inVolved in the Ocean Rage

19 kommenttia

Pakko nauraa tälle "inVolved in the Ocean Rage" vastamainokselle, jonka Voima Kustannus Oy on julkaissut. Onko tämmöinen hyvän tavan vastaista vai saako tämmöisilläkin asioilla pilailla aivan vapaasti? Joka tapauksessa tästä mainoksesta voi seurata oikeustoimia, jos ei ko. tavaramerkin pilkkaaminen lopu.



http://www.voima.fi/tiedostot/volve_vastam.pdf



http://fifi.voima.fi/artikkeli/Volvo+uhkaa+Voimaa+oikeustoimilla/90



EDIT: Niin ja onhan tämä uutinen jo ehtinyt Hesarinkin nettisivuille: http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Volvo+uhkailee+Voima-lehte%C3%A4/1135241952674

  
  • A-utoilija:

    Pakko nauraa tälle "inVolved in the Ocean Rage" vastamainokselle, jonka Voima Kustannus Oy on julkaissut. Onko tämmöinen hyvän tavan vastaista vai saako tämmöisilläkin asioilla pilailla aivan vapaasti? Joka tapauksessa tästä mainoksesta voi seurata oikeustoimia, jos ei ko. tavaramerkin pilkkaaminen lopu.

    http://www.voima.fi/tiedostot/volve_vastam.pdf

    http://fifi.voima.fi/artikkeli/Volvo+uhkaa+Voimaa+oikeustoimilla/90




    Kiitos linkistä, minunkin oli pakkon nauraa, ennen kaikkea Volvo-organisaation pikkusielusuudelle. Volvo-autoilijoiden huumorintaju ja avarakatseisuus on tullut tutuksi näiltä palstoilta.

    :smile:

      
  • Jep, nauraa täytyy herkkähipiäisyydelle. Ehkä tämänpäiväinen HS:n etusivun mainos (14.12) herättää myös haluja "oikeustoimiin".

      
  • Tuohan oli vain yksi esimerkki, uusin. Ovatko muut automerkit myös tulossa Voiman kohteiksi, tai jo olleet?



    Miten silloin kävi, tai tulisi käymään "pikkusieluisuuden" kanssa? Kahtotaan sano...



    Tästä seuraava kampanjaehdotus Voimalle:



    "MercyDestined to Benzin: etsimme joukkoomme voimakkaita tekijöitä kehittämään ympyrää ajamista: nopeammin, enemmän ympäristöä kuluttaen, kalliimmin, turhemmin! Olemme olleet voittajia useasti, liity joukkoon! Me säilytämme arvomme!"

      
  • Kumppani:

    Tuohan oli vain yksi esimerkki, uusin. Ovatko muut automerkit myös tulossa Voiman kohteiksi, tai jo olleet?

    Miten silloin kävi, tai tulisi käymään "pikkusieluisuuden" kanssa? Kahtotaan sano...

    Tästä seuraava kampanjaehdotus Voimalle:

    "MercyDestined to Benzin: etsimme joukkoomme voimakkaita tekijöitä kehittämään ympyrää ajamista: nopeammin, enemmän ympäristöä kuluttaen, kalliimmin, turhemmin! Olemme olleet voittajia useasti, liity joukkoon! Me säilytämme arvomme!"




    Toivotaan herra paratkoon, etteivät muut olisi niin pikkusieluisia, pointti oli siinä, ettei kannata olla vielä lapsellisempi itse. Tuo olisi saattanut mennä ohi huomaamatta, ellei joku autoilija olisi siitä niin huvittunut, että halusi jakaa kokemuksen täällä.



    Tuo kampanjaehdotus: pieni väkinäisyys paistaa ja jotenkin kuluneelta tuntui. Itse ehkä olisin yrittänyt yhdistää Blue Efficiency ja valtameren sinisyyden keskenään, kun tuo miehistö helposti yhdistetään laivoihin ja sieltä kautta valtamereen. Vähän enemmän luovutta ja oma peräisyyttä peliin.

      
  • andertz:

    Kateellinen Voima-lehti ?




    Volvo-autoilijan huumorintaju ?



      
  • Peri Arvo:

    [Pointti oli siinä, ettei kannata olla vielä lapsellisempi itse. Tuo olisi saattanut mennä ohi huomaamatta




    Onhan tuo kampanja ja Volvon reagointi ollut esillä jo laajastikin mediassa. Säkissäkö asut? Tuli tänne parin-kolmen päivän viiveellä vasta.



    Mun pointti oli tosiaankin se, että me emme tiedä mitä Voima aikoo tehdä muiden merkkien kanssa, vai tiedämmekö. Sitten vasta näemme miten muut merkit reagoivat kun kalahtaa omaan nilkkaan.



    Peri Arvo:

    [Tuo kampanjaehdotus: pieni väkinäisyys paistaa ja jotenkin kuluneelta tuntui. Itse ehkä olisin yrittänyt yhdistää Blue Efficiency ja valtameren sinisyyden keskenään, kun tuo miehistö helposti yhdistetään laivoihin ja sieltä kautta valtamereen. Vähän enemmän luovutta ja oma peräisyyttä peliin.




    No anna tulla sitten! Mitäs ihmettelet, tee PAREMPI! Anteeks nyvvaan mielikuvituksettomuuteni...Viittasin muuten F1:iin, en "merellisyyteen", ähhh olkoot...

      
  • Peri Arvo:

    Volvo-autoilijan huumorintaju?




    Tosikon MB-miehen vastavetoyritys?

      
  • Herkähipiäisyydestä puheen ollen, onko tämä jo unohdettu? Mazda teki aikanaan mainoksen ""Mersu sai turvallisuustesteissä viisi tähteä - Mazda6". Mersu ei ymmärtänyt vitsiä, vaan vastasi siihen kokosivun mainoksella Mazdaa vastaan. Ok, ehkä se oli Mazdalta hyvän tavan vastaista mainontaa, mutta mukana oli huumoria ja tarkoituksellista huomion herättämistä ja Mazda oletti kaikkien ymmärtävän ettei törmäystestissä voi saada kuutta tähteä. Eli hyvinkin herkkähipiäistä tämä automaailma on, joten ei tuo nyt ole kummallista, jos ei Volvo puolestaan ymmärtänyt Voima lehden vitsiä.



    http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Kuluttaja-asiamies+puuttuu++todenn%C3%A4k%C3%B6isesti+Mazda6n++turvallisuusmainontaan/HS20020831SI1TA03z1a

      
  • Saman Voima-lehden irvailua Fordia vastaan.

    http://www.voima.fi/adbusters/1.jpg

      
  • Tuossa ei käytetty sanaa Volvo, vaan sanaa Volve.



    Toisekseen tämä oli varsin harmiton vitsi, paljon pahempiakin on kuten amerikkalaisten jutut. Amerikkalaisten Mitsuviha, johtuu varmaan siitä että mitsubishin valmistamilla ylivoimaisilla Zero hävittäjillä hajoitettiin pearl harbori aikanaan, tai sitten jostain muusta. Joka tapauksessa, he ovat perustaneet oikein sivustonkin, jonka osoite oli www.mitsubishisucks.com . Ja tämä sivusto on täynnä kaikkea mitsuvastaista tarinaa, kuinka joku hajosi, mitä tapahtui liikenneonnettomuudessa, ja vaikka mitä roskaa. Voiko tälläista sivustoa vastaan sitten nostaa oikeustoimia ? Käsittääkseni sivu on ollut olemassa jo ainakin viitisen vuotta, ellei pitempäänkin ja todella ihmettelen jossei mitään olisi nostettu jos se on mahdollista. En tiedä onko sivu vielä olemassa.



    Tuokin sivu on täysin täynnä asiavirheitä. Joten siinä olisi jo pohjaa jonkinlaisiin oikeustoimiinkin.



    Huvittavaa tuossa sivussa on että siellä haukutaan tämän päivän galantit ja eclipset perusteelisesti. Ja nämä ovat amerikkalaister, chryslerin alla suuniteltuja heidän täysin omia autojaan, hyvä jos ovat oikeita mitsun insinöörejä nähneetkään. Mutta mikäs siinä, ei se minua haitaa jos omat onnettomat bensasyöpöt autonsa haukkuvat, siitä vaan.



    Myös BMW:stä oli jokin aika sitten vielä olemassa sivu: www.bmwsucks.com, mutta sitä ei näytä enää olevan. Tai en ainakaan löytänyt, voihan olla että se on siirretty.

      
  • Kyllä ne vaan on tyhmiä siellä Volvolla. Eikö siellä kukaan osaa yritysviestintää. Kukaan ei olisi kiinnittänyt tuohon Voiman juttuun minkäänlaista huomiota ilman tuota Volvon perusteetonta vaadetta.



    Ja itse Voimahan on täysin naurettava lehti, mutta kyllä heillä on tuollaista oikeus kirjoittaa jos näkevät sen hyväksi journalismiksi.



    Mutta ovathan muutkin yhtiöt syyllistyneet vastaaviin ylilyönteihin. Aina on tullut omaan nilkkaan tuollaisissa tapauksissa.

      
  • Kumppani: "Onhan tuo kampanja ja Volvon reagointi ollut esillä jo laajastikin mediassa."





    Mediassa on paljon muutakin turhaa tuon Volvon reagoinnin lisäksi, kuten Idols-Pete, BB-talo, sinkku-äidille morsian, joka kannattaa jättää huomiotta.



    Kumppani: "Säkissäkö asut?"



    Jos se sinua kiinnostaa jostain syystä, niin en.





    Kumppani: "Mun pointti oli tosiaankin se, että me emme tiedä mitä Voima aikoo tehdä muiden merkkien kanssa, vai tiedämmekö. Sitten vasta näemme miten muut merkit reagoivat kun kalahtaa omaan nilkkaan."





    Tosiaan tuli selväksi, johon vastasin jo aiemmin, toivottavasti ei käyttäydy niin "pikkusieluisesti",



    Kumppani: "No anna tulla sitten! Mitäs ihmettelet, tee PAREMPI! Anteeks nyvvaan mielikuvituksettomuuteni...Viittasin muuten F1:iin, en "merellisyyteen", ähhh olkoot.."



    Miksi ihmeessä ? joo, ihan totta, anna olla vaan..

      
  • Kumppani:

    Peri Arvo:
    Volvo-autoilijan huumorintaju?


    Tosikon MB-miehen vastavetoyritys?




    Ei nyt ihan osunut. Letkeän Volvo-miehen sutkautus ?



    Mielelläni olisin tuo MB-mies, vaikka tuota ämpärimuovia joutuisin katselmaankin. Vaikka Voima-lehdessä haukuttaisiinkin.



      
  • simppa:

    Kyllä ne vaan on tyhmiä siellä Volvolla. Eikö siellä kukaan osaa yritysviestintää. Kukaan ei olisi kiinnittänyt tuohon Voiman juttuun minkäänlaista huomiota ilman tuota Volvon perusteetonta vaadetta.

    Ja itse Voimahan on täysin naurettava lehti, mutta kyllä heillä on tuollaista oikeus kirjoittaa jos näkevät sen hyväksi journalismiksi.

    Mutta ovathan muutkin yhtiöt syyllistyneet vastaaviin ylilyönteihin. Aina on tullut omaan nilkkaan tuollaisissa tapauksissa.




    Näin ehdottamasti, hölmöyteen ei kannata vasta vastahölmöydellä.

      
  • MMS:

    Jep, nauraa täytyy herkkähipiäisyydelle. Ehkä tämänpäiväinen HS:n etusivun mainos (14.12) herättää myös haluja "oikeustoimiin".




    Hesarin mainosta en ole nähnyt, ei liene olla netissäkään nähtävänä. Olen myös samaa mieltä kuin Simppa eli Volvon toimenpiteet vain vahvistaa vastamainoksen näkyvyyttä. Tuo saattaa olla jopa tietoisesti valittu linja, budjetoidaan oikeudenkäyntikulut jo valmiiksi tuohon mainokseen. Ei olisi ensimmäinen kerta. Mikä onkaan tehokkaampaa mainostamista kuin saada lehdet kirjoittamaan tapauksesta. En silti tiedä, olisiko viisaampaa olla vain vaiti koko asiasta, koska se taas olisi signaali siitä, että mitä tahansa saa toisia pilkatessaan tehdä.



    Asiaa kuitenkin nyt kannattaisi katsoa vähän kauempaa. Minusta ko. vastamainos on aivan loistava, koska sen tarkoituksena on luultavasti herättää ihmiset ajattelemaan.



    Nykyään esim. autovalmistajat mainoksissaan täysin moraalittomasti rakentavat valheellisia mielikuvia. Markkinointi jopa tutkii ihmisiä, miten näihin voi mainoksen keinoin vaikuttaa parhaiten. Varmaan jokainen meistä on jossain määrin mainoksen uhri, koska mainoksen tavoitteena ei ole kertoa tuotteesta vaan saada ihminen ostamaan se. Tällainen toiminta on täysin laillista, jopa hyväksyttävää. Tässä tapauksessa Volvo on vain joutunut koko kentän puolesta eräänlaiseen marttyyriasemaan, eikä yhtään syyttä vaikka ei muut sen vähemmän syyttömiä ole. Onhan Volvon mainokset ainakin minusta täysin ala-arvoisia moraalisesti ajateltuna, Volvohan jopa ilmoittaa pelastavansa ihmisiä. Samaan kun maailmaa syleileviä (vapaus, turvallisuus) mainoksia laaditaan, merkki tuottaa markkinoille T5-, XC-, V8- yms. malleja.



    Toivottavasti ihmiset autokuumeessaankin heräävät vastamainoksen myötä ajattelemaan sitä, mikä oikeasti on tärkeätä ja että markkinointikin joutuu edes ihan pikkuisen ottamaan vastuuta yhteiskunnassa!



    Loistava ja yhteiskunnallisesti erittäin tärkeä veto tuollainen hyvin toteutettu vastamainos. Tekijöiltä löytyy ihailtavassa määrin rohkeutta laittaa itsensä peliin tärkeän asian puolesta. Kiitos siitä! Tuollaisia Rokan Antteja tämä maailma tarvitsee.

      
  • Hyvä "mainos" minusta, näitähän ko. julkaisu on tehnyt pidemmän aikaa. Näitä tarvitaan, kunhan eivät mene täysin älyttömyyksiin. Mutta tuossa on huumoria ja ironiaa matkassa. Vitsihän tämä ei ole, tarkoituksena on laittaa ihmisiä ajattelemaan valintojaan ja niiden perusteita.



    Volvo itse on ollut perusteettomiin väitteisiin perustuvasta mainonnastaan aika monta kertaa tapetilla, miksi ne nyt niin herkkähipiäisiksi ovat tulleet? Mikä lienee perusteluna, aikovatko väittää XC90:tä ekoautoksi? Vai aikovatko kertoa että hei ihan oikeesti, monet kilpailijat vievät melkein yhtä paljon bensaa ja Hummer vähän enemmänkin. :snotty: :kiss:

      
  • Peri Arvo:

    Mediassa on paljon muutakin turhaa tuon Volvon reagoinnin lisäksi, kuten Idols-Pete, BB-talo, sinkku-äidille morsian, joka kannattaa jättää huomiotta.




    No hyvin olet täällä ollut huomioimassa, että pitäisi jättää huomioimatta.... Ei kovin loogista?



    Viittasin muuten F1:iin, en "merellisyyteen



    Peri Arvo:

    Miksi ihmeessä?




    Ihan samasta syystä kuin Voima "Lordin" kanssa citymaastureihin, tai "Volven" kanssa Ocean Raceen. Mutta mieti vaan, ehkä se loksahtaa jossakin vaiheessa...

      
  • Kumppani: "No hyvin olet täällä ollut huomioimassa, että pitäisi jättää huomioimatta.... Ei kovin loogista?"



    Kyllä siinä vissi logiikka on, mutta tuo lauseesi tuossa edellä ei ollut looginen monestakaan syystä, huomaat varmaan itsekin! Autan sinua hieman toisella esimerkillä: en lue lehtiäkään siksi, että tietäisin, mitä jättää huomiotta, vaan siksi että...



    Kumppani: "Viittasin muuten F1:iin, en "merellisyyteen"



    Tämä on ymmärretty, miksi toistat jatkuvasti? Siis F1, Formula 1, ei siis merellisyys.





    Kumppani: "Ihan samasta syystä kuin Voima "Lordin" kanssa citymaastureihin, tai "Volven" kanssa Ocean Raceen. Mutta mieti vaan, ehkä se loksahtaa jossakin vaiheessa..."



    Pitäisi tehdä parempi mainos tuosta ylläolevasta logiikasta. Nyt täytyy tunnustaa rajallisuuteni: ei pysty kykenemään, enkä usko että kannattaa miettiä, ei se loksahda. Ymmärtäisin toki, jos olisin Voima-lehden toimittaja, ja päätoimittaja vaatisi tekemään paremman mainoksen juurikin tuosta ylläolevasta logiista johtuen, tai tuskin silloinkaan.

















      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit