Uusi Upea Audi A6 - Teknologiahuippu

69 kommenttia
13»
  • Onkohan tuossa uudessa A6ssa saatu automaattivaihteisto toimimaan kunnolla vai jatkuuko samat nykimist ym. ongelmat kuin nykyisissä Audin vaihteistoissa.

      
  • Koeajoin tämän Audi A6 50 TDI mallin ja oli kyllä semmosta viivettä voimalinjassa, että oksat pois. Olisin veikannut että auto on rikki. Mutta kuulemma normaalia.

      
  • Uudessa AutoZeitungissa vertailu A6 50TDI v BMW 530d sekä mukaan otettu myös Volvo 90.

    Odotin Audin voittoa, mutta BMW 5 veti pidemmän korren. Niinpä lopputulos : 1. BMW 5, 2. Audi A6 ja näin Volvo 90 peränpitäjänä. Täytyy perehtyä yksityiskohtiin vielä, mutta erot lopputuloksissa olivat varsin selvät.

      
  • Auton hintahan on vain 76 397,00 euroa.

    50 TDI:n ongelmista on mainittu myös autotesteissä.

      
  • Mitäänsanomaton kommentti jälleen tältä multi-nimimerkki Guidolta...

    Siis hinta on mitä on ja mitkä ovat ongelmat ja missä autotesteissä niistä on mainittu?

      
  • Suomen Ant Smith kirjoitti:

    "Mitäänsanomaton kommentti jälleen tältä multi-nimimerkki Guidolta…

    Siis hinta on mitä on ja mitkä ovat ongelmat ja missä autotesteissä niistä on mainittu?"

    Tuon moottorin huomattava viive johtuu päästöjenhallinnan vaatimuksista.

    En ylipäätään ostaisi nyky-Audia nykylaadulla. Odotellaan olisiko seuraava generaatio vihdoinkin oikeata premiumia.

      
  • Mitä itse olen seurannut on A6 saanut pelkästään ylistäviä kommentteja. Lähtökohtaisesti 3-litrainen kone on ripeä, tehoa ja vääntöä on riittämiin ilman viiveitä. Ja laatutaso/viimeistely on huippua.

    Samassa AutoZeitung -lehdessä oli myös pikku-SUVien vertailu. Siinä ykköseksi tuli WV Tiguan ja BMW X1 muutaman pisteen perässä. Myös Volvo 40 oli mukana ja jäi häntäpaikaille noin 100 pistettä perässä edellisiä. Täytyy vielä perehtyä yksityiskohtiin.

      
  • Itse en nykylaadulla nyky-Audia taikka nyky-BMW:tä ostaisi, mutta toivotaan että näiden automerkkien laatu korjaantuu seuraavaan generaatioon mennessä.

    Viimeisimmässä JD Powerin luotettavuustutkimuksessa Saksassa Toyota, Seat ja Volvo olivat luotettavimpia automerkkejä (Germany Vehicle Dependability Study 2018).

    Toyota, 101 vikaa per 100 autoa
    Seat, 103 vikaa per 100 autoa
    Volvo, 103 vikaa per 100 autoa

    BMW, Fiat, Audi ja Mini olivat vikaisimmat automerkit.

    Mini, 161 vikaa per 100 autoa
    Audi, 163 vikaa per 100 autoa
    Fiat, 179 vikaa per 100 autoa
    BMW, 185 vikaa per 100 autoa

    Eli BMW:ssä oli lähes kaksi kertaa enemmän vikoja kuin Volvossa, Seatissa tai Toyotassa. Ja tämä ei ollut mikään kolmen kuukauden tutkimus tyyliin "en osaa käyttää tätä toimintoa".

    http://www.jdpower.com/press-releases/2018-germany-vehicle-dependability-study-vds

      
  • Minä olen kanssa paljon saksalaisia autolehtiä lukenut. Muun muassa Mercedes GLA:ta on pidetty mahtavana autona, vaikka Consumer Reports piti sitä maailman huonoimpana autona.

    Tuossa Autocarin vertailu (vanha Q3, Volvo XC 40, BMW X1 ja MB GLA). Volvo katsottiin nelikosta parhaaksi.

    https://auto.ndtv.com/reviews/volvo-xc40-vs-bmw-x1-vs-mercedes-benz-gla-vs-audi-q3-mega-compact-luxury-suv-comparison-review-1877473

    Samoin WhatCarin vertailussa Volvo oli parempi kuin Tiguan tai BMW X1 kokonaisuutena. Voitto oli jopa selvä. Järjestys oli Volvo, Volkswagen ja BMW.

    BMW:ssä muuten katsottiin olevan melko halvan oloinen sistustus.

    https://www.whatcar.com/news/bmw-x1-vs-volkswagen-tiguan-vs-volvo-xc40-verdict/

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit