Ylikomisario Dennis Pasterstein arvuutteli maanantaina Twitterissä, missä ajetaan eniten ylinopeuksia. Vastanneista vain noin joka kahdeksas tiesi oikean vastauksen.
Kehä I on maineeltaan pahin paikka, myös täällä kirjoittavien mielestä (oma käsitykseni). Mutta tarkoittiko tuo toteutumalista, että siellä ajetaan rajoitusten mukaisesti paremmin kuin kuviteltiin. Kameratolpista riippumatta, tai juuri siksi.
Ajelin Kehä1stä päivittäin silloin kun tolpat tulivat. Oma subjektiivinen kokemukseni on, että matka-aika välillä Lahdenväylä-Turunväylä lyheni kun tolpat otettiin käyttöön. En tiedä mistä johtuu, mutta varmaan jotain jonoissa/ruuhkassa ohitteluun ja poukkoiluun liittyvää, tasaisempaa ajonoupeutta ja pienempiä nopeuseroja, ja ehkä vähemmän onnettomuuksiakin (en tiedä). Mutta minun elämänlaatuni parani. Kun laittoi cruisen kohdilleen ja muisti hidastaa Lintuvaaran/Leppävaaran kohdilla, niin meni kivasti.
Samalla aikavälillä 18-vuotiaita epäiltyjä oli noin 13 prosenttia eli vielä enemmän
Uutisessa, jos tuota nyt uutiseksi voi sanoa, tuodaan esiin myös tuo 18 täyttäneiden osuus.
8%+13% =21% näin ollen jää jäljelle vielä melko reilu osuus 19-90 vuotiaita törkeitä liikenteen vaarantajia.
Nykyisin kannattaisi ehkä tilastoida ensimmäisenä ajoluvallisena vuotena tapahtuneet törttöilyt.
Tuo yhden vuoden ikäero ei ketään tee viisaammaksi. Yhtälailla siellä on ajokortin 20-vuotiaana lunastaneita ajamassa ensimmäistä vuottaan.
Kehä I on maineeltaan pahin paikka, myös täällä kirjoittavien mielestä (oma käsitykseni). Mutta tarkoittiko tuo toteutumalista, että siellä ajetaan rajoitusten mukaisesti paremmin kuin kuviteltiin. Kameratolpista riippumatta, tai juuri siksi.
Ajelin Kehä1stä päivittäin silloin kun tolpat tulivat. Oma subjektiivinen kokemukseni on, että matka-aika välillä Lahdenväylä-Turunväylä lyheni kun tolpat otettiin käyttöön. En tiedä mistä johtuu, mutta varmaan jotain jonoissa/ruuhkassa ohitteluun ja poukkoiluun liittyvää, tasaisempaa ajonoupeutta ja pienempiä nopeuseroja, ja ehkä vähemmän onnettomuuksiakin (en tiedä). Mutta minun elämänlaatuni parani. Kun laittoi cruisen kohdilleen ja muisti hidastaa Lintuvaaran/Leppävaaran kohdilla, niin meni kivasti.
Yksi ryhmä erottuu karulla tavalla törkeissä liikenneturvallisuuden vaarantamisissa – ylikomisariokin hämmästyi.
17-vuotiaat kuljettajat ovat yliedustettuina tilastossa epäillyistä törkeistä liikenneturvallisuuden vaarantamisista.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006617405.html
Samalla aikavälillä 18-vuotiaita epäiltyjä oli noin 13 prosenttia eli vielä enemmän
Uutisessa, jos tuota nyt uutiseksi voi sanoa, tuodaan esiin myös tuo 18 täyttäneiden osuus.
8%+13% =21% näin ollen jää jäljelle vielä melko reilu osuus 19-90 vuotiaita törkeitä liikenteen vaarantajia.
Nykyisin kannattaisi ehkä tilastoida ensimmäisenä ajoluvallisena vuotena tapahtuneet törttöilyt.
Tuo yhden vuoden ikäero ei ketään tee viisaammaksi. Yhtälailla siellä on ajokortin 20-vuotiaana lunastaneita ajamassa ensimmäistä vuottaan.