Lexus vetää mallin myynnistä

50 kommenttia
2»
  • Derrick:



    Lexus on siis ainoa kaatuva maasturi ?




    Ei suinkaan. Tosielämässä niitä on kaatunut paljon enemmänkin. Sehän on ihan selvää, että osuessaan johonkin korkeamman painopisteen auto kaatuu myös helpommin. Tämä on kuitenkin pitkään aikaan ensimmäinen, joka on reputtanut testissä.

      
  • Ja jatkuu vaan:



    http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Toyota+kutsuu+automallejaan+huoltoon+Euroopassa/1135256241092



    GX:n lisäksi huoltoon kutsutaan myös Land Cruiser 150. Ilmeisesti ajettavuusongelma koskee siis sitäkin, eikä vain tuota Lexusta. Suomen Toyota väitti ihan muuta...



    Aiemminhan GX vedettiin kokonaan markkinoilta. Ei siis vain jenkeistä.



    Uskoisin, että Toyotan pojat on aika kusi sukassa tuon Land Cruiserin kanssa. Sama ongelma kun koskee mitä todennäköisimmin myös sitä tuon huoltokutsun perusteella.

      
  • Tuo on vähän hölmö valhe, koska kiinni jäänti on täysin varmaa. Näyttää siltä, että Tojo pysyy listojen kärjessä myös tänä vuonna: http://www.autoblog.com/2010/04/17/toyota-recalling-600-000-sienna-minivans-over-corrosion-on-spare/



    Siennan tapauksessakin menettelytapa näyttää olevan sama. Ongelmista on viettu pitkän aikaa. Vanhimman autot ovat 90-luvulta. Saapa nähdä, tuleeko näitä vaiettuja tapauksia ilmi vielä enemmän. Ongelmien saama julkisuus näyttää saaneen hyvää aikaan. Toyota on alkanut korjaamaan näitä potentiaalisia turvallisuusongelmia vapaaehtoisesti. Ilman kohua näihin tuskin puututtaisiin.

      
  • Ei tarvi olla mikään ruudinkeksijä sen ymmärtämiseksi, että homma on sponsoroitu by Detroit, koska Fordin imagonkohotuskampanja ja Toyotan mustamaalaus tapahtuvat samanaikaisesti.

      
  • Tämän alkuvuoden kohujen jälkeen Toyotat (ja Lexukset) ovat kaiketi viattomia ja likimain täydellisiä autoja laadultaan (jos eivät sitä vielä ole).



    Jos nimittäin vm.98 Siennasta on joku varapyörän kannatin pettänyt ja niitä korjataan nyt takuuna! ...(kyseinen ongelma on varmasti kaikissa automalleissa merkistä riippumatta joissa varapyörä on sijoitettu pohjaan).

    Miksi kohua ei ole noussut esim. viime vuosien Volkkareista, joissa tuntuu usemmista tippuvan pohjamuovit teille, mutta eipä ole takaisinkutsuja tullut ja luultavimmin tulossakaan. Jenkkiautoista tuntuu osia jäävän tielle muutenkin ja muun muassa Ford Focuksissa (mk1) pyöränlaakerien leikkautuessa kiinni saattaa koko pyörä irrota. Näitä tapauksia on ollut myös Suomessa. Ei näissäkään tapauksissa ole ollut mitään mediamylläkkää!

    Mersun A-sarjan sai ruotsalaiset kaatumaan testissä vuonna 1997 ja tuolloin autoon lisättiin ESP. Tuulilasi kaatoi vuonna 1988 Peugeot 309:n ja autoon ei tehty mitään muutoksia - ainut taho, joka taisi asian noteerata oli nimenomaan kyseinen autolehti. Nyt ei Lexus edes kaatunut ja silti on suurempi kohu päällä.



    Ostan varmasti jatkossakin Toyotan valmistaman auton kun ei ole nykyisessäkään ollut vikoja (toinen peräkkäinen Toyota ajossa). Tällä pelillä ei niitä vikoja tulekaan kun kaikki ennätetään korjata - kiitos jenkeille :hug:

      
  • A Tapio on Sven Tuuva Koljonvirran sillalla. Urheaa, mutta turhaa. Nyt on kyse savusta joka nousee tulipalosta.



    Maailman suurinta autonvalmistajaa on ilmeisesti kiva puolustaa (fanittajien nettisaitteja löytyy), mutta auton ostajien etu on yksiselitteisesti: havaitut viat & puutteet korjataan, Valmistajan/mokaajan laskuun.

      
  • "havaitut viat & puutteet korjataan, Valmistajan/mokaajan laskuun."



    juuri näin sen pitäisi mennä kaikilla!



      
  • Minustakin alkaa vähän haisemaan(ja tympimään) tuo Jenkkien imagonkohotuskampanjatouhut. A Tapio luetteli juttuja joista ei kauheeta älämölöä ole pidetty mutta nyt tehdään jopa Toyotan rikkinäisestä parkkivalostakin Haloota. Ihmeen paljon ihmeellisesti uutisoituja aiheesta juttuja nousee just Jenkeistä? Itse olen ollut aina hyvin mediakriittinen miettien erilaisten uutisten uutisointitapoja ja motiiveja.

    Globalisaatio on tuonut tännekin näköjään keltaisen lehdistön avittamana Angloamerikkalaisen muodin uutisoida asioita pureutumatta taustoihin syvällisemmin ja monipuolisesti. Pinnallisuus ja lyhytjänteisyys tiedotuksessa on minusta hyvin syvältä. Kaikki tajua edes sitä, että samoja komponenttitoimittajia (ja komponenttejakin!) on eri automerkeissä?

    Kuvaavaa on esim. se kun kerran eräs asiakkaani laitevalmistajana tuskaili erään erittäin vaativan konejärjestelmän käyttömanuaalin kanssa, kuinka tehdä purkkaajauhavalle Jenkkiääliölle riittävän paksusta rautalangasta yksinkertainen manuska, koska ne ei kuitenkaan jaksa/VIITSI syventyä viittä minuuttia pidempään laitteen käyttöön ja toimintaan.

      
  • Derrick:

    Ei tarvi olla mikään ruudinkeksijä sen ymmärtämiseksi, että homma on sponsoroitu by Detroit, koska Fordin imagonkohotuskampanja ja Toyotan mustamaalaus tapahtuvat samanaikaisesti.




    No kun kerta ymmärrät tilanteen, niin kerrohan toki syy siihen, miksi Consumer Reports ei ole aikaisemmin yrittänyt Toyotaa mustamaalata? Aikaisemminhan CR on kirjoittanut lukemattomia rivejä Toyotista, eikä siellä kovin paljon moitteita ole nähty. Aika erikoista olisi, jos nyt jostain syystä olisi kirjoitettu tuulesta temmattuja juttuja, mutta aikaisemmin olisi kirjoitettu täysin päinvastaista. Selitä tämä epäloogisuus.



    En myöskään ymmärrä, mitä epäselvää tässä on? ESP toimii huonosti kyseissä autossa päästäen perän rinnalle. Tämänhän on moni muukin havainnut. Ei kai varmaan tarvita tähänkään ruudinkeksijää päättelemään, että korkea pehmeäalustainen auto voi helposti kaatua liukuessaan sivuttain? Vai oletko eri mieltä CR:n testin päätelmien kanssa?

      
  • Ai ei A mersun kaatumisesta pidetty mölyä vai? Itse muistelisin ihan muuta. Myöskin Ford/Firestone oli näkyvästi esillä pitkään. Ja joku 309. Voisiko olla, että nykyajan autolta voi odottaa vähän parempia ominaisuuksia kuin yli 20v vanhalta kipolta! Autotkin katsos kehittyvät.



    Ja kyllä on tojofaneille CR:n jutut ennen kelvanneet. Isolla otsikolla on kirjoitettu CR:n eri tutkimuksista tännekin, kun ne ovat olleet Toyotalle suosiollisia. Nyt kun sama laitos on löytänyt tojosta selvän puutteen, niin kyse on mukamas vääristelystä ja protektionismista! Pitäkää nyt joku linja sentään. Vai onko se absoluuttinen totuus kun tojosta kirjoitetaan positiiviseen sävyyn ja negatiiviset arviot aina vääristelyä? Noh, uskonto tuokin.

      
  • Suuri syy siihen miksi Toyotan laatuongelmista syntyi niin suuri haloo on tietenkin se että laatu on se millä tämä merkki ratsastaa.

    Sama efekti havaitaan uutisoinnissa kun ameriikoissa äärikonservatiivinen perhearvoja puolustava poliitikko kärähtää prostituoidun seurassa.

    Samanlainen haloo nousi autoissa viimeksi kaatuvasta A-Mersusta. Siinä kuten nytkin löydettiin oikea dokumentoitu vika ja tästä innostuneena toimittajat lähtivät Googlettamaan artikkelin aihetta. Sitten vielä vääntävät päälle räväkät otsikot ja show on valmis. Jos otsikko on on niin hurja ettei sen takana kehdata seisoa laitetaan peraanä kysymysmerkki. (Sitähän näkyy täällkin)

    Uutisoinnissa on ylilyöntejä ja virheitä mutta se ei poista sitä faktaa että Toyota on itse kuoppansa kaivanut.

    Ford ei ollut lapion varressa vaikka nauraakin kuopan reunalla.

      
  • A Tapio:


    Jos nimittäin vm.98 Siennasta on joku varapyörän kannatin pettänyt ja niitä korjataan nyt takuuna! ...(kyseinen ongelma on varmasti kaikissa automalleissa merkistä riippumatta joissa varapyörä on sijoitettu pohjaan).
    Miksi kohua ei ole noussut esim. viime vuosien Volkkareista, joissa tuntuu usemmista tippuvan pohjamuovit teille, mutta eipä ole takaisinkutsuja tullut ja luultavimmin tulossakaan.




    Eli tarkoitatko nyt sitä, että vararenkaan tippuminen tielle on aivan normaali ominaisuus? Itse ole sitä mieltä, että tuo on aika pirun harvinainen ja vakava juttu. Ihan eri tavalla vaarallinen juttu kuin tielle varisevat muovinpalat. On myös aika typerää väittää, etteikö renkaan kiinikkeiden toteutuksella voisi vaikuttaa asiaan. Ihan takuu varmasti jokainen osaa suunnitella kestävät kiinikkeet. Uskoisin, että Toyotakin muuttaa toteutustaan takaisinkutsussa siten, että renkaat eivät tipu tielle.



    Arveluttavaa tässä on myös se, että asialle ei ole tehty yhtään mitään viime vuosikymmenellä. Paperit nostettiin mapista takaisin pyödälle vasta kaasupoljinkohun aiheuttaman painostuksen vuoksi.

      
  • A Tapio:

    Jos nimittäin vm.98 Siennasta on joku varapyörän kannatin pettänyt ja niitä korjataan nyt takuuna! ...(kyseinen ongelma on varmasti kaikissa automalleissa merkistä riippumatta joissa varapyörä on sijoitettu pohjaan).


    Jos tuo pitäisi paikkansa heräisi tietenkin kysymys että kuka hitto sen käski sinne pohjaan sitten laittamaan jos se on jo periaatteeltaan niin vaarallinen.



    Se ei kuitenkaan pidä paikkansa.

    Suurimmassa osa Peugeoteissa varapyörä on pohjassa ja se pysyy siellä hyvin melko jyheällä kehikko-koukku ratkaisulla. Tämäkin toki ruostuu vuosien mittaan, mutta lopputulos on vastakkainen, eli sitä pyörää ei saa sieltä kuin työkaluilla, kun pultti ja koukku ovat ruostuneet yhteen.



      
  • Voisiko joku tietäjistä selittää sen, miksi vain Toyotasta on uutisoitu viime aikoina ?



    Itselleni kyllä kelpaisi Toyota, koska siinä kuitenkin kymmenvuotiaana on varmaan kymmenen kertaa vähemmän vikoja kuin muissa kuin japanilaisissa kilpailijoissaan.



    :smile:))

      
  • Derrick:

    Voisiko joku tietäjistä selittää sen, miksi vain Toyotasta on uutisoitu viime aikoina ?

    Itselleni kyllä kelpaisi Toyota, koska siinä kuitenkin kymmenvuotiaana on varmaan kymmenen kertaa vähemmän vikoja kuin muissa kuin japanilaisissa kilpailijoissaan.

    :smile:))




    -Se oli aluksi yllättävä uutinen että luotetuksi "tiedetyssä" autossa on luotettavuus ongelmia.

    -Toyotoista on löytynyt poikkeuksellisen paljon vikoja

    -Välinpitämättömyys jota Toyotalla on esiintynyt vuosia vikoja kohtaan on nostanut voimakkaita tunteita

    -Toyota on lähtenyt kiillottamaan tahriintunutta kilpeään julkaisemalla takaisinkutsuja pienempienkin vikojen takia. Tällä on haluttu saada huomiota asioiden jämptille hoidolle. Todellisuudessa huomio onkin kohdistunut niihin vikoihin.

    -Lehdistä on laiskaa.

      
  • Derrick:

    Voisiko joku tietäjistä selittää sen, miksi vain Toyotasta on uutisoitu viime aikoina ?




    Kysymyksessäsi faktana esitetty väittämä on väärä. Tässä pari tuoretta uutista:

    http://www.autoblog.com/2010/04/18/euro-asian-mazda3-oil-hose-recall-being-considered/

    http://www.autoblog.com/2010/04/13/2010-acura-zdx-recalled-for-airbag-issues/

      
  • Ei viikkoa ilman uutta takaisinkutsua. Tällä kertaa malliston lippulaivan ohjaustehostin saatttaa kääntää rattia omia aikojaan.



    http://www.autoblog.com/2010/05/24/lexus-issues-stop-sale-recall-on-ls-460-and-ls-600h/

      
  • Toivottavasti herra Toyoda vihdoin ymmärtää tehdä harakirin, sen verran lähellä konsernin tuotteiden (huolimattomuus-) laatutaso alkaa olemaan nykyään keskivertoromujen tasoa. :lol:

      
  • Mikä on tilanne tässä erässä ?



    :smile: :smile: :smile:



      
  • ehkä hiukan väärä osio ,mutta osittain tulee selväsi tuosta linkistä nykyisten autojen ongelmat ,koska kilpailu on kovaa kuinka alas hinta saadaan ja silloin koko ketjua kilpailutetaan viimeisen päälle joka tuottaa ongelmia jokaiselle valmistajalle että onko osaa testattu tarpeeksi ja missä kulkee oletettu käyttöikä sille koska auton "normaalikuluminen" vaihtelee paljonkin erimaiden kesken...



    http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2010/07/uusien_autojen_havaitut_viat_lisaantyneet_1806215.html

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit