi koneeksi.
Samaa mieltä, molemmissa on puolensa. Minusta nykyiset autot kuitenkin puoltavat dieseliä, koska niiden painot ovat kasvaneet aika isoihin lukemiin. Kevyt urheilullinen auto tai pikkuautot ovat bensakoneelle paremmat.
Offtopic:
Miten muuten Suomessa näyttäisi käyneen uudehkojen isokoneisten autojen jälleenmyyntiarvolle? XKR:n hinta ainakin pamahti ~20 000 ylöspäin, mutta miten se näkyy auton vaihtoarvossa? Laskua, nousua?
Hyvä kysymys. Joiden todella haluttujen mallien tai oikeiden urheiluautojen kohdalla saattaa vaihtoarvokin nousta, niille ei ole taloudellisempaa vaihtoehtoa. Niiden mallien, jotka eivät ole niin haluttuja tai erikoisia (mutta syövät paljon bensaa) arvo ei varmaan nouse jos uusia taloudellisempia saa suht samalla hinnalla.
Kaikki ketjut muuttuu lopulta Subaru-Bokseri-HuonoVolvo-Tavikset inttämiseksi ja toisten moollaamiseksi. Väitteitä ja mielipiteitä pitää esittää, mutta kun aina päästään samaan aiheeseen ja samojen tyyppien toimesta.
AkiK:
Totta.. tuo ylempänä oleva ei tainnut olla kuitenkaan minun kirjoittamaa vaikka kyllä tarkoitin itsekin tuota dieselmyynnin ylivoimaa.. itse heitin sen "yhdeksän kymmenestä".. se oli paikallisen vehon myyjän tarinaa.. Ehkä se vain joillekin bensiinikoneiden ystäville on kova pala purtavaksi että tänäpäivänä diesel on suositumpi. Itselläni ei kuitenkaan ole bensiinikoneita vastaan mitään, taisin mainitakin jo että löytyy omalta pihalta sellainenkin
simppa:
Suomessa diesel- ja bensiini- autojen ensirekisteröinnit löytyvät tästä http://www.ake.fi/AKE/Tilastot/Ensirekister%C3%B6innit/Henkil%C3%B6autojen+ensirekister%C3%B6innit+k%C3%A4ytt%C3%B6voimittain.htm
Eli enemmän kuin 7/10 ensirekisteröinnistä on bensa-autoja. Ei siis kannata uskoa autonmyyjien hevostoimistoja, kun asian voi tarkastaa olemassa olevista virallisista tilastoista.
Suomessa ei ole myöskään syrjitty verotuksellisesti dieselin käyttöä, päinvastoin diesel polttoainetta verotetaan kevyemmin kuin bensiiniä. EU katsookin että Suomi suosii dieseliä muiden polttoaineiden kustannuksella (lue bensiini). Dieselin korkeampi käyttövoimavero ei korjaa tätä epäsuhtaa.
Tuleva autoverouudistus ei ainakaan huononna dieselin kilpailukykyä, joten on turha puhua, että dieselin käyttöä syrjittäisiin Suomessa.
Jos todellisuudessa verouudistuksella olisi haluttu edistää ympäristönsuojelua, olisi pitänyt verotuksen perusteeksi ottaa muitakin päästöjä kuin hiilidioksidi. Nyt Suomeen voidaan tuoda alemmalla vero % saastuttavia niin vanhoja kuin uusia diesel autoja. Ilman hiukkassuodatinta diesel auto on tällä hetkellä liikenteen pahin saastuttaja. Kun Suomessa halutaan suosia näitä saastuttavia autoja, on Saksa tehnyt päätöksen kieltää ensi vuoden alusta näiltä autoilta pääsyn suurimpien kaupunkien keskuksiin.
petos:
Nyt jos provoilisin, niin sanoisin, etteivät Subarun koneet ole kovin kierrosherkkiä johtuen niiden rakenteesta (raskas vauhtipyörä. Enpä kuitenkaan taida viitsiä.
Ja kyllä jos joskus on Ferrarin kahdeksikkoa kuunnellut, niin ei ole paha sekään. Se kone suorastaan laulaa. Lihansyöjä-äijät voivat sitten kuunnella Z06 veten 7-litran pannun matalaa murinaa.
No, oli sitten pakko.
simppa:
-nyt jos provoilisin, niin sanoisin, että subarun koneen laulu kierrokset tapissa on sentään jotain hienon kuulosta, toisin kuin perus-tusina-koneiden rääkyminen joka kuulostaa lähinnä siltä että koko paska laukeaa hetkenä minä hyvänsä.
mutta, vain minun (ja monen muun) mielipide.
nuo Ferrarit ja kaikki american muscle-koneet ym, hienoääniset koneet ovat asia erikseen, en pyri subarun konetta niiden tasolle äänissä hehkuttamaankaan.
Täytyi vain mainita, kun ei tiedä vaikka minua siitä syyttäisit
Jos vaan löydät jostain sellaisen suoran, jolla se perusboxeri (1.5, 2.0) kiertää tappiin asti. 2.0 otti ainakin niin laiskasti kierroksia että. Provoilua voisin jatkaa sanomalla, että hajottamalla rivikoneen, se kuulostaa erehtymättömästi bokserilta.
Mutta nyt loppu provoilu.
miksi jauhat että ''nyt loppuu provoilu'' ja että ''jos nyt provoilisin''? provoilet koko ajan näköjään. Koville se tuntuu ottavan että subarua ja sen moottoreiden ääniä ja käyntiä arvostetaan
''Jos vaan löydät jostain sellaisen suoran, jolla se perusboxeri (1.5, 2.0) kiertää tappiin asti. 2.0 otti ainakin niin laiskasti kierroksia että.''
-mitä järkeä tuossa jutussa nyt on? samaa voisin sanoa mistä vaan (toisen merkin) auto/kone yhdistelmästä jolla on samat suoritusarvot!?
kaksilitranen ahtamaton kone legacyn kokoisessa autossa jossa vielä neliveto syö osan kiihtyvyydestä verrattuna vajaa vetoiseen. ( ja jos on vielä tuolla onnettomalla automaatilla) ei ole mikään raketti, mutta sen takia voi valita tehokkaamman version. Näin on muillakin, joten mikä tässä on niin ihmeellistä? samoin imprezassa tuo 1.5 on neekerimallin kone ja sen mukainen suorituskyky- tehoa haluavalle on isommat versiot, joten mikä tässä asiassa on niin paheksuttavaa?
voisinhan minäkin haukkua jotain perus 1.6 focusta tietäen samalla että vauhtia kaipaavalle on ST (vai mikä lie tuo fordin leikki ''ralli'' versio on).
tai jotain perusmallin pienikoneista volvoa jossa ei ole turboa, eihän ne mihkään kulje sen enempää, ja ovat vielä etuvetoja mauttomalla ja hajuttomalla koneella.
ja muuuten simppa ethän unohda että subarun 2.5 turbo-boxer palkittiin parhaaksi luokassaan ''international engine of year -awardseissa'' 2006.
ja uuden impreza sti:n kone kiertää muistaakseni 8 tonnia
eli aika yksin jäät tuon subarun moottori-osaamisen mollaamisesi kanssa.
paitsi kulutuksesta on toki muodikasta piikitellä, mutta muutkin hienot ominaisuudet ovat edelleen tavoiteltuja ja himoittuja, heille joilla on niille silmää.. tai pitäisikö sanoa kaikkia aisteja
Subarun perusboxereissa nyt vaan on raskaampi vauhtipyörä kuin rivikoneissa, ja se näkyy siinä, etteivät ne ota kierroksia niin vauhdikkaasti. Tuo on ihan yleisesti tiedossa oleva fakta.
Bokserissa on sekä hyviä että huonoja ominaisuuksia. Piste.
simppa:
Harkitsevat tiisseleiden kieltämistä kaupungeissa?
Off topic
Kaikki ketjut muuttuu lopulta Subaru-Bokseri-HuonoVolvo-Tavikset inttämiseksi ja toisten moollaamiseksi. Väitteitä ja mielipiteitä pitää esittää, mutta kun aina päästään samaan aiheeseen ja samojen tyyppien toimesta.
Minä ajan vapaaehtoisesti huonolla autolla, siis muiden mielestä, mutta ei minua haittaa koska pieni pensan kulutus ja vikoja 0 tähän mennessä!