.

8 kommenttia

.

Caveat emptor!
  
  • Yhtä ruman päivityksen tekivät kymmenen vuotta sitten silloiseen malliin, joka on(vm.97)mielestäni edelleen onnistunein Passat kautta aikain

      
  • Mielestäni nuo tylsästi muotoillut autot säilyvät paremmin ajan kuluessa. Liikaa hetkessä kiinni oleva muotoilu menettää usein hohtonsa jo muutamassa vuodessa. Kaikki lähtee mielestäni mittasuhteista akseliväli-ylitykset-korkeus-rengaskoko jne. Usein "less is more". Mielestäni esim. tässä uudessa Passatissa on saatu eliminoitua suht hyvin etuvetoisille yleinen julmettu etuylitys, joka tekee autosta aura-auton näköisen. Toki tuohon valitut kuvakulmatkin vaikuttavat.

      
  • Tuota:

    Mielestäni nuo tylsästi muotoillut autot säilyvät paremmin ajan kuluessa.




    Osittain samaa mieltä. Uusina rumana pitämäni Bemarit; nykyinen 3-sarja ja edellinen 5-sarja taas paranivat/paranevat iän myötä. Sitten taas esimerkiksi uutena hyvännäköiset Mazdat muuttuvat melkein välittömästi 'tojotoiksi'.



    Autojen ulkonäköä pitääkin arvioida juuri tietoisena auton vetotavasta yms. Auto ei ole pelkästään muotoiltu esine muiden joukossa. Etuvetoinen auto on todella vaikea muotoilla mittasuhteiltaan onnistuneeksi mm. juuri tuon etuylityksen takia. Toki sopusuhtaisiakin etuvetoisia voi olla.

      
  • Hieman vois noihin aiheotsikoihin panostaa..... :open_mouth:

      
  • Voisi! Ihan tutinakädellä pisteosuma on hankalaa.

    Oli tuossa otsakekin ap:llä. Mikä lie sen vienyt.

      
  • Minäkään en ollut tietoinen, että . tarkoittaa tylsästi muotoiltuja autoja.

      
  • Autojen ulkonäköä pitääkin arvioida juuri tietoisena auton vetotavasta yms. Auto ei ole pelkästään muotoiltu esine muiden joukossa. Etuvetoinen auto on todella vaikea muotoilla mittasuhteiltaan onnistuneeksi mm. juuri tuon etuylityksen takia. Toki sopusuhtaisiakin etuvetoisia voi olla.


    Aina olen noita omiakin autoja sivusta katsonut ja ihmetellyt, miksi vetopyörästön pitää sijaita moottorin sivustakatsotun keskilinjan takapuolella?

    Kun sitten sylinteriryhmän eteen ladotaan kaikki kennot ja syylärit nokalle, niin pitkähän siitä keulasta tulee. Hoopolta näyttää se, että etuakseli (näyttää olevan?)on kiinni etuoven etureunassa, eikä lähempänä etupuskuria. Takavetoisissa, maastureissa ja vanhoissa autoissa takavedolla tätä kosmeettista juttua ei ole. Ymmärrän myös kolariturvallisuussyyt, eli fiksua ei ole(?) laittaa lohkoa kiinni rintapeltiin, jolloin se työntyy matkustamoon helpommin??

    Toyota Iq:ssa paketti on kuulemma toisinpäin, vetoakselit on moottorin edessä, ja tällä on saatu pieneen autoon pitkä akseliväli ja parempi ajovakaus.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit