mitsubishi lancer!

20 kommenttia

http://www.lancerproject.com/lancer/

jotkut lienee nähneet tämän jo ajat sitten mutta kysytään silti raadilta mielipiteitä :smile: ?

mitsuhan on rajusti kasvattanut myyntiään ja se näkyy myös jo liikenteessä :tongue:

  
  • ei tunnu kiinnostavan ketään edes sen vertaa että kommentoisi vaikka ulkkonaköä :ashamed:

    viitaten aiempiin lancereihin, en voi kun ihmetellä kuinka kaikki päätyy corollaan tai golffiin ennemmin... :innocent:

      
  • Hyvältä tuo minusta näyttää.. itse löysin aika paljon yhdennäköisyyttä S40 mallin Volvon kanssa.. Nykyäänhän kaikki autot alkavat joiltain osin muistuttaa toisiaan, onko se paha vai ei, jokaisella varmaan on omat mielipiteensä siitä. Pakko sanoa että ensivikutelma uudesta Lancerista oli vaatimattomampi/kesympi kuin vanhempi malli mutta silmäiltyäni hieman en kyllä moitittavaa löydä.

      
  • tuon nettisivun perusteella näyttää ja kuulostaa minusta tosi hyvältä kilpailijalta monelle ''pakolliselle'' ostokselle.

    näyttäis olevan ilmeisesti jenkeissä 5 vuoden/60tm takuu...
    ja mitä käsitin tosta, on aito mitsu, eikä mikään halpis-sekasikiö! korjatkaa jos olen väärässä..
    2-litranen mitsun oma 152hv kone.
    segmentin parhaimmistoa turvavarustelussa(?)

    menisin kyllä salamana tutustumaan jos olisi suomessa. :tongue:

      
  • Lainaus:
    16.06.2007 klo 14:43 petos kirjoitti
    ei tunnu kiinnostavan ketään edes sen vertaa että kommentoisi vaikka ulkkonaköä :ashamed:

    viitaten aiempiin lancereihin, en voi kun ihmetellä kuinka kaikki päätyy corollaan tai golffiin ennemmin... :innocent:


    Kun kerran kysyt, niin nätti pikkuvolvon etupää yhdistettynä cordoban takaosaan...ei vaan nättihän tuo on.

      
  • Itse en kauheasti ulkonäöstä tykkää. Mielipide voi tosin muuttua, kun livenä näkee. Varmaan Golfille ja Aurikselle ihan kelpo haastaja. Tosin rumpujarrut ja 152hv yhdistelmä nykyautosssa ei kuulosta kovin hyvältä.

      
  • petos: "näyttäis olevan ilmeisesti jenkeissä 5 vuoden/60tm takuu..."

    Eikö siellä vähän kaikilla on pitkät takuut. Jopa Saab antaa 5 vuotta.


    Simppa: "Tosin rumpujarrut ja 152hv yhdistelmä nykyautosssa ei kuulosta kovin hyvältä."

    Mitä iloa levyistä (takana) ihan oikeasti on?

      
  • [quote title="26.06.2007 klo 07:10 Herbert kirjoitti"]
    petos: "näyttäis olevan ilmeisesti jenkeissä 5 vuoden/60tm takuu..."

    Eikö siellä vähän kaikilla on pitkät takuut. Jopa Saab antaa 5 vuotta.

    -enpä ole jenkkien takuisiin perehtynyt. kunhan jauhoin paskaa.
    saa muuten suomessa mitsuun pikkurahalla pidennetyn takuun viiteen vuoteen/150tkm.

    Simppa: "Tosin rumpujarrut ja 152hv yhdistelmä nykyautosssa ei kuulosta kovin hyvältä."

    Mitä iloa levyistä (takana) ihan oikeasti on?

    -nuo taisi olla vain siinä halvimmassa mallissa/versiossa kolmesta.
    olen kuullut kyllä monesti että rumpujarrut takana on ihan toimiva
    ratkaisu.

      
  • Lainaus:
    26.06.2007 klo 18:40 petos kirjoitti

    -nuo taisi olla vain siinä halvimmassa mallissa/versiossa kolmesta.
    olen kuullut kyllä monesti että rumpujarrut takana on ihan toimiva
    ratkaisu.


    Kyllähän se varmasti on toimiva ratkaisu, mutta lienevätkö rumpujarrut takana kuitenkaan hyvät? Lähes kaikki valmistajat ovat pitkälti siirtyneet noista rummuista pois. Tuskinpa ne huvin vuoksi sinne taakse niitä levyjä asentelee.

    Juu, tosiaan vaan halvimmassa mallissa nuo rummut. Silti aika erikoinen ratkaisu.

      
  • Lainaus:
    27.06.2007 klo 17:25 Simppa- kirjoitti
    Kyllähän se varmasti on toimiva ratkaisu, mutta lienevätkö rumpujarrut takana kuitenkaan hyvät? Lähes kaikki valmistajat ovat pitkälti siirtyneet noista rummuista pois. Tuskinpa ne huvin vuoksi sinne taakse niitä levyjä asentelee.

    Ei suinkaan, yhtenä vaikuttimena takalevyjarrujen puolesta ovat Autobahn-nopeuksilla tehdyt jarrutusmatkan ja jarrujen häipymistestit. Toisaalta noilla ei ole Suomen olosuhteissa mitään merkitystä, ellei ajotapa ole poikkeuksellisen aggressiivinen, jolloin jarrulle joutuu varmaankin hyppäämään tämän tästä.

    Itse käyttäisin suurella mielihyvällä rumpujarruja takana. Ne eivät ruostu, jumiudu ja kieroudu jatkuvasti vaatien kallista remppaa. Jos levyjarrut on ristiksensä saanut, niitä pitää myös käyttää, ei kuitenkaan jalankulkijoiden pelottelemisessa.

    Ruostuneen ja jumiutuneen levyjarrun teho on myös hyvin kyseenalainen rumpujarruun verrattuna. Sikälikään niitä ei voi perustella oikein millään järkisyyllä.
    EDIT: typot.

    [mikahe muokkasi tätä viestiä 28.06.2007 klo 02:19]
      
  • Lainaus:
    27.06.2007 klo 21:58 mikahe kirjoitti

    Itse käyttäisin suurella mielihyvällä rumpujarruja takana. Ne eivät ruostu, jumiudu ja kieroudu jatkuvasti vaatien jatkuvaa kallista remppaa.


    mulla ei ole ikinä jarrulevyt jumittuneet tai kierroutuneet, nykyään on autoissa näitä jarruvoimanjako systeemeitä joten takajarrutkaan eivät ihan toimettoma ole. Aika erikoista jos jarrulevyt kieroutuvat jatkuvasti...

      
  • Mulla on ollut sama auto ensin rummuilla ja sitten kun vaihdoin uuteen samanlaiseen oli takajarrut muutettu levyiksi. Rumpujarrullisessa takajarruille ei tarvinnut tehdä ikinä mitään, tuossa nykyisessä käsijarru säädetään jokaisessa huollossa ja käsijarrun kengätkin vaihdettiin jo 75000 huollossa. Lisäksi kun kauan ajaa voimakkaasti jarruttelematta, täytyy välillä jarruttaa kunnolla että nuo toimii kunnolla. Paras esimerkki tästä oli 34000km ajettu vartiointiliikkeen auto, jonka jarrut oli huomattavasti huonommat kuin satatuhatta ajetun rumpujarrullisen...eli näillä nopeusrajoituksilla puoltoääni rumpujarruille.

      
  • Menee vähän asian vierestä, mutta kerron kuitenkin. Uusista mitsuista ei kokemusta, mutta 80-luvun malleista on, ja vähemmän posiitivista. V-1986 Galant: Moottori söi öljyä lähes uudesta asti, jarrut jumissa, jokaista katsastusta varten purettava, kova ruostumaan, Penkin verhoilu istuimen reunasta puhki 70 tkm:n kohdalla(170cm kuski, 67kg), kun kaverin samanikäisessä 200tkm-ajetussa camryssä penkki vielä ehjä. Myös 80-luvun alun lancerista samansuuntaisia kokemuksia, varsinkin ruostumisesta. Tuon galantin kanssa samanikäinen saab 900 oli yli tuplasta ajomäärästä huolimatta huomattavasti ryhdikkäämpi.Niin ja kokemukset on pohjoissuomen autoista.

    [mikkot muokkasi tätä viestiä 28.06.2007 klo 11:35]
      
  • Lainaus:
    28.06.2007 klo 10:33 mikkot kirjoitti
    Menee vähän asian vierestä, mutta kerron kuitenkin. Uusista mitsuista ei kokemusta, mutta 80-luvun malleista on, ja vähemmän posiitivista. V-1986 Galant: Moottori söi öljyä lähes uudesta asti, jarrut jumissa, jokaista katsastusta varten purettava, kova ruostumaan, Penkin verhoilu istuimen reunasta puhki 70 tkm:n kohdalla(170cm kuski, 67kg), kun kaverin samanikäisessä 200tkm-ajetussa camryssä penkki vielä ehjä. Myös 80-luvun alun lancerista samansuuntaisia kokemuksia, varsinkin ruostumisesta. Tuon galantin kanssa samanikäinen saab 900 oli yli tuplasta ajomäärästä huolimatta huomattavasti ryhdikkäämpi.Niin ja kokemukset on pohjoissuomen autoista.



    nuo vanhat olivatkin mitä olivat. selkeä käännekohta on ollut siinä 89-90, kun tuli uudet korimallit ja mm. sinkitty kori lanceriin.
    tuon jälkeen ei ole ollut mielestäni mitään vakavaa ruosteongelmaa mitsuissa ollut. senhän näkee jo liikenteessä, paljon on vielä tikissään olevia vm. 89-92 lancereita/galantteja/coltteja/pajeroita.
    sen sijaan tuon ikäisiä ysisatasia taas ei meinaa nähdä paljoakaan, lieneekö ovet hävinneet ympäriltä :kiss: tai todennäköisemmin porukalla ei ole varaa ajaa moisella bensarosmolla :smile:

      
  • Lainaus:
    28.06.2007 klo 16:21 petos kirjoitti
    Lainaus:
    28.06.2007 klo 10:33 mikkot kirjoitti
    Menee vähän asian vierestä, mutta kerron kuitenkin. Uusista mitsuista ei kokemusta, mutta 80-luvun malleista on, ja vähemmän posiitivista. V-1986 Galant: Moottori söi öljyä lähes uudesta asti, jarrut jumissa, jokaista katsastusta varten purettava, kova ruostumaan, Penkin verhoilu istuimen reunasta puhki 70 tkm:n kohdalla(170cm kuski, 67kg), kun kaverin samanikäisessä 200tkm-ajetussa camryssä penkki vielä ehjä. Myös 80-luvun alun lancerista samansuuntaisia kokemuksia, varsinkin ruostumisesta. Tuon galantin kanssa samanikäinen saab 900 oli yli tuplasta ajomäärästä huolimatta huomattavasti ryhdikkäämpi.Niin ja kokemukset on pohjoissuomen autoista.



    nuo vanhat olivatkin mitä olivat. selkeä käännekohta on ollut siinä 89-90, kun tuli uudet korimallit ja mm. sinkitty kori lanceriin.
    tuon jälkeen ei ole ollut mielestäni mitään vakavaa ruosteongelmaa mitsuissa ollut. senhän näkee jo liikenteessä, paljon on vielä tikissään olevia vm. 89-92 lancereita/galantteja/coltteja/pajeroita.
    sen sijaan tuon ikäisiä ysisatasia taas ei meinaa nähdä paljoakaan, lieneekö ovet hävinneet ympäriltä :kiss: tai todennäköisemmin porukalla ei ole varaa ajaa moisella bensarosmolla :smile:



    Vai ei näy 900:ia, enemmän näkyy kuin galanteja, eikä se kulutuskaan kovin paljoa mitsua suurempi ole.

      
  • Lainaus:
    28.06.2007 klo 16:33 mikkot kirjoitti
    Lainaus:
    28.06.2007 klo 16:21 petos kirjoitti
    Lainaus:
    28.06.2007 klo 10:33 mikkot kirjoitti
    Menee vähän asian vierestä, mutta kerron kuitenkin. Uusista mitsuista ei kokemusta, mutta 80-luvun malleista on, ja vähemmän posiitivista. V-1986 Galant: Moottori söi öljyä lähes uudesta asti, jarrut jumissa, jokaista katsastusta varten purettava, kova ruostumaan, Penkin verhoilu istuimen reunasta puhki 70 tkm:n kohdalla(170cm kuski, 67kg), kun kaverin samanikäisessä 200tkm-ajetussa camryssä penkki vielä ehjä. Myös 80-luvun alun lancerista samansuuntaisia kokemuksia, varsinkin ruostumisesta. Tuon galantin kanssa samanikäinen saab 900 oli yli tuplasta ajomäärästä huolimatta huomattavasti ryhdikkäämpi.Niin ja kokemukset on pohjoissuomen autoista.




    nuo vanhat olivatkin mitä olivat. selkeä käännekohta on ollut siinä 89-90, kun tuli uudet korimallit ja mm. sinkitty kori lanceriin.
    tuon jälkeen ei ole ollut mielestäni mitään vakavaa ruosteongelmaa mitsuissa ollut. senhän näkee jo liikenteessä, paljon on vielä tikissään olevia vm. 89-92 lancereita/galantteja/coltteja/pajeroita.
    sen sijaan tuon ikäisiä ysisatasia taas ei meinaa nähdä paljoakaan, lieneekö ovet hävinneet ympäriltä :kiss: tai todennäköisemmin porukalla ei ole varaa ajaa moisella bensarosmolla :smile:



    Vai ei näy 900:ia, enemmän näkyy kuin galanteja, eikä se kulutuskaan kovin paljoa mitsua suurempi ole.


    Timantit ovat ikuisia, mutta mitsut eivät!

      
  • tiedä häntä, mutta itse omassa perstaskussani aikanaan ysisatasen janoisuuden tunteneena, ja myöskin 90-luvun taitteen bensapiheillä ''laiha kone''- japseilla aikoinaan ajelleena väitän että ero on iso.
    varsinkin tällä hetkellä kun bensa maksaa järjettömän paljon.

      
  • Lainaus:
    28.06.2007 klo 16:33 mikkot kirjoitti
    [
    Vai ei näy 900:ia, enemmän näkyy kuin galanteja, eikä se kulutuskaan kovin paljoa mitsua suurempi ole.


    ehkä tämä on katsojasta kiinni :wink: kai silläkin on vaikutusta paljon noita on aikoinaan rekisteröity. siihen paljon niitä ''näkyy''.?

    [petos muokkasi tätä viestiä 28.06.2007 klo 16:47]
      
  • Lainaus:
    28.06.2007 klo 16:46 petos kirjoitti
    Lainaus:
    28.06.2007 klo 16:33 mikkot kirjoitti
    [
    Vai ei näy 900:ia, enemmän näkyy kuin galanteja, eikä se kulutuskaan kovin paljoa mitsua suurempi ole.



    ehkä tämä on katsojasta kiinni :wink: kai silläkin on vaikutusta paljon noita on aikoinaan rekisteröity. siihen paljon niitä ''näkyy''.?


    Suattaapa olla, ja myönnettävä on, että suuri syy ysisatasten liikeenteestä poistumisen on korkeahko kulutus, mutta itse auto on "umpirautaa". Niin ja eihän nuo viimeisetkään og900:t enää mitään uudenkarheita ole.

      
  • janoisten sabojen kautta takaisin lanceriin :sunglasses:

    katukuvassa ainakin on näkynyt viime parina-kolmena vuotena valtavaa kasvua uusissa mitsuissa. lanceria ja outlanderia.
    pajerot todella harvinaisia, selittynee hinnalla.
    tuota nykyistä lanceria oli muistaakseni jossain lehdessä (vaikken niistä välitäkkään erityisesti) jopa on kehuttu vuolaasti hiljaisuudesta ja alustan mukavuudesta. samoin kestävyys on kuulemani ja lukemani mukaan juuri niin timanttista kuin voi odottaakin. vähän kuin mazdalla.
    myynnin kasvua on varmasti vauhdittanut kokonaan uusi ''ilme'' ja pirun hyvä ja veikeä ulkonakö. no tämä on täysin makuasia, ja jonkin mielestä varmaan täysin tylsän näköinen auto.. minun mielestä oikeilla vanteilla ja farkussa lasien tummennuksien kanssa todella hyvännäköinen.

    ajettavuudestahan ja ajomukavuudesta japseja haukutaan, mutta tätä edellistä lanceria ajaneena voin kyllä väittää että on huomattavan parempi ja mukavampi kuin esim. golf tai astra! :tongue:

    [petos muokkasi tätä viestiä 03.07.2007 klo 23:28]
      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit