Rohkeus on kyllä hieno juttu, mutta ikävä kyllä tässä tapauksessa näyttää olevan mukana aika paljon myös suoranaista tyhmyyttä. En näe kyllä mitään tulevaisuutta tuollaiselle tuotteella.
Tajuton hinta pyörästä. Ja kun ei se suinkaan riitä että pyörä on vaikka kuinka hyvälaatuinen. Ns. premium-status pitää ansaita, se ei tule sillä että pistetään tuotteeseen karsea hintalappu. En oikein jaksa uskoa tähän.
Paljoko sitten lähtöhinta on? Vanhana fillaristina olen aina uskonut, että harrastajan pyörä rakennetaan omien tarpeiden mukaan. Voiko valmiista pelistä maksaa sitten mitään? Jos runko on hyvä, niin miten on muut komponentit? Uskomattomalta tuntuu, mutta onko tuo nuorempi maksava ikäluokka sitten ilman omia vaatimuksia?
Jos todellinen harrastaja ostaa valmiin pyörän ilman mitään toivomuksia, niin ostakoon! Ainakin itse räätälöisin pyöräni jokaista osaa myöten. En ymmärrä tuollaisia 9 tuhannen polkupyöriä ilmam tarkkoja kuvauksia.
Rohkeus on kyllä hieno juttu, mutta ikävä kyllä tässä tapauksessa näyttää olevan mukana aika paljon myös suoranaista tyhmyyttä. En näe kyllä mitään tulevaisuutta tuollaiselle tuotteella.
Härmäläisellä ammattikoulun käyneellä huvipuiston isännällä on yleensä ollut mukana ainakin kaksi menestystekijää.
Innovaatio uudesta tehokkaasta valmistustavasta ja tieto mihin tuotteet voi kannattavasti myydä.
Veikkaisin, että tuotanto on aloitettu myymällä ensimmäiset 10000 kpl em tuotteista kiinaan, joten tuotantotekniikan kehittämiseen on myös panostettu. Käsite käsin tehty on myös jonkin verran venyvä, joten tekniikkaakin tuotantoon tullaan varmasti käyttämään.
Tuskin tuosta nokiaa isompaa bisnestä kasvaa, mutta jotain uutta on jälleen keksitty tuolla valmistustekniikan puolella. Pyörä on vain hyvä tapa esitellä sitä. Tarkoituksena lienee myydä edelleenkin valmistustekniikkaan liittyviä koneita yrityksille, ja niiden koneiden kauppahinta on sitten hieman suurempi kuin noiden pyörien.
Härmäläisellä ammattikoulun käyneellä huvipuiston isännällä on yleensä ollut mukana ainakin kaksi menestystekijää.
Innovaatio uudesta tehokkaasta valmistustavasta ja tieto mihin tuotteet voi kannattavasti myydä.
Veikkaisin, että tuotanto on aloitettu myymällä ensimmäiset 10000 kpl em tuotteista kiinaan, joten tuotantotekniikan kehittämiseen on myös panostettu. Käsite käsin tehty on myös jonkin verran venyvä, joten tekniikkaakin tuotantoon tullaan varmasti käyttämään.
Tuskin tuosta nokiaa isompaa bisnestä kasvaa, mutta jotain uutta on jälleen keksitty tuolla valmistustekniikan puolella.
Tuon hintaluokan pyörässä valmistuksen tehokkuus ei ole kyllä ratkaiseva asia. Rungon lisäksihän tuossa ei ole muuta omaa tuotantoa, eivätkä pienet erot rungon tuontokustannuksissa merkkaa oikein mitään kymppitonnin pyörässä. Jos oltaisiin saavutettu joku läpimurto valmistustekniikassa, niin sen pitäisi näkyä hinnassa.
Suomi on yksi viimeisiä paikkoja etsiä kuiturankentamisen innovaatiota. Esimerkiksi mainitsemasi Kiina on aivan eri tasolla näissä asioissa. Ja kun tuo runko nyt näyttää olevan kankaasta laminoitu, niin käsityö on ainoa järkevä tapa. Kun vielä puhutaan tuon hintaluokan pyörästä, niin automatisointi ei tule edes kysymykseen. Automatisoinnin kustannukset eivät tule maksetuksi muutamia runkoja tehdessä.
PItäisin kyllä melkoisena ihmeenä, jos nimetön suomalainen pyörävalmistaja olisi onnistunut myymään Kiinaan tuollaisia pyöriä. en keksi yhtään hyvää syytä, miksi kiinalainen haluaisi tuon pyörän ostaa. Pitäisin jo erinomaisena suorituksena sitä, jos 10 000 kinalaista edes tietäisi, että tuollainenkin pyörä on olemassa.
PItäisin kyllä melkoisena ihmeenä, jos nimetön suomalainen pyörävalmistaja olisi onnistunut myymään Kiinaan tuollaisia pyöriä. en keksi yhtään hyvää syytä, miksi kiinalainen haluaisi tuon pyörän ostaa. Pitäisin jo erinomaisena suorituksena sitä, jos 10 000 kinalaista edes tietäisi, että tuollainenkin pyörä on olemassa.
Härmäläinen innnovaatio on ennenkin menestynyt, myös kiinan markkinoilla.
Kiinassa on eniten maailmassa polkupyöriä, joten kyllä kiinalainen miljonääri haluaa erottautua massasta. Tuollainen pyörä on siinä oiva väline. Kiinalaisessa kaupunkiruuhkassa polkupyörä on useimmiten nopein liikkumisväline, ja samalla bisnesmies voi hoitaa myös kuntoaan.
Aika näyttää, menestyykö em polkupyörä maailmalla.
Eipä tuota ole kaupoissa näkynyt, mutta kai nyt noin karkeat ongelmat näkee jo kuvistakin. Ihmettelen, että miten tuollaisessa edes voisi olla järisyttäviä innovaatiota valmistustekniikassa? Innovaatiot kuituvalmistuksessa liittyvät lähinnä kustannusten karsimiseen ja massatuotantoon. Kummallakaan ei ole mitään sijaa kymppitonnin polkupyörässä.
Rohkeus on kyllä hieno juttu, mutta ikävä kyllä tässä tapauksessa näyttää olevan mukana aika paljon myös suoranaista tyhmyyttä. En näe kyllä mitään tulevaisuutta tuollaiselle tuotteella.
Tajuton hinta pyörästä. Ja kun ei se suinkaan riitä että pyörä on vaikka kuinka hyvälaatuinen. Ns. premium-status pitää ansaita, se ei tule sillä että pistetään tuotteeseen karsea hintalappu. En oikein jaksa uskoa tähän.
Jospa hinnoittelutaktiikka on sellainen että lähtöhinnan kun laittaa korkeaksi voi jälleenmyyjä antaa hyvät alennukset.
>> Esimerkki <<
Paljoko sitten lähtöhinta on? Vanhana fillaristina olen aina uskonut, että harrastajan pyörä rakennetaan omien tarpeiden mukaan. Voiko valmiista pelistä maksaa sitten mitään? Jos runko on hyvä, niin miten on muut komponentit? Uskomattomalta tuntuu, mutta onko tuo nuorempi maksava ikäluokka sitten ilman omia vaatimuksia?
Tuskinpa suuria markkinoita Suomesta löytyy, markkinat ovat maailmalla.
Sen jo Finnpowerin kotisivustakin näkee.
>> Tässä kilpailijan 9102 pyörä <<
Jos todellinen harrastaja ostaa valmiin pyörän ilman mitään toivomuksia, niin ostakoon! Ainakin itse räätälöisin pyöräni jokaista osaa myöten. En ymmärrä tuollaisia 9 tuhannen polkupyöriä ilmam tarkkoja kuvauksia.
NHB:
Härmäläisellä ammattikoulun käyneellä huvipuiston isännällä on yleensä ollut mukana ainakin kaksi menestystekijää.
Innovaatio uudesta tehokkaasta valmistustavasta ja tieto mihin tuotteet voi kannattavasti myydä.
Veikkaisin, että tuotanto on aloitettu myymällä ensimmäiset 10000 kpl em tuotteista kiinaan, joten tuotantotekniikan kehittämiseen on myös panostettu. Käsite käsin tehty on myös jonkin verran venyvä, joten tekniikkaakin tuotantoon tullaan varmasti käyttämään.
Tuskin tuosta nokiaa isompaa bisnestä kasvaa, mutta jotain uutta on jälleen keksitty tuolla valmistustekniikan puolella. Pyörä on vain hyvä tapa esitellä sitä. Tarkoituksena lienee myydä edelleenkin valmistustekniikkaan liittyviä koneita yrityksille, ja niiden koneiden kauppahinta on sitten hieman suurempi kuin noiden pyörien.
maavara:
Tuon hintaluokan pyörässä valmistuksen tehokkuus ei ole kyllä ratkaiseva asia. Rungon lisäksihän tuossa ei ole muuta omaa tuotantoa, eivätkä pienet erot rungon tuontokustannuksissa merkkaa oikein mitään kymppitonnin pyörässä. Jos oltaisiin saavutettu joku läpimurto valmistustekniikassa, niin sen pitäisi näkyä hinnassa.
Suomi on yksi viimeisiä paikkoja etsiä kuiturankentamisen innovaatiota. Esimerkiksi mainitsemasi Kiina on aivan eri tasolla näissä asioissa. Ja kun tuo runko nyt näyttää olevan kankaasta laminoitu, niin käsityö on ainoa järkevä tapa. Kun vielä puhutaan tuon hintaluokan pyörästä, niin automatisointi ei tule edes kysymykseen. Automatisoinnin kustannukset eivät tule maksetuksi muutamia runkoja tehdessä.
PItäisin kyllä melkoisena ihmeenä, jos nimetön suomalainen pyörävalmistaja olisi onnistunut myymään Kiinaan tuollaisia pyöriä. en keksi yhtään hyvää syytä, miksi kiinalainen haluaisi tuon pyörän ostaa. Pitäisin jo erinomaisena suorituksena sitä, jos 10 000 kinalaista edes tietäisi, että tuollainenkin pyörä on olemassa.
NHB:
Härmäläinen innnovaatio on ennenkin menestynyt, myös kiinan markkinoilla.
Kiinassa on eniten maailmassa polkupyöriä, joten kyllä kiinalainen miljonääri haluaa erottautua massasta. Tuollainen pyörä on siinä oiva väline. Kiinalaisessa kaupunkiruuhkassa polkupyörä on useimmiten nopein liikkumisväline, ja samalla bisnesmies voi hoitaa myös kuntoaan.
Aika näyttää, menestyykö em polkupyörä maailmalla.
Niin, mikä tässä on se innovaatio? Onko se huonosti maastokäyttöön sopiva maastopyöräkö? Tai millä tavalla tuo sitten erottuu kilpailijoistaan?
NHB:
En ole nähnyt tuotetta luonnossa, saati ajanut, oletko sinä jo kokeillut? Ominaisuuksia en voi ajamatta arvostella.
Pyörän valmistaja on erikoistunut valmistustekniikassa tarvittaviin laitteisiin, joten veikkaisin innovaation löytyvän siltä puolelta.
Eipä tuota ole kaupoissa näkynyt, mutta kai nyt noin karkeat ongelmat näkee jo kuvistakin. Ihmettelen, että miten tuollaisessa edes voisi olla järisyttäviä innovaatiota valmistustekniikassa? Innovaatiot kuituvalmistuksessa liittyvät lähinnä kustannusten karsimiseen ja massatuotantoon. Kummallakaan ei ole mitään sijaa kymppitonnin polkupyörässä.
Tämä yritys on tehnyt viidessä vuodessa yli 60 miljoonaa euroa tappiota. Onkohan rahat käytetty näiden pyörien suunnitteluun?
http://www.finder.fi/Metallintyöstökoneita/Finn-Power%20Oy/VANTAA/taloustiedot/1920616