http://www.autoblog.com/photos/2011-nissan-nv/
Tässä on Nissan NV, jota myydään USA:ssa. Sen valmistus on alkamassa näinä hetkinä.
Tätä takavetoista autoa voi valita joko matalalla katolla tai korkealla katolla, pienellä koneella tai isolla. Karvalakkimallissa on 4,0-litrainen V6, jossa hevosvoimia 261. Paremmassa mallissa on sitten 5,6-litrainen V8, joka potkaisee ilmoille 317 hevosvoimaa.
Miksi tätä erillisrungolle rakennettua, jykevää autoa ei tuotaisi Suomeen? Hengeltään auto on kuin Chevy Van. Erotuksena lienee se, että kestävyys, laatu ja ominaisuudet ovat merkittävästi paremmat.
Minusta tämä on aika miehekkäännäköinen peli. Sen sijaan Suomen Nissan myy samalla NV-nimellä jotain Micraan (?) perustuvaa, koomisennäköistä kopperoa. Miksi Jenkit saavat aina kaikki hyvät autot ja Eurooppaan kaadetaan romut?
Ja lisää syytä kateuteen: Jenkki-NV maksaa vain 24.950 dollaria. Eli noin 20.000 euroa! 261-heppainen äijäauto parikymmentä tonnia!
Suomen Nissan herää!
Eipä nuo täyskokoiset vanit mee Euroopassa kaupaksi. Turha niitä olisi tänne tuoda. Jenkeissä on täysin eri markkinat. Jenkkilän hintojen perään on turha katsoa. Täällä hinta tulisi olemaan noin 2 kertainen.
Itse en kyllä onnistu näkemään tuon hienoutta. Ainoa muotoiltu kohta tuossa on keula. Muutoinhan tuo on kuin mikä tahansa perustylsä paku.
Eurooppalaiset autotoimittajat varmastikin lyttäisivät jenkkiversion ajo-ominaisuudet mutkatiellä.
Muhkeannäköisesti myös maavaraa. I like it! Miehekäs, indeed
Varmaan nykyisillä bensan hinnoilla Suomesa tekisi kauppansa. Innokkaat "isolohko"-ihmiset ehkä ostaisi, mutta ei kukaan muu....
Jenkeillä nuo ovat vielä pikkulohkoja.
Kyllähän tuo kuluttaisi bensaa ihan tarpeeksi.
Nissan voisikin laittaa siihen Infinitin 3,0-litraisen V6-dieselin. Siinä on hevosvoimia 235 ja vääntökin 405. Pitäisi jotenkin liikuttaa isoakin autoa, vaikkei mikään raketti olisikaan.
Ja Suomessahan tämä peli maksaisi 60-80 tuhatta. Eipä taitaisi kannattaa. Eihän tästä mitään kansanautoa tulisi - pikemminkin elämäntapa-auto tilaa ja machotyyliä arvostaville rahamiehille.
Mutta ei kai Chevy "Vänikään" mikään erityisen halpa auto aikanaan ollut? Ja silti niitä myytiin aika mukavasti.
Anders-Simo:
Ennen oli ennen ja nyt on nyt.....olihan ladakin joskus Suomen myydyin auto !