Sakot voi saada ja varmaan usein saadaankin tahattomasti, mutta eikö valvonnan perusteena ole saada ihmiset ajamaan sääntöjen mukaan turvallisuuden ja liikenteen sujuvuuden takia eikä käskemisen ilon takia?
Vahingossa ylinopeutta ajava on vähintään yhtä suuri riski kuin tahallaan sen tekevä. Ymmärrän kyllä, että moraalisesti on oikeutettua suhtautua tiukemmin välinpitämättömyyteen kuin vahinkoon ja olen myös kiitollisuudella ottanut vastaan varoituksen tutkasta.
Vastaantulija ei kuitenkaan voi tietää muiden syitä ylinopeudelle.
[Herbert muokkasi tätä viestiä 23.05.2006 klo 20:33]
Vahingossa ylinopeutta ajava on vähintään yhtä suuri riski kuin tahallaan sen tekevä. Ymmärrän kyllä, että moraalisesti on oikeutettua suhtautua tiukemmin välinpitämättömyyteen kuin vahinkoon ja olen myös kiitollisuudella ottanut vastaan varoituksen tutkasta.
Jos oikeasti missaa alhaisemman nopeusrajoituskyltin niin voihan sitä ylinopeutta olla vaikka kuinka paljon ja varsinkin silloin kun ajelee sen aikaisemmankin rajoituksen sakotustoleranssin rajalla...
Aika lähelle 50% ylinopeutta päästään, kun nopeusrajoitus putoaa 80=>60. Jos 80-rajoitusalueellakin ajelee sakkotoleranssin rajalla eli n. 88-90 km/h ja rajoituksen pudotessa ylinopeutta on siis 28-30km/h eli 47-50%...
[Opelixi muokkasi tätä viestiä 25.05.2006 klo 11:39]
Sakot voi saada ja varmaan usein saadaankin tahattomasti, mutta eikö valvonnan perusteena ole saada ihmiset ajamaan sääntöjen mukaan turvallisuuden ja liikenteen sujuvuuden takia eikä käskemisen ilon takia?
Vahingossa ylinopeutta ajava on vähintään yhtä suuri riski kuin tahallaan sen tekevä. Ymmärrän kyllä, että moraalisesti on oikeutettua suhtautua tiukemmin välinpitämättömyyteen kuin vahinkoon ja olen myös kiitollisuudella ottanut vastaan varoituksen tutkasta.
Vastaantulija ei kuitenkaan voi tietää muiden syitä ylinopeudelle.
Täysin samaa mieltä.
Vahingossa ylinopeutta ajava ajaa yleensä vain hiukan yli rajoituksen, kaahaaja on sitten eri asia!
Jos oikeasti missaa alhaisemman nopeusrajoituskyltin niin voihan sitä ylinopeutta olla vaikka kuinka paljon ja varsinkin silloin kun ajelee sen aikaisemmankin rajoituksen sakotustoleranssin rajalla...
Tarkoitin kaahaajaa eli nopeus yli 50%!
Aika lähelle 50% ylinopeutta päästään, kun nopeusrajoitus putoaa 80=>60. Jos 80-rajoitusalueellakin ajelee sakkotoleranssin rajalla eli n. 88-90 km/h ja rajoituksen pudotessa ylinopeutta on siis 28-30km/h eli 47-50%...
Jos ajan taajaman ulkopuolella 90km/h niin en mielestäni kaahaa!
Kuka tosissaan väittää että tuo on kaahaamista?
Kuka tosissaan väittää että tuo on kaahaamista?
Jos ajat taajaman ulkopuolella 60 km/h rajoitusalueella 90 km/h tunnissa, niin mielestäni kaahaat.
Kuka tosissaan väittää että tuo on kaahaamista?
Jos ajat Saharan autiomaassa 60 alueella 90km/h et mielestäni kaahaa.
Taajaman ulkopuolella on yleensä rajoitus 80-120!