Mikäli oikein muistan, niin ei aikaisemmissakaan tutkimuksissa ainakaan kärkisijoja muuteltu. Eikös äänimääriä lähinnä liioiteltu. Vai muistanko aivan väärin?
Volvon 2000 luku on ehkä ollut heikko, mutta saan kai silti puuttua Volvoon liittyviin epäloogisiin ja ristiriitaisiin väitteisiin? Ja kuten jo sanoin, jos haluat keskustella Volvosta, niin kirjoita oikeaan ketjuun.
Siis sinähän et nimenomaan ota kantaa esitettyihin väitteisiin tai havaintoihin, vaan alat valittamaan jonnen joutavaa soopaa muiden ennakkoluuloista tai kummallisuudesta. Kirjoitat paljon, mutta vähän asiaa. Mutta silti Volvo on parhautta - aina ja kaikessa. Muut väitteet ovat ennakkoluuloisten vääräuskoisten esittämiä.
"Siis sinähän et nimenomaan ota kantaa esitettyihin väitteisiin tai havaintoihin, vaan alat valittamaan jonnen joutavaa soopaa muiden ennakkoluuloista tai kummallisuudesta. Kirjoitat paljon, mutta vähän asiaa. Mutta silti Volvo on parhautta - aina ja kaikessa. Muut väitteet ovat ennakkoluuloisten vääräuskoisten esittämiä."
Eikö ykkössija tässä laajassa tyytyväisyystutkimuksessa juuri viittaa parhauteen, voisi kuvitella että tämä laaja tyytyväisyystutkimus on parempi mittari kuin esimerkiksi jonkun NHB:n mielipide ?
Volvon 2000 luku on ehkä ollut heikko, mutta saan kai silti puuttua Volvoon liittyviin epäloogisiin ja ristiriitaisiin väitteisiin? Ja kuten jo sanoin, jos haluat keskustella Volvosta, niin kirjoita oikeaan ketjuun.
Siis sinähän et nimenomaan ota kantaa esitettyihin väitteisiin tai havaintoihin, vaan alat valittamaan jonnen joutavaa soopaa muiden ennakkoluuloista tai kummallisuudesta. Kirjoitat paljon, mutta vähän asiaa. Mutta silti Volvo on parhautta - aina ja kaikessa. Muut väitteet ovat ennakkoluuloisten vääräuskoisten esittämiä.
Onko se jonnin joutavaa soopaa, jos ihmettelen ristiriitaisia ja epäloogisia väitteitäsi? Kuten sitä, että kun AutoCar lehti testaa ja kehuu uusia BMW:n moottoreita, niin sinä hehkutat testiä ja moottoreita PutPutille. Mutta kun sama lehti testaa ja kehuu Volvon moottoreita, niin testaajat ovat naisilla, viinalla ja ruoalla lahjottuja krapulaisia idiootteja.
Minun mielestäni tämän ja vastaavien asioiden ihmettely kirjoituksissasi on varsin oikeutettua. Jos joku kirjoittaisi noin ristiriitaisia juttuja vaikka Volkkarista, niin kyllä sinäkin kiinnittäisit asiaan huomiota.
Ei tämä sitä takoita, että Volvo olisi mielestäni täydellisyyttä. Enkä koskaan ole kiistänyt sitä, että Volvolla meni 2000 luku huonosti ja mallisto oli ja on osittain yhä edelleen vanhanaikaista.
Kyllähän fakta on että todella puolueellista kirjoittelua kuulee monelta. Osa fanittaa, osa fanittaa ja sen lisäksi selkeästi yrittää mollata toisia merkkejä, esim:
- Tracktest, urheaa BMW ihailua
- Ajattelija, volvo fanitusta
- NHB there is only Volkswagen, höystettynä Volvo sucks
- Putput, täysin sokeaa BMW paljontaa ja silmitön volvoviha. Muutkin merkit on oikeastaan aika paskoja
- Experience, vain Volvovihalla on väliä.
Ainoa täysjärkisen oloinen ja puolueettoman oloinen vakikirjoittelija on 740.
Täällä on paljon tuota vastakkainasettelua tiettyjen nimimerkkien ja automerkkien kesken. Itse en palstaa jaksa nykyään edes seurata kuin tämän uusien autojen -osiossa ja sitä muissa osioissa käytävää vääntöä tulee ihan satunnaisesti seurattua. On se muuten kumma miten autot herättää intohimoja suuntaan ja toiseen, suorastaan vihataan jotain merkkiä ja toisaalta lähes palvotaan jotain automerkkiä.
Palstan Moottoripyörät -osio kiinnostaisi minua eniten, mutta eihän sinne kirjoita kukaan. Moottoripyörissä merkillä ei ole juuri mitään väliä, lähinnä vaan pyörän malli jakaa harrastajia eri piireihin, mutta silti morjestetaan liikenteessä vastaantulevaa moottoripyörää ja sovussa ollaan taukopaikoilla. Sattumalta viime viikonloppuna osuin moottoripyörälläni eräälle suositulle taukopaikalle, jossa eräällä yleisellä moottoripyöräkerholla oli tapahtuma. Yli 30 pyörää ja eri merkkejä ja malleja ja sovussa paistoivat makkaraa ja itsekin vaihdoin muutaman sanan, vaikka en tuohon kerhoon kuulukaan. Näkisipä vastaavia letkassa-ajeluja ja tapahtumia ja yhteishenkeä sekalaisilla automerkeillä tehtävän.
Ehkä se on sitä, että moottoripyöräily on vain harrastus ja auto on kulkuväline ja status-symboli ja aiheuttaa katkeruutta, jos naapurilla on parempi auto.
Sitten tähän aiheeseen: Mitähän Volvon pitäisi tehdä, että jotkut tämän palstan vakikirjoittelijat suostuisivat myöntämään, että olipa hyvä suoritus Volvolta?
Kyllähän fakta on että todella puolueellista kirjoittelua kuulee monelta. Osa fanittaa, osa fanittaa ja sen lisäksi selkeästi yrittää mollata toisia merkkejä, esim:
- Tracktest, urheaa BMW ihailua
- Ajattelija, volvo fanitusta
- NHB there is only Volkswagen, höystettynä Volvo sucks
- Putput, täysin sokeaa BMW paljontaa ja silmitön volvoviha. Muutkin merkit on oikeastaan aika paskoja
- Experience, vain Volvovihalla on väliä.
Ainoa täysjärkisen oloinen ja puolueettoman oloinen vakikirjoittelija on 740.
Niin, ja saahan fanittaa. Se on ok
En nyt kauheasti Volvoa fanita. Jos fanittaisin, niin kai sellaisella ajaisin. Olen myös usein kiistellyt A-utoilijan kanssa Volvosta, kun olen kritisoinut Volvoa vanhanaikaiseksi muotoilultaan ja entisiltä moottori-/vaihteisto vaihtoehdoiltaan.
Premiumfanikaan en varsinaisesti ole, vaikka premiumiin itse olenkin päätynyt. Tämä johtuu lähinnä omista kriteereistäni autolleni. Premiumien ulkopuolelta ei paljon vaihtoehtoja löydy. Juuri vähän aikaa sitten kirjoitin, että Octavia RS on mielestäni hinta-laatusuhteeltaan ehkä automaailman paras auto.
Huvittavaa täällä on se, miten minut on leimattu varsin monen merkin fanaatikoksi, kun olen vain puolustanut milloin mitäkin merkkiä asiattomilta "hyökkäyksiltä". Olen Audifanaatikko, Volvofanaatikko, VW-fanaatikko, premiumfanaatikko ja ties mitä kaikkea.
Ja täytyy sanoa, että jotenkin vielä ymmärrän jonkun automerkin "fanituksen", vaikka se hieman omituista onkin. Mutta sitä en voi käsittää, että joku jaksaa vuodesta toiseen haukkua jotain automerkkiä. On automerkkejä, joita pidän itselleni huonoina ja en kyllä vaivaudu edes lukemaan, saati kommentoimaan kyseisiin merkkeihin liittyviä juttuja.
Eikö ykkössija tässä laajassa tyytyväisyystutkimuksessa juuri viittaa parhauteen, voisi kuvitella että tämä laaja tyytyväisyystutkimus on parempi mittari kuin esimerkiksi jonkun NHB:n mielipide ?
Mielestäni jokaisen on syytä muodostaa mielipiteensä itse. Jos ei kuitenkaan siihen kykene, niin voi ottaa vaikka tuon kyseisen kyselyn ohjenuorakseen, mutta sillon kannattaa muistaa, että tulokset vaihtuvat vuodesta toiseen. Jos joku muu merkki on kärjessä ensi vuonna, niin oletko valmis liputtamaan sen merkin puolesta?
Mitä tulee tuohon Volvon sijoitukseen, niin hieno suoritus tuo voitto tietenkin on. Mutta aina, jos lähtökohdat ppoikkeavat rajusti, on syytä pohtia luotettavuutta. Parhaiten myyvä Volvon malli oli saksassa H1:llä sijalla 85. Myynti on siis hyvin heikkoa ja ostajien ryhmä takuulla aika valikoitunutta verrattuna johon muuhun merkkiin, joka myy kertaluokkaa enemmän.
"Myynti on siis hyvin heikkoa ja ostajien ryhmä takuulla aika valikoitunutta verrattuna johon muuhun merkkiin, joka myy kertaluokkaa enemmän."
Samalla voisit konkreettisesti omin sanoin kertoa keitä nuo Volvon ostajat ovat kun Sinulla näköjään on lähempää tietoa tuosta ostajakunnan rakenteesta. Odotamme tietoa mielenkiinnolla.
Onko se jonnin joutavaa soopaa, jos ihmettelen ristiriitaisia ja epäloogisia väitteitäsi? Kuten sitä, että kun AutoCar lehti testaa ja kehuu uusia BMW:n moottoreita, niin sinä hehkutat testiä ja moottoreita PutPutille. Mutta kun sama lehti testaa ja kehuu Volvon moottoreita, niin testaajat ovat naisilla, viinalla ja ruoalla lahjottuja krapulaisia idiootteja.
Minun mielestäni tämän ja vastaavien asioiden ihmettely kirjoituksissasi on varsin oikeutettua. Jos joku kirjoittaisi noin ristiriitaisia juttuja vaikka Volkkarista, niin kyllä sinäkin kiinnittäisit asiaan huomiota.
Tuo on juuri sitä sinulle tyypillistä soopaa. Kun en ylistänyt Volvon moottoroita autocarin jutun perusteella, jossa moottoreista ei kerrottu juuri mittä, olin mielestäsi tosi puolueellinen volvovihaaja. Koko juttu oli todella pikainen testi, jossa koko autosta kirjoitettiin hyvin vähän ja moottorista mainittiin vain pari sanaa. Nytkin höpötät kaikkea epäolennaista ja ohitat olennaisen kun sinulla on tuo palava halu värittää faktoja. Pistetäänpä tässä jälleen kerran se julki, mitä tuolloin kirjoitin: Älä viitsi höpistä omiasi. En tuomitse enkä kiitä niitä ennen kuin näen jotain "hieman" syvällisempää informaatiota kuin pari hyvin yleisluontoista lausetta. Tuokin pitäisi lukea aika hemmetin selkeästi aikaisemmissa kirjoituksissani.
Homman nimi ei ollut toimittajat tai krapulat vaan totaalinen informaation puute. Sinä taasen kaikessa objektiivisuudessasi olit valmis julitamaan ilman mitään kunnon informaatiota Volvon moottorit ylistyslaulujen arvoisiksi... se on sinun käsitys objektiivisuudesta. Arvaa miksi en enää viitsi vastailla asiallisesti valituksiisi? Eihän noissa jutuissasi koskaan mitään mielenkiintoista tai oivaltavaa ole ollut, eikä siinä mitään. Eivät kakkien tarvitse tietää autoista kovin paljoa, Mutta kun tuohon sisällöttömyyteen yhdistyy tuo ainainen valitus ja väittely toinen toistaan typerimmistä asioista, niin mulle riitti tuo "objektiivisuus".
On automerkkejä, joita pidän itselleni huonoina ja en kyllä vaivaudu edes lukemaan, saati kommentoimaan kyseisiin merkkeihin liittyviä juttuja.
Ja tämä jonkun merkin huonous pätee vuosikymmenestä toiseen, ja mallista toiseen? Tuolla periaatteellahan voisi vierastaa vaikkapa Audia, kun kaksitahtinen DKW oli melko karsea peli, tai joku voisi vierastaa Skodaa takatuupparimenneisyyden takia, puhumattakaan Jaguarin sukulaissuhteesta Tata Nanoon! (huumoriksi tarkoitettu ei herneitä nenään kiitos)
Samalla voisit konkreettisesti omin sanoin kertoa keitä nuo Volvon ostajat ovat kun Sinulla näköjään on lähempää tietoa tuosta ostajakunnan rakenteesta. Odotamme tietoa mielenkiinnolla.
Aika turha keskustelu kun ei tiedetä faktoista. Oman huomion mukaan Volvoja ei juurikaan näy liikenteessä Saksassa, ehkä yksi promille faneja. Saksalaisia sitten on 99% kaduilla. Ei tällainen tulos sinänsä yllätä, Saab varmaan olisi saanut huipputuloksen myös. Toisaalta Volvolla on vanha mallisto ja lastenteuteja tuskin enään esiintyy. Onnea Volvolle silti, ei kai tämä kiina-kuvio ole ihan kaikkea vienyt?
Samalla voisit konkreettisesti omin sanoin kertoa keitä nuo Volvon ostajat ovat kun Sinulla näköjään on lähempää tietoa tuosta ostajakunnan rakenteesta. Odotamme tietoa mielenkiinnolla.
Kenen kanssa odotat tietoa?
Nuija.
Jollet olisi niin tyhmä, niin havaitsisit sen että po. automerkin sijoitus nousi kuusi pykälää yhden vuoden aikana ja varmaan osasyynä oli koko Volvo-organisaation panostus asiaan, tässä yhtiön oma tiedote asiasta.
"Auch ADAC Kundenbarometer 2014 belegt: Volvo hat die zufriedensten Kunden 23.09.2014, 09:35 - Volvo siegt in der Markenwertung und bei den SUVs
- Volvo XC60 ist das Fahrzeug mit der besten Bewertung überhaupt
- Bestseller überzeugt vor allem bei der Sicherheit
Doppelsieg beim ADAC Kundenbarometer 2014: In der aktuellen Umfrage zur Kundenzufriedenheit gewinnt Volvo die Markenwertung und stellt mit dem Volvo XC60 auch das Fahrzeug mit der besten Bewertung. Die schwedische Premium-Marke hat sich im Vergleich zum Vorjahr um sechs Plätze gesteigert und lässt nun die gesamte Konkurrenz hinter sich. Der Volvo XC60 kletterte in der SUV-Kategorie von Platz sechs auf eins und hat mit einer Kundenzufriedenheitsquote von 81,9 Prozent (2013: 77,4 Prozent) die beste Wertung der 100 populärsten Fahrzeuge.
Der Volvo XC60 verbesserte sich in allen Bereichen und erreichte auch bei der Sicherheitsbewertung, dem Kernwert der Marke Volvo, mit 89,5 Prozent die beste Bewertung überhaupt im ADAC Kundenbarometer. Auch beim Preis-Leistungs-Verhältnis und der Wirtschaftlichkeit erzielte der Cross-Over Top-Werte.
"Der erste Platz in der Markenwertung im ADAC Kundenbarometer 2014 zeigt uns, dass wir unseren Ansatz, den Menschen immer in den Mittelpunkt zu stellen, richtig umsetzen. Die beste Belohnung für unsere Anstrengungen sind zufriedene Kunden", erklärte Thomas Bauch, Geschäftsführer Volvo Car Germany. "Dass unser Besteller, der Volvo XC60, darüber hinaus auch noch den Sieg im SUV-Segment abräumt, beweist, dass Volvo sich im Bereich der Premium-Fahrzeuge mit den Besten messen kann."
Neben dem Sieg beim ADAC Kundenbarometer 2013 unterstreichen zwei erste Plätze in der Markenwertung der J.D. Power Kundenzufriedenheitsstudie 2011 und 2013 die hohe Zufriedenheit der Volvo Fahrer mit ihrer Marke und ihrem Auto: Der Volvo V70 und XC70 fuhren im letzten Jahr in der Kategorie Oberklasse den Sieg ein.
Das ADAC Kundenbarometer ermittelt seit 2012 jährlich die Zufriedenheit von Autofahrern mit ihrem Fahrzeug. Diesmal wurden 20.000 Besitzer junger Fahrzeuge online befragt. Während des gut 20-minütigen Interviews erfasste der ADAC Fahrzeug-, Image- und Serviceaspekte, die in eine Marken- und eine Modellwertung einfließen. Die Gewichtung der Modelle erfolgt unter Berücksichtigung der Zulassungszahlen.
Als erfolgreichstes Modell des schwedischen Premium-Automobilherstellers beeindruckt der Volvo XC60 mit seinem selbstbewussten Auftritt, sportlichen Fahrleistungen, hohem Komfort und einem außergewöhnlichen Sicherheitsniveau. Dank der neuen Drive-E Motorengeneration präsentiert sich der dynamische Cross-Over zudem so effizient wie nie zuvor. Darüber hinaus bietet der Volvo XC60 das komplette Programm der modernen Volvo Sicherheits- und Assistenzsysteme. So verfügt er über einen innovativen Notbremsassistenten mit automatischer Fußgänger- und Fahrradfahrer-Erkennung. Serienmäßig ist der Cross-Over mit dem preisgekrönten City Safety System ausgerüstet, das zur Vermeidung von Auffahrunfällen im Stadtverkehr beiträgt. Maßstäbe bei Bedienung und Konnektivität setzt das Infotainment-System Sensus Connect, das zahlreiche Internet-Funktionen ins Auto bringt."
Kyllähän fakta on että todella puolueellista kirjoittelua kuulee monelta. Osa fanittaa, osa fanittaa ja sen lisäksi selkeästi yrittää mollata toisia merkkejä, esim:
- Tracktest, urheaa BMW ihailua
- Ajattelija, volvo fanitusta
- NHB there is only Volkswagen, höystettynä Volvo sucks
- Putput, täysin sokeaa BMW paljontaa ja silmitön volvoviha. Muutkin merkit on oikeastaan aika paskoja
- Experience, vain Volvovihalla on väliä.
Ainoa täysjärkisen oloinen ja puolueettoman oloinen vakikirjoittelija on 740.
Niin, ja saahan fanittaa. Se on ok
Totta jumalauta niin eikä pelkästään ihailua jota harrastaa ikuisesti haaveissa elävät jotka ei toteuta haaveitaan vaan surkuttelevat kiikkustuolissa mennyttä elämäänsä. Jokapäiväistä käyttöä jo kohta kolmekymmentä vuotta samalla merkillä (BMW) eikä suotta. Jos on 30 vuotta kännissä kyllä se jäljet jättää kaveriin kuin kaveriin jos vain hengissä pysyy tuossa tärpättihuurussa.
En kyllä mielestäni ole haukkunut mitään merkkiä. Sanonut vaan muutaman kerran mielipiteeni ja siitä on tietyt henkilöt vetäneet herneet nenään mutta tunteilla mukana olevat ymmärrettävästi joskus jopa tahattomasti herkistyy. Ja seuraavana päivänä huomaavat että tulipa oltua lapsellinen mutta kellepä sitä ei joskus niin kävisi ollaanhan ihmisiä kaikki. Olen muuten täysin raitis mies mutten onneksi tosikko kuten moni erehdyttävästi voisi luulla. Respectiä vaan kaikille enempi toisia kohtaan ja koitetaan pysyä asiassa ja jätetään henkilöön menevät solvaukset pois niin täällä saattaa olla elävää keskustelua autoista sehän meitä kaikkia yhdistää vaikka eri merkeillä ajammekin. Premium-merkeissä tuskin huonoja autoja on. Fiilis pohjalta valintoja tehdään ja tarpeista se mukavuuspainotteinen auto valitaan ja jos haluaa autonsa kaikilla herkuilla eihän siinä mitään pahaa ole valitkaa se mikä itseä miellyttää niin sen mielestäni pitääkin olla.
Mitähän Volvon pitäisi tehdä, että jotkut tämän palstan vakikirjoittelijat suostuisivat myöntämään, että olipa hyvä suoritus Volvolta?
Itse tykästyin 190 hevosvoimaisen Volvo v40:n suoritukseen Autoliiton taloudellisuusajokilpailussa. En näillä näkymin ole koskaan ostamassa Volvoa, mutta on mukava nähdä kuinka pieni autonvalmistaja osaa suunnitella tehokkaan, mutta taloudellisen diesel-moottorin.
Jollet olisi niin tyhmä, niin havaitsisit sen että po. automerkin sijoitus nousi kuusi pykälää yhden vuoden aikana ja varmaan osasyynä oli koko Volvo-organisaation panostus asiaan, tässä yhtiön oma tiedote asiasta.
Tuo argumenttisi sopii hyvin samaan kuvaan sinulle tyypillisten homottelujen ja natsiksi haukkumisien kanssa. Nehän perinteisesti osoittavat suurta älykkyyttä.
Jollet olisi niin tyhmä, niin havaitsisit sen että po. automerkin sijoitus nousi kuusi pykälää yhden vuoden aikana ja varmaan osasyynä oli koko Volvo-organisaation panostus asiaan, tässä yhtiön oma tiedote asiasta.
Tuo argumenttisi sopii hyvin samaan kuvaan sinulle tyypillisten homottelujen ja natsiksi haukkumisien kanssa. Nehän perinteisesti osoittavat suurta älykkyyttä.
Hirveän suurta älykkyyttä ei siis osoita se että kyseenalaistaa kyselytutkimuksen jossa haastateltiin 20.000 vastaajaa. Tällöin varmaan kaikki tulokset koskien pikkuvalmistajia ovat virheellisiä ?
Ja tämä ketjuhan on ihan hyvä, itse jos olisin aloittanut tämän ketjun niin olisin korostanut sitä että aloitus on suunnattu tiettyjä autonatseja vastaan joita valitettavasti on olemassa.
Autonatseilta nimittäin puuttuu laaja-alainen ihmiselämän ymmärtämys.
On automerkkejä, joita pidän itselleni huonoina ja en kyllä vaivaudu edes lukemaan, saati kommentoimaan kyseisiin merkkeihin liittyviä juttuja.
Ja tämä jonkun merkin huonous pätee vuosikymmenestä toiseen, ja mallista toiseen? Tuolla periaatteellahan voisi vierastaa vaikkapa Audia, kun kaksitahtinen DKW oli melko karsea peli, tai joku voisi vierastaa Skodaa takatuupparimenneisyyden takia, puhumattakaan Jaguarin sukulaissuhteesta Tata Nanoon! (huumoriksi tarkoitettu ei herneitä nenään kiitos)
Ei päde ainakaan minun osaltani. Toki jotkut ihmiset karsastavat edelleen esimerkiksi Skodaa historiallisista syistä. Itse en tuollaista ymmärrä. Minulle automerkistä tulee heti kiinnostava, jos se tekee jotain kiinnostavaa.
Mikäli oikein muistan, niin ei aikaisemmissakaan tutkimuksissa ainakaan kärkisijoja muuteltu. Eikös äänimääriä lähinnä liioiteltu. Vai muistanko aivan väärin?
ADAC ei vääristellyt pelkästään lukuja vaan myös ainakin Vuoden auto -äänestyksen sijoituksia. BMW:n 3-sarja olisi kuulunut kakkospaikalle mutta äänestystuloksissa se ei selvinnyt edes kärkiviisikkoon. Oikea järjestys olisi ollut 1) VW Golf, 2) BMW:n 3-sarja, 3) Audi A3, 4) Mecedeksen A-sarja. ADAC:n julkistamien tulosten mukaan Audi oli virheellisesti sijalla 2, Mercedes sijalla 3 ja Bemari oli siis tiputettu kokonaan listalta. Ilmeisesti Bemari ei ollut voidellut tarpeeksi ADAC:n jengiä. Itse en ainakaan luottaisi pätkääkään mihinkään aiemmin tehtyyn ADAC:n tutkimukseen.
Hirveän suurta älykkyyttä ei siis osoita se että kyseenalaistaa kyselytutkimuksen jossa haastateltiin 20.000 vastaajaa. Tällöin varmaan kaikki tulokset koskien pikkuvalmistajia ovat virheellisiä ?
Lainataanpa muistin virkistämiseksi tähän vielä se, mitä itse olet ADACin tutkimuksista kirjoittanut:
Olipa "yllättävä" "tulos". Itse en oikein noteeraa Mersua miksikään, varsinkin tuon E-sarjan tuulilasin huurtumisongelmat kuulostavat varsin pahoilta.
Muuten, jos Volvo olisi saksalainen, niin sehän olisi voittanut ykkössijan helposti, mutta kun ollaan kansallistuntoisessa Saksassa, niin siellähän kaikki tulokset heittävät häränpyllyä, natsien jälkeläisethän vetävät tunnetusti kotiinpäin automarkkina-asioissa.
Ja mitä tulee omiin kokemuksiin ja ADACin tutkimuksiin, niin Fordin suhteen laitoit nuo omat kokemukset tutkimuksen edelle:
Ei kai Mondeon laadusta voi sanoa mitään jollei edes ole kokemuksia siitä.
Ehkä tuo sitten riippuu merkistä...
Ja tämä ketjuhan on ihan hyvä, itse jos olisin aloittanut tämän ketjun niin olisin korostanut sitä että aloitus on suunnattu tiettyjä autonatseja vastaan joita valitettavasti on olemassa.
Autonatseilta nimittäin puuttuu laaja-alainen ihmiselämän ymmärtämys.
Laaja-alaista ihmiselämän ymmärtämystäsi kannattaa varmaan esitellä siihen tarkoitetuilla foorumeilla. Tämä foorumin aihepiiri on tekniikka.
Hirveän suurta älykkyyttä ei siis osoita se että kyseenalaistaa kyselytutkimuksen jossa haastateltiin 20.000 vastaajaa. Tällöin varmaan kaikki tulokset koskien pikkuvalmistajia ovat virheellisiä ?
Lainataanpa muistin virkistämiseksi tähän vielä se, mitä itse olet ADACin tutkimuksista kirjoittanut:
Olipa "yllättävä" "tulos". Itse en oikein noteeraa Mersua miksikään, varsinkin tuon E-sarjan tuulilasin huurtumisongelmat kuulostavat varsin pahoilta.
Muuten, jos Volvo olisi saksalainen, niin sehän olisi voittanut ykkössijan helposti, mutta kun ollaan kansallistuntoisessa Saksassa, niin siellähän kaikki tulokset heittävät häränpyllyä, natsien jälkeläisethän vetävät tunnetusti kotiinpäin automarkkina-asioissa.
Ja mitä tulee omiin kokemuksiin ja ADACin tutkimuksiin, niin Fordin suhteen laitoit nuo omat kokemukset tutkimuksen edelle:
Ei kai Mondeon laadusta voi sanoa mitään jollei edes ole kokemuksia siitä. Ehkä tuo sitten riippuu merkistä...
Ja tämä ketjuhan on ihan hyvä, itse jos olisin aloittanut tämän ketjun niin olisin korostanut sitä että aloitus on suunnattu tiettyjä autonatseja vastaan joita valitettavasti on olemassa.
Autonatseilta nimittäin puuttuu laaja-alainen ihmiselämän ymmärtämys.
Laaja-alaista ihmiselämän ymmärtämystäsi kannattaa varmaan esitellä siihen tarkoitetuilla foorumeilla. Tämä foorumin aihepiiri on tekniikka.
Allekirjoittanutta ei sinänsä kiinnosta se mikä automerkki voittaa jonkun tutkimuksen, mutta ainakin Volvon kohdalla tapahtui kuuden sijan hyppäys ylöspäin, jotenka tämmöinen nousujohteinen kehitys oli hyvä asia, ja jos autot eivät ole vuodessa muuttuneet, niin parannuksia on tapahtunut muilta osin.
Tuulilasin huurtuminen kai johtuu siitä, että lämmityslaite ei puhalla lämpöä tarpeeksi ja erityisesti riittävän nopeasti auton käynnistämisestä, ainakin Volvossa ja Subarussa tämä ominaisuus on kohdallaan.
Allekirjoittanutta ei sinänsä kiinnosta se mikä automerkki voittaa jonkun tutkimuksen, mutta ainakin Volvon kohdalla tapahtui kuuden sijan hyppäys ylöspäin, jotenka tämmöinen nousujohteinen kehitys oli hyvä asia, ja jos autot eivät ole vuodessa muuttuneet, niin parannuksia on tapahtunut muilta osin.
Mikään automerkki ei siis sinua kiinnosta, mutta jos saksalainen automerkki voittaa saman tutkimuksen, niin silloin julistat kaikkien tuloksien heittävän häränpyllyä Saksassa. Volvon voittaessa taasen haukut tyhmäksi sitä, joka otti esille yhden tutkimukseen liittyvän puhtaan faktan. Ääripäästä toiseen merkistä riippuen...
Allekirjoittanutta ei sinänsä kiinnosta se mikä automerkki voittaa jonkun tutkimuksen, mutta ainakin Volvon kohdalla tapahtui kuuden sijan hyppäys ylöspäin, jotenka tämmöinen nousujohteinen kehitys oli hyvä asia, ja jos autot eivät ole vuodessa muuttuneet, niin parannuksia on tapahtunut muilta osin.
Mikään automerkki ei siis sinua kiinnosta, mutta jos saksalainen automerkki voittaa saman tutkimuksen, niin silloin julistat kaikkien tuloksien heittävän häränpyllyä Saksassa. Volvon voittaessa taasen haukut tyhmäksi sitä, joka otti esille yhden tutkimukseen liittyvän puhtaan faktan. Ääripäästä toiseen merkistä riippuen...
Näitä faktojahan sinulta penättiin, kun esitit että Volvon ostajakunta on "valikoinutta", mutta mitään tarkempaa selvitystä ei tullut tähän seikkaan liittyen. Millä perusteella siis katsot että ostajakunta on "valikoitunutta" ?
En siis lyttää tätä väitettäsi täydellisesti, vaan annan armon käydä oikeudesta, ja varaan tilaisuuden antaa lisäselvitystä tässä asiassa, jos kerran hallussasi on näitä itse mainostamiasi "puhtaita faktoja".
Eipä myöskään nuo "Saksan aseveljen" Experiencen kommentit tutkimuksesta vakuuta.
Nyt kun ADACia on vähän ravisteltu niin kaipa tuo tulos on ihan rehellinen ja 20.000 otos on jo jonkin verran kuvaava.
Olen sen verran NHB'n kanssa samaa mieltä siitä että jos merkki on marginaalisempi (kuten Volvo saksassa), niin oletettavaa olisi että merkin valinneet olisivat tykästyneitä joko merkkiin, tai siihen että joka toinen vastaantulija ei aja samanlaisella autolla ja näin kommentitki olisivat keskimäärin positiivisempia?
Esim volkkarilla ajaa 'joka toinen' joten ei merkkiuskollisia mahtuu joukkoon ja kommentitkin olisivat silloin kriittisempiä keskimäärin?
Tämä ei kuitenkaan selitä sitä miksei Saab, Alfa Romeo tms ole keikkunut keulapaikalla marginaalisuutensa vuoksi. Jokatapauksessa kelpo suoritus Volvolta.
Nyt kun ADACia on vähän ravisteltu niin kaipa tuo tulos on ihan rehellinen ja 20.000 otos on jo jonkin verran kuvaava.
Olen sen verran NHB'n kanssa samaa mieltä siitä että jos merkki on marginaalisempi (kuten Volvo saksassa), niin oletettavaa olisi että merkin valinneet olisivat tykästyneitä joko merkkiin, tai siihen että joka toinen vastaantulija ei aja samanlaisella autolla ja näin kommentitki olisivat keskimäärin positiivisempia?
Esim volkkarilla ajaa 'joka toinen' joten ei merkkiuskollisia mahtuu joukkoon ja kommentitkin olisivat silloin kriittisempiä keskimäärin?
Tämä ei kuitenkaan selitä sitä miksei Saab, Alfa Romeo tms ole keikkunut keulapaikalla marginaalisuutensa vuoksi. Jokatapauksessa kelpo suoritus Volvolta.
BMW:n ostajat on kuitenkin merkkiuskollisimpia . . . tätäkin taitaa olla tutkittu.
Nyt kun ADACia on vähän ravisteltu niin kaipa tuo tulos on ihan rehellinen ja 20.000 otos on jo jonkin verran kuvaava.
Olen sen verran NHB'n kanssa samaa mieltä siitä että jos merkki on marginaalisempi (kuten Volvo saksassa), niin oletettavaa olisi että merkin valinneet olisivat tykästyneitä joko merkkiin, tai siihen että joka toinen vastaantulija ei aja samanlaisella autolla ja näin kommentitki olisivat keskimäärin positiivisempia?
Esim volkkarilla ajaa 'joka toinen' joten ei merkkiuskollisia mahtuu joukkoon ja kommentitkin olisivat silloin kriittisempiä keskimäärin?
Tämä ei kuitenkaan selitä sitä miksei Saab, Alfa Romeo tms ole keikkunut keulapaikalla marginaalisuutensa vuoksi. Jokatapauksessa kelpo suoritus Volvolta.
En nyt ihan allekirjoita sitä, että marginaalisemman merkin ostaja automaattisesti pitäisi valintaansa hyvänä. Pitää sen tuotteenkin täyttää odotukset. Sehän voi olla niinkin, että siltä marginaalisemmalta tuotteelta odotetaan jotain mitä aiempi massatuote ei ole pystynyt täyttämään ja siksi vaihdetaan tuotetta ja odotukset on tavallista korkeammalla. Ja onhan Volvo ollut viime aikoina aiemminkin varsin korkealla erilaisissa laatututkimuksissa. Jos tämän palstan joitain kirjoittelijoita uskoisi, niin Volvollahan ei tee yhtään mitään, mutta ehkä noilla kirjoittelijoilla ei olekaan Volvosta yhtään mitään omia kokemuksia.
Hauska seurata kuinka osa kirjoittajista ja autolehdistä pitää jonkun automerkin tai -mallin myyntimäärää auton hyvyyden/huonouden ainoana absoluuttisena mittarina.
Ko. automerkin osakkeenomistajan kannalta näin voikin olla, mutta muuten nuo myyntimäärät eivät kerro tuotteesta mitään.
Vai oletteko kuulleet autotesteissä menestyvästä Tojotan mallisarjasta, tasalaatuisesta VWG:n tuotteesta tai teknisesti edistyksellisestä GM:n mallistosta?
ADAC ei enää uskalla manipuloida tutkimuksiaan.
Derrick:
Mikäli oikein muistan, niin ei aikaisemmissakaan tutkimuksissa ainakaan kärkisijoja muuteltu. Eikös äänimääriä lähinnä liioiteltu. Vai muistanko aivan väärin?
Ajattelija2013:
Siis sinähän et nimenomaan ota kantaa esitettyihin väitteisiin tai havaintoihin, vaan alat valittamaan jonnen joutavaa soopaa muiden ennakkoluuloista tai kummallisuudesta. Kirjoitat paljon, mutta vähän asiaa. Mutta silti Volvo on parhautta - aina ja kaikessa. Muut väitteet ovat ennakkoluuloisten vääräuskoisten esittämiä.
"Siis sinähän et nimenomaan ota kantaa esitettyihin väitteisiin tai havaintoihin, vaan alat valittamaan jonnen joutavaa soopaa muiden ennakkoluuloista tai kummallisuudesta. Kirjoitat paljon, mutta vähän asiaa. Mutta silti Volvo on parhautta - aina ja kaikessa. Muut väitteet ovat ennakkoluuloisten vääräuskoisten esittämiä."
Eikö ykkössija tässä laajassa tyytyväisyystutkimuksessa juuri viittaa parhauteen, voisi kuvitella että tämä laaja tyytyväisyystutkimus on parempi mittari kuin esimerkiksi jonkun NHB:n mielipide ?
NHB:
Onko se jonnin joutavaa soopaa, jos ihmettelen ristiriitaisia ja epäloogisia väitteitäsi? Kuten sitä, että kun AutoCar lehti testaa ja kehuu uusia BMW:n moottoreita, niin sinä hehkutat testiä ja moottoreita PutPutille. Mutta kun sama lehti testaa ja kehuu Volvon moottoreita, niin testaajat ovat naisilla, viinalla ja ruoalla lahjottuja krapulaisia idiootteja.
Minun mielestäni tämän ja vastaavien asioiden ihmettely kirjoituksissasi on varsin oikeutettua. Jos joku kirjoittaisi noin ristiriitaisia juttuja vaikka Volkkarista, niin kyllä sinäkin kiinnittäisit asiaan huomiota.
Ei tämä sitä takoita, että Volvo olisi mielestäni täydellisyyttä. Enkä koskaan ole kiistänyt sitä, että Volvolla meni 2000 luku huonosti ja mallisto oli ja on osittain yhä edelleen vanhanaikaista.
Kyllähän fakta on että todella puolueellista kirjoittelua kuulee monelta. Osa fanittaa, osa fanittaa ja sen lisäksi selkeästi yrittää mollata toisia merkkejä, esim:
- Tracktest, urheaa BMW ihailua
- Ajattelija, volvo fanitusta
- NHB there is only Volkswagen, höystettynä Volvo sucks
- Putput, täysin sokeaa BMW paljontaa ja silmitön volvoviha. Muutkin merkit on oikeastaan aika paskoja
- Experience, vain Volvovihalla on väliä.
Ainoa täysjärkisen oloinen ja puolueettoman oloinen vakikirjoittelija on 740.
Niin, ja saahan fanittaa. Se on ok
"- Ajattelija, volvo fanitusta"
Mieluummin yleistä premium-fanitusta.
Täällä on paljon tuota vastakkainasettelua tiettyjen nimimerkkien ja automerkkien kesken. Itse en palstaa jaksa nykyään edes seurata kuin tämän uusien autojen -osiossa ja sitä muissa osioissa käytävää vääntöä tulee ihan satunnaisesti seurattua. On se muuten kumma miten autot herättää intohimoja suuntaan ja toiseen, suorastaan vihataan jotain merkkiä ja toisaalta lähes palvotaan jotain automerkkiä.
Palstan Moottoripyörät -osio kiinnostaisi minua eniten, mutta eihän sinne kirjoita kukaan. Moottoripyörissä merkillä ei ole juuri mitään väliä, lähinnä vaan pyörän malli jakaa harrastajia eri piireihin, mutta silti morjestetaan liikenteessä vastaantulevaa moottoripyörää ja sovussa ollaan taukopaikoilla. Sattumalta viime viikonloppuna osuin moottoripyörälläni eräälle suositulle taukopaikalle, jossa eräällä yleisellä moottoripyöräkerholla oli tapahtuma. Yli 30 pyörää ja eri merkkejä ja malleja ja sovussa paistoivat makkaraa ja itsekin vaihdoin muutaman sanan, vaikka en tuohon kerhoon kuulukaan. Näkisipä vastaavia letkassa-ajeluja ja tapahtumia ja yhteishenkeä sekalaisilla automerkeillä tehtävän.
Ehkä se on sitä, että moottoripyöräily on vain harrastus ja auto on kulkuväline ja status-symboli ja aiheuttaa katkeruutta, jos naapurilla on parempi auto.
Sitten tähän aiheeseen: Mitähän Volvon pitäisi tehdä, että jotkut tämän palstan vakikirjoittelijat suostuisivat myöntämään, että olipa hyvä suoritus Volvolta?
Bugracer:
En nyt kauheasti Volvoa fanita. Jos fanittaisin, niin kai sellaisella ajaisin. Olen myös usein kiistellyt A-utoilijan kanssa Volvosta, kun olen kritisoinut Volvoa vanhanaikaiseksi muotoilultaan ja entisiltä moottori-/vaihteisto vaihtoehdoiltaan.
Premiumfanikaan en varsinaisesti ole, vaikka premiumiin itse olenkin päätynyt. Tämä johtuu lähinnä omista kriteereistäni autolleni. Premiumien ulkopuolelta ei paljon vaihtoehtoja löydy. Juuri vähän aikaa sitten kirjoitin, että Octavia RS on mielestäni hinta-laatusuhteeltaan ehkä automaailman paras auto.
Huvittavaa täällä on se, miten minut on leimattu varsin monen merkin fanaatikoksi, kun olen vain puolustanut milloin mitäkin merkkiä asiattomilta "hyökkäyksiltä". Olen Audifanaatikko, Volvofanaatikko, VW-fanaatikko, premiumfanaatikko ja ties mitä kaikkea.
Ja täytyy sanoa, että jotenkin vielä ymmärrän jonkun automerkin "fanituksen", vaikka se hieman omituista onkin. Mutta sitä en voi käsittää, että joku jaksaa vuodesta toiseen haukkua jotain automerkkiä. On automerkkejä, joita pidän itselleni huonoina ja en kyllä vaivaudu edes lukemaan, saati kommentoimaan kyseisiin merkkeihin liittyviä juttuja.
Derrick:
Mielestäni jokaisen on syytä muodostaa mielipiteensä itse. Jos ei kuitenkaan siihen kykene, niin voi ottaa vaikka tuon kyseisen kyselyn ohjenuorakseen, mutta sillon kannattaa muistaa, että tulokset vaihtuvat vuodesta toiseen. Jos joku muu merkki on kärjessä ensi vuonna, niin oletko valmis liputtamaan sen merkin puolesta?
Mitä tulee tuohon Volvon sijoitukseen, niin hieno suoritus tuo voitto tietenkin on. Mutta aina, jos lähtökohdat ppoikkeavat rajusti, on syytä pohtia luotettavuutta. Parhaiten myyvä Volvon malli oli saksassa H1:llä sijalla 85. Myynti on siis hyvin heikkoa ja ostajien ryhmä takuulla aika valikoitunutta verrattuna johon muuhun merkkiin, joka myy kertaluokkaa enemmän.
"Myynti on siis hyvin heikkoa ja ostajien ryhmä takuulla aika valikoitunutta verrattuna johon muuhun merkkiin, joka myy kertaluokkaa enemmän."
Samalla voisit konkreettisesti omin sanoin kertoa keitä nuo Volvon ostajat ovat kun Sinulla näköjään on lähempää tietoa tuosta ostajakunnan rakenteesta. Odotamme tietoa mielenkiinnolla.
Ajattelija2013:
Tuo on juuri sitä sinulle tyypillistä soopaa. Kun en ylistänyt Volvon moottoroita autocarin jutun perusteella, jossa moottoreista ei kerrottu juuri mittä, olin mielestäsi tosi puolueellinen volvovihaaja. Koko juttu oli todella pikainen testi, jossa koko autosta kirjoitettiin hyvin vähän ja moottorista mainittiin vain pari sanaa. Nytkin höpötät kaikkea epäolennaista ja ohitat olennaisen kun sinulla on tuo palava halu värittää faktoja. Pistetäänpä tässä jälleen kerran se julki, mitä tuolloin kirjoitin: Älä viitsi höpistä omiasi. En tuomitse enkä kiitä niitä ennen kuin näen jotain "hieman" syvällisempää informaatiota kuin pari hyvin yleisluontoista lausetta. Tuokin pitäisi lukea aika hemmetin selkeästi aikaisemmissa kirjoituksissani.
Homman nimi ei ollut toimittajat tai krapulat vaan totaalinen informaation puute. Sinä taasen kaikessa objektiivisuudessasi olit valmis julitamaan ilman mitään kunnon informaatiota Volvon moottorit ylistyslaulujen arvoisiksi... se on sinun käsitys objektiivisuudesta. Arvaa miksi en enää viitsi vastailla asiallisesti valituksiisi? Eihän noissa jutuissasi koskaan mitään mielenkiintoista tai oivaltavaa ole ollut, eikä siinä mitään. Eivät kakkien tarvitse tietää autoista kovin paljoa, Mutta kun tuohon sisällöttömyyteen yhdistyy tuo ainainen valitus ja väittely toinen toistaan typerimmistä asioista, niin mulle riitti tuo "objektiivisuus".
Ajattelija2013:
Ja tämä jonkun merkin huonous pätee vuosikymmenestä toiseen, ja mallista toiseen? Tuolla periaatteellahan voisi vierastaa vaikkapa Audia, kun kaksitahtinen DKW oli melko karsea peli, tai joku voisi vierastaa Skodaa takatuupparimenneisyyden takia, puhumattakaan Jaguarin sukulaissuhteesta Tata Nanoon! (huumoriksi tarkoitettu ei herneitä nenään kiitos)
Derrick:
Kenen kanssa odotat tietoa?
Aika turha keskustelu kun ei tiedetä faktoista. Oman huomion mukaan Volvoja ei juurikaan näy liikenteessä Saksassa, ehkä yksi promille faneja. Saksalaisia sitten on 99% kaduilla. Ei tällainen tulos sinänsä yllätä, Saab varmaan olisi saanut huipputuloksen myös. Toisaalta Volvolla on vanha mallisto ja lastenteuteja tuskin enään esiintyy. Onnea Volvolle silti, ei kai tämä kiina-kuvio ole ihan kaikkea vienyt?
NHB:
Nuija.
Jollet olisi niin tyhmä, niin havaitsisit sen että po. automerkin sijoitus nousi kuusi pykälää yhden vuoden aikana ja varmaan osasyynä oli koko Volvo-organisaation panostus asiaan, tässä yhtiön oma tiedote asiasta.
"Auch ADAC Kundenbarometer 2014 belegt: Volvo hat die zufriedensten Kunden 23.09.2014, 09:35 - Volvo siegt in der Markenwertung und bei den SUVs
- Volvo XC60 ist das Fahrzeug mit der besten Bewertung überhaupt
- Bestseller überzeugt vor allem bei der Sicherheit
Doppelsieg beim ADAC Kundenbarometer 2014: In der aktuellen Umfrage zur Kundenzufriedenheit gewinnt Volvo die Markenwertung und stellt mit dem Volvo XC60 auch das Fahrzeug mit der besten Bewertung. Die schwedische Premium-Marke hat sich im Vergleich zum Vorjahr um sechs Plätze gesteigert und lässt nun die gesamte Konkurrenz hinter sich. Der Volvo XC60 kletterte in der SUV-Kategorie von Platz sechs auf eins und hat mit einer Kundenzufriedenheitsquote von 81,9 Prozent (2013: 77,4 Prozent) die beste Wertung der 100 populärsten Fahrzeuge.
Der Volvo XC60 verbesserte sich in allen Bereichen und erreichte auch bei der Sicherheitsbewertung, dem Kernwert der Marke Volvo, mit 89,5 Prozent die beste Bewertung überhaupt im ADAC Kundenbarometer. Auch beim Preis-Leistungs-Verhältnis und der Wirtschaftlichkeit erzielte der Cross-Over Top-Werte.
"Der erste Platz in der Markenwertung im ADAC Kundenbarometer 2014 zeigt uns, dass wir unseren Ansatz, den Menschen immer in den Mittelpunkt zu stellen, richtig umsetzen. Die beste Belohnung für unsere Anstrengungen sind zufriedene Kunden", erklärte Thomas Bauch, Geschäftsführer Volvo Car Germany. "Dass unser Besteller, der Volvo XC60, darüber hinaus auch noch den Sieg im SUV-Segment abräumt, beweist, dass Volvo sich im Bereich der Premium-Fahrzeuge mit den Besten messen kann."
Neben dem Sieg beim ADAC Kundenbarometer 2013 unterstreichen zwei erste Plätze in der Markenwertung der J.D. Power Kundenzufriedenheitsstudie 2011 und 2013 die hohe Zufriedenheit der Volvo Fahrer mit ihrer Marke und ihrem Auto: Der Volvo V70 und XC70 fuhren im letzten Jahr in der Kategorie Oberklasse den Sieg ein.
Das ADAC Kundenbarometer ermittelt seit 2012 jährlich die Zufriedenheit von Autofahrern mit ihrem Fahrzeug. Diesmal wurden 20.000 Besitzer junger Fahrzeuge online befragt. Während des gut 20-minütigen Interviews erfasste der ADAC Fahrzeug-, Image- und Serviceaspekte, die in eine Marken- und eine Modellwertung einfließen. Die Gewichtung der Modelle erfolgt unter Berücksichtigung der Zulassungszahlen.
Als erfolgreichstes Modell des schwedischen Premium-Automobilherstellers beeindruckt der Volvo XC60 mit seinem selbstbewussten Auftritt, sportlichen Fahrleistungen, hohem Komfort und einem außergewöhnlichen Sicherheitsniveau. Dank der neuen Drive-E Motorengeneration präsentiert sich der dynamische Cross-Over zudem so effizient wie nie zuvor. Darüber hinaus bietet der Volvo XC60 das komplette Programm der modernen Volvo Sicherheits- und Assistenzsysteme. So verfügt er über einen innovativen Notbremsassistenten mit automatischer Fußgänger- und Fahrradfahrer-Erkennung. Serienmäßig ist der Cross-Over mit dem preisgekrönten City Safety System ausgerüstet, das zur Vermeidung von Auffahrunfällen im Stadtverkehr beiträgt. Maßstäbe bei Bedienung und Konnektivität setzt das Infotainment-System Sensus Connect, das zahlreiche Internet-Funktionen ins Auto bringt."
Bugracer:
Totta jumalauta niin eikä pelkästään ihailua jota harrastaa ikuisesti haaveissa elävät jotka ei toteuta haaveitaan vaan surkuttelevat kiikkustuolissa mennyttä elämäänsä. Jokapäiväistä käyttöä jo kohta kolmekymmentä vuotta samalla merkillä (BMW) eikä suotta. Jos on 30 vuotta kännissä kyllä se jäljet jättää kaveriin kuin kaveriin jos vain hengissä pysyy tuossa tärpättihuurussa.
En kyllä mielestäni ole haukkunut mitään merkkiä. Sanonut vaan muutaman kerran mielipiteeni ja siitä on tietyt henkilöt vetäneet herneet nenään mutta tunteilla mukana olevat ymmärrettävästi joskus jopa tahattomasti herkistyy. Ja seuraavana päivänä huomaavat että tulipa oltua lapsellinen mutta kellepä sitä ei joskus niin kävisi ollaanhan ihmisiä kaikki. Olen muuten täysin raitis mies mutten onneksi tosikko kuten moni erehdyttävästi voisi luulla. Respectiä vaan kaikille enempi toisia kohtaan ja koitetaan pysyä asiassa ja jätetään henkilöön menevät solvaukset pois niin täällä saattaa olla elävää keskustelua autoista sehän meitä kaikkia yhdistää vaikka eri merkeillä ajammekin. Premium-merkeissä tuskin huonoja autoja on. Fiilis pohjalta valintoja tehdään ja tarpeista se mukavuuspainotteinen auto valitaan ja jos haluaa autonsa kaikilla herkuilla eihän siinä mitään pahaa ole valitkaa se mikä itseä miellyttää niin sen mielestäni pitääkin olla.
A-utoilija:
Itse tykästyin 190 hevosvoimaisen Volvo v40:n suoritukseen Autoliiton taloudellisuusajokilpailussa. En näillä näkymin ole koskaan ostamassa Volvoa, mutta on mukava nähdä kuinka pieni autonvalmistaja osaa suunnitella tehokkaan, mutta taloudellisen diesel-moottorin.
Derrick:
Tuo argumenttisi sopii hyvin samaan kuvaan sinulle tyypillisten homottelujen ja natsiksi haukkumisien kanssa. Nehän perinteisesti osoittavat suurta älykkyyttä.
NHB:
Hirveän suurta älykkyyttä ei siis osoita se että kyseenalaistaa kyselytutkimuksen jossa haastateltiin 20.000 vastaajaa. Tällöin varmaan kaikki tulokset koskien pikkuvalmistajia ovat virheellisiä ?
Ja tämä ketjuhan on ihan hyvä, itse jos olisin aloittanut tämän ketjun niin olisin korostanut sitä että aloitus on suunnattu tiettyjä autonatseja vastaan joita valitettavasti on olemassa.
Autonatseilta nimittäin puuttuu laaja-alainen ihmiselämän ymmärtämys.
Peterstar:
Ei päde ainakaan minun osaltani. Toki jotkut ihmiset karsastavat edelleen esimerkiksi Skodaa historiallisista syistä. Itse en tuollaista ymmärrä. Minulle automerkistä tulee heti kiinnostava, jos se tekee jotain kiinnostavaa.
Ajattelija2013:
ADAC ei vääristellyt pelkästään lukuja vaan myös ainakin Vuoden auto -äänestyksen sijoituksia. BMW:n 3-sarja olisi kuulunut kakkospaikalle mutta äänestystuloksissa se ei selvinnyt edes kärkiviisikkoon. Oikea järjestys olisi ollut 1) VW Golf, 2) BMW:n 3-sarja, 3) Audi A3, 4) Mecedeksen A-sarja. ADAC:n julkistamien tulosten mukaan Audi oli virheellisesti sijalla 2, Mercedes sijalla 3 ja Bemari oli siis tiputettu kokonaan listalta. Ilmeisesti Bemari ei ollut voidellut tarpeeksi ADAC:n jengiä. Itse en ainakaan luottaisi pätkääkään mihinkään aiemmin tehtyyn ADAC:n tutkimukseen.
Derrick:
Lainataanpa muistin virkistämiseksi tähän vielä se, mitä itse olet ADACin tutkimuksista kirjoittanut:
Ja mitä tulee omiin kokemuksiin ja ADACin tutkimuksiin, niin Fordin suhteen laitoit nuo omat kokemukset tutkimuksen edelle:
Ehkä tuo sitten riippuu merkistä...
Laaja-alaista ihmiselämän ymmärtämystäsi kannattaa varmaan esitellä siihen tarkoitetuilla foorumeilla. Tämä foorumin aihepiiri on tekniikka.
NHB:
Ja mitä tulee omiin kokemuksiin ja ADACin tutkimuksiin, niin Fordin suhteen laitoit nuo omat kokemukset tutkimuksen edelle:
Ei kai Mondeon laadusta voi sanoa mitään jollei edes ole kokemuksia siitä.
Ehkä tuo sitten riippuu merkistä...
Laaja-alaista ihmiselämän ymmärtämystäsi kannattaa varmaan esitellä siihen tarkoitetuilla foorumeilla. Tämä foorumin aihepiiri on tekniikka.
Allekirjoittanutta ei sinänsä kiinnosta se mikä automerkki voittaa jonkun tutkimuksen, mutta ainakin Volvon kohdalla tapahtui kuuden sijan hyppäys ylöspäin, jotenka tämmöinen nousujohteinen kehitys oli hyvä asia, ja jos autot eivät ole vuodessa muuttuneet, niin parannuksia on tapahtunut muilta osin.
Tuulilasin huurtuminen kai johtuu siitä, että lämmityslaite ei puhalla lämpöä tarpeeksi ja erityisesti riittävän nopeasti auton käynnistämisestä, ainakin Volvossa ja Subarussa tämä ominaisuus on kohdallaan.
Derrick:
Mikään automerkki ei siis sinua kiinnosta, mutta jos saksalainen automerkki voittaa saman tutkimuksen, niin silloin julistat kaikkien tuloksien heittävän häränpyllyä Saksassa. Volvon voittaessa taasen haukut tyhmäksi sitä, joka otti esille yhden tutkimukseen liittyvän puhtaan faktan. Ääripäästä toiseen merkistä riippuen...
NHB:
Näitä faktojahan sinulta penättiin, kun esitit että Volvon ostajakunta on "valikoinutta", mutta mitään tarkempaa selvitystä ei tullut tähän seikkaan liittyen. Millä perusteella siis katsot että ostajakunta on "valikoitunutta" ?
En siis lyttää tätä väitettäsi täydellisesti, vaan annan armon käydä oikeudesta, ja varaan tilaisuuden antaa lisäselvitystä tässä asiassa, jos kerran hallussasi on näitä itse mainostamiasi "puhtaita faktoja".
Eipä myöskään nuo "Saksan aseveljen" Experiencen kommentit tutkimuksesta vakuuta.
Nyt kun ADACia on vähän ravisteltu niin kaipa tuo tulos on ihan rehellinen ja 20.000 otos on jo jonkin verran kuvaava.
Olen sen verran NHB'n kanssa samaa mieltä siitä että jos merkki on marginaalisempi (kuten Volvo saksassa), niin oletettavaa olisi että merkin valinneet olisivat tykästyneitä joko merkkiin, tai siihen että joka toinen vastaantulija ei aja samanlaisella autolla ja näin kommentitki olisivat keskimäärin positiivisempia?
Esim volkkarilla ajaa 'joka toinen' joten ei merkkiuskollisia mahtuu joukkoon ja kommentitkin olisivat silloin kriittisempiä keskimäärin?
Tämä ei kuitenkaan selitä sitä miksei Saab, Alfa Romeo tms ole keikkunut keulapaikalla marginaalisuutensa vuoksi. Jokatapauksessa kelpo suoritus Volvolta.
Bugracer:
BMW:n ostajat on kuitenkin merkkiuskollisimpia . . . tätäkin taitaa olla tutkittu.
Bugracer:
En nyt ihan allekirjoita sitä, että marginaalisemman merkin ostaja automaattisesti pitäisi valintaansa hyvänä. Pitää sen tuotteenkin täyttää odotukset. Sehän voi olla niinkin, että siltä marginaalisemmalta tuotteelta odotetaan jotain mitä aiempi massatuote ei ole pystynyt täyttämään ja siksi vaihdetaan tuotetta ja odotukset on tavallista korkeammalla. Ja onhan Volvo ollut viime aikoina aiemminkin varsin korkealla erilaisissa laatututkimuksissa. Jos tämän palstan joitain kirjoittelijoita uskoisi, niin Volvollahan ei tee yhtään mitään, mutta ehkä noilla kirjoittelijoilla ei olekaan Volvosta yhtään mitään omia kokemuksia.
Hauska seurata kuinka osa kirjoittajista ja autolehdistä pitää jonkun automerkin tai -mallin myyntimäärää auton hyvyyden/huonouden ainoana absoluuttisena mittarina.
Ko. automerkin osakkeenomistajan kannalta näin voikin olla, mutta muuten nuo myyntimäärät eivät kerro tuotteesta mitään.
Vai oletteko kuulleet autotesteissä menestyvästä Tojotan mallisarjasta, tasalaatuisesta VWG:n tuotteesta tai teknisesti edistyksellisestä GM:n mallistosta?