Pitäisin täysin mahdottomana ajatuksena joka vuotista spekulointia jonkun Moto GP kuskin formuloihin siirtymisestä taikka jonkun F1 kuskin ralliin siirtymisestä. Ehkä tuo harrastelijapohjalta voi toimia mutta tosissaan ei kyllä sarjasta toiseen hypätä ja suuria saavutuksia tavoitella kyllä koskaan. Viime päivinä on huhuttu Räikkösen siirtymisestä Loebin tallikaveriksi. Se voisi julisuusarvon ja mainostulojen määrän huomioon ottaen ollakin mahdollista. Loeb ajaisi pisteet ja Räikkönen saisi julkisuutta. Menestystä Räikkönen ei Rallin MM-Sarjassa tulisi ensi kaudella missään tapauksessa saavuttamaan. Ehkä korkeintaan limiralleissa. Samoin ei Rossilla olisi koskaan mitään saumoja saavuttaa mitään F1-sarjassa. Pelkkää iltapäivälehtien lööperiä tuollaiset turinat.
sanooko nimi john surtees mitään?
Ei ilmeisesti sano.
Melkoinen manaus. Kyllähän Kimi on näyttänyt että rallikin luonnistuu todella hyvin, ottaen huomioon valtavat puutteet rutiinissa, nuotituksissa/niihin luottamisessa, säätämistyössä, ym jutuissa!
Valentino Rossi on myös ajanut ihan hyviä formulatestejä, samoin Loeb.
Ei todella mitään ongelmaa. Eri asia sitten pääseekö kukaan ihan mestaruuteen asti.
Aika kova manaus tosiaan.
Kun pohtii vaikka sitä, miltä pohjalta Loeb hyppäsi ralliin.
Toki ikä tekee tehtävänsä, joten oppimisen hidastuminen varmasti tökkää kapuloita rattaisiin monelle.
Oletteko pojat huomanneet, että ralli ei ole enää sama, mitä se oli aikoinaan! Nykyäänhän se on yleisöerikoiskokeita ja samaa pätkää edestakaisin! Yleisöä pitää vetää enemmän näillä keinoilla! Toista oli ennen; painettiin vuorokauden ympäri pitkin maakuntia! En ihmettele yhtään, jos Räikkönen pärjäisi, sillä F1 kisaan verrattuna fyysinen rasitus ei ole lähelläkään samaa luokkaa. Missä on Safari-ralli esimerkiksi jne!
Onhan tuo huomattu.
Enpä silti nyt millään fyysisellä rasittavuudella tuota asiaa puntaroisi suuntaan enkä toiseen.
Mielestäni lahjakkuus ja kunnianhimo siihen ratinkääntämiseen ratkaisee tässäkin suurimman osan.
Kovakuntoisia kavereita kaikki huippusarjoissa ammatikseen ajavat ovat, oli alla mitä kulkinetta tahansa.
Jahas, maikkarin mukaan Kimin citroen soppari ''on allekirjoitettu''.
MIELENKIINTOISTA tulee olemaan, jos tämä toteutuu
Noniin tunturiralli takana, mitä mieltä ollaan kimin suorituksesta? sekuntti /kilometri käkättimeen sordolta. Asiantuntijoiden mukaan ei paha.
Itse pistin merkille että Kimi on aivan eri mies median ja kameroiden edessä -hymyä ja letkeyttä löytyy näköjään tarvittaessa. Ehkä formulaympyrät jotenkin ahdistivat kimiä.
Täytyy sanoa että meikää ainakin kiinnostaa ralli hurjasti enemmän kuin viime kaudella.
Joo, kyllä Kimillä talenttia löytyy moneenkin lajiin. Mielenkiintoista nähdä kuinka Sitikka pysyy hanskassa. Varmasti ulosajojakin nähdään, eihän kukaan tuolla kokemuksella mikään Lööppi voi olla. Uskoisin että ajo vain paranee kilometrien myötä, kunhan nuottiin löytyy luottamus.
Formulakisat (Formula Offroadia lukuunottamatta!) on muutenkin lähes tylsää katsottavaa ralliin verrattuna.
Toivon Kimille menestystä tuleviin ralleihin. Ehkä tuulipukukansan kiinnostus ralliin herää kun on noin kova kuski lajin parissa
Oikeasti, rallin kannalta on todella hienoa että julkisuutta saadaan lajiin sen jatkumisen kannalta, Kimin suoritukset on ainakin itselleni täysin yhdentekeviä noin muuten.
En kuitenkaan väitä etteikö Kimi tule pärjäämää jatkossa
Ja varsinkin asfalttiralleissa kimin luulisi olevan iskussa.
Kyllä meikäläisen silmissä Formulakausi tulee olemaan aivan hullun mielenkiintoinen. Ymmärrän toki että jos suomalaiskuskien menestys on edellytys mielenkiinnolle, niin juuri nyt ei kiinnosta.
Ennennäkemättömän huikeat kuskiparit, Mercedes, Schumacher, aika-ajomuutos, tankkauskielto... siinä on minulle ainekset mielettömään actioniin.
Tekisi mieli lähteä formulamatkalle. Näkisi vielä suurimman suosikkinsa, ja suurimman urheilusankarinsa livenä kääntämässä rattia. Ovat vaan niin suolaisen hintaisia.
Kyllähän Kimin tuoman mielenkiinnon lisäksi Hirvoselta on lupa odottaa mestaruutta.
Viime kaudella oli jo lähempänä.
Ralli on kyllä kokenut valtavan romahduksen. Ei voi kun muistella kaiholla aikoja kun esim. Mitsu ja Subaru jyräsi, Toyota oli mukana...oli valovoimaisia persoonia kuten Kankkunen, COLIN MCRAE, burns, Tommi....
Vieläkö samaan fiiliksen pääsisi joskus, vai onko kaikki aina vain citikkaa jo fordia... Jostain kuulin että Subaru olisi tekemässä paluun samalla kun homma uudistuu 2011?
petos:
äkkinäiseltään luulisi että turkin kisa olisi tänävuonna edullisempi kuin muut ,koska katsojamäärä viime kisassa todella pieni ja itse maana niin kallis ole myöskään.
kyllä ensi vuonna rallissa on monta merkkiä mukana (väh.6) mutta kuinka monta todellista tehdas tallia on eri asia
vaikkakin säännöt muuttuvat selkeästi edullisemmaksi myös olla kilpailukykyinen yksityistallina ainakin teoriassa esim. tommi mäkisen talli sinne havittelee...
finman:
Niin näyttäisi olevan jos katsoo esim. näitä sivuja:
http://www.event-travel.fi/show_cat2_event.aspx?kategori=Moottoriurheilu&id=5&eId=7971&info=3.%20Turkin%20GP%2028.%20-%2031.5.2010&arena=Istanbul%20Park&stad=Istanbul&land=Turkki
halvempi kuin suosittu Unkari. Tämä nyt tuli nopealla googlauksella eteen, ja parempiakin varmaan on.
Pitää muistaa myös että nämä on alkaen hintoja ja tästä ei käy ilmi missä kohtaa rataa paikat sijaitsee.
edit: jaa onhan tuolla noista paikoista kartta, goldit silverit ja bronzet..
Näissä formulamatkoissa on tainnut käydä kato. Kun laittaa googleen ''formulamatkat'' ei tule kuin pari hassua, ja nekin vain tiettyihin kisoihin.
Muistan joskus Häkkisen kulta-aikaan näistä oli isot mainokset siellätäällä, ja matkat oli monella puljulla jokaiseen GP:hen.
Derrick:
Todellakin, palkintokaappi pullistelee oscareita. Kerrankin luikautti kunnon tekoitkun suorassa pressitilaisuudessa
Niin, tai liian ahne ja kunnianhimoinen.
Menestynein F1-ajaja rallin puolella on Carlos Reutemann. Ajoi kolmanneksi Argentiinan rallissa.
"Kovakuntoisia kavereita kaikki huippusarjoissa ammatikseen ajavat ovat, oli alla mitä kulkinetta tahansa." Tänä päivänä kyllä - vielä -80 luvulla ja -90 luvun alussa ei ollut näin. Keke juoksi 2800 m Cooperissa (tupakkamies), Johnny Hebertillä oli jalkavamma, Fangio oli ylipainoinen (175 cm/85 kg) joten entisaikaan GP-voittajilla saattoi olla keskitasoinen kunto. Timo Salosen kuntokaan ei ollut keskitasoa parempi (tupakkamies).
1990-luvun lopussa/2000-luvulla tilanne muuttui. Barrichello ja Button ovat osallistuneet Triathloniin, Häkkinen ja Räikkönen ovat juosseet yli 3.000 m Cooperissa