Alfa Giulia rökitti saksalaiset huiput

14 kommenttia

Nämä autot eivät ole kovin kiinnostavia itselleni, mutta Alfalle soisin menestystä, jotta merkki säilyisi hengissä ja toisi ripauksen särmää melko tylsiin nykyautoihin. Tässä testissä Alfa Giulian huippumalli rökitti AMG Mersun, M3 Bemarin ja Cadillacin. Testin järjestys edellä oleva lista. Hieno juttu Alfalle, mutta pieniä ongelmia näytti edelleen olevan luotettavuudessa, joka hieman huolestuttaisi perusmallinkin ostajana.

http://www.caranddriver.com/comparisons/alfa-romeo-giulia-quadrifoglio-vs-bmw-m3-cadillac-ats-v-mercedes-amg-c63-s-comparison-test

  
  • Hyvä linkki! Samaa toivon myös, että Alfa menestyisi. Testin lopputulos ainakin kertoo sen, että jenkki-Cadillac on peränpitäjä. Ja Alfa Giulia voittaja, se on hyvä saavutus jättää AMG ja M3 taakse.

    Fun to drive- pisteissä M3 on viimeisenä, sitä en olisi odottanut.

      
  • Ajettavuuksien perusteella Jaguar XE päihitti Alfa Giulian, joka puolestaan päihitti Audi A4:sen.

    http://www.autoexpress.co.uk/jaguar/xe/100935/jaguar-xe-vs-alfa-romeo-giulia-vs-audi-a4

      
  • Alfassa näkyy olevan alla muita pitävämmät renkaat, mutta eihän tuossa paljoa uutta ole. Olihan esimerkiksi 75:ssakin aikanaan ajettavuuden kannalta hyvä pohjalevy. Aika monella suunnalla on moitittu tuota infotainmentia totaalisen vanhentuneeksi.

      
  • "Ajettavuuksien perusteella Jaguar XE päihitti Alfa Giulian, joka puolestaan päihitti Audi A4:sen.2

    ride quality ei ole ajettavuus, lähin termi lienee ajomukavuus, tosin en paljon laittaisi brittien omiin testeihin, siellähän ei tunnetusti vedetä juuri ollenkaan kotiin päin.

      
  • Hieman sekoilin testiä selostaessani joten tässä ovat nämä autojen loppukommentit.

    Jaguar.

    "While the new Ingenium engine doesn’t offer the performance of the Alfa, it’s smooth and refined. The chassis’s involvement and desire to change direction makes up for this shortfall, but it combines this with the most compliant ride here. The XE is the cheapest car on test, will lose the least value and will be relatively affordable to run, even if diesel variants of this trio make more financial sense."

    Alfa Romeo (auto oli "ajajan valinta")

    "With its punchy petrol turbo, fast steering and agile chassis, the Alfa is the driver’s choice. As a petrol car the Giulia very nearly beats the Jag; it’s practical, offers great performance and looks lovely. It’s even relatively efficient, so will be a cost-effective company buy. Poor infotainment and some quality issues hold it back, while it’s neither as composed nor as refined as the XE."

    Audi

    "The refined engine and snappy dual-clutch box help the Audi A4’s case, but it feels flat and lifeless next to its more fun-to-drive rivals. The infotainment and tech are the best here, but it doesn’t ride as well nor is it as involving or as comfortable as either the Alfa or Jaguar. While it’s efficient and well built, the A4 lacks the character of its rivals, plus it’s more expensive."

    Testissä toki saattoi olla kotiin päin vetoa Jaguarin osalta, kun oli "oman maan merkki" kysymyksessä.

      
  • Alfa on melkoisen levoton ajettava, BMW M4 GTS menee huomattavan levollisemmin kun ajetaan Nürburgringin rataa. Todettakoon nyt heti alkuun, että BMW M4 GTS on täysiverinen trackcar. Ettei tule turhia vääntöjä.

      
  • Testissä, jota selostin, Alfa Romeo oli "drivers choice".

    Näin menivät kiihtyvyydet 0-60/30-70mph:

    Jaguar: 8.2/8.1 secs

    Alfa Romeo: 6.7/6.0 secs

    Audi: 7.1/6.1 secs

      
  • Tuossa kuvaus tästä BMW M4 GTS:stä (Tekniikan Maailman juttu).

    "BMW on paljastanut M4 GTS:n, jota tehdään ainoastaan 700 kappaletta. Uutuus on tarkoitettu radalle, mutta sillä voi ajaa myös liikenteessä. Tehoa on riittävästi eli 368 kW, mikä on 50 kW enemmän kuin vakiomallissa. Suurin vääntömomentti on 600 Nm kapealla käyntinopeusalueella 4 000 – 5 000 /min, kun vakiossa on 550 Nm laajalla käyttöalueella 1 850 – 5 500 r/min.

    Nopeus ja ominaisuudet ovat kohdallaan, sillä M4 GTS:llä on kierretty Nürburgringin Nordschleife ajassa 7 minuuttia ja 28 sekuntia eli lähes puoli minuuttia nopeammin kun vakio-M4:llä. Lähtöjärjestelmää käyttäen M4 GTS suoriutuu nollasta 100 km/h nopeuteen kiihdytyksestä 3,8 sekunnissa ja saavuttaa 305 km/h huippunopeuden.

    Tuotantomallissa on säilytetty konseptiauton erikoisuudet eli OLED-valot ja moottorin tehoa lisäävä vesisuihkutus. Siinä suihkutetaan ohut vesisuihku imukanavaan, joka alentaa imuilman lämpötilaa ja edelleen palotapahtuman lämpötilaa. Näin saadaan suurempi paine ja sen kautta enemmän tehoa. Järjestelmässä on tavaratilaan sijoitettu viiden litran vesisäiliö, mikä pitää rata-ajossa tankata aina polttoainesäiliön täytön yhteydessä ja normaaliajossa joka viidennellä kerralla.

    BMW M4 GTS on 80 kiloa vakiota kevyempi, sillä siinä ei ole takaistuimia ja autossa käytetään paljon enemmän kevyitä materiaaleja. Jarrut ovat keraamiset ja pakoputkisto on tehty titaanista. Keveyttä haetaan pienillä yksityiskohdilla, kuten kankaisilla oven kahvoilla. Värivaihtoehtoja on vain neljä, musta, valkoinen ja kaksi metalliharmaata."

      
  • Takavetoiseksi BMW M4 GTS:n kiihtyvyys on varmasti riittävä kenelle tahansa.

    Alfa on hieno auto itseäni ei häiritse muuta kuin keula. BMW M4 on tämän hetken komein ilmestys ja BMW M2 myös. BMW 6-sarja on sitten oma lukunsa myös tiloiltaan.

      
  • Subaru WRX STI näköjään teki myös kovan ajan, 6 minuuttia 57 sekuntia, mutta ei taida olla ihan vakiomalli kyseessä.

      
  • Hienosti menee Subaru WRX STI Type RA NBR Special ei voi muuta todeta. Vauhdista pitäville mainio peli tuokin.

      
  • Perä edellä vastaan tulevat aiheuttavat jopa vaaratilanteita kun eivät ymmärrä katsella peileihin.

      
  • siinä Stelvion ratakierros nyrrellä, autossa näyttää olevan turvakaari , tollanen korkeampi vehje on hiukan herkempi kaatumaan joten kai se on turvallisuuden takia sinne laitettu.

      
  • ihan hyvä tulos Alfalla EVO lehdessä:

    2017 Evo Car of the Year best sports saloon Giulia Veloce

    http://www.evo.co.uk/alfa-romeo/giulia/20562/alfa-romeo-giulia-veloce-evo-car-of-the-year-best-sports-saloon

    2017 Evo Car of the Year best super saloon Giulia Q

    http://www.evo.co.uk/features/20566/alfa-romeo-giulia-quadrifoglio-evo-car-of-the-year-best-super-saloon

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit