UUSI VOLVO V70 ON HIENO AJETTAVA!

101 kommenttia
124»
  • Tuolla perusteellahan jo tämän ketjun aloitusviesti on hieman epäilyttävä. Koeajetussa autossa oli ymmärtääkseni ollut rengaistus, jota ko. autoon ei ole saatavana.

      
  • Lainaus:
    10.09.2007 klo 19:14 Tuota kirjoitti
    Tuolla perusteellahan jo tämän ketjun aloitusviesti on hieman epäilyttävä. Koeajetussa autossa oli ymmärtääkseni ollut rengaistus, jota ko. autoon ei ole saatavana.


    Epäilenpä lähinnö kirjoitus/ajatusvirhettä. Ainakin Kaivokselan Biliassa kaikki S80 mallit olivat 17" vanteilla ja siihen kuuluvalla rengastuksella. Epäilen, että ihan vakio 16" rinkulat siinä ajetussa autossa oli.

      
    1. BMW
      2. Mercedes
      3. Volvo
      4. Audi

      Ei se siis ihan paska ole, toisin kuin väitetään tällä foorumilla. A6 ei nimittäin ole sekään huono auto. Ja tuo vielä D5-koneella, joka ei ole ollenkaan paras valinta mielestäni.

      edit: niin, eiköhän tuokin osoita, että oikea vastus vollelle on Passatin sijaan A6.

    [Simppa- muokkasi tätä viestiä 13.09.2007 klo 17:40]
      
  • Lainaus:
    13.09.2007 klo 17:38 Simppa- kirjoitti
    1. BMW
    2. Mercedes
    3. Volvo
    4. Audi

    Siinä paremmuusjärjestys, joka myötäilee myös henkilökohtaisia mieltymyksiäni isojen autojen luokassa.

    Mielestäni tässä vertailussa heikosti sijoittunut Vagium on melko hyvännäköinen, huomattavasti sedania tyylikkäämpi.

      
  • Lainaus:
    13.09.2007 klo 18:28 Vackraste kirjoitti

    Mielestäni tässä vertailussa heikosti sijoittunut Vagium on melko hyvännäköinen, huomattavasti sedania tyylikkäämpi.


    Samaa mieltä.

      
  • Eilen sattui olemaan työkaverilla tuo koeajossa ja tuli itsekkin pieni lenkki heitettyä (3,2 Aut). Auto on juuri sellainen, kun olin S80:n pohjalta odottanutkin, en ehkä sanoisi sitä hienoksi ajettavaksi, mutta ajaa asiansa. Edeltäjämallista nopeasti verrattuna ainakin sisätilojen viimeistely ja hiljaisuus ovat kehittyneet huomattavasti, kun taas ohjauksen tunnottomuus on jäljellä. Auto kyllä kulki ihan kivasti, mutta jotenkin olisi odottanut nykyaikaiselta 3,2 litraiselta hiukan enemmän. Bensa kyllä tuntui maittavan. Hyvät istuimet ja suuntavakavuus olivat onneksi jäljellä.

    Yksi asia tuossa kyllä nousee esille, nimittäin muotoilun rumuus. Mielestäni vanha V70 varsinkin faceliftattuna oli tuota huomattavasti tyylikkäämpi kilpailijoista puhumattakkaan. Jos nyt pitäisi valita markkinoiden kaksi ruminta uudehkoa farkkua, olisi Golf ja tämä ainakin meikäläisellä itse oikeutetut voittajat. Edestä tuo on yhtä mitäänsanomaton kuin S80 (ei ruma, mutta mitäänsanomaton), mutta sivuprofiili ja varsinkin takaosa ovat kyllä ihan kauheita. Nämä jos mitkä ovat tietysti mielipideasioita ja jokaisella on tietysti niihin oma kantansa. Kahvikeskustelun perusteella empä ole ainakaan mielipiteineni ihan yksin!

    [individual muokkasi tätä viestiä 14.09.2007 klo 10:33]
      
  • Lainaus:
    14.09.2007 klo 10:30 individual kirjoitti
    Eilen sattui olemaan työkaverilla tuo koeajossa ja tuli itsekkin pieni lenkki heitettyä (3,2 Aut). Auto on juuri sellainen, kun olin S80:n pohjalta odottanutkin, en ehkä sanoisi sitä hienoksi ajettavaksi, mutta ajaa asiansa. Edeltäjämallista nopeasti verrattuna ainakin sisätilojen viimeistely ja hiljaisuus ovat kehittyneet huomattavasti, kun taas ohjauksen tunnottomuus on jäljellä. Auto kyllä kulki ihan kivasti, mutta jotenkin olisi odottanut nykyaikaiselta 3,2 litraiselta hiukan enemmän. Bensa kyllä tuntui maittavan. Hyvät istuimet ja suuntavakavuus olivat onneksi jäljellä.

    Yksi asia tuossa kyllä nousee esille, nimittäin muotoilun rumuus. Mielestäni vanha V70 varsinkin faceliftattuna oli tuota huomattavasti tyylikkäämpi kilpailijoista puhumattakkaan. Jos nyt pitäisi valita markkinoiden kaksi ruminta uudehkoa farkkua, olisi Golf ja tämä ainakin meikäläisellä itse oikeutetut voittajat. Edestä tuo on yhtä mitäänsanomaton kuin S80 (ei ruma, mutta mitäänsanomaton), mutta sivuprofiili ja varsinkin takaosa ovat kyllä ihan kauheita. Nämä jos mitkä ovat tietysti mielipideasioita ja jokaisella on tietysti niihin oma kantansa. Kahvikeskustelun perusteella empä ole ainakaan mielipiteineni ihan yksin!


    Enpä itsekään oikein ymmärrä tuota 3,2 l kuutosta mitä se tarjoaa 2,5T verrattuna muuta kuin kuutoskoneen äänet. V70 en ole koeajanut, mutta S80:n pohjalta kommentoiden ajettavuudessa on olennainen seikka onko autossa ajonopeuden mukaan säätyvä 3-portainen ohjaustehostin ja jos on niin missä asennossa se on.

    Takaosan muotoilu ei minuakaan miellytä V70:ssä. En sanoisi rumaksi, mutta ei se silmää oikein miellytä. Tosin minua ei miellytä kovinkaan monet farmariautot, kilpailijoista A6 on tyylikkäin peräosastaan, vaikka ei ehkä sitten käytännöllisin farkkuna. S80:n muodoilusta pidän saman verran kuin A6 sedanin ja BMW 5-sarjan eli se on paljon paremmin onnistunut. Muuten tuo nykyisten Volvojen etuosan muotoilu on pyöreä jalankulkuturvallisuuden takia eli muotoilussa on sen takia tarvinnut tehdä kompromisseja.

      
  • V70 on kuitenkin käyttöauto ja sellaiseksi ajateltu, mikä näkyy esim. perän muotoilussa. Se on sekä hyvä että huono asia. Koska kyseessä on kuitenkin käyttöauto, ihmettelen edelleen tuota konevalikoimaa. E-sarjan farmari on selvästi edustavampi, silti farmarinakin etevämpi, mutta on hintakin aivan toinen. A6 ja 5-sarja ovat enemmän elämäntapafarmareita, joskin riittävän isoja taatusti useammille. Niissä on muotoilulla ollut etusija tiloihin verrattuna.

    Siitä olen samaa mieltä, että Volvossa on hyvin toimivia ja mietittyjä yksityiskohtia. Turvallisuus on taatusti hyvä ja sitä on mietitty paljon.

    Kojelaudasta laitoin merkille, että siinä on hyvin paljon samaa BMW:n nykyisen linjan kanssa, jos unohdetaan tuo näkkileipäosio sen alaosasta:
    - yksinkertaiset mittarit
    - hyvin suorat, jopa karut linjat (kojelauden yläosan kaarikin on ihan samanlainen, Bemussa on kaksiosainen ja Volvossa vain yksi kaari, molemmissa kuitenkin samannäköinen ja etuostastaan terävä)
    - ei mikään erityisen kaunis, sanoisin enemmän asiallisen karu. Materiaaleja ei voi moittia.

    Kun nyt Volvon sisustoja on kovasti kehuttu ja Mersun vastaavia moitittu, niin en itse löytänyt tästä mitään merkittävää etulyöntiasemaa esim. uuteen C-mersuun nähden. Perusmalli on Volvossakin hyvin karu. Mersun Elegance nahkasisustuksilla eukalyptuksineen teki minuun isomman vaikutuksen kuin V70 Summum puulistoilla.

    Ajettavuus oli, hmm.., tavanomainen, jos näin voi sanoa. Ohjaus ei säväyttänyt, mutta sen kanssa tulee kyllä toimeen. Automaatin toiminta oli dieselin kanssa OK, mutta ei pärjää parhaille kilpailijoille. Äänetön auto, äänettömämpi kuin Audi mutta ei ehkä kuitenkaan Bemaritasoa. Dieselkoneen ääni kaikui kyllä läpi, Volvossa vielä selvästi tietää kumpi kone nokalla on. Bemarissa sen arvaaminen alkaa tasaisessa ajossa jo olla vähän vaikeampaa.

    D5 on kallis kone siihen nähden mitä se tarjoaa, 2.4D vieläkin kalliimpi. Ei vaan mahda mitään sille, että jotenkin se meno ei tunnu niin reippaalta kuin lukujen valossa tulisi olla. En huomannut merkittävää eroa VW:n uuteen 170 heppaiseen TDI:hin tai Bemarin 2-litraiseen.

    Jos olisin tuon luokan autoa nyt katsomassa, voisin tuota autoa harkita, paljon riippuisi siitä millaiset kaupat siitä saa aikaan. Volvon merkittäväksi eduksi lasken toimivan huolto- ja myyntiorganisaation sekä sen, että siihen vaihtajalle on useimmiten tehty aika tiukkoja tarjouksia.

      
  • Olen AKIkin kanssa samaa mieltä moottorivalikoimasta.


    Tässä on varmaan Volvon markkinointiosasto astunut harhaan.

    Ehkä koittavat uutuus-imagolla myydä näitä uusia mootoreita, joita aiemmissa malleissa ei ole paljoa esiintynyt.

    Voi olla, että myynti ei vedä ihan entiseen malliin.

    Toisaalta varmaan ensimmäiset V70 autot myydään yrityksille "korvausinvestoinneiksi" jolloin taloudellisuus ja järkevyys eivät ole etusijalla.

    :sunglasses: :sunglasses: :sunglasses:

      
  • Lainaus:
    14.09.2007 klo 11:52 AkiK kirjoitti
    .. Perusmalli on Volvossakin hyvin karu....
    Olen samaa mieltä. Lisäksi Volvo on ylihinnoitellut varustepakettinsa.


    ...Volvon merkittäväksi eduksi lasken toimivan huolto- ja myyntiorganisaation sekä sen, että siihen vaihtajalle on useimmiten tehty aika tiukkoja tarjouksia.

    Myyntiorganisaatio voi olla suhteellisen tehokas, mutta esim. Saab-jälleenmyyjiltä löytyy parempia tarjouksia, ainakin pääkaupunkiseudun ulkopuolelta.

    Sen sijaan, ainakin Bilian merkkihuoltopisteiden toiminta oli erittäin tehotonta niiden parin vuoden aikana, jolloin uutta Volvoamme yritettiin arvioida tuloksetta runsaan parinkymmenen huoltokorjaamokäynnin aikana (mm. 6 kertaa tämä Premium- auto jouduttiin hinaamaan huoltokorjaamolle auton sähkövian vuoksi).
    Volvon huoltosopimusta pidän edelleen täydellisenä huijauksena. Jos takuunalaista autoa ei saada korjattua 2 vuoden kuluessa, vastuunsa tuntevan myyjän (Bilia Oy) tai maahantuojan olettaisi suostuvan /ehdottavan autonvaihtoa toimivaan vastaavaan tuotteeseen.
    Valitettavasti Bilian toiminta osoittautui vastuuntunnottamaksi rahastukseksi.



    [Stark muokkasi tätä viestiä 24.09.2007 klo 23:10]
      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit