Rahat eivät riitä maanteiden kaikkiin päällystyksiin: Luvassa varoitusmerkkejä ja alennettuja nopeusrajoituksia. Päällystystöitä tehdään tänä vuonna 40 prosenttia vähemmän kuin edellisvuonna ja moni päällystystarve joudutaan korvaamaan alennetulla nopeusrajoituksella.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/2342a9a1-7ba1-400b-989e-0612fe1f3ac3
Nyt julkaistiin jättikartta Suomen teiden kunnosta – Kartta saattaa paljastaa alennetun nopeusrajoituksen alueita.
https://tekniikanmaailma.fi/nyt-julkaistiin-jattikartta-suomen-teiden-kunnosta-kartta-saattaa-paljastaa-alennetun-nopeusrajoituksen-alueita/
Päällysteiden kuntokartta.
https://www.arcgis.com/apps/View/index.html?appid=165c12d904fa48189fd19ba963f46372
Päällystystarve on edelleen suuri joka puolella Suomea. Määrärahojen kohdennusta oikeisiin kohteisiin, rahaa on mutta mihin se menee? Rahat eivät riitä maanteiden kaikkiin päällystyksiin: Luvassa varoitusmerkkejä ja alennettuja nopeusrajoituksia. Päällystystöitä tehdään tänä vuonna 40 prosenttia vähemmän kuin edellisvuonna ja moni päällystystarve joudutaan korvaamaan alennetulla nopeusrajoituksella.
Kirjoittajalle täydet pisteet näkemyksestä ja toteutuksesta, "Tarttis varmaan tehdä noille vitun läville jotain" niin tarttis saa nähdä tekeekö tämä hallitus mitään vai lupaako vain alku näyttää vahvasti siltä että lupaa vain.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/5f9fe4fd-43e1-4102-a8ed-f7058fec5133
https://yle.fi/uutiset/3-10836379
Jos kaikki uudet risteyshankkeet ym. sillat, joita ilman on jotenkin pärjätty tähänkin asti, jäädytettäisiin kymmeneksi vuodeksi ja säästetyt rahat sekä työvoima keskitettäisiin uuden pinnan tekemiseen vanhoille kuluneille teille, tulisi pitkästi uutta päällystettä ja hyödyttäisi isompaa määrää tienkäyttäjiä kuin yksittäiset uudistukset jossain korvessa!!!