Katsoin veropäätösten lukumäärän ajalta 1.9.2019 - 30.9.2019, Tuolla ajalla on verotettu yhteensä 4.182 autoa (ilmeisesti kaikki autot, mukana ehkä pakettiautot ?). Tuodun auton keski-ikä on ollut 6,33 vuotta. Kuitenkin joku kehtaa väittää että tuontiautot vanhentavat autokantaa.
Omalta kohdaltani ei ole mikään muuttunut, eli en osta autoa täältä Kuselasta enää ikinä.
Mielenkiintoista listalla on se, että perinteisten suosikkien sekaan on vuoden kokonaistilastossa yhdeksän ensimmäisen kuukauden aikana kiilannut jo kolmanneksi Mitsubishi Outlander PHEV, joka on enää alle sadan auton päässä (1254) kestosuosikeista Mercedes C (1325) ja E (1327).
Volvo V60 PHEV on kuudentena ja myös töpseli-Passateja tulee jo lähes yhtä paljon kuin dieseleitä. Kaasu- ja patteri-Passatteja yhteensä tulee jo selvästi enemmän kuin dieseleitä.
"Tavallisempien" autojen nousu tuontilistan kärkeen takoo lisää nauloja Suomen syrjiväm ja laittoman autoveron arkkuun verotuottojen kadotessa korruptoitumattomiin maihin.
Katsoin veropäätösten lukumäärän ajalta 1.9.2019 - 30.9.2019, Tuolla ajalla on verotettu yhteensä 4.182 autoa (ilmeisesti kaikki autot, mukana ehkä pakettiautot ?). Tuodun auton keski-ikä on ollut 6,33 vuotta. Kuitenkin joku kehtaa väittää että tuontiautot vanhentavat autokantaa.
Omalta kohdaltani ei ole mikään muuttunut, eli en osta autoa täältä Kuselasta enää ikinä.
Minä ostan aina kaikki Suomesta, mahdollisuuksien mukaan vältän Kiinassa valmistettuja tuotteita
Entäs jos se "kiinalainen" on tehty Ruotsissa?
Miksi pitäisi ostaa amerikkalaisia tuotteita ja tukea Trumpia ?
Tietääkseni Ruotsissa on ihmisoikeudet, työolot ja teollisuudenpäästörajat kunnossa.
Mielenkiintoista listalla on se, että perinteisten suosikkien sekaan on vuoden kokonaistilastossa yhdeksän ensimmäisen kuukauden aikana kiilannut jo kolmanneksi Mitsubishi Outlander PHEV, joka on enää alle sadan auton päässä (1254) kestosuosikeista Mercedes C (1325) ja E (1327).
Volvo V60 PHEV on kuudentena ja myös töpseli-Passateja tulee jo lähes yhtä paljon kuin dieseleitä. Kaasu- ja patteri-Passatteja yhteensä tulee jo selvästi enemmän kuin dieseleitä.
"Tavallisempien" autojen nousu tuontilistan kärkeen takoo lisää nauloja Suomen syrjiväm ja laittoman autoveron arkkuun verotuottojen kadotessa korruptoitumattomiin maihin.