Ministeriö alkaa selvittää mahdollisuutta siihen että liikenteessä sallittaisiin nopeusrajoitetut henkilöautot niin että näistä turvattomista mopoautoista päästäisiin eroon. Nehän taitavat maksaakin sen noin 12.000 euroa per mopoauto millä rahalla saisi turvallisen auton tällaisen turvattoman pärekorisen mopoauton sijaan.
Nyt ollaan kyllä oikealla asialla - mikä vaan kesti taas valtiovallalla??
"Nyt ollaan kyllä oikealla asialla – mikä vaan kesti taas valtiovallalla??"
Artikkelin neljännessä kappaleessa mainitaan tuo yksi ikävä onnettomuus jossa mopoautosta ei jäänyt mitään jäljelle.
Luinhan minä sen. Mutta en tarkoittanut sitä ja ikäviä onnettomuuksia on sattunut muitakin. Keskustelua on käyty jo turvallisuus-, käytännöllisyys- ym. näkökulmista varmaan jo varmaan vuosikymmeniä (vertailtu EPA-traktoreita Ruotsissa jne). Ainakin yleisön toimesta, valtiovalta ei ole tainnut vaan vastailla useinkaan....
Taitaa olla A-traktoreita nykyisin, eikös tuo EPA ole jo menneen talven lumia? Mutta periaate sama, rajoitettu henkilöauto tyypillisenä alustana.
Oli miten oli, parhaimmillaan hienoja värkkejä. Kyllä tummalasinen Seittenneliskanttinen tai nätisti tehty Duett vasta tervatulla puulavalla jonkun muovikupin voittaa, monessakin mielessä.
Pukki kaalimaan vartijana? Ei vaan, oikein hyviä kommentteja myös mopoautomyyjältä.
https://yle.fi/uutiset/3-9716324
Niin, tuostahan on lyhyt matka siihen, että nopeusrajoitettujen autojen nopeus rajoitetaan esimerkiksi 130 km/h-nopeuteen.
Onko niin tapahtunut Ruotsissa?
Telkkarissa vilahti uutinen jonka mukaan nopeusrajoitin maksaa asennettuna noin 400 euroa.
Tässä varmaan samasta aiheesta.
http://www.iltalehti.fi/autouutiset/201707142200265479_oa.shtml