Nyt on tehtävä jotain tai muuten Audi ei ole enää edes 10 myydyimmän merkin joukossa. Mercedes-Benz ja BMW jo molemmat Audin edellä. Audi myynti oli vielä tammikuussa alle 30& miinuksella nyt jo 35,3%. Samaan aikaan BMW myynti vaan kasvaa ainoana merkinä 10 joukossa.
http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/bmw+voitti,+ford+havisi/201303372329?utm_source=iltalehti.fi&utm_medium=boksi&utm_content=Versio1&utm_campaign=Boksi
Ei näytä edes Audin alennus kampanjat auttavan. Myynti jatkaa jyrkää syöksyä. Jotkuthan epäilivät Bemarin myynnin juuri siksi nousseen aikaisemmin.
Johtuisko ihan xDrive kampanjasta. Mutta tuskin Audin ohjausongelmat, hajoilevat Dsg:t ja Tsi koneiden nokkaketju ongelmat sekä öljyn syönti edistää myyntiä.
Eikös quattroholic jo kerran avannut samasta aiheesta aikaisemmin?
"Nyt on tehtävä jotain". Onko ilmassa hysteriaa? näytön tältäpuolelta katseltuna tuo on vatsaakipristelevän naurettavaa touhua
http://batracer.com/-1FrontPage.htm?XqI
Iltasanomat suorastaan kiihottaa kansaa tekemään väärän valinnan näillä jutuilla.
"Taantumassa vain muutama brändi pystyy tekemään kasvua
Autokauppa on Suomessa juuri nyt tahmeaa, mutta Bemarilla menee myynnillisesti hyvin.
Volkswagen, Toyota ja Volvo ovat juuri tällä hetkellä Suomen myydyimmät uudet automerkit. Kaikkien niiden ensirekisteröinnit ovat kuitenkin melkoisessa laskussa viime vuoden tammi-helmikuuhun verrattuna, kaiken eniten Toyotan, joka on romahtanut peräti 38 prosenttia vuodentakaisesta. Viime vuosi oli tosin poikkeuksellinen.
Bemari nousukiidossa
BMW on tavallisesti sijoittunut myynnillisesti Suomessa TOP-10 merkkien ulkopuolelle, mutta nyt puhaltavat uudet tuulet. Menestyksestä kertoo, että Bemarin myynti on jo kolmatta vuotta peräkkäin hyvässä nousussa. BMW:tä on ensirekisteröity tammi-helmikuussa vuosina 2010 2013 seuraavasti: 533, 744, 808 ja 946 kappaletta.
Autonostajat haluavat usein viestiä valinnoillaan henkilökohtaisesta menestyksestä, joten ostopäätöksessä painaa myös trenditietoisuus. Saksalaismerkki onkin noussut tänä vuonna ns. premium-brändeistä myydyimmäksi Suomessa, mennen sekä Audin että Mercedes-Benzin ohi sijalle 8 myyntilastoissa. Neljän vuoden tarkastelujakso kertoo, ettei kyseessä ole vain lyhytaikainen ilmiö.
Myynnin kärkikymmenikössä ja sen tuntumassa vain muutama automerkki on kyennyt kasvattamaan myyntiään viime vuoteen verrattuna. Ne ovat BMW (+17,1 prosenttia), Opel (+0,6 prosenttia) ja Honda (+19,6 prosenttia). Kun muiden merkkien myynti on ollut laskusuhdanteista, on näiden kolmen markkinaosuus siten ollut kasvussa. BMW:n markkinaosuus on kasvanut peräti kaksi prosenttiyksikköä, ollen nyt 5,3. Prosentuaalisesti markkinaosuuskasvu on ollut huimat 60,6."
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288546287229.html
Onneksi TM ei ole lähtenyt tähän kelkaan vaan on kierrellyt tämän tyyppiset jutut kertomalla muista autokaupan asiosita ja mielenkiintoisista VW-konsernin koskevista asiosta. Uskon Audin nousevan taas Bemun ohi E-Tron ja G-tron malleillaan tulevaisuudessa.
Kovasti liikkeet aikovat panostaa bemun myyntiin ja uskovat siihen. Joskus oikein ihmetyttää nuo valmistajien vaatimukset myyntitilaan, varsinkin suomen pienillä merkkinoilla.
http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/bmwn+myynnin+kasvu+ajaa+muutoksiin/201303372107
Autosalpa konserni ei ollut halukas sijoittamaan niin paljoa ja luopuvat merkin myynnistä. Sen mitä juttelin erään tutun myyjän kanssa oli ongelma bemulle, että volvoa myydään samassa hallissa vaikka olisi parinkin eri merkkiä myynnissä niiden välissä.
On hyvä että Bemari tiukentaa vähän missä niitä myydään jossain liikkeissä jopa VW-konsernin vehkeitä myytyy samoissa tiloissa. Ei pukumiehet ja tuulipuvut sovi samoihin tiloihin.
Tämmöiset uutiset rupee pikku hiljaa v...ttaa
BMW:n vauhti jatkuu
Se myi tammi-helmikuussa maailmanlaajuisesti 250 000 autoa ja teki samalla oman kahden kuukauden myyntiennätyksensä.BMW Groupin hallituksen puheenjohtaja Norbert Reithofer on jo varma, että tänä vuonna saksalaiskonserni myy uusia autoja enemmän kuin koskaan. Sen edellinen ennätys, 1,85 miljoonaa kappaletta, on viime vuodelta.
http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/bmwn+vauhti+jatkuu/201303374607
BMW brand regained luxury sales lead from Audi in February
http://europe.autonews.com/apps/pbcs.dll/article?AID=/20130308/ANE/130309864/bmw-brand-regained-luxury-sales-lead-from-audi-in-february#axzz2Mxig4Lir
Ostakaa nyt niitä Audeja muuten sama meno jatkuu vuodesta toiseen.
Ei Audia kannata ostaa ennenkuin saavat mutteriohjauksensa korjattua, maailmanlaajuinen ongelma.
Audi ilmoitti viime vuoden tilastot juuri ja myynti kasvoi huimasti että se siitä paskan jauhamisesta.Taitaa olla vain kateelisten panettelua.
Tämä kertoo myös jostakin. Oisko sitä kateellisten panettelua häh.
https://tekniikanmaailma.fi/keskustelu/t5243#m72632
Uusien Audien myynti laski nyt maaliskuussa jo punaisen hälytyksen tasolle -52,8 Toivottavasti tuhansien eurojen hinnanalennukset saisivat nämä joka kuukausi synkenevät lukemat kääntymään tai edes hidastumaan.
Pari korjausta. Tilastossa ei ole myynti vaan rekisteröinnit. Jokaisen merkin kuukausimyynnin muutos viimevuotiseen verrattuna tulee paranemaan hyvin pian, siitä lienee turha huolehtia. Avausviestissäsi kannoit huolta siitä, että Audi oli tippunut pois kymmenen eniten rekisteröidyn joukosta. Nyt sijoitus näkyy olevan kahdeksas ja sijoitus luokkansa paras. Eli suunta näkyy olevan ylös.
Kunhan BMW:n alennuskampanjan myötä syntyneen myyntipiikin autot on rekisteröity, tulee BMW jäämään entistä kauemmaksi Audin lukemista.
Niin... siis haluat, että autoja myydään paljon, mutta vain pienellä marginaalilla (isoilla alennuksilla) sen sijaan, että myytäisiin vähän isommalla marginaalilla?
Kyllä sivusta seuraajat saavat hyvät naurut tästä vouhotuksesta.
Vaihdatko nyt sitten autoa? ehkä kaikkien aikojen huonoimmat perustelut on vaihtaa autoa kun myynti laski
http://batracer.com/-1FrontPage.htm?XqI
Kyllä kopionimimerkki on tavallisen säälittävä ja kaiken lisäksi tyhmä tapaus. Mikäköhän merkki on myynyt jo kuukausikaupalla autoja huomattavilla alennuksilla ja mainoskampanijoilla. Esimerkiksi 5-sarjan BMW on parhaimmillaan jopa noin 5000 euron alennuksessa. Siitä huolimatta Audeja on rekisteröity enemmän. Noin typerän henkilön ei kannattaisi edes provota.
Toisaalta itse en oikein ymmärrä, miksi noista myyntimääristä pitäisi olla niin kiinnostunut, ainakaan tässä mielessä kun jotkt provoajan yrittävät. Mielestäni on vain hyvä, jos samanlaista autoa ei tule joka kadunkulmassa vastaan. Muuten on toki mielenkiintoista seurata, mitä autoja myydään.
Uskon että nuo BMW:n alennuskamppanjan autot tulevat näkymään maalis- kesäkuun rekisteri määrissä. Onkos se jonkun mielestä huono asia jos autoon saakin nyt 5000 varusteet kaupan päälle ? Minusta kuluttajana on parempi että tarjouksia tulee ja kilpailu myyntimääristä tekee tarjouksista aina vain paremmat.
Audillahan on vastaava alennuskamppanja kuin Bemarilla oli. Jossa Alpine Pro quattroja saa runnsain alennuksin. Sekään tosin ei ole näköjään kääntänyt myyntiä ehkä nyt kun autojen hinnatkin putoavat tuntuvasti tapahtuu käänne.
http://content.audi.fi/vv-auto/audi_kampanja.nsf/Audi%202011%2001%2014%20A4%20quattro%20Alpine%20Pro%20nro%20221.pdf
http://content.audi.fi/vv-auto/audi_kampanja.nsf/html/Audi%202013%2001%2011%20A4%20Alpine%20Pro%20nro%2098.pdf
Esimerkkinä A4 mutta kampanja koskee myös muitakin malleja.
Äidin kampanja ei kyllä ole lähelläkään BMW alennuksen tasoa. Ja toiseksi jos Audin alennus jotain vaikuttaisi myyntiin, niin rekisteröinneissä se ei välttämättä vielä näkyisi. BMW ale alkoi jo enne joulua.
Autoilia, iha oikeassa olet. Ale on vain hyvä asia, mutta täytyy taas vähän palauttaa kopionimimerkki provoja maan pinnalle.
NHB:
Tuo vaatii jo syvempää analyysia ei luonnistu ennustajaeukon lahjoilla. Tunteenomainen purkaus luulisin.
Saattaa hyvin olla, että BMW menee uusien autojen myynnissä Audista ohi myöskin täällä Suomessa. Maailmanlaajuisesti BMW on pitänyt premium-autojen kärkipaikkaa jo hyvän aikaa. Suomen myyntimäärät kummankin Audin ja BMW:n kohdalla ovat kovin vaatimattomia mailmanlaajuisesti tarkasteltuna.
Onhan tämä alennuskampanja pelkästään hyvä asia ja, kun sen tekee BMW vielä näyttävästi sen parempi. Kuluttajat näistä hyötyvät. On erikoista, että tästä saa jotkut väännettyä jotain negatiivista.
Näyttää olevan tätä tunnetta liikaa näissä Audi vs BMW väännöissä kaiken aikaa. Järki tuppaa menemään takaovesta ulos, kun tunteet työntää etuovesta sisään. Valitsee kumman vaan saa mielestäni hyvän ja hienon premium-auton aivan varmasti. Oman valinnan tein jo 25 vuotta sitten ja en ole valintaani katunut. BMW:llä mennään.
tracktest:
Puheesi tunteenomaisesta purkauksesta on taas sinulle tyypille defenssi, vaikkei tässäkään mitään syytä moiseen ole. Aika hassua, että provosoiduit tuosta, muttet kommentoi millään tavalla erään trollin höpinöitä...
BMW:llä on ollut ostajan kannalta hyvä kampanja, joka on nostanut markkinaosuutta tuntuvasti. Pidän täysin selvänä, että tuon jälkeen on luvassa heikompaa myyntiä. Ne jotka eivät Bemaria ostaneet alennuksista huolimatta, tuskin tulevat sitä tekemään ilman alennuksta.
Henkilöön menevän tarpeettoman höpinän sijaan voit esittää oman ennusteesi markkinoiden kehittymisestä. Muutaman kuukauden kuluttua näemme, kumman ennuste osui paremmin.
Kummankaan merkin alekampanjan jälkeen tuskin tapahtuu mitään syvää sukellusta, tottakai myyntipiikin jälkeen myynti tasaantuu. Se kumpi vie ja kumpi vikisee jäänee nähtäväksi. Suureen eroon en kylläkään usko kummankaan puolesta. Aika tasan menee ja se on hyvä tulos BMW:ltä takamatkalta. Mikäänhän ei ole niin varmaa kuin epävarma. Ei henkilökohtaista, sehän on ikävää.
IS Kysyi millä merkillä ajaisit mieluiten? Audilla, BMW:llä vai Mercedes-Benzillä
Tällä hetkellä 52% ajaisi BMW:llä ja vain 25% Audilla ei ihme että Bemarin myynti kasvaa ja Audin laskee.
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288556163252.html
En oikein ymmärrä koko ongelmaa näin kuluttajan kannalta.
Pidät sitten BMW'stä tai Audista, niin mitä väliä on sillä kumpi on suositumpi maailmanlaajuisesti tai meillä, varsinkin jos erot ovat aika marginaalisia? Tämä siis jos molempien kannattavuus kuitenkin varmistaa merkin olemassaolon ja tulevien mallien kehityksen.
Itse kuvittelisin että jos olisin todella merkkiuskollinen, mielummin näkisin omaa merkkiä VÄHEMMÄN liikenteessä kuin kilpailevaa merkkiä. Ainakin kun on premium luokan autosta kysymys.
Tämä siis vain oma mielipiteeni.
Bugracer:
En oikein ymmärrä koko ongelmaa näin kuluttajan kannalta.
En minäkään. Oikeasti kiinnostavampaa olisi tietää: Ajatko mileuummin Dacialla, Fiatilla vai Ladalla? Tässä päästäisiin brändäyksen juurille ja kielteisten asenteiden käymissammioon. Kysely pitäisi tehdä neljännesvuosittain vertailukelpoisille ryhmille. Kyselyyn osallistuneille voisi arpoa Ladan (Kalinan)vuodeksi käyttöön.
Mitäs kopionimimerkkiprovo sanoo siihen, että huhtikuussa Audia rekisteröitiin noin 40 % enemmän kuin Bemaria? Siitä huolimatta, että BMW:n ennen näkemätön alennuskampanja vain jatkuu ja jatkuu.
http://www.autoalantiedotuskeskus.fi/files/519/Ensirekisteroinnit_huhtikuu_2013.pdf
PS. Voit vastata vaikka jokaisella käyttämälläsi nimimerkillä.
Oikeasti mielenkiintoista on se, että nyt uusi Golf on noussut suvereenisti myyntitilastojen kärkeen. Vahvistaa edelleen käsitystäni siitä, että Golfin (varmasti todellisiakin) ongelmia on osittain myös keskustelupalstoilla liioiteltu. Tuskin auto on myyntitilastojen kärjessä, jos joka toisesta olisi vaihteisto tai moottori pamahtanut, kuten jotkut väittävät.
tracktest:
Luulo ei ole tiedon väärti.
quattroholïc:
Ilmeisesti kysymyksiin vastanneet eivät ole niitä jotka pystyvät noista mitään ostamaan...
Vai miksi niitä Audeja tulee niin paljon vastaan koko ajan...eivät poloiset ilmeisesti ole lukeneet IS:ää?
Musta tuntuu että näitä ns vertailuja ja artikkeleita kirjoitetaan välillä aika puolueellisesta näkökulmasta. Välillä paistaa selvästi läpi että kirjoittaja on jonkun merkin palvoja, varsinkin näissä ei niin asiantuntevissa lehdissä esim IL ja IS ja muut.
Se mitä NHB aikaisemmin kirjoitti BMW:n alennuskampanjasta ja sen aiheuttamasta myyntipiikistä, oli täysin päivänselvää lähes kaikille. On väistämätöntä, että tuollainen alennuskampanja kyllästää markkinat hetkeksi, eikä kauppa käy kampanjan jälkeen vähään aikaan. Autoa harvemmin ostetaan hetken mielijohteesta, vaan ostopäätöstä punnitaan jonkin aikaa. Noin merkittävä alennus laukaisee ostopäätöksen jokaisella, joka autoa oikeasti on lähitulevaisuudessa ostamassa.
Kyllähän noiden molempien sekä Audin että BMW:n rekisteröinteihin vaikuttaa paljon se miten autoja on saatu toimitettua, molemmilla varmaankin kohtuu pitkät toimitusajat joten nuo kamppanja autot eivät ole vielä kaikki rekisterissä uskon minä ja onhan siellä jo uusia kamppanjoita. Minusta nuo kamppanjat ja kova keskenäinen kilpailu on vain hyvästä meille kuluttajille esim. minulla ei ollut aluksi aikomusta vaihtaa autoa vielä mutta hyvä kamppanjatarjous ja kohtuullinen hyvitys entisestä sai autonvaihdon tapahtumaan.