E85

3 kommenttia

Minua on askarruttanut jo useamman vuoden, että miksi suomessa ei enää myydä uusia Flexfuel autoja? (ei taidettu myydä kuin muutaman vuoden ajan aikoinaan)
Etenkin kun hiilidioksidi päästöjä pitäisi saada laskettua.
Näin maalaisjärjellä E85 ajaessa päästöt putoaisivat 85%

  
  • eFlexFuel E85-päivitys 349,00 €
    eFlexFuel on helposti asennettava täysautomaattinen E85-järjestelmä bensiinikäyttöisiin ajoneuvoihin.
    eFlexFuelin avulla voit käyttää autossasi ympäristöystävällisempää ja edullisempaa suomalaista E85-polttoainetta. Laitteen mukana tuleva etanolianturi tunnistaa eri polttoaineseokset, joten autossasi voi käyttää mitä tahansa bensiinin ja E85-polttoaineen seosta.

      
  • Ei niitä myydä suomessa, kun ei niitä myydä muuallakaan. Aika suppeaa taitaa olla tarjonta "valmisauto" markkinoilla. Volvo lopetti aikoinaan ruotsissa valmistuksen kun ei käynyt enää kaupaksi. Yhtenä syynä ruotsissa oli varmaankin etanolille langetettu vero, joka nosti hinnan käytännössä korkeammaksi kuin bensiinin, koska E85 tarvitaan suhteessa enemmän.
    Yleisemmin tuota E85 alasajoa aiheutti käsittääkseni eettiset kysymykset, kun maissia ja viljaa ei riittänyt köyhempien maiden ruokapöytään kun siitä piti valmistaa etanolia...

      
  • @[ZeiMZei] kirjoitti:
    Ei niitä myydä suomessa, kun ei niitä myydä muuallakaan. Aika suppeaa taitaa olla tarjonta "valmisauto" markkinoilla. Volvo lopetti aikoinaan ruotsissa valmistuksen kun ei käynyt enää kaupaksi. Yhtenä syynä ruotsissa oli varmaankin etanolille langetettu vero, joka nosti hinnan käytännössä korkeammaksi kuin bensiinin, koska E85 tarvitaan suhteessa enemmän.
    Yleisemmin tuota E85 alasajoa aiheutti käsittääkseni eettiset kysymykset, kun maissia ja viljaa ei riittänyt köyhempien maiden ruokapöytään kun siitä piti valmistaa etanolia...

    Eli E85 oli ratkaisemassa väestönkasvuongelmaa? Ei se ihan noin tainnut mennä etanolin sotkeminen bensaan kasvavassa määrin lisää sen kysyntää edelleen.

    Markkinamielessä ei ole kuitenkaan mieltä myydä halpaa e85 vaan sillä lantattua bensaa. Nykyisen sekoituspakon edessä niin on järkevä toimia kysynnän kasvaessa.
    Samoin ohjelmistobokseja tai ohjelmistoja e85:lle ei asenneta tai myydä juurikaan kun ei haluta tehdä vanhoista laskennallisesti egologisempi vaan myydä uusi mukamaspuhtaampia. oikeasti CO2 päästöt eivät laske kuin pidentämällä autojen elinkaarta vähentämällä ajoja.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit