Tuulilasi pani ylemmän keskiluokan dieselit järjestykseen

93 kommenttia
124»
  • ["petos"]



    -mikset sitten ota autoa alle ja kokeile?



    Jos vertailen aiempia autojani ( rivikone-etuveto ), kyllä subarun ratkaisu on mulle täysin ylivoimainen.



    Ne vaan tuntuu olevan juttuja, joista ei saa pisteitä testeissä.




    Olen ajanut Subarulla, en koskaan omistanut. Pelkkään tuntumaan on vaikea luottaa, mutta itse en havainnut mitään ylivertaisuutta. Pidän kyllä Subarua ja Subarun nelivetoa hyvänä, mutta on hyviä nelivetoja muillakin. Ennemmin en olisi voinut Subarua edes harkita kulutuksen takia, nyt uuden dieselin myötä se on jonkinlainen vaihtoehto. Tosin en tarvitse nelivetoa, automaatti olisi tarpeellisempi samalla kulutuslisällä. Ja jos vertaa nykyistä Legacya/Outbackia äskettäin uudistuneisiin perheluokan kilpakumppaineihin, niin kyllä se on joillakin osa-alueilla aika vanhoillinen. Uudistuvan mallin myötä näin ei ehkä enää sitten ole.



    Minulla on ollut autoja erilaisilla ratkaisulla, mm. pitkittäinen rivikone etuvetoisessa, takavetoisessa ja nelivetoisessa. Poikittainen rivikone etuvetoisessa. Eroja on, mutta käytännön ajossa ne ovat vähäisiä. Omaan makuun paras on pitkittäinen rivikone takavetoisessa, mutta ilmankin pärjää.



    Toyota omistaa pienen siipaleen, eikä sillä kai ole strategiaan yms. mitään merkitystä.



    Sitä en tiedä mikä vaikutus tuolla on.



    Toisaalta voisi kuvitella että tulevaisuudessa, (kun ympäristöasiat menee vielä enemmän överiksi kuin nyt ) jos autoilu menee hybridi/sähköautoiksi Subaru olisi pienenä nelivetomerkkinä helisemässä, ja voi olla että on todella hyvä olla juuri Toyotan kumppani.



    Tässä olet varmasti oikeassa.



      
  • simppa:



    Kyllä se on ihan sontaa, että Outbackissa ei muka olisi noita korkean maavaran haittoja, mitkä löytyvät muistakin samankaltaisista autoista (A6 allroad jne.)


    -mutta kun tuollaista ei ole väitettykkään. On vain todettu että Outback on varsin hyvä ja tarkka ajettava suhteessa maanvaraansa, parempi kuin moni kilpailija.

    Tottakai korkea maanvara vaikuttaa ajettavuuden tarkkuuteen ja tuntumaan, myös outbackissa.
      
  • AkiK:



    Olen ajanut Subarulla, en koskaan omistanut. Pelkkään tuntumaan on vaikea luottaa, mutta itse en havainnut mitään ylivertaisuutta.


    -ehkä et sitten ajanut tilanteissa /olosuhteissa jossa nuo hyödyt tulevat esille.


    Pidän kyllä Subarua ja Subarun nelivetoa hyvänä, mutta on hyviä nelivetoja muillakin.


    -on toki.


    olisi tarpeellisempi samalla kulutuslisällä.

    -eikös nyt tämän uuden dieselin kanssa tilanne ole se, että tuota kulutuslisää hädintuskin on, ainakin joihinkin kaksilitraisiin diesel-kilpailijoihin verrattuna?



    Ja jos vertaa nykyistä Legacya/Outbackia äskettäin uudistuneisiin perheluokan kilpakumppaineihin, niin kyllä se on joillakin osa-alueilla aika vanhoillinen. Uudistuvan mallin myötä näin ei ehkä enää sitten ole.


    -kyllä ikä alkaa näkyä, mutta toisaalta oli huvittavaa lukea että auto zeitungin testissä ajodynamiikka-osiossa Legacy oli juuri uudistuneen muun joukon yläpuolella.



    Minulla on ollut autoja erilaisilla ratkaisulla, mm. pitkittäinen rivikone etuvetoisessa, takavetoisessa ja nelivetoisessa. Poikittainen rivikone etuvetoisessa. Eroja on, mutta käytännön ajossa ne ovat vähäisiä.


    -aivan, eroja on, ja normaalissa liikennöinnissä niitä ei tahdo välttämättä huomata.



    Omaan makuun paras on pitkittäinen rivikone takavetoisessa, mutta ilmankin pärjää.

    -Tuo on minustakin 6-sylinterisenä loistava kombinaatio.
      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit