TM mutinaa

45 kommenttia
«1

[avautuminen]
Tämä olkoot protestina TM nettipalvelimelle. Mitä ihmeen härpäkettä te oikein olette sinne hommanneet, tämä palsta on vähän väliä kumossa, nytkin koko viikonlopun. Ei hyvä, ei muillakaan kaatuile serverit näin useasti, tämähän on jokakuinen vitsi. Pistäkää nyt paikat kuntoon on nimittäin aika surkeeta asiakaspalvelua tällä tavoin, onhan tämäkin "palvelu" kuten lehtikin. Ja pelkkä lehti ja sen toimivuus ei riitä jos tällainen sähköinen median muoto on meille kasattu niin senkin pitäisi olla toimiva eikä mikään toisella kädellä sekundasta kasattu kaatuileva pas**.

Että näin.

[/avautuminen]

  
  • Samaa mieltä kaatuilusta.

    Muuten palsta on mielestäni parantunut huomattavasti rekisteröinnin ansiosta. Provoilut ovat miltei nollassa. Palsta on tosin turhankin hiljainen, mutta vilkastunee syksyn tullessa.

      
  • Kaatuilu on todella ikävää. Mutta jatkossa toimii kait paremmin, luotan TM:ään... :smile:

      
  • Kuinkas ollakaan, taas jumissa tänä aamuna.

      
  • Teksti on ollut epäselvää (voi johtua koneestakin), mutta nyt taas tekstistä saa selvää.

      
  • Eihän tässä ole mitään järkeä, että TMnet kaatuu vähänväliä. Yleensä vielä virka-ajan ulkopuolella. TMnetin pitäisi olla jollakin vakaalla isolla palvelimella, joka ei kaadu vähän väliä :frowning:

      
  • Ja taas eilen illalla oli mykkänä... Hyvä TM! :grin:

      
  • Joo kyllä vois vähän parammin toimia kieltämättä..

      
  • Ei jumala auta! Parin A4:n kokonen postaus hävisi palstan nikotteluun juuri äsken. Nyt ahistaa.

      
  • Olis se edes kivat et ne pahottelisi mokiaan. Ja kertooo mistä johtuu ja kuinka kauan kestää...

      
  • Lainaus:
    20.08.2004 klo 13:17 Tuomas kirjoitti
    Olis se edes kivat et ne pahottelisi mokiaan. Ja kertooo mistä johtuu ja kuinka kauan kestää...


    Seuraakohan kukaan ko. lafkan henkilökuntaan kuuluva tätä palstaa? Jotain postauksia ilmeisesti poistettu, mutta kyllä tällaisesta kaatuilusta pitäisi mielellään tmnetin etusivulla ja täällä foorumilla pahoitella.

      
  • Lainaus:
    20.08.2004 klo 13:36 dumo kirjoitti
    Lainaus:
    20.08.2004 klo 13:17 Tuomas kirjoitti
    Olis se edes kivat et ne pahottelisi mokiaan. Ja kertooo mistä johtuu ja kuinka kauan kestää...


    Seuraakohan kukaan ko. lafkan henkilökuntaan kuuluva tätä palstaa? Jotain postauksia ilmeisesti poistettu, mutta kyllä tällaisesta kaatuilusta pitäisi mielellään tmnetin etusivulla ja täällä foorumilla pahoitella.

    En ole oikeastaan huomannut että täällä olisi kauheasti mitään poistellut. Olisi se kiva jos ne vaikka jossain vaikka ilmoittelisi ja kirjoittelisi. Tai jotain... Useissa muissa palstoissa ylläpitäjä on välil pahoittelemas ym.

      
  • Lainaus:
    20.08.2004 klo 14:11 Tuomas kirjoitti
    Lainaus:
    20.08.2004 klo 13:36 dumo kirjoitti
    Lainaus:
    20.08.2004 klo 13:17 Tuomas kirjoitti
    Olis se edes kivat et ne pahottelisi mokiaan. Ja kertooo mistä johtuu ja kuinka kauan kestää...



    Seuraakohan kukaan ko. lafkan henkilökuntaan kuuluva tätä palstaa? Jotain postauksia ilmeisesti poistettu, mutta kyllä tällaisesta kaatuilusta pitäisi mielellään tmnetin etusivulla ja täällä foorumilla pahoitella.

    En ole oikeastaan huomannut että täällä olisi kauheasti mitään poistellut. Olisi se kiva jos ne vaikka jossain vaikka ilmoittelisi ja kirjoittelisi. Tai jotain... Useissa muissa palstoissa ylläpitäjä on välil pahoittelemas ym.


    Voi olla, muistaakseni joskus vaan joku viestiketju katosi mystisesti. Tosiaan monilla muilla foorumeilla ylläpitäjät pahoittelevat ongelmia ja ilmoittavat katkoksista etukäteen jos mahdollista. Erona se, että näiden foorumien ylläpitäjät tekevät hommiaan lähinnä harrastusmielessä, tätä taas ylläpitää varmasti palkattu väki (jos kukaan), jonka mielestäni pitäisi näkyä positiivisessa - ei negatiivisessa mielessä.

      
  • Jep! Palkatun porukan pitäisi sitten mielestäni näkyä jonkun verran. Ymmärrän jos joku harrastaja ei ehdi aina hoitamaan foorumiiaan. Mutta TM:n kyllä pitäsisi pystyä siihen.

      
  • Onhan nämä hyvät sivustot. Mutta täytyy valittaa, kun se on kivaa, taas oli yksi päivä niin ettei sivustot toimineet moneen tuntiin. No hei, se on aika vähäistä loppujen lopuksi. :smile:

      
  • Niinhän se on, ei pitäs pienistä valittaa.. Kuitenkin yleensä joka viikko jotain häikkää löytyy, ja kaiken lisäksi aika hitaat sivut mielestäni. Näin tuulilassa toimitaan http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?subarea=uutiset&article=115110

      
  • Lainaus:
    17.09.2004 klo 15:10 Kramer kirjoitti
    Niinhän se on, ei pitäs pienistä valittaa.. Kuitenkin yleensä joka viikko jotain häikkää löytyy, ja kaiken lisäksi aika hitaat sivut mielestäni. Näin tuulilassa toimitaan http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?subarea=uutiset&article=115110

    TM voisi ottaa mallia! Fiksua Tuulilasilta. Muuten kyllä Tekniikan Maailma on parempi. :wink: Olen kai vähän "merkkiuskollinen" TM:ää kohtaan. En kait turhaan? Ei... :smile:

      
  • Ylläpidon olemattomuutta kuvaa vielä sekin, että serverin kello on 10 minuuttia edellä! Nykyään moiseen törmää tuskin ollenkaan, paitsi TM:n sivuilla.

      
  • Lainaus:
    20.09.2004 klo 08:40 Pojo kirjoitti
    Ylläpidon olemattomuutta kuvaa vielä sekin, että serverin kello on 10 minuuttia edellä! Nykyään moiseen törmää tuskin ollenkaan, paitsi TM:n sivuilla.

    Olen huomannut ja juuri tässä jokin aika sitten ei nämä sivut TAAS toimineet. No joka tapauksessa OK sivut, muuten. Tai hyvät sivut.

      
  • No ainakin nopeuden suhteen on kyllä toivomisen varaa, enpä muista milloin olisin käynyt yhtä hitailla sivuilla. Hyvin harvoin toimii vähän nopeammin mutta yleensä jumii. Muuten ihan hyvät sivut.

    [Kramer muokkasi tätä viestiä 24.09.2004 klo 13:00]
      
  • Nopeuden unohdin, nämä sivut pitäisi olla paljon nopeammat. Pystyisiköhän TM:n pojat korjaamaan nopeammaksi ja toimivammaksi nämä sivut?

      
  • meinas unohtua, tosiaan tekniikan maailma, huvittava tuo kello :grin: :grin:

    [Kramer muokkasi tätä viestiä 24.09.2004 klo 13:12]
      
  • Kyllä tämä palsta on niin suuri parannus edelliseen, etten ole viitsinyt pikkujutuista valittaa, mutta nyt ottaa päähän sen verran, että pitää kommentoida.

    Miksi järjestelmä heittää ulos kesken viestin kirjoituksen? Kun väsää omaa tekelettä, tuleekin kesken muuta puuhaa (tai pomo käymään...). Tällöin tulee tietysti pieni tauko kirjoittamiseen. Myöhemmin kun sitten jatkaa tekstiä ja lähettää sen, viesti häviää jonnekin koneen antaessa virheilmoituksen sisään kirjautumisesta! Jos kirjautuu uudestaan sisään ja palaa edellisen sivuun, löytyy vain kirjoituksen pari ensimmäistä riviä. Tai ehkä täällä onkin vain jonkinlainen suodatin...


    Lisäystä vielä. Ei toiminut suodatin tällä kertaa, mutta kello on ajassa. Hyvä homma, ylläpito seuraa tilannetta.


    [Herbert muokkasi tätä viestiä 30.09.2004 klo 21:21]
      
  • Mielestäni palsta on kehittynyt pääsääntöisesti parempaan suuntaan. Kirjoittajia saisi tulla enemmän, mutta silti rekisteröintipakko on nostanut keskustelun tasoa.

    Tosin osa kirjoittajista voisi lukea nettiketin läpi. Hyvä viesti on lyhyt ja ytimekäs. Ainakin minä olen alkanut jättämään väliin liikennekeskusteluja, koska osa kirjoittajista suoltaa kaksi ruudullista polveilevaa tajunnanvirtaa, jota ainakaan minä en jaksa lukea.

      
  • Lainaus:
    01.10.2004 klo 08:46 Tuota kirjoitti
    Mielestäni palsta on kehittynyt pääsääntöisesti parempaan suuntaan. Kirjoittajia saisi tulla enemmän, mutta silti rekisteröintipakko on nostanut keskustelun tasoa.

    Tosin osa kirjoittajista voisi lukea nettiketin läpi. Hyvä viesti on lyhyt ja ytimekäs. Ainakin minä olen alkanut jättämään väliin liikennekeskusteluja, koska osa kirjoittajista suoltaa kaksi ruudullista polveilevaa tajunnanvirtaa, jota ainakaan minä en jaksa lukea.


    Samaa mieltä kaikesta. Ehdottomasti! Lyhyempiä ja ytimekkäitä kiitos!
    Mutta ei näin lyhyitä ja huonoja kuin mulla.

      
  • Kirjoittajien vähyys on tosiaan joskus ongelma, mutta tarvitseeko joka päivä saada lukea sivukaupalla täältä juttuja?

    Etiketin rikkomisestakaan en jaksa olla huolissani. On ilahduttavaa, että nykyisenä pinnallisuuden aikana joku jaksaa perustella asiansa ja tarkastella sitä monelta suunnalta. Silloin väkisinkin kirjoitukselle tulee pituutta. Eikä minua harmita yhtään, jos huomaan aiheen olevan kahden kirjoittajan välistä vuoropuhelua, jossa jokaisella vastauksella alkaa olla pituutta kolmatta sivua. Eipä siihen väliin muiden mielipiteitä taitaisi mahtuakaan. Mutta se ei ole pois keltään. Uusia aiheita saa avata mielin määrin.

      
  • Pidän puolipitikistä kirjoituksista, jotka ovat täyttä asiaa ja faktaa. Ei mitään turhaa jauhantaa. Liikenneosiossa on pääasiassa todella hyviä juttuja, mutta joissakin pisimissä viesteissä on hyvin paljon itsestään selvää asiaa ja sellainen tulisi mielellään jättää pois.
    Olen huono huomauttamaan muille koska itse kirjoitan ylilyhyitä viestejä. Se johtuu pääasiassa erityisen huonoista äidinkielen taidoista ja lahjakkuudestani kirjoittaa.
    Ihan hyvä palsta mielestäni, lukemistani auto ja tekniikka-palstoista korkealaatuisin keskusteluiltaan.
    :smile:

      
  • Mielestäni sivut toimivat heikosti ja antavat johtavasta tekniikan lehdestä heikon kuvan.
    Ainakaan ATK- juttuja ei hallita paljoakaan paremmin, kuin minä ja minä olen tosi surkea!
    Haluaisin, että laadittaisiin kunnon kotisivut, joiden käyttäjien ei tarvitse opiskella mitään erityistä systeemiä lukeakseen muiden mielipiteitä ja kirjoittaessaan sinne omaansa!

      
  • Lainaus:
    12.10.2004 klo 11:06 bjujoen kirjoitti
    Mielestäni sivut toimivat heikosti ja antavat johtavasta tekniikan lehdestä heikon kuvan.
    Ainakaan ATK- juttuja ei hallita paljoakaan paremmin, kuin minä ja minä olen tosi surkea!
    Haluaisin, että laadittaisiin kunnon kotisivut, joiden käyttäjien ei tarvitse opiskella mitään erityistä systeemiä lukeakseen muiden mielipiteitä ja kirjoittaessaan sinne omaansa!

    Joo on täällä ollut ongelmia. Nyt viime aikoina on ollut "viattomampaa". Nämä sivut voisivat olla nopeammat ja "vikoja" ei enää saisi tulla. Minä en välillä pääse kirjautumaan sisään, joskus täytyy vain yrittää monta kertaa peräkkäin.

      
  • Taas vaihteeksi oli pari päivää alhaalla nämä sivut.

      
  • Kun tulin tänne ihmettelin ekaksi että miksi täällä on noin vähän ja vanhoja viestejä. Mutta tajusin kumminkin samantien että mitä oli tapahtunut. Hieman ärsyttävää...

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit