Citroenilla on homma hanskassa nykyään tuon muotoilupuolen osalta. Suunnittelijoilla varmasti hyvät kortit palkkaneuvottelupöydässä. Perässä on vähän Jaguarin XJ:tä. Kilpailisikohan samassa kokoluokassa? Hienoa työtä sitikalta, vaikka en ranskattarilla ajelekaan.
Nykyinen C6 on sekin valtavan komean näköinen. Reippaasti hienoin luokassaan.
Näin muuten uudenkarhean valkoisen C6:den taksina Helsingissä. Oli todella komea ilmestys. Tekisi mieli onnitella sitä taksi-isäntää, joka on moisen valinnut työkalukseen. Lienee tolpallakin piristävä poikkeus mersu- ja Volvo-armeijasta.
Ensimmäinen kysymys on se, että onko Citroenilla edes halua yrittää kilpailla edustussedanien markkinoista. Näpit paloivat totaalisesti jo C6:n kanssa. Niin kauan kuin Citroenien tekniikka on edes etäisesti sukua nykyisille malleille, niin tuo kuvan mittasuhteet eivät voi toteutua.
Korin mittasuhteet ovat jotain aivan muuta, kuin mitä ne voisivat olla etuvetoisessa Citikassa. Eturenkaat ovat liian edessä ja keula on aivan liian pitkä. Poikittaismuuttorista etuvetoa on aika hankala noihin muotoihin järkevästi asetella.
No jos tuo nyt sitten on olevinaan sähköauto, niin mihin tarvitaan noin pitkä keula? Sähkömoottorit menevät hyvin pieneen pakettiin akselilinjan lähelle. On vaikea kuvitella, että kukaan tekisi nykypäivänä auton, jossa olisi metri hukkatilaa keulassa.
No jos tuo nyt sitten on olevinaan sähköauto, niin mihin tarvitaan noin pitkä keula? Sähkömoottorit menevät hyvin pieneen pakettiin akselilinjan lähelle. On vaikea kuvitella, että kukaan tekisi nykypäivänä auton, jossa olisi metri hukkatilaa keulassa.
Johonkin sitä pituutta täytyy laittaa jos mielii saada pitkän akselivälin.
Mielenkiinto loppui ensimmäiseen lauseeseen, missä laitteen kerrottiin olevan suunniteltu mielikuvitusmaailmaan. Varmaan oikein tarkoituksenmukainen design rikkauksien ja VIPpien kuljettamiseen tarkoitetulle autolle, jolla pidetään matkavauhtina reilusti yli 300 km/h nopeuksia ultranopealla moottoritiellä, joka on varustettu langattomalla latauksella. Kysymys kuuluukin, että mitä tekemistä tällä on todellisuuden ja Citroenin kanssa tai kuinka hyvin tuo design toimisi meidän teillämme?
Citroenilla on homma hanskassa nykyään tuon muotoilupuolen osalta. Suunnittelijoilla varmasti hyvät kortit palkkaneuvottelupöydässä. Perässä on vähän Jaguarin XJ:tä. Kilpailisikohan samassa kokoluokassa? Hienoa työtä sitikalta, vaikka en ranskattarilla ajelekaan.
Kilpailijat ovat lähinnä Mercedes-Benz S, BMW 7 ja Jaguar XF.
Tuosta voi päätellä DS:n kokoluokan.
Penteles:
Tarkoitit kai Jaguar XJ. Hienon näköinen kyllä, niin on tosin kaikki muutkin autot vielä tuolla valmiusasteella.
Nykyinen C6 on sekin valtavan komean näköinen. Reippaasti hienoin luokassaan.
Näin muuten uudenkarhean valkoisen C6:den taksina Helsingissä. Oli todella komea ilmestys. Tekisi mieli onnitella sitä taksi-isäntää, joka on moisen valinnut työkalukseen. Lienee tolpallakin piristävä poikkeus mersu- ja Volvo-armeijasta.
Tuo malli on alkujaan Teslan konseptiautosta.
http://www.carbodydesign.com/2011/06/tesla-current-concept/
Ensimmäinen kysymys on se, että onko Citroenilla edes halua yrittää kilpailla edustussedanien markkinoista. Näpit paloivat totaalisesti jo C6:n kanssa. Niin kauan kuin Citroenien tekniikka on edes etäisesti sukua nykyisille malleille, niin tuo kuvan mittasuhteet eivät voi toteutua.
NHB:
Voisitko tarkentaa mikä tekniikka ei Citikalla toimi?
Korin mittasuhteet ovat jotain aivan muuta, kuin mitä ne voisivat olla etuvetoisessa Citikassa. Eturenkaat ovat liian edessä ja keula on aivan liian pitkä. Poikittaismuuttorista etuvetoa on aika hankala noihin muotoihin järkevästi asetella.
Ei pidä unohtaa että tulevaisuus on hybridi- ja sähköautoilla.
Tässä autossa vetotapa on sähkömoottoreilla.
No jos tuo nyt sitten on olevinaan sähköauto, niin mihin tarvitaan noin pitkä keula? Sähkömoottorit menevät hyvin pieneen pakettiin akselilinjan lähelle. On vaikea kuvitella, että kukaan tekisi nykypäivänä auton, jossa olisi metri hukkatilaa keulassa.
NHB:
Johonkin sitä pituutta täytyy laittaa jos mielii saada pitkän akselivälin.
Et ole tainnut lukea aiemmin laittamaani linkkiä.
Mielenkiinto loppui ensimmäiseen lauseeseen, missä laitteen kerrottiin olevan suunniteltu mielikuvitusmaailmaan. Varmaan oikein tarkoituksenmukainen design rikkauksien ja VIPpien kuljettamiseen tarkoitetulle autolle, jolla pidetään matkavauhtina reilusti yli 300 km/h nopeuksia ultranopealla moottoritiellä, joka on varustettu langattomalla latauksella. Kysymys kuuluukin, että mitä tekemistä tällä on todellisuuden ja Citroenin kanssa tai kuinka hyvin tuo design toimisi meidän teillämme?
NHB! Noihin muotoihin voi suunnitella vaikka poikittaismoottorisen V16 moottorisen etuvedon!