• Kerrotko vielä, kuinka pian perinteinen diesel- tai bensa-auto on sinun näkemyksesi mukaan täysin arvoton? Me muut sitten tiedämme, olemmeko kanssasi samaa vai eriävää mieltä.

      
  • Tottakai dieselitkin katoavat samalla, kun kaikki polttomoottoriset muuttuvat arvottomiksi viimeistään ensi vuonna.

      
  • Sitähän tässä odotellaan innolla, etta koska ne tulee?

      
  • Lieneekö jo arvonlaskua lähiaikoina edessä, kun tämä kyseinen Kauppalehden uutinen on näin sopivasti "vuodettu" esille (http://www.iltasanomat.fi/taloussanomat/art-2000001931125.html)

    Valtio aikoo lopettaa "lähiaikoina" verottomat kilometrikorvaukset sekä työmatkailun verovähennyksiä aiotaan ilmeisesti leikata (se on muuten noin 2 miljardia joka vuosi). Kun autoveroa kerätään uusista ja käytetyistä hiven yli 1 miljardi/ vuosi, niin alkaa äkkiä paljastumaan tulevaisuuden näkymät. Verottaja ei pääse kunnolla kiinni työmatkavähennyksiin eikä verottomilla kilometrirahoilla "jatkettuihin" palkkoihin, joten nämä asiat muuttuu radikaalisti. Erilaiset käyttöverot saadaan korvattua (eikä varmasti laske) uutisessa mainituilla asiakasmaksuilla (?), jotka perustuisivat mm. päästöihin.

    Hemmetin moinen lukumäärä uusia/uudehkoja (polttomoottori) autoja laskee arvoltaan runsaasti, jos tämä asia toteutetaan näillä suunitelmilla. Eli odotellaan vaan, koska tulee. Jokohan vuodenvaihteessa ?

    EDIT: autovero saadaan pois ja siten vaalilupaukset kuntoon, mutta kuka uskoo, että autoilu halpenee ?

      
  • Katukiven sepustuksissa ja linkittämissään "uutisissa" on pientä ristiriitaa:

    "Autotuojien toimitusjohtaja Kallio arvioi, etteivät dieselit luultavasti kokonaan poistu pienistäkään malleista, mutta valikoima vähenee. Hänen mukaansa kehitys saattaa jopa nostaa käytettyjen pikkudieseleiden jälleenmyyntiarvoa, koska niitä on tarjolla entistä vähemmän.

    Autokauppiaiden mukaan Suomen markkinoilla ei ole näköpiirissä suuria muutoksia. Pieniä dieseleitä myydään sen verran vähän.

    Entäpä ne varaosat?

    – Kuluttaja voi olla aivan varma, että varaosia saa jatkossakin monta vuotta eteenpäin, vakuuttaa muun muassa Delta Auton Herttoniemen autotalon päällikkö Harri Toivonen."

      
  • Niin voidaan kysyä miksi henkilöautoja kohdellaan ankarammin kuin kevyitä kuorma-autoja, onko takana esimerkiksi kauppapolitikka. Esimerkiksi Audi saatetaan velvoittaa ostamaan asiakkailta takaisin 25.000 kpl vanhan moottorisarjan Audi Q7 mallia.

    http://www.vibilagare.se/nyheter/audi-kan-tvingas-aterkopa-25-000-bilar

      
  • Lava ei vielä kuoma-autoa tee. Lisää kuorma-autoja: Ford Transit ja Jeep Grand Cherokee.

      
  • Aika pienestä asiasta kait tuossa TL:n artikkelissa on kyse kuitenkin koska parhaimmillaan Jenkeissä myytiin artikkelin mukaan ainoastaan kahtakymmentä eri dieselhenkilöautomallia.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit